Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    En lang rekke negativt ladede karakteristikker dette. Det kan være underholdende, men etter mitt skjønn er det mer fruktbart å diskutere hva Trump har levert og ikke levert opp mot de valgløftene han ga for fire år siden.
    Nå var jo dette et rimelig presist svar på et spørsmål som ble stilt av deg, da...
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg registrerer at de fleste håper Biden tar dette hjem. Biden er en mann med mange viktige strategier.

    Bidens strategi

    Sikkert ingen grunn til å være bekymret for at denne karen får tilgang til den røde knappen!

    Er det noen som tror MSM ville fortiet dette babbel om det var Trump som presterte noe slikt?

    ai, jegt glemte helt ut rasjonalet:

    «Det kan være underholdende, men etter mitt skjønn er det mer fruktbart å diskutere hva Trump har levert og ikke levert opp mot de valgløftene han ga for fire år siden.» (final)
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    En lang rekke negativt ladede karakteristikker dette. Det kan være underholdende, men etter mitt skjønn er det mer fruktbart å diskutere hva Trump har levert og ikke levert opp mot de valgløftene han ga for fire år siden.
    Du kan starte med hvor mye han har klart å redusere statsgjelden.

     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    sennett med tanker om stoa

    In the 1970s I thought the hidden injuries of class might heal in part through local, face-to-face interaction with people who are different. That hope doesn’t make sense today. I’ve lost my empathy for the complex motivations that animate fear and reaction. The mantra of “bringing the country together” loses any meaning as the base hardens and shifts to the extreme right; instead it has to be held to account for the criminal tendencies encouraged by its leader. The US isn’t going to heal any time soon.

     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4

    ai, jegt glemte helt ut rasjonalet:

    «Det kan være underholdende, men etter mitt skjønn er det mer fruktbart å diskutere hva Trump har levert og ikke levert opp mot de valgløftene han ga for fire år siden.» (final)
    Alt iorden. En forglemmelse kan skje den beste.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Dette intervjuet med USA ambassadør Aas kan ses for de som er interessert i Trumps leveranser:
    Ole Torp NRK
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    2.673
    Sted
    Liten by
    Jeg har et spørsmål.
    Er de fleste trump tilhengerene også troende her inne?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.274
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ikke er jeg troende og ikke er jeg Trump tilhenger, men jeg greier å se at han har levert på flere av sine valgløfter, kanskje flere enn andre presidenter. At han er en ufyselig bølle, lystløgner og ser ut til å være mindre begavet er noe som man får på kjøpet.
    Skal det bli noen endring i USA så må demokratenes komme til makta, men Biden er bare en mellomstasjon. Harris og AOC hadde vært noe.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    2.673
    Sted
    Liten by
    Ikke er jeg troende og ikke er jeg Trump tilhenger, men jeg greier å se at han har levert på flere av sine valgløfter, kanskje flere enn andre presidenter. At han er en ufyselig bølle, lystløgner og ser ut til å være mindre begavet er noe som man får på kjøpet.
    Skal det bli noen endring i USA så må demokratenes komme til makta, men Biden er bare en mellomstasjon. Harris og AOC hadde vært noe.
    Det var et genuint spørsmål fra min side. Er de som støtter Trump her inne troende?
    Det vil isåfall forklare mye og det vil legge opp til langt flere spørsmål.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.274
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det var et genuint spørsmål fra min side. Er de som støtter Trump her inne troende?
    Det vil isåfall forklare mye og det vil legge opp til langt flere spørsmål.
    Jeg har inntrykk av at svaret på spørsmålet ditt er JA.
    Hvorfor det er slik er et mysterium for meg, det kan da ikke være så enkelt at når han frir til denne gruppen så svarer de Halleluja :eek:
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    Jeg har inntrykk av at svaret på spørsmålet ditt er JA.
    Hvorfor det er slik er et mysterium for meg, det kan da ikke være så enkelt at når han frir til denne gruppen så svarer de Halleluja :eek:
    De troende har lett for å støtte de som ved gitte anledninger vifter med en Bibel eller kors. Som f.eks. Trump og Listhaug.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.005
    Antall liker
    6.233
    Det blir et spennende valg der borte.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.642
    Antall liker
    15.726
    Torget vurderinger
    2
    USA! USA! USA!

    Og husk at du kan ikke stave byen uten USA - for dem som måtte lure på hvorfor de religiøse er så glade i Trump. JerUSAlem ... som man kan se på tatoveringer, plakater, bannere, m.m. Denne henger overalt og viser til profetien om Endetidens komme, som forutsetter at jødene igjen er eneherskere i Davids by. (Om noen lurer på hvorfor de religiøse tullingene her inne holder på som de gjør).


    God_Bless_Trump_Jerusalem_Dec_2017.jpg

    make-israel-great-bus-jerusalem-israel-shutterstock-editorial-9677928e.jpg

    400312.jpeg
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.127
    Antall liker
    2.649
    ..

    Jeg tror nok de som sitter i høyesterett har integriteten i behold.
    Jeg leser hva du skriver og man skulle ta det for gitt at det var sånn. Men dette er ekstraordinære tider. Republikanerne har flertall i høyesterett, og Trump og hans venner kommer i kulissene til å legge et vanvittig press på sine dommere med at 4 nye år med Trump vil endre USA i en mer konservativ (og fascistisk) retning for 10-år fremover.
    På den annen side, skulle høyesterett bli politisert i sine avgjørelser, vil all troverdighet forsvinne og krisen være definitiv.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg leser hva du skriver og man skulle ta det for gitt at det var sånn. Men dette er ekstraordinære tider. Republikanerne har flertall i høyesterett, og Trump og hans venner kommer i kulissene til å legge et vanvittig press på sine dommere med at 4 nye år med Trump vil endre USA i en mer konservativ (og fascistisk) retning for 10-år fremover.
    På den annen side, skulle høyesterett bli politisert i sine avgjørelser, vil all troverdighet forsvinne og krisen være definitiv.
    for et herlig system de har der borte. /s
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.642
    Antall liker
    15.726
    Torget vurderinger
    2
    Jeg leser hva du skriver og man skulle ta det for gitt at det var sånn. Men dette er ekstraordinære tider. Republikanerne har flertall i høyesterett, og Trump og hans venner kommer i kulissene til å legge et vanvittig press på sine dommere med at 4 nye år med Trump vil endre USA i en mer konservativ (og fascistisk) retning for 10-år fremover.
    På den annen side, skulle høyesterett bli politisert i sine avgjørelser, vil all troverdighet forsvinne og krisen være definitiv.
    Men samme høyesterett valgte å følge loven når det gjaldt opptelling av stemmer i Pennsylvania, selv om Trump ønsker å innbille sine tilhengere at man ikke skal telle stemmer etter valgdagen.

    Trump har tvitret sitt sinne over høyesteretts avgjørelse.

     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    2.673
    Sted
    Liten by
    LincolnProjectvideoene resonnerer best hos Demokratene som mener Rep. må innse dårskapen, men Reps tviholder nok i all hovedsak på troen sin, God, Guns & Country.

    Her er en annen grei melding:
    Egentlig en skremmende video som viser hvor på jordet de er.
    Men jeg er redd du har rett. Etter å ha sett Klepper intervjue Trump minons, så er jeg redd at ingenting biter.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Nå er valget her. Blir spennende.
    Tror resultatet vil vere klart en gang i løpet av 4 november,USA tid.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    "Irans øverste leder Ali Khamenei gjør narr av Donald Trump og det amerikanske presidentvalget. – Den sittende presidenten, som er den som skal avholde valget, sier at det er det mest manipulerte valget i USAs historie, sier den iranske lederen."
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Blir vanskeligere og vanskeligere å vite hva som er fakta i dag.
    Historien om at Trump supportere prøvde å hindre eller presse bussen til Biden ut av veien får også en helt annen historie fra andre kilder/personer.
    bus.jpg

    Mandag kom politiet med nye uttalelser der de hevdet at den hvite varebilen, som var eid av en Biden-medarbeider, var den som muligens hadde skylden, og at den svarte bilen med Trump-flagg var offeret.
    Joe Bidens kampanjebuss ble eskortert av Trump-supportere, mens Bidens egne tilhengere uteblir: – Jeg elsker Texas, skriver Trump på Twitter.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Men jeg er redd du har rett. Etter å ha sett Klepper intervjue Trump minons, så er jeg redd at ingenting biter.
    Med tro følger identitet, med identitet følger tilhørighet, med tilhørighet følger trygghet.

    Prøv å ta fra noen ens oppfattede trygghetsgrunnlag. Enten det er scientologi, religion, flat earth eller what not.
    Det er VONDT å kaste seg ut fra det kjente og inn i det ukjente, når man vet at man samtidig blir utstøtt av de man sokner til. Den mila er tøff.

    Min påstand, det er denne mekanismen som hindrer mange fra å tilegne seg en rasjonell oppfatning av sin verden og gjør seg tilgjengelig for endring/utvidelse av sin kunnskap. Knug gjerne "bibelen" - men bibelen lager ingen biler eller bygger hus. Mennesker gjør, med sin kunnskap og samarbeidsegenskaper tilegnet fra tidenes morgen.

    Klepper sine harselleringsvideoer på bekostning av Trumptilhengerene er kostelige, jeg lar meg lett underholde og bryter ut i latter rett som det er - men ikke vært i tvil om kun de "beste" er de som blir vist ;) Men ironien er herlig, og poengene like treffende. Men det underliggende er tragisk i mine øyne. Det skjer ikke i bare i USA, men nå er det USA som har fått fokus.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.733
    Antall liker
    21.599
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ok, lufta er for alle og alt det der, men hva var grunnen til at en GOP-kampanjebil (?) var i en DEM-kortesje? Jeg er nok partisk, men jeg gjetter at den var joyridin' eller having some fun om dere vil.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Jeg konkluderer ikke bare så det er sagt, men utifra hva politiet har uttalt så fremstår det som en konspirasjonsteori.
    Video viser ikke alt fra start til slutt, men det ser da vitterlig ut at den hvite bilen holder samme felt som bussen, inntil den svarte pick-upen ønsker å oppta samme plass samtidig? Enig? Jeg kikker gjerne gjennom andre videoer om de finnes, om realiteten er anderledes enn vist her.

     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    @defacto,

    Nå vil jeg tro at Klepper cherrypicker hvem som ender opp i sine videoer, men det er jo en del av dette tanketomme tankegodset i sirkulasjon alltid.

    Flokkmentalitet. Mange tar til seg meninger og konklusjoner uten å ha peiling på hva som ligger bak. Dropper den krevende intellektuelle øvelsen å sjekke fakta selv, og den litt skumle øvelsen å trekke egne konklusjoner og si det høyt. Det å gjøre andre sine vurderinger til sine egne er ofte den enkleste måten å navigere på. I en vennligsinnet verden fungerer det stort sett ganske bra. Dette er det helt sikkert mye av i alle land, også Norge.

    Men denne intellektuelle latskapen er lavthengende frukt for demagoger, manipulatorer og løgnhalser. Og så polarisert som det amerikanske samfunnet er, så fungerer korrektivene som normalt er tilstede dårlig. Og Trump får stort spillerom ... til å gjøre vondt verre.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Video viser ikke alt fra start til slutt, men det ser da vitterlig ut at den hvite bilen holder samme felt som bussen, inntil den svarte pick-upen ønsker å oppta samme plass samtidig? Enig? Jeg kikker gjerne gjennom andre videoer om de finnes, om realiteten er anderledes enn vist her.

    Den hvite bilen beveger seg fra midtre felt og et stykke over i høyre felt. I begynnelsen ser det ut som den ligger nærmest midt mellom feltene Så ser det ut til at den svarte svaier litt mot den hvite. Men den svarte bilen er i riktig kjørefelt hele tiden.
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Video viser ikke alt fra start til slutt, men det ser da vitterlig ut at den hvite bilen holder samme felt som bussen, inntil den svarte pick-upen ønsker å oppta samme plass samtidig? Enig? Jeg kikker gjerne gjennom andre videoer om de finnes, om realiteten er anderledes enn vist her.

    Det som denne video tydelig viser etter ca 14-15 sek er jo at den svarte pick-up regelrett presser den hvite bilen ut av kjørefeltet
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Her ser man tydelig at den hvite bilen ikke ligger bak bussen, men mellom kjørefeltene og trolig mest i midtre.
    hvit bil.jpg

    Den svarte ligger i høyre. Så spørs det om den svarte har presset den ut mot midtre tidligere eller om den hvite har beveget seg over. Det vet vi ikke. Men hvordan man kan tolke dette til at de prøvde å presse bussen ut av veien er for meg en gåte.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Egentlig ikke en eneste grunn til å lese noe mer om valget i FuckuUSA før valgmannskollegiet kaster alle sine papirer i peisen og vi får hvit "røk".....

     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det som denne video tydelig viser etter ca 14-15 sek er jo at den svarte pick-up regelrett presser den hvite bilen ut av kjørefeltet
    Den kan det virke ut som ja. Men som resultat av den hvite har beveget seg over i feilt kjørefelt. Og den svarte presser den tilbake.

    Men det meste interessante uavhengig av hva som skjedde der er at dette med all sannsynlighet har skapt en "fake" news. Vi bør virkelig tenke gjennom hvilke nyheter vi kjøper og er med på danne meninger i disse tider.
    NRKs USA-korrespondent Anders Magnus hevdet at Trump-supportere «forsøkte å presse Bidens kampanjebuss ut av veien i Texas», og at presidenten støttet dette.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn