Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    De to ga seg ganske fort. Det holder ikke å si «fordi Trump har sagt det» hvis man vil nekte å gjøre den jobben man har blitt satt til og følge de lovene som gjelder for den jobben. Så mye for det statskuppet.


     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg forstår ikke denne debatten. Tallenes tale er klar - Biden vant med en margin som ikke lar seg diskutere. Omtelling mht valg av senatorer ja, men ikke valg av president. Denne siste farsen med Trump legitimerer all kritikk mot ham som person.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Jeg forstår ikke denne debatten. Tallenes tale er klar - Biden vant med en margin som ikke lar seg diskutere. Omtelling mht valg av senatorer ja, men ikke valg av president. Denne siste farsen med Trump legitimerer all kritikk mot ham som person.
    Hva er det å forstå? Det har utviklet seg en tese om at en hver oppfatning er like legitim som en hver annen ("jeg har rett til å ha min mening...!"), uten noen form av hensyntagen til hva dette betyr for lovverk, demokrati eller virkelighetsoppfatning. Vi har det samme innad i EU i disse dager, der Polen og Ungarn blokkerer EU's hjelpepakke for Covid-19, fordi det betyr at de må oppfylle visse rettsstatlige prinsipper.
    Min oppfatning er å få dem ut av EU, helst i går, og deretter ikke gi dem noen form av handelsavtale. Da blir de sikkert fornøyde.
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.627
    Antall liker
    15.703
    Torget vurderinger
    2
    ^ Logikken er skakk.

    Det er 100% sikkert at dersom Trump hadde tatt viruset alvorlig - ved å anbefale maskebruk, sosial distansering og inngrep der det var utbrudd, samt "test&track" - ville han blitt gjenvalgt i et valgskred. Han kunne satt valgrekord ved å lytte til sine egne smittevernsrådgivere, fremfor å sparke dem og innsette tullinger som Birx og Atlas.
    Valgskred. 100% sikkert.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.219
    Antall liker
    2.645
    Sted
    Liten by
    ^ Logikken er skakk.

    Det er 100% sikkert at dersom Trump hadde tatt viruset alvorlig - ved å anbefale maskebruk, sosial distansering og inngrep der det var utbrudd, samt "test&track" - ville han blitt gjenvalgt i et valgskred. Han kunne satt valgrekord ved å lytte til sine egne smittevernsrådgivere, fremfor å sparke dem og innsette tullinger som Birx og Atlas.
    Valgskred. 100% sikkert.
    Han er heldigvis en narsissist!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    9.664
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hva er det å forstå? Det har utviklet seg en tese om at en hver oppfatning er like legitim som en hver annen ("jeg har rett til å ha min mening...!"), uten noen form av hensyntagen til hva dette betyr for lovverk, demokrati eller virkelighetsoppfatning. Vi har det samme innad i EU i disse dager, der Polen og Ungarn blokkerer EU's hjelpepakke for Covid-19, fordi det betyr at de må oppfylle visse rettsstatlige prinsipper.
    Min oppfatning er å få dem ut av EU, helst i går, og deretter ikke gi dem noen form av handelsavtale. Da blir de sikkert fornøyde.
    100% enige når det gjelder de to der. De får heller gå til Putin for hjelp.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Skal en si noe positivt om Trump, så er det i alle fall ikke kjedelig å følge med på politikk om dagen. Og hele dette sirkuset har sannsynligvis fått en del til å sette seg inn politiske prosesser og systemer i USA. Så det er aldri så galt at det ikke er godt for noe. Men - hadde vi tålt fire år til med fyren? Trokke det.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    1.488
    Torget vurderinger
    1
    Det som er mest oppsiktsvekkende opp det hele er jo at Trump garantert ville blitt gjenvalgt dersom han hadde vært litt mer taktisk i enkelte situasjoner.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Sant, men samtidig kan man jo også trekke frem at Biden velvillig sa fra seg enormt med "single issue voters" som kun stemte på Trump fremfor Biden på grunn av den ene tingen de klarte å forstå, og som de egentlig brydde seg om: våpenpolitikk.
    Biden gjorde noe så ustrategisk som å gå ut knallhardt med formaninger om at det skulle bli faktiske forbud og masse begrensninger om han ble president.
    Trump gjorde som alle andre republikanere, og fulgte kveget og sa fint lite om saken.

    Hadde Biden enten holdt kjeft om temaet, eller stikk motsatt kommentert at "Rettighetene er nedfelt i grunnloven. Og slik skal det fortsette å være" så hadde han nok fått en del ekstra millioner stemmer. Men siden han angrep en veldig stor gruppe, så kunne de ikke tillate seg å stemme på han, uansett hvor gal de følte Trump måtte være.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Det har utviklet seg en tese om at en hver oppfatning er like legitim som en hver annen
    Jeg tror dette er spot on for mye av Republikaner-grunnfjellet, og spesielt alt-right-delen av det. Samtidig er noen av alt-right-heltene – Jordan Peterson, Helen Pluckrose og den gjengen der som synes det blir litt vel mye mas om Den Hvite Manns Skyld – noe i retning av vandrende paradoks. En av denne gjengens kjepphester er påstanden om at postmodernisme er roten til alt ondt, fordi den avviser Sannheter Vi Alle Må Tro På, som at alle ord har en faktisk og opprinnelig mening ("det ordet betydde da jeg lærte det") noe det kun fins to kjønn, at det er en evig sannhet (les: Gud) og at den hvite mann egentlig er misforstått og fortjener mye mer heder og ære enn han får. Jeg vet ikke hvor han har dette vrengebildet av postmodernisme fra. Kanskje jeg blir forvirra fordi jeg, til forskjell fra dem, har lest tekstene de kritiserer.

    Paradokset her er at tesen om at enhver oppfatning er like legitim som en hver annen kun gjelder én vei. Min oppfatning er like legitim som din, men din er ikke legitim i det hele tatt. Så i prinsippet forholder de seg til at news kan være fake, og at alle påstander er strategiske, men det er likevel en evig sannhet et sted – min – og nåde deg om du kritiserer den. I dette perspektivet er demokrati – faktisk all politikk – umulig, for om dine påstander konsekvent er falske og mine rette, kan vi ikke snakke sammen. Da har vi ingen håp om å finne kompromisser heller.

    Jeg tror det må være veldig forvirrende å leve i den virkeligheten der.
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.781
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Pr dd så stemmer forhåndsdømmingen med foreløpig valgresultat.

    "We are first, we are the best" :ROFLMAO:
    USAs president er ofte i møter, 2-3 i uka, noen ganger hver dag ...
    Så sant så sant

    Imponert over energien deres i denne og andre tråder. Skulle nesten tro dere hadde det som jobb...
    Det er Trump det siktes til her. Du forstår det?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    en dag i retten

    The president’s attorney opened his appearance in court with a broad claim: that the Trump campaign was alleging “widespread nationwide voter fraud.”
    But he was unable to provide evidence of any fraud, and said later under questioning from Brann that the lawsuit did not allege fraud as a matter of law and that “this is not a fraud case.”

     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    GOP trodde de fant et eksempel på en død velger. Hun likte det ikke.
    Christiansen answered the door when CNN showed up on Tuesday evening.
    Christiansen, a retired mental health counselor who moved from Nebraska to Georgia in September, said she voted for Trump in 2016 but came to regret the decision, then voted for Joe Biden in 2020.
    Christiansen said the false accusation from the Trump campaign is "just ridiculous," part of an effort by a "narcissist" president to deny the obvious reality of his defeat.
    "The guy lost the election. He should be worried more about taking care of people, with this Covid-19 going on. He's got a pandemic," she said. "Come on. Biden won. Let's move on. Let's help him transition."
    Virker ganske levende, synes jeg.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    ^ Logikken er skakk.

    Det er 100% sikkert at dersom Trump hadde tatt viruset alvorlig - ved å anbefale maskebruk, sosial distansering og inngrep der det var utbrudd, samt "test&track" - ville han blitt gjenvalgt i et valgskred. Han kunne satt valgrekord ved å lytte til sine egne smittevernsrådgivere, fremfor å sparke dem og innsette tullinger som Birx og Atlas.
    Valgskred. 100% sikkert.
    Det er jo nettopp det som er farlig.

    Få en til av Trump kaliber som ikke er lammet mellom ørene så blir det farlig.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.479
    Antall liker
    8.002
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror de skal være bra heldige der borte for å komme seg til 20 januar uten at en eller flere valgmedarbeidere/delstatsfunksjonærer blir drept.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.479
    Antall liker
    8.002
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Et interessant brev, som i en normal tid og i et normalt land nok ville ha blitt tatt til etterretning. I dagens USA, med en republikansk senatsmajoritet - not so much.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke hvorfor bildet mitt snues når det legges inn her, men dere får snu på hodet.
    lagde en liten instruks om akkurat det for noen år siden:
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.627
    Antall liker
    15.703
    Torget vurderinger
    2
    Både Trump og Giuliani har denne merkelige svakheten: de slipper ikke til mer kompetente personer og vil utgi seg for å inneha kompetansen de trenger. Det går dårlig.

    Giuliani dummet seg ut i retten.

     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ...og for dette fakturerer han kampanjen $2000 pr time, og fører ti timer om dagen.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    ... og så samler Donald inn penger?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, til sitt "legal defense fund" (Stop the Steal!!!), hvor skriften med små bokstaver forklarer at pengene delvis går til det republikanske partiet for å betale ned gjelden etter at kampanjen brukte mange millioner mer enn de hadde, og delvis til en "Super PAC" som Donalden holder på å bygge opp for å kunne ha en finger med i spillet også i de neste fire årene. Ingen av pengene går til formålet han twitrer om. Trump University, anyone?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.479
    Antall liker
    8.002
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Eller Trump deodorant, Trump cologne ("Success by Trump"), Trump slips, Trump steaks, Trump vodka, Trump kaffe, Trump undertøy, Trump T-shirts, Trump teddybjørner, Trump nøkkelringer, Trump møbler og.....Trump urintest.

    All gone the way of the Dodo.
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.214
    lagde en liten instruks om akkurat det for noen år siden:
    OK, jeg snudde bildet i Paint før jeg la det ut. Det funket tydeligvis ikke.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn