Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Høh? UPS innrømmer at innholdet i forsendelsen ble borte. Senere har UPS funnet innholdet. UPS har derimot ingen forklaring på hvorfor forsendelsen ble åpnet.
    Hvem sender en flash drive i posten?
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    og hvem er det som hevder at en flashdrive er papirdokumenter som det ikke finnes kopier av?
    Å hevde at "ånei, jeg mente selvsagt _filene_ på flashdriven er orginaldokumentene som det ikke finnes kopier av" så er det faktisk vanskelig å være så inkompetent at man skal klare å lage en flashdrive med dokumenter uten å ha kopier på maskina man brukte for å dytte filene inn på driven.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Man kan jobbe og lagre direkte på flashdriven/e uten å ha kopier i maskinen. spørsmålet er hva slags dokumenter det er samt omstendigheter.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Det søkte i religionen, som man forsøker å avvise med fakta eller konstateringer, er hele poenget med religionen. Man krever av de troende at de skal sverge på at de tror på ting som er absurde i utenforståendes øyne. Ved å akseptere det absurde blir man en troende.
    Det skjønner ALLE.
    Bortsett fra de troende!
    Derfor må det til tide påpekes. Ihvertfall når deres begrunnelser baserer seg på tro.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    har forsendelsestiden vært særlig/unanlig lang kan den jo ha vært innom en eller annen instutisjon og at originalmaterialet ihar vært innom skredderen...
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Man kan sikkert jobbe direkte i hjernebarken også, å bare huske det, for deretter å labbe fra Seattle til DC og håpe at ingenting skjer på veien.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Komplett faktaresistens står i veien for ditt forsøk.

    Det søkte i religionen, som man forsøker å avvise med fakta eller konstateringer, er hele poenget med religionen. Man krever av de troende at de skal sverge på at de tror på ting som er absurde i utenforståendes øyne. Ved å akseptere det absurde blir man en troende.

    Man sier ikke, du må ha fakta, men at du må tro, at du må være troende. Trosbekjennelsen er en port inn i de troendes samfunn, vekk fra verdslig ratio og inn i himmelsk frelse. Med hvilken rett forsøker du å frata de troende dette, Disqutabel. De troende kan kun omvende seg selv, ved å oppgi troen. Alle forsøk på å frata dem troen styrker dem kun i sin overbevisning om at de kjemper mot "mørkets krefter".

    Så, ja, det beste er å faktisk la fundamentalistene svirre i sitt eget irrsinn. For å få innflytelse har de måttet dikte en alternativ verden som ikke tåler kritisk anskuelse.

    Men mitt poeng er snarere at trosomvendelse kan man bedrive et annet sted enn å la seg lokke til omvendelsesanstrengelser i en tråd som burde handle om noe annet.

    Mine uthevelser. Før brukte man dødsstraff for å påtvinge folk disse absurditetene. Enkelte i kristne samfunn ønsker å få dødsstraffen tilbake, slik at de kan påtvinge andre dette igjen, men de vil ikke lykkes. Når de velger Trump som sin engel forstår man hvor forkvaklet denne troen er.
    OK, jeg aksepterer at du mener kapitulering er eneste strategi mot religion som basis for samfunnssyn.

    Jeg ser ingen større forskjeller på politisk og religiøs fundamentalisme / fantatisme; det er samme funskjoner i hodet som skrus av når du bare er overbevist nok, og nekter å la deg forvirre av fakta.

    Men jeg aksepterer derimot ikke at samfunnet bare må kapitulere i mot slike krefter og den typen faktaresistens. Den må kjempes i mot med alle midler, og på alle fronter. Også her på uskyldige, lille HFS.
    Ikke at jeg tror så mye på nevneverdige seire, men uansett nekter jeg å gi opp kampen om virkeligheten.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.582
    Torget vurderinger
    2
    Religiøsitet handler om tilhørighet. I våre dager er vel Fotballreligionen med sine ulike (lag)trossamfunn blitt en erstatning for gamle dagers kirkelaug.

    Enig med deg i at de religiøse er en fare, men hva kan man gjøre? Egentlig? Vi har trosfrihet og ytringsfrihet. Jeg bruker min tid på dem som ikke lider av religiøst irrsinn, i håp om at de ikke kan verves av dem som lider av det. Og har nok erfaring med å forsøke å omvende religiøse til å innse at det er noe de må finne ut av selv. Om ønsket om tilhørighet i troskretsen er sterkt nok er det ingenting som kan få dem ut av den og alle forsøk på å "vise dem vei" forsterker bare overbevisningen om at trossamfunnet er det rette.

    Det er en grunn til at Amish-patriarkene ikke er redde for å sende sine unge ut på Rumspringa.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    -
    Forøvrig hadde de kopier av dokumentene som ble sendt @Hardingfele.
    Det interessante med forsvinnelsen og grunnen til nyheten var nok at det gav vann på møllen at noen ønsker ikke få det frem i lyset.

    Michael Moore har skjønt at meningsmålingene ikke er til å stole på.

    Tenker bare hvordan jeg selv reagerer viss jeg får en telefon fra folk som lurer på hva jeg vil stemme.Ser ikke poenget med å bruke tid på noe slikt.

    Så der kan fort fakenewskameratene få seg en liten stuss over virkeligheten kontra hva de leser og tror er rett.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Når skal Trump og GOP begynne å snakke om hvilken politikk de står for og hvordan de skal gjennomføre den?
    Jeg vet at de påstår at ved å senke skattene vil økonomien automatisk ta seg opp og flere vil komme i arbeid, men man vet jo at det ikke fungerer slik. Det er prøvd mange ganger og har aldir fungert. Ellers driver de jo bare med skitkasting og sier at "Hvis Biden vinner vil "alt gå til helvete"" uten å prøve å forklare hvorfor.

    PS: Det er kanskje farlig for dem å snakke om politisk ståsted, for da vil det nok bli veldig klart for mange fler hvor brune de er og hvor ekstremt langt ut på høyresiden de står. Det er jo ganske klart allerede siden de karakteriserer Biden som sosialist, selv om han også står godt plantet på den konservative siden av det politisk spekteret.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Er ikke sex en del av kjærligheten kanskje? Eller er din gud mot sex? Det glemte jeg jo, han er imot alt som er moro...

    Gud har skapt den seksuelle tiltrekningen. Han har skapt moroen og gleden :)
    Jeg tror hvordan Gud optimalt tenkte det så er sex en del av kjærligheten mellom kun 2 mennesker,en mann og en kvinne.
    Så det er igrunnen kun i ett menneskelig forhold at sex har en naturlig og god plass.I all annen kjærlighet til andre mennesker så er ikke sex en del av kjærligheten.

    Regner ikke med det er kontroversielt?


    Sikkert de kristne i USA som ikke vil bruke munnbind eller bare må delta i store forsamlinger?

    Tenker at de som vil utsette seg for mulig smitte må få lov til det. Du er kanskje mest for å forby folk å gjøre som de vil ?


    Så kvinner bestemmer over sin kropp og vitenskapen sier at det ikke er et liv som vi betegner liv før flere uker etter unnfangelse. Enda er du for at de bestemmer selv, men du skal bestemme over noe de har i sin kropp? Kan du legge ut en link til de vitenskaplige fakta som tilsier at det er et liv rett etter unnfangelse?
    Om du har rett, så kan ikke men runke heller da? Det er jo et liv det og?
    De dobbelmoralistiske har virkelig tatt for seg nå for tiden :)

    Vitenskapen er vel ingen konstant,er den? Vill du jeg skal legge ut bilder av foster?
    Men dette temaet er uansett ekstremt vanskelig å dsikutere,spessielt på spindelweben.
    Når så du sist et menneske vokse opp fra kun en sædcelle?

    Godt vi også har dere andre da som er fullkomment moralske :)
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Hva med de 66 millarder dollar ekstraskatt forbrukerne nå må betale på varer når de skal bruke de 20 dollar de fikk i lønnsøkning.
    De gleder seg over flere jobber, men ingen snakker om hvordan de er blitt til via sosialistiske virkemidler. Tøff mot Kina liksom. Om ikke dette er sosialistisk tenkegods som de er så livande redd for vet ikke jeg.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Til RuneS:
    Problemet er da ikke at folk frivillig utsetter seg for smitte? Det må de da så gjerne gjøre.
    Problemet er jo ikke at de setter seg selv i fare, men at de da utsetter de andre de kommer i kontakt med for smitte. Så personlig er jeg for at man sørger for at mennesker ikke setter andre i fare.
    Underlig å se at en som påstår å være kristen synes det er greit å "gi f*" i andre mennesker. Naiv som jeg er trodde jeg kristendommen dreide seg mye om nestekjærlighet? Jeg har tydeligvis tatt feil.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Religiøsitet handler om tilhørighet. I våre dager er vel Fotballreligionen med sine ulike (lag)trossamfunn blitt en erstatning for gamle dagers kirkelaug.
    Amerikansk politikk bærer etter hvert svært stort preg av det også. Det er ganske utrolig at Trumps oppslutningsmålinger (og meningsmålinger) har vært såpass stabile som de faktisk har vært sammenlignet med tidligere presidenter i US of A som, uavhengig av hva man måtte mene om de, i alle fall opererte innenfor det som regnes som en slags normal. Alle slike skalaer er nå selvsagt sprengt, mens målingene knapt har rikket på seg i løpet av fire år om man ser litt stort på det.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    og hvem er det som hevder at en flashdrive er papirdokumenter som det ikke finnes kopier av?
    Å hevde at "ånei, jeg mente selvsagt _filene_ på flashdriven er orginaldokumentene som det ikke finnes kopier av" så er det faktisk vanskelig å være så inkompetent at man skal klare å lage en flashdrive med dokumenter uten å ha kopier på maskina man brukte for å dytte filene inn på driven.
    De hadde kopi.
    And of course, we made a copy of those files before we sent them, because we're careful.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.227
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Til RuneS:
    Problemet er da ikke at folk frivillig utsetter seg for smitte? Det må de da så gjerne gjøre.
    Problemet er jo ikke at de setter seg selv i fare, men at de da utsetter de andre de kommer i kontakt med for smitte. Så personlig er jeg for at man sørger for at mennesker ikke setter andre i fare.
    Underlig å se at en som påstår å være kristen synes det er greit å "gi f*" i andre mennesker. Naiv som jeg er trodde jeg kristendommen dreide seg mye om nestekjærlighet? Jeg har tydeligvis tatt feil.
    Du har tatt 100% feil.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Gud har skapt den seksuelle tiltrekningen. Han har skapt moroen og gleden :)
    Jeg tror hvordan Gud optimalt tenkte det så er sex en del av kjærligheten mellom kun 2 mennesker,en mann og en kvinne.
    Så det er igrunnen kun i ett menneskelig forhold at sex har en naturlig og god plass.I all annen kjærlighet til andre mennesker så er ikke sex en del av kjærligheten.
    Regner ikke med det er kontroversielt?
    Skal ikke tar fra deg forestillingene om en Eventyrfigur Som Har Ordnet Alt, men for oss som git en god dag i det eventyret, blir det fullstendig urimelig at vi skal måtte forholde oss til alt mulig tøys. Hadde Eventyrfigur Som Har Ordnet Alt giddet å tenke seg om, så hadde han, med ditt utgangspunkt, selvsagt fjernet begjær fra alle andre enn kun det heterofile, gifte paret.
    Så jo, ditt standpunkt er i aller høyeste grad kontroversielt. Jeg begjærer både den ene og den andre i diverse konstellasjoner, og det er en berikelse av livet. Naturen kan være helt fantastisk til tider, så lenge man driter sånn passe i Eventyrfigur Som Har Ordnet Alt, for han ødelegger så innmari for all moroa.

    Men dette tilhører en annen tråd, så du kan få lov til å se bort fra det.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.471
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Eventyr og deres imamer er til for å holde folk u der kontroll så du kan samle deg makt og innflytelse på jorden. Funker bare på de uten kunnskap eller selvtillit.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Eventyr og deres imamer er til for å holde folk u der kontroll så du kan samle deg makt og innflytelse på jorden. Funker bare på de uten kunnskap eller selvtillit.
    er litt mer nyansert enn som så.

    Organisert religion har en lei tendens til nettopp hva du skriver. På privaten kan religion være bra. Som agnostiker er jeg i stand til å se det. Håp, trøst og fellesskap gir en verktøy til å takle vanskelige situasjoner i livet.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Komplett faktaresistens står i veien for ditt forsøk.

    Det søkte i religionen, som man forsøker å avvise med fakta eller konstateringer, er hele poenget med religionen. Man krever av de troende at de skal sverge på at de tror på ting som er absurde i utenforståendes øyne. Ved å akseptere det absurde blir man en troende.

    Man sier ikke, du må ha fakta, men at du må tro, at du må være troende. Trosbekjennelsen er en port inn i de troendes samfunn, vekk fra verdslig ratio og inn i himmelsk frelse. Med hvilken rett forsøker du å frata de troende dette, Disqutabel. De troende kan kun omvende seg selv, ved å oppgi troen. Alle forsøk på å frata dem troen styrker dem kun i sin overbevisning om at de kjemper mot "mørkets krefter".

    Så, ja, det beste er å faktisk la fundamentalistene svirre i sitt eget irrsinn. For å få innflytelse har de måttet dikte en alternativ verden som ikke tåler kritisk anskuelse.

    Men mitt poeng er snarere at trosomvendelse kan man bedrive et annet sted enn å la seg lokke til omvendelsesanstrengelser i en tråd som burde handle om noe annet.

    Mine uthevelser. Før brukte man dødsstraff for å påtvinge folk disse absurditetene. Enkelte i kristne samfunn ønsker å få dødsstraffen tilbake, slik at de kan påtvinge andre dette igjen, men de vil ikke lykkes. Når de velger Trump som sin engel forstår man hvor forkvaklet denne troen er.

    Jeg tror på Gud Fader, den allmektige,
    himmelens og jordens skaper.

    Jeg tror på Jesus Kristus, Guds enbårne sønn, vår Herre,
    som ble unnfanget ved Den hellige ånd,
    født av jomfru Maria,
    pint under Pontius Pilatus,
    korsfestet, død og begravet,
    fór ned til dødsriket,
    stod opp fra de døde tredje dag,
    fór opp til himmelen,
    sitter ved Guds, den allmektige Faders høyre hånd,
    skal derfra komme igjen for å dømme levende og døde
    .

    Jeg tror på Den hellige ånd,
    en hellig, allmenn kirke,
    de helliges samfunn,
    syndenes forlatelse,
    legemets oppstandelse
    og det evige liv
    .
    Amen.
    Først av alt syns jeg det er veldig flott at jeg fortsatt får lov å dele hva jeg tror på her inne.Det er jeg takknemlig for.
    Og på samme måte vil jeg forsvare folk som ikke tror,at de må kunne si akkurat hva de mener uten at noen skal forby det.

    Har dere aldri fundert over hvorfor kristendommen fortsatt eksisterer viss dere hadde rett om at der ikke er en levende Gud?
    Tull og tøys har en tendens til å ikke overleve...

    Grunnen til at jeg skriver her inne er at jeg har et sterkt ønske om at dere kanskje en dag faktisk velger å gi Gud en sjanse til å vise dere at Han eksisterer. Jeg tror dere alle har hatt episoder der dere har følt noe.Tenkt at kanskje er der noe mer. Desse tankene er ofte Gud som banker på hjertedøren deres.
    For meg ser det ut som at Gud aldri åpner den døren uten at DU vil det. Det er DU som må velge. Han vil så inderlig vere din Far,og for de som er fedre så vet dere hvilke sterke følelser en har for sine barn.Gud sine følelser for oss tror jeg ligner,siden vi er skapt i Hans bilde,men Hans tror jeg er mye sterkere.
    Av ofte litt uforståelige grunner for meg,når jeg ser hvordan jeg og alle kan oppføre seg,så virker det som Han elsker oss med en kjærlighet som står over alt annet jeg har opplevd.
    Og så har Han gitt oss friheten til å velge.Valget er vårt.

    Jeg forstår dere er overbevist om at jeg er indoktrinert og at det jeg tror på helt sikkert er fantasi.
    Jeg er defintivt ikke indoktrinert.Aldri noen som har påtvunget meg noe som helst. Realiteten er at til tross for at jeg har opplevd Guds ubeskrivelige glede og fred,så har jeg i neste øyeblikk vendt meg til allverdens verdslige ting som jeg tror kunne gi meg tilfredstillelse. Jeg forstår igrunnen ikke at Gud holder ut med vinglingen min,men det har Han gjort. Han står for en kjærlighet og tålmodighet som absolutt ingen annen jeg har møtt er i nærheten av!
    Han er svaret på det mennesket søker innerst inne. Meningen med livet. Han gir ekte tilfredstillelse,glede og fred.
    Når Han skapte hver og en av oss så skapte Han samtidig en livsreise for hver enkelt fyllt med ting som gir ekte mening og tilfredstillelse.

    Det som kanskje er mitt livs sterkeste opplevelse var når min farmor lå for døden,og hun ville snakke med alle sine på tomannshånd en siste gang. Når jeg satt der ved siden av sengen hennes så så jeg da,og enda mer nå,at hun ville si meg de viktigste ordene hun kunne si til meg og livet mitt. " Rune,husk på Jesus"
    Kanskje det varmeste og mest levende mennesket jeg har møtt sa de ordene til meg av ekte kjærlighet.Av alt hun hadde erfart i livet så var det å bli kjent med og vandre med Jesus det største.
    Og de ordene blir bare sannere og sterkere for hver dag som går. For det viser seg at i livets kjas og mas er det så fort gjort å glemme de viktigste tingene i livet.

    Johannes 14.6-7
    Jesus sier til ham: Jeg er veien og sannheten og livet; ingen kommer til Faderen uten ved mig. 7Hadde I kjent mig, da hadde I også kjent Faderen, og fra nu av kjenner I ham og har sett ham.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Først av alt syns jeg det er veldig flott at jeg fortsatt får lov å dele hva jeg tror på her inne.Det er jeg takknemlig for.
    Og på samme måte vil jeg forsvare folk som ikke tror,at de må kunne si akkurat hva de mener uten at noen skal forby det.

    Har dere aldri fundert over hvorfor kristendommen fortsatt eksisterer viss dere hadde rett om at der ikke er en levende Gud?
    Tull og tøys har en tendens til å ikke overleve...
    OK. Så da gjelder det samme for Islam, Hinduismen, Buddhismen, Shintoismen og en hel rekke andre mer og mindre like historier. De er sanne fordi de er gamle, ja. Så hvilken gud er da egentlig sjefen over alle sjefer? Og hva roter de andre med, og hvilke plasser har de i hierarkiet, kan man jo spørre seg.

    For øvrig ba mora mi (som jeg også holder for å være et av de beste og mest altruistiske mennesker jeg har møtt) meg på sitt dødsleie om å bevare troen på han derre jesus, samt overføre det til ungene mine. Han fikk vel en ti års prøvetid, men ble da falsifisert. Og ungene mine har valgt å ikke tro på noen gud, de har hatt alle muligheter til å velge selv. Sorry, muttern.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Til RuneS:
    Problemet er da ikke at folk frivillig utsetter seg for smitte? Det må de da så gjerne gjøre.
    Problemet er jo ikke at de setter seg selv i fare, men at de da utsetter de andre de kommer i kontakt med for smitte. Så personlig er jeg for at man sørger for at mennesker ikke setter andre i fare.
    Underlig å se at en som påstår å være kristen synes det er greit å "gi f*" i andre mennesker. Naiv som jeg er trodde jeg kristendommen dreide seg mye om nestekjærlighet? Jeg har tydeligvis tatt feil.
    Godt poeng det. Jeg har ikke noe godt svar til deg på dette Coronakaoset.
    Personlig er jeg er ikke redd for å utsette meg selv for smitte,men ja jeg er redd for å smitte andre og vil sånn sett ta valg utifra det.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    "Tror du på Gud?"
    "Hvilken gud tror du på?"
    Der er bare en Gud.
    Det kommer til å bli klarere fremover.

    Hadde jeg vert muslim,buddhist,satanist,newagist,fakenewsist,humanist,osv så hadde jeg blitt møtt med en helt annen holdning her inne.
    Men satan vet hva som er sant og ikke sant.Så han legger ned arbeidet der det betyr noe. Da er det viktig å kneble den eneste sannheten. Det er bare å følge med.
    Demokratene er blant annet veldig på hugget med å få fjernet ytringsfriheten når det kommer til Sannheten. Ellers er det ikke så himla nøye.Om å gjøre å vere populistisk.Si ting folk vil høre for å å komme til makt,bla bla bla bla barf.....
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    For øvrig ba mora mi (som jeg også holder for å være et av de beste og mest altruistiske mennesker jeg har møtt) meg på sitt dødsleie om å bevare troen på han derre jesus, samt overføre det til ungene mine. Han fikk vel en ti års prøvetid, men ble da falsifisert. Og ungene mine har valgt å ikke tro på noen gud, de har hatt alle muligheter til å velge selv. Sorry, muttern.
    Dette hadde jeg gjerne tatt en skikkelig prat om :)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Da kom det newsflash på at tidlig avgitte stemmer i Texas nå er større en totalt antall avlagte stemmer i staten ved valget i 2016
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Der er bare en Gud.
    Det kommer til å bli klarere fremover.

    Hadde jeg vert muslim,buddhist,satanist,newagist,fakenewsist,humanist,osv så hadde jeg blitt møtt med en helt annen holdning her inne.
    Men satan vet hva som er sant og ikke sant.Så han legger ned arbeidet der det betyr noe. Da er det viktig å kneble den eneste sannheten. Det er bare å følge med.
    Demokratene er blant annet veldig på hugget med å få fjernet ytringsfriheten når det kommer til Sannheten. Ellers er det ikke så himla nøye.Om å gjøre å vere populistisk.Si ting folk vil høre for å å komme til makt,bla bla bla bla barf.....
    100% bullshit og bakvendtland. Du har jo selv nettopp skrevet at Trump både bør kommer til å sette munnkurv på "fake news media".
    Gi meg ett eneste eksempel på at Demokratene / Biden forsøker på knebling av sannheten, og jeg skal gi deg 10 eksempler på det samme fra Trump.

    Du er ute på ville veier, RuneS
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Dette hadde jeg gjerne tatt en skikkelig prat om :)
    Du må tilgi meg, RuneS, jeg er egentlig litt ferdig med det. Kan vel alltids skje over en pall med øl, jeg er ganske snill i virkeligheten, men ikke redd for å være oppriktig. :)
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Spennende, har Donal Trunk levert så ettertrykkelig i perioden at Trunkianerene rev av seg munnbindet og stormet til postkontorene for "God Save Him"...??

    Da kom det newsflash på at tidlig avgitte stemmer i Texas nå er større en totalt antall avlagte stemmer i staten ved valget i 2016
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.582
    Torget vurderinger
    2
    Skjermbilde 2020-10-30 kl. 15.43.08.png

    FAYETTEVILLE, NORD-CAROLINA (Dagbladet): Ifølge New York Timesavlyser Donald Trump planene å møte opp på valgfesten på sitt eget hotell i Washington, D.C. tirsdag.

    Ifølge avisa skal han i stedet være i Det hvite hus. Avisa siterer kilder med kjennskap til planene. Kampanjen hadde allerede sendt ut flere meldinger til mulige sponsorer om arrangementet om at Trump ville være til stede.

    Nå skal de planene ha endret seg, uten at avisa vet hvorfor.

    Trump har opp gjennom presidentskap fått omfattende kritikk for å blande egne forretninger inn i presidentembedet. Samtidig har det vært rettet flere spørsmål om arrangementet kan stride mot hovedstadens coronarestriksjoner.

    Trump er nå på en meget omfattende sluttspurt i valgkampen, med en rekke folkemøter daglig.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Da kom det newsflash på at tidlig avgitte stemmer i Texas nå er større en totalt antall avlagte stemmer i staten ved valget i 2016

    og

     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Her er et ganske fint intervju/samtale. Fra januar 2016. Minst like relevant idag.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Så lenge republikanerne har vedtatt at deres politiske plattform er å stå bak Trump og det han til en hver tid måtte finne på, så er det nok dessverre totalt irrelevant.
    (Deregulering og skattelette er vel hovedpunktene - og så lenge Trump tar spalteplassen kan de dure fram som de vil uten at innbyggerne blir informert.)
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.582
    Torget vurderinger
    2
    Noen stater det er rart å se er "close".


    Skjermbilde 2020-10-30 kl. 18.53.21.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn