Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kan du forklare meg eksakt hva det «ryktet» ditt går ut på?

    Det jeg hører er noen som påstår at Biden var tiltenkt en rolle i et av sønnens forretningsprosjekter, og at noen påstår å ha overhørt at dette ble diskutert mellom Hunter og James Biden, hhv sønn og bror. Det ser ikke ut til at noen tok opp dette med Joe Biden selv, eller at det noensinne ble en realitet.

    På hvilken måte er dette (hvis det i det hele tatt er sant) forskjellig fra at noen påstår å ha overhørt Jared Kushner og Ivanka Trump diskutere om the Donald burde ha en rolle i Ivankas sko-imperium en gang før han stilte til valg, og hvor er i så fall skandalen i det?

    Noe blir ikke en skandale eller en forbrytelse bare fordi Trump brøler at det er det. Aller minst om det er bare oppspinn også. Ren avsporingsmanøver for å skifte tema halvannen uke før valget.
     
    Sist redigert:

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Dette er selvsagt tragisk. Det er nok mange faktorer bak tallene,og der er sikkert mange solskinnshistorier også. Det samme skjedde helt sikkert under Obama. Hva med foreldrene som utsetter familien for at slikt kan skje?
    Skjedde det samme under Obama? Finnes det barn i USA i dag som ble skilt fra foreldrene sine under Obama? Det synes som om du vet?
    Ellers så er det vel noe av det mest nedrige man kan gjøre å skylde på ofrene (foreldrene som utsetter barna for at slikt kan skje).
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    slik er de selvproklamerte jesusbarna. kjærlighestbudskapet! holde dommedag over seg selv! og hele tiden kunne vite: mitt rike er ikke av denne verden, så jeg setter fyr på den. selv i den bevisste løgnen finnes nåden.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hva er «dette»? At Biden påstås å ha hatt en tiltenkt rolle i et av sønnens forretningsprosjekter, eller at det etter alt å dømme er oppspinn?

    Og om det skulle være tilfelle, hvor alvorlig er det? Det er jo som å si at Donald Trump på et tidspunkt var tiltenkt en rolle i et av Ivankas prosjekter for å selge sko. Og så?

    Skandale! Lock him up! Lock them both up!!

    Tror ikke det, du.
    Hvis det er korrekt og jeg gjentar "hvis", så snakker vi om korrupsjon og at Biden har f.eks brukt politisk innflytelse som visepresident og forandret amerikansk utenrikspolitikk til økonomiske fordeler for sin sønn. Men alt vet vi ikke enda.
    Du kan se videoen under som beskriver mer i detalj.

    Viser det seg at noe av dette er sant og det får komme frem, så er Biden garantert ferdig. Interessant er at Biden ikke fornekter epostene. Jeg har ingen tro på at dette hadde blitt så oversett i så stor grad som det gjør dersom det gjaldt Trump, helt uavhengig av sannhetsvitne. Det hadde vært mat for media.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvis det er sant at Biden skulle være ferdig som følge av det der burde jo Trump vært begravd for lenge siden. Selv om man går ut fra at alle påstander er sanne (hvilket de nokså sikkert ikke er), så er det ikke noe annet der enn hva som skjer på en alminnelig torsdag i Trump-world.

    Når «avsløringen» i tillegg ser ut til å være et sammensurium av løse påstander som påfallende nok bare pushes i forskjellige tabloide mediakanaler eid av Rupert Murdoch kan man jo bli mer enn bare litt skeptisk. Historien faller jo fra hverandre selv når erkekonservative WSJ kikker litt nærmere på den.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Hvis det er sant at Biden skulle være ferdig som følge av det der burde jo Trump vært begravd for lenge siden. Selv om man går ut fra at alle påstander er sanne (hvilket de nokså sikkert ikke er), så er det ikke noe annet der enn hva som skjer på en alminnelig torsdag i Trump-world.
    Når Trump kjører på mot Biden med at han og hans familie er korrupt, kriminell, bur ham inne, totalt uegnet som president osv, da må jeg tenke at vi lever i en tid da alt snues opp-ned, løgner blir til sannheter og sannheter blir til løgner.

    Men dette er bare forsmaken på hva som vil komme i fremtiden, skal vi tro ekspertene på kunstig intelligens. Da vil maskinene kontinuerlig saumfare nettet og all informasjon som finnes der, for deretter å skape nye saker, nye sannheter, sause sammen sannheter og løgner, alt i en mest mulig troverdig innpakning, alt med en hensikt i forhold til oppdragsgivers agenda. Man vil knapt kunne skille sannheter fra løgner, fiction fra reality.
    Skremmende utsikter.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Fantastisk jobb av Trump & Co

    Du tøyser nå?

    Hadde samme ryktene vert om Trump jr og sr så hadde dere frest rundt her inne som noen villmenn,og media hadde jobbet 24/7 med alle mann alle for dette må de til bunns i.
    Det er forskjel på folk tydeligvis.
    Litt pussig for meg at en erklært kristen som deg støtter en kar som er fullstendig blottet for nestekjærlighet. Jesus slo nedenfra.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Litt pussig for meg at en erklært kristen som deg støtter en kar som er fullstendig blottet for nestekjærlighet. Jesus slo nedenfra.
    det eneste jeg kan se er at de kristne som omfavner Trump er dommedagskristne. De som ønsker at Israel skal gjenoppstå slik at armageddon kan skje og vi alle(?) kan stige inn i himmelen.

    Trump har flyttet ambassaden til Jerusalem. Hurra!

    At Trump står for det rake motsatte som Jesus gjorde spiller ingen rolle. Vi skal alle opp i himmelen. Eller rettere sagt, de selv skal opp i himmelen.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    men jesuskameratene kan med guds veiledning slå til fra oven!

    og gud, hvor de slår:

    «Hva med foreldrene som utsetter familien for at slikt kan skje?» (at trumpen tok barna fra foreldra)

    jeg har alltid fryktet min egen hang til arroganse, krenkelse og latterliggjøring. de tre laster som kant fører opp i forbindelse med våre plikter overfor nesten (ut av respekt), aka manglende respekt., aka last.

    jesuskameratene synes ikke å frykte slikt…

    gud er min herre, jesus mitt forbilde, og foreldra burde passe bedre på barna, slik at ikke trump kom og tok dem! blir ikke mer snudd på hodet enn det.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel også litt snodig at kandidaten som beviselig er personlig kristen katolikk fremstilles nærmest som djevelen selv, mens man bejubler den som vifter med en ulest bibel holdt opp ned etter å ha tåregasset demonstranter. Det er mye jeg ikke forstår her.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Republikanske presidenter får fram det beste hos Spitting Image
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.271
    Antall liker
    2.508
    Torget vurderinger
    1
    Når vi snakker om ekko, jeg sendte deg nettopp en link til en artikkel der en av Breitbart redaktørene innrømmer at de forvrenger og lyver hele tiden og du begynner å snakke om ekkokammer? Og fremdeles må noe Breitbart har lagt ut undersøkes? Selv om FBI har gjort det og ikke funnet noe. Mens Trump fremdeles ikke har lagt frem sin selvangivelse...og hans barn oprerer på skyggesiden av loven hele tiden. Fanfuckingfantastisk!

    Du postet en link fra et venstresides konkurrerende mediehus som påstod at de fordreide og det kan godt hende at det faktisk skjer, for som jeg sa pressen lyver og fordreier stadig vekk. Derfor er det greit å se om det omtales flere steder.

    Nå er det vel flere som har avkreftet at dette skulle være en del av en russisk plan noe som i disse dager virker å være første ryggmargsrefleks og er ikke det halmstrået litt tynnslitt nå?



    Om de gjør dette har du vel troverdige kilder og info om etterforskning og påtale…..
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.271
    Antall liker
    2.508
    Torget vurderinger
    1
    Du kan bare glemme det.
    Alle forsøk på å få argumenter eller underbyggelse fra Trumpistene har vært til fånyttes. For de behøver nemlig ikke sånt. Alternativt gidder de ikke kaste bort tiden sin på det, og ber oss om å gjøre det selv. Når vi så gjør det selv, og finner ut at det ikke er noe der, legger det frem, da hersker det kun en øredøvende stillhet fra mot"debattanten".

    Ja dette var jo et vektig argument som er grundig underbygget



    For en som ikke er spesielt interessert i det råtne amerikanske politiske miljøet og ikke tror verden går under om Trump skulle få fire år til er det ikke verdt å bruke noe særlig med tid i et slikt ekkokammer av en tråd, det er ikke måte på karakteristikker, rasist, fascist, diktator, idiot osv, at han burde ha skjønt at han hadde fremstått mer likandes uten twitterkonto er nå så, mulig har han en drøm om standup.

    Om Biden skulle bli valgt går nok heller ikke verden under, men han avgår nok ganske så snart og det er da ganske stakkarslig at demokratene ikke klarte å komme opp med noe bedre enn en 77år gammel mann med startende Alzheimer.

    Det er nesten som man heier på Trump bare for å se all påtatt innsikt feile slik som det gjorde ved siste valg eller ved Brexit.



    Og for en som meg som i det minste har skjønt at amerikanere har en annen oppfatning om hvordan ting bør være tror jeg valget blir jevnere enn dere ønsker.



    Og forresten her er den jeg mener demokratene burde satset på…..

     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Demokratene gjorde en dårlig kampanje sist, og skulle jo "bare dra seieren i land" - men historien viser at velgermassen valgte anderledes. De turte nok ikke være spesielt kontroversielle nå, og endte opp med å gå for "Hvite Trauste Joe". Han har lang fartstid, VP for Barack som styrte uten store skandaler.

    Pete Buttigieg er veldig ung, "Babyface and gay"
    Andrew Yang er "asian"
    Med slik "optics" så ville begge disse bli for kontroversielle til å sikre seier over DT mener jeg.

    Jeg tror Joe Biden sin funksjon først og fremst er for å sikre presidentplassen for Demokratene, dernest fungere som en bølgebryter for yngre krefter som står klare bak, enten KH med direkte opprykk for 2024 eller tidligere om JB faktisk blir dement/syk ila sin første periode.

    Apropos kognitiv dissonans - om man skulle objektivt vurdere språk/budskap hos hhv JB eller DT, hvem er det som ville fremstått som svakest da?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Apropos denne teorien om "sjenerte Trump-velgere", som er så skamfulle over å ville stemme Trump at de ikke engang tør si det til meningsmålere som ringer, men først viser seg på valgdagen: VGs dykk i Lake Charles ser ut til å finne flere "sjenerte Biden-velgere" i mørkerødeste Trump-sumpen enn motsatt.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.321
    Antall liker
    3.485
    Torget vurderinger
    4
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    det eneste jeg kan se er at de kristne som omfavner Trump er dommedagskristne. De som ønsker at Israel skal gjenoppstå slik at armageddon kan skje og vi alle(?) kan stige inn i himmelen.

    Trump har flyttet ambassaden til Jerusalem. Hurra!

    At Trump står for det rake motsatte som Jesus gjorde spiller ingen rolle. Vi skal alle opp i himmelen. Eller rettere sagt, de selv skal opp i himmelen.
    Her er du inne på den virkelige grunnen til at "kristne" stemmer på Trump. Han oppfyller en del av endetidstegnene, tror de. De ser ikke at han er Slangen og en falsk apostel.

     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er veldokumentert at de første kristne trodde at dommedag skulle inntreffe i løpet av deres egen levetid og de selv bli løftet opp til himmelen, for det hadde jo Mesteren selv sagt. Nå har det gått to tusen år uten at det har skjedd, og hundre generasjoner av troende har allerede tolket enhver skyformasjon som et sikkert tegn på at nå - NÅ - skjer det! Helt sikkert!

    Det er tydeligvis viktig å unngå at empiri kommer i veien for troen.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er imot indirekte diktatur uavhengig av politikerens navn. Jeg mener at vi burde ha direkte demokrati, slik som i Sveits.
    I det minste burde vi ha direkteval på ordførarar. Greitt at veljarane , og ikkje partiapparata, får bestemme kven som skal få pengar for å drive politikk i nærmiljøet.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    I det minste burde vi ha direkteval på ordførarar. Greitt at veljarane , og ikkje partiapparata, får bestemme kven som skal få pengar for å drive politikk i nærmiljøet.
    Det er nå de lokale partimedlemmene som bestemmer listene, ikke noe sentralt partiapparat. Det kan gå ganske hett for seg med delte innstillinger fra valgkomité, benkeforslag og kampvotering. Jeg synes det er OK at de som er medlemmer av et parti får bestemme hvilken politikk det partiet skal føre og hvilke personer som skal fronte politikken. Deretter får øvrige velgere ta stilling til hvilken politikk og hvilken lagoppstilling de foretrekker. I praksis blir jo det ofte enten et ordførervalg eller votering for/mot årets kampsak i den kommunen.

    Problemet med direkte demokrati et at det ikke stiller noe krav til helhetlig sammenheng. Man kommer lett i situasjoner hvor knappe flertall tar stilling til ulike saker på måter som ikke lar seg kombinere. Mulig sveitsiske velgere er ansvarsfulle nok til å kunne styre på den måten, men californiske er det ikke. Kutte skattene? Jaaa! Øke utgiftene? Jaaa! Balansere budsjettet? Øøhh...
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

    Vedlegg

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.691
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det er nå de lokale partimedlemmene som bestemmer listene, ikke noe sentralt partiapparat. Det kan gå ganske hett for seg med delte innstillinger fra valgkomité, benkeforslag og kampvotering. Jeg synes det er OK at de som er medlemmer av et parti får bestemme hvilken politikk det partiet skal føre og hvilke personer som skal fronte politikken. Deretter får øvrige velgere ta stilling til hvilken politikk og hvilken lagoppstilling de foretrekker. I praksis blir jo det ofte enten et ordførervalg eller votering for/mot årets kampsak i den kommunen.

    Problemet med direkte demokrati et at det ikke stiller noe krav til helhetlig sammenheng. Man kommer lett i situasjoner hvor knappe flertall tar stilling til ulike saker på måter som ikke lar seg kombinere. Mulig sveitsiske velgere er ansvarsfulle nok til å kunne styre på den måten, men californiske er det ikke. Kutte skattene? Jaaa! Øke utgiftene? Jaaa! Balansere budsjettet? Øøhh...
    Godt poeng. Men dette er innfløkt. Her er ein spennande link om du orkar: https://www.regjeringen.no/contentassets/8d3e7db0d88e4615b2544eab65f3881d/amdam.pdf
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.519
    Antall liker
    9.669
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er veldokumentert at de første kristne trodde at dommedag skulle inntreffe i løpet av deres egen levetid og de selv bli løftet opp til himmelen, for det hadde jo Mesteren selv sagt. Nå har det gått to tusen år uten at det har skjedd, og hundre generasjoner av troende har allerede tolket enhver skyformasjon som et sikkert tegn på at nå - NÅ - skjer det! Helt sikkert!

    Det er tydeligvis viktig å unngå at empiri kommer i veien for troen.
    Det er mange som tror at jo lenger tid det går siden sist du fikk en 6-er på terningen, jo større er sannsynligheten for at neste kast er en sekser. Det er mange confidence tricksters som lever høyt på mennesker som har ulike varianter av denne virkelighetsoppfattelsen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Zombie apocalypse alert:
    1603620538404.png

    Mannen ser virkelig ikke god ut, men nekter å kommentere helsetilstanden sin.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Proffesor Bela Stantic som har tippet rett i mange valg, har nå gått ut med at Trump vinner.

    Stantic baserer seg på stemninger og sosiale medier.
    Dette blir liksom Stantic mot Hans Olav Lahlum. Lahlum er et intellektuelt analyseverktøy pr definisjon, mens Stantic har som skrevet en annen innfallsvinkel.

    Lahlum har sagt på radio at han er sikker på en Biden seier, men sier samtidig at han tok feil i 2016.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.915
    Antall liker
    19.769
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

    Lover ikke godt.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.222
    Antall liker
    2.650
    Sted
    Liten by
    ^ Mulig jeg får lov til å si "I told you so" til Asbjørn nå, men jeg håper ikke det...
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    For de av dere som ikke er lettskremte kan denne episoden fra Radiolab være midt i blinken.
    Med mindre noe helt spektakulært skulle skje, som f eks at valgresultatet er krystallklart til fordel Biden på valgdagen, er jeg redd at Trump får fire nye år.
    Fordi, hvorfor ikke? Det har vært hundrevis av men shit, dette går da virkelig ikke i løpet av de siste fire årene. Men alt går tydeligvis.

    There’s plenty of speculation about what Donald Trump might do in the wake of the election. Would he dispute the results if he loses? Would he simply refuse to leave office, or even try to use the military to maintain control? Last summer, Rosa Brooks got together a team of experts and political operatives from both sides of the aisle to ask a slightly different question. Rather than arguing about whether he’d do those things, they dug into what exactly would happen if he did. Part war game part choose your own adventure, Rosa’s Transition Integrity Project doesn’t give us any predictions, and it isn’t a referendum on Trump. Instead, it’s a deeply illuminating stress test on our laws, our institutions, and on the commitment to democracy written into the constitution.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn