Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Fristende å si at USA og verden ikke fortjener en fyr som faktisk er istand til å få bra ting utført,men nå er det vel slik at flertallet av de som stemte faktisk ser det og vil ha han som president i 4 nye år fordi han gjør en veldig god jobb.

     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.898
    Antall liker
    1.911
    Sted
    Sortland
    ''Prinsipp''
    ''Demokrati''

    Fritt fram å kopiere ordene og lime de inn i google og trykke søk.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.609
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Sandefjord
    Hva er relevansen til USA og Trump?
    Mangel på "sidemannskontroll"

    Landets øverste leder er ikke fornøyd med lokal innsats av politi og for å tøyle opprør fra celler som han "brander" som sine politiske motstandere - midt i sin egen valgkamp, vifter han med "militærkortet" sitt. Kult ikke sant?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Ser problemet i Kina og på den himmelske freds plass.Mennesker der gjorde opprør mot et diktatorisk sosialist/kommunist regime . De ville ha mer frihet og demokrati.
    Hva er relevansen til USA og Trump?
    Kina:
    Mennesker demonstrerer mot noe de oppfattet som galt. Staten svarte med å sende inn militæret.

    USA:
    Mennesker demonstrerer mot noe de oppfatter som galt. Staten ønsker å sende inn militæret.


    Rune S:
    jeg ser ingen likhet her.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    Fristende å si at USA og verden ikke fortjener en fyr som faktisk er istand til å få bra ting utført,men nå er det vel slik at flertallet av de som stemte faktisk ser det og vil ha han som president i 4 nye år fordi han gjør en veldig god jobb.
    Troll-boy vil ha oppmerksomhet.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11

    I et fritt demokrati med ytringsfrihet er det helt umulig for et lands leder å få unison hyllest.
    De fleste gjør bra ting og mindre bra ting.Er man rettferdig så ser man etter begge deler.
    Men ok,innser jeg kanskje har med mange superhumans å gjøre her inne. Hail you all .
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Ser problemet i Kina og på den himmelske freds plass.Mennesker der gjorde opprør mot et diktatorisk sosialist/kommunist regime . De ville ha mer frihet og demokrati.
    Hva er relevansen til USA og Trump?
    Militære styrker mot egen befolkning
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.572
    Antall liker
    10.118
    Fristende å si at USA og verden ikke fortjener en fyr som faktisk er istand til å få bra ting utført,men nå er det vel slik at flertallet av de som stemte faktisk ser det og vil ha han som president i 4 nye år fordi han gjør en veldig god jobb.
    Du tenker da på det det flertallet på minus 5 millioner, ikke sant?

    Litt grunnleggende informasjon følger, spiss øya: Begrepet minus benyttes for å beskrive en negativ verdi, RuneS. Sjekk med kommunen om det finnes en tilbakebetalingsordning for skolepenger.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Troll-boy vil ha oppmerksomhet.
    Overhodet ikke.
    Fatter ikke hvorfor jeg gidder å skrive her inne.
    Men det bunner nok i at jeg syns dere er blodig urettferdige i hvordan dere ser på Trump.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Militære styrker mot egen befolkning
    Logikken til Rune S er følgende:

    Kina:
    Kineserne var kommunister og på feil side av våre forsvarsallianser. Demonstrantene kjempet for en god sak. Det var galt å bruke militæret mot dem. Saken skulle ha vunnet frem.

    I USA.
    Amerikanerne er kapitalister og på riktig side av våre forsvarsallianser. Demonstrantene kjemper for en feil sak. Det er riktig å sende militæret mot dem. Saken må aldri vinne frem.



    Logikk vil aldri nå frem til Rune S. Han er for opptatt av å tro. Og han tror fast og bestemt på Trump. At Trump er den beste. Trump gjør aldri noe galt. Trump leder riktig vei i verden. Hvordan han har kommet til å tro slikt, forstår jeg ikke. Jeg har dog en hypotese som jeg har nevnt tidligere.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.572
    Antall liker
    10.118
    I et fritt demokrati med ytringsfrihet er det helt umulig for et lands leder å få unison hyllest.
    De fleste gjør bra ting og mindre bra ting.Er man rettferdig så ser man etter begge deler.
    Men ok,innser jeg kanskje har med mange superhumans å gjøre her inne. Hail you all .
    Vi er i all hovedsak enige her, makta skal kritiseres og ettergås.

    Det skjærer seg litt i siste setning, bare.
    1. Joda, Trump har snublet over noen fine korn underveis
    2. Akkurat nå dreier debatten seg om at Trump utfordrer demokratiske prinsipper og kaster bort rettssystemets tid og ressurser på sludder. Akkurat som Mullah Krekar har holdt på i Norge i årevis, om enn i noe mindre skala.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.572
    Antall liker
    10.118
    Makt for å opprettholde lov og orden.
    Men jeg begynner å innse at lov og orden kanskje ikke er så viktig for dere?
    Jo, og da begynner en president i feil ende, om det første han griper til, er eklatante lovbrudd.
    LES, RuneS, LES for f...!!!
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Tja, nordmenn flest kjenner ikke politikken på lommeboka - det samme med demokrater i storbyene i USA - og klarer ikke helt - muligens - å forstå hva som driver 71 millioner velgere i USA. Jeg tror det er en feil å stigmatisere både Trump og hans velgere - og er redd for at de kan finne noe verre til valget om 4 år. Ted Cruz er muligens en som er enda mer villian som eks.

    Dette unnskylder ikke Trumps antidemokratiske utsagn, eller øvrige Twittermeldinger så klart.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.210
    Antall liker
    2.637
    Sted
    Liten by
    Overhodet ikke.
    Fatter ikke hvorfor jeg gidder å skrive her inne.
    Men det bunner nok i at jeg syns dere er blodig urettferdige i hvordan dere ser på Trump.
    Jeg synes det er blodig urettferdig at du i det hele tatt mener at du er et godt kristent menneske, når du fraviker fra alt det gode som står i bibelen. For det står noen fine tanker der. Bare så synd man må cherry-picke for å leve etter den. Men du kan jo begynne med de 10 bud, hvor mange av de har Il Drumpht brutt?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.462
    Antall liker
    7.981
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Makt for å opprettholde lov og orden.
    Men jeg begynner å innse at lov og orden kanskje ikke er så viktig for dere?

    Greia er vel heller at du driter tynt i loven, bare det er orden. Orden på dine premisser.

    Lov er forøvrig langt, langt viktigere enn orden, for uten lov kan man aldri opprette orden. Med mindre man, som du, er villig til å knuse all motstand med militære styrker.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg synes det er blodig urettferdig at du i det hele tatt mener at du er et godt kristent menneske, når du fraviker fra alt det gode som står i bibelen. For det står noen fine tanker der. Bare så synd man må cherry-picke for å leve etter den. Men du kan jo begynne med de 10 bud, hvor mange av de har Il Drumpht brutt?
    Som en liten repetisjon så kan jeg liste de her.
    1. Du skal ikke ha andre guder enn meg
    2. Du skal ikke misbruke Guds navn
    3. Du skal holde hviledagen hellig
    4. Du skal ære din far og din mor
    5. Du skal ikke slå i hjel
    6. Du skal ikke bryte ekteskapet
    7. Du skal ikke stjele
    8. Du skal ikke tale usant om din neste
    9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom
    10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste

    edit:
    1. a) Trump tilber gull. Han har et rom fullt av Mammon.
    1 b) Trump ble bedt om å sitere det beste verset i bibelen. Trump kunne ikke komme på et eneste et. Det betyr at han ikke har lest boka.
    2. Han brukte føderale styrker til å gasse demonstranter vekk slik at han kunne la seg avbilde med en bibel i hånden foran en kirke.
    x 3. han har golfet 300 ganger på 4 år, så denne er ganske trygg
    x 4. Uten pappa og han ville vært i rennesteinen.
    x 5. Han har ikke direkte drept noen. Bare indirekte gjennom alle sine svindler.
    6. Han er gift for 3. gang.
    7. Han har ikke gjort annet enn å stjele. Lar være å betale sine underleverandører. Trump University. osv.
    8. Han gjør ikke annet enn å lyve. 20.000 ganger som president.
    9. Han prøver å karre til seg alt som ikke er hans gjennom svindel, sist representert ved å nekte å godta valgresultatet.
    10. Lydopptaket av hvordan han innynder seg på gifte kvinner.



    3 av 10 får jeg.

    Konklusjon
    Trump scorer så lavt at han ikke kan kalles kristen.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.572
    Antall liker
    10.118
    Jeg er dum.Hva betyr eklatante?
    Da skjønner jeg plutselig litt mer, og jeg kan med dette tipse om tjenesten google, som er et fantastisk verktøy om man ønsker å finne ut noe. Men husk: Kildekritikk er svært viktig, det finnes mye rart der ute.

    Eklatant betyr: Klart, opplagt, åpenbart osv.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Med mindre nasjonale les: Nasjonale interesser trues setter man ikke inn militærmakt. Gjelder demokratiet. Feil er blitt begått men var lenge før rune og hezuz ble født eler påtenkt...

    Ådalshändelserna
    1led0513adalen.jpg
    Demonstrationståget strax före ankomsten till Lunde.
    PlatsÅdalen, Västernorrlands län, Sverige
    Datum14 maj 1931 (89 år)
    Koordinater62°53′N 17°52′Ö
    KaraktärKravaller
    Part IDemonstrerande arbetare
    Part IIStrejkbrytare
    Part IIISvensk militär
    Döda5
    Ådalshändelserna, Skotten i Ådalen, Ådalen (19)31, kallas händelseförloppet kring en arbetskonflikt i Ådalen i mitten av maj 1931, där fem personer sköts ihjäl av militär som stod under polismans befäl. Händelsen delade Sverige i två läger om vems skuld det var att tragedin inträffade, och skillnaden i åsikter märktes tydligt mellan borgerliga och vänsterinriktade tidningar.


    Einar Gerhardsen dengang sekretær i APeklanen, kalte steikebryterene "skabbedyr" Militer... hoja...
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg synes det er blodig urettferdig at du i det hele tatt mener at du er et godt kristent menneske, når du fraviker fra alt det gode som står i bibelen. For det står noen fine tanker der. Bare så synd man må cherry-picke for å leve etter den. Men du kan jo begynne med de 10 bud, hvor mange av de har Il Drumpht brutt?
    Det er etter min mening stor forskjell på "et godt kristent" menneske og en som følger verdiene til Kristendommen. Førstenevnte fordømmer alle som lever på en annen måte enn sin egen boble, har høye tanker om seg selv, og synes det er helt greit å pålegge andre en livsstil som er beskrevet i en gammel bok (eller autoritære tolkninger av den). Å følge verdiene som er forankret i Kristendommen for sitt eget vedkommende er noe helt annet.

    Det hjelper lite f.eks. at Ropstad smiler på TV mens han er moraliserende ovenfor kvinner som allerede er i en vanskelig situasjon, eller homofile som ønsker å leve sitt eget liv ++. Hvis det finnes et Helvette så er tenker jeg at det er reservert for nettopp disse menneskene.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Jeg synes det er blodig urettferdig at du i det hele tatt mener at du er et godt kristent menneske, når du fraviker fra alt det gode som står i bibelen. For det står noen fine tanker der. Bare så synd man må cherry-picke for å leve etter den. Men du kan jo begynne med de 10 bud, hvor mange av de har Il Drumpht brutt?
    Når har jeg sagt at jeg er et godt kristent menneske? Fraviker jeg alt som står i Bibelen?
    Kjenner du meg? Kjenner jeg deg?
    Kjenner du noen mennesker som ikke har brutt de 10 bud?

    En ting jeg kan vere klar på av det du skriver så er det at jeg kan ikke cherry-picke. Der tar du ivertfall helt feil. Men ja,cherry-picking er en pop trend i 'kristne' miljøer viss du kjenner litt til enkelte av de,og det er kanskje den største synd av alle.

    Du har en stående invitasjon til å ta en fin prat på tomannshånd :) Vi blir nok begge overasket over hvordan vi er i virkeligheten kontra et forum :)
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Helt korrekt. Det er fortsatt snakk om å benytte militæret mot egen befolkning. Som er utenkelig da det bl.a. er grunnlovsfestet i Norge og de aller fleste siviliserte land. Og igjen; Politistyrkene i USA mangler overhodet ikke ressurser.
    Natta til 1.mai på 80-tallet, kan du huske det? Ikke akkurat fredelige demonstranter, det heller. Hadde man satt inn militæret, hadde regjeringen lovlig kjapt blitt vist veien til utgangen. Enda vi ikke har noen form av autonome fylker, en gang.

    Du gjør deg selv til latter ved å holde på den linja der.

    Gjorde for moro skyld et kjapt google søk. Vi må omlag 100 år tilbake i tid til sist militære kan sies å ha blitt brukt mot sivilbefolkningen i Norge (untatt krigsårene 40-45). Menstad-slaget (mellom Porsgrunn og Skien) på 30-tallet er vel siste alvorlige hendelse. Det var streik med streikebrytere, og her ble det såvidt jeg kan se satt inn militære.
    Ellers så ble det vistnok vurdert bruk av militære under altaaksjonene, men det ble aldri realisert.
    Dog har militære ved flere anledninger bistått politiet, et par eksempler kan være flykapringen på Gardermoen og gisselsituasjonen på Torp flyplass.
    Men dette har vært åpenbart alvorlige kriminelle handlinger.
    Militæret bistår også politiet etter anmodning med materiell osv.

    Så oppsummert, nei, militæret blir (av helt åpenbare grunner) ikke benyttet mot det sivile samfunnet. Det er politiets oppgave.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    legg merke til hvem militæret ble brukt imot. Streikende arbeidere som ønsker bedre rettigheter. De måtte raskest mulig tilbake i jobb, og ikke minst vite sin plass i samfunnet. Kaksene får jo sitt overskudd fra et sted. Nemlig andres arbeid.


    Spør hvordan USAs rikeste mann har blitt så rik som han har blitt. Gjennom eget hardt arbeid? Eller andres arbeid til luselønn?
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.210
    Antall liker
    2.637
    Sted
    Liten by
    Når har jeg sagt at jeg er et godt kristent menneske? Fraviker jeg alt som står i Bibelen?
    Kjenner du meg? Kjenner jeg deg?
    Kjenner du noen mennesker som ikke har brutt de 10 bud?

    En ting jeg kan vere klar på av det du skriver så er det at jeg kan ikke cherry-picke. Der tar du ivertfall helt feil. Men ja,cherry-picking er en pop trend i 'kristne' miljøer viss du kjenner litt til enkelte av de,og det er kanskje den største synd av alle.

    Du har en stående invitasjon til å ta en fin prat på tomannshånd :) Vi blir nok begge overasket over hvordan vi er i virkeligheten kontra et forum :)
    Nah....ikke spesielt interessant, med tanke på hva du skriver her.
    Du kan ikke cherry-picke? Hva mener du? Du gjør det jo hele tiden!
    Og du svarte selvsagt ikke på det jeg spurte om.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.462
    Antall liker
    7.981
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes det er blodig urettferdig at du i det hele tatt mener at du er et godt kristent menneske

    Det er ganske åpenbart at Rune S ikke er en kristen i det hele tatt, men følger jødedommen.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Vi er i all hovedsak enige her, makta skal kritiseres og ettergås.

    Det skjærer seg litt i siste setning, bare.
    1. Joda, Trump har snublet over noen fine korn underveis
    2. Akkurat nå dreier debatten seg om at Trump utfordrer demokratiske prinsipper og kaster bort rettssystemets tid og ressurser på sludder. Akkurat som Mullah Krekar har holdt på i Norge i årevis, om enn i noe mindre skala.
    Var det jeg trodde. Vi er nok ganske enige om mye skal du se:)
    Men her inne blir jeg en veldig motpol mot et overtall av det jeg syns er blodig urettferdig analyse av Trump.

    2. Jeg forstår det bare ikke. Det er de som har hindret fritt innsyn i opptelling som virkelig har utfordret demokratiske prinsipper.Og nå skal heldigvis ikke media representere demokratiet.Nå blir det folk som har peiling og litt mer moralske fiber som skal bestemme hva som er rett og galt Dette skal bli ordnet i retten.
    Å trekke inn Mullah Krekar? Jeg har ikke ord...
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Kan vel kanskje legge til hendelsensen i Sauda var det vel der kameratene til Larsson forsøkte å starte et statskupp.... unameit..
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.316
    Antall liker
    3.477
    Torget vurderinger
    4
    DET ER INGEN SOM HAR HINDRET FRITT INSYN I OPPTELLIGE AV STEMMER. BÅDE DEMOKRATER OG REPUBLIKANERE HAR FOLK I LOKALENE OG FØLGER MED PÅ OPPTELLINGEN OG KAN UTFORDRE TVILSOMME STEMMER :)
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.210
    Antall liker
    2.637
    Sted
    Liten by
    Var det jeg trodde. Vi er nok ganske enige om mye skal du se:)
    Men her inne blir jeg en veldig motpol mot et overtall av det jeg syns er blodig urettferdig analyse av Trump.

    2. Jeg forstår det bare ikke. Det er de som har hindret fritt innsyn i opptelling som virkelig har utfordret demokratiske prinsipper.Og nå skal heldigvis ikke media representere demokratiet.Nå blir det folk som har peiling og litt mer moralske fiber som skal bestemme hva som er rett og galt Dette skal bli ordnet i retten.
    Å trekke inn Mullah Krekar? Jeg har ikke ord...
    Ok, en gang for alle. Det er INGEN som har hindret noen i å ha innsyn. Det er det man har UAVHENGIGE observatører til. At de bevæpnede trump-minionene ikke fikk lov er helt annen sak. Kan du væresåsnill å slutte å bruke det som et argument?

    NB: He he, tre stykker skrev mer eller mindre det samme på samme tid. :)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.462
    Antall liker
    7.981
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    DET ER INGEN SOM HAR HINDRET FRITT INSYN I OPPTELLIGE AV STEMMER. BÅDE DEMOKRATER OG REPUBLIKANERE HAR FOLK I LOKALENE OG FØLGER MED PÅ OPPTELLINGEN OG KAN UTFORDRE TVILSOMME STEMMER

    QFT
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.572
    Antall liker
    10.118
    Var det jeg trodde. Vi er nok ganske enige om mye skal du se:)
    Men her inne blir jeg en veldig motpol mot et overtall av det jeg syns er blodig urettferdig analyse av Trump.

    2. Jeg forstår det bare ikke. Det er de som har hindret fritt innsyn i opptelling som virkelig har utfordret demokratiske prinsipper.Og nå skal heldigvis ikke media representere demokratiet.Nå blir det folk som har peiling og litt mer moralske fiber som skal bestemme hva som er rett og galt Dette skal bli ordnet i retten.
    Å trekke inn Mullah Krekar? Jeg har ikke ord...
    2. Nei, det er her du tar så innmari feil, vet du.
    Det amerikanske valgsystemet har klare regler og statutter, og selv om det selvsagt ikke er feilfritt, har de ALLTID nøytrale valgobservatører, og de har vært helt tydelige på at prosessene har fungert etter hensikt og mål, mens det Trump holder på med er svært problematisk, og utfordrer et lovlig valgsystem.
    2b. Mullah Krekar har gjentatte ganger angrepet grunnleggende ting i det norske demokratiet (f.eks. trusler mot folkevalgte), og benyttet rettsapparatet for alt han har kommet på, i tillegg. Det er slett ikke ulikt DJ Trump's mønster.

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.462
    Antall liker
    7.981
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Observatører ble hindret å observere. Faktum.

    Falsum, ikke faktum. Noe også en rekke fremstående republikanere har bekreftet, bare ikke Trumps mest korrupte tilhengere. Til og med Fox anerkjenner dette.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn