Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.321
    Antall liker
    3.485
    Torget vurderinger
    4
    Selv foxnews kjøper ikke dette lenger

    og Tucker himself


    Edit
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.432
    Antall liker
    35.217
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tydeligvis. Nå er det bare Newsmax, OANN og Breitbart som gjengir Den Autoriserte Sannheten (TM). Deretter graver Trump og Giuliani seg enda lenger ned i kaninhullet, selv OANN gir opp, og etter det er det bare den nyopprettede kanalen TRUMP TV Truth Ministries man kan stole på. Send penger.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.222
    Antall liker
    2.650
    Sted
    Liten by
    Og enda finnes det de som ikke klarer å se en viss likhet til stater og land vi normalt ikke sammneligner noe demokratisk land med.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.518
    Antall liker
    9.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og enda finnes det de som ikke klarer å se en viss likhet til stater og land vi normalt ikke sammneligner noe demokratisk land med.
    Nå må du ikke glemme at demokrati er en sosialistisk (eller kommunistisk) oppfinnelse, dersom vi skal tro GOP rett.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.831
    Antall liker
    16.027
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Selv foxnews kjøper ikke dette lenger

    og Tucker himself

    Edit
    Hærlig dame. Her mangler bare Aliens og Elvis, så er konspirasjonen komplett o_O
    Jeg får håpe at hun fikk godt betalt for dette showet.
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Dette hadde jeg ALDRI sett for meg skulle skje. Og Tucker sørger jo for å understreke det veldig tydelig, at det som faktisk skjer nå har en bortimot uendelig usannsynlighetsgrad.

    Jeg er direkte sjokkert.

    Hva er det neste? At Hannity gjør det samme?
    Da må det jo isåfall være MYE penger som ligger bak.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    det er trossalt noen som betaler disse folka _veldig_ gode penger for å være propagandamaskineriet til GOP, så om vi ikke innen 24 timer får en helomvending fra Tucker Carlson hvor han nekter for alt (det har skjedd før, når man har trodd at nå skjer det ting) så vil det si at pengestrømmen ønsker noe annet enn galskapen til Trump.

    Og det er jo i det minste et sunnhetstegn, selv om det er alt for sent.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.508
    Tucker Carlson er vel ansett som mulig presidentkandidat for 2024, så det er vel strateger involvert her også.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tucker Carlson får visst 6 eller 10 millioner dollar i året fra Fox (kildene varierer litt), mens Sean Hannity får det til å se ut som småpenger, med sine 25 millioner dollar i året (ifølge samme kilder som sier 6 millioner for Carlson)

    Med andre ord, hvis penga har ombestemt seg, bør vi nok se det samme fra Hannity etterhvert. Men det kan være at Carlson brukes for å teste tempen litt siden han er som "småfisk" å regne i den sammenhengen.


    (for å sette det litt i perspektiv, så er presidentlønna 400.000 dollar i året)
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.222
    Antall liker
    2.650
    Sted
    Liten by
    Tucker Carlson får visst 6 eller 10 millioner dollar i året fra Fox (kildene varierer litt), mens Sean Hannity får det til å se ut som småpenger, med sine 25 millioner dollar i året (ifølge samme kilder som sier 6 millioner for Carlson)
    Med andre ord, hvis penga har ombestemt seg, bør vi nok se det samme fra Hannity etterhvert. Men det kan være at Carlson brukes for å teste tempen litt siden han er som "småfisk" å regne i den sammenhengen.
    (for å sette det litt i perspektiv, så er presidentlønna 400.000 dollar i året)
    Hvordan i helvete kan disse galningene få så mye penger?
    Hannity er så kjøpt og betalt at han får alle verdens horer til å se flaue ut!
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.718
    Antall liker
    13.208
    Hvordan i helvete kan disse galningene få så mye penger?
    Hannity er så kjøpt og betalt at han får alle verdens horer til å se flaue ut!
    Han med 25 mio dollar ville, så vidt jeg kan se, ikke vært blant de 10 best betalte fotballspillerene i verden om han hadde drevet med det.

    De får mye betalt fordi de drar mye seere til kanalen, det er ikke mer komplisert enn det.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.909
    Antall liker
    1.916
    Sted
    Sortland
    Helt ærlig: dette tviler jeg på, men på den andre siden er jeg ikke overrasket:

    '' New York Times’ kilder hevder at han også har iverksatt forsøk på å gi republikanske delstater anledning til å utnevne Trump-vennlige valgmenn i delstater der Biden har vunnet, slik at de eventuelt kan sikre Trump seier når valgmannskollegiet møtes 14. desember. ''

    Han driter tydeligvis totalt i sitt ettermæle som president; det viktigste nå er å sikre en trofast base som kan sende ham penger slik at han kan starte sitt eget TV-selskap slik at han har noe å leve av når han ikke lengre kan tappe statskassa for dollar.
    Det er altså ingen grenser for hvor lavt han kan synke. (Men moral er selvsagt feil målestokk.)
    Jeg tror ikke at han interessert i makt i det hele tatt - det han ønsker er innflytelse uten ansvar.
    Oppførselen hans de siste tre ukene støtter godt opp om alle tentative diagnoser og skjellsord som er ytret i denne tråden.
    Det som er det store problemet i USA nå er at Republikanerne ikke tar avstand fra Trump.
    Deres stillhet undergraver demokratiet og hele basisen for det amerikanske samfunnet.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Helt ærlig: dette tviler jeg på, men på den andre siden er jeg ikke overrasket:

    '' New York Times’ kilder hevder at han også har iverksatt forsøk på å gi republikanske delstater anledning til å utnevne Trump-vennlige valgmenn i delstater der Biden har vunnet, slik at de eventuelt kan sikre Trump seier når valgmannskollegiet møtes 14. desember. ''

    Han driter tydeligvis totalt i sitt ettermæle som president; det viktigste nå er å sikre en trofast base som kan sende ham penger slik at han kan starte sitt eget TV-selskap slik at han har noe å leve av når han ikke lengre kan tappe statskassa for dollar.
    Det er altså ingen grenser for hvor lavt han kan synke. (Men moral er selvsagt feil målestokk.)
    Jeg tror ikke at han interessert i makt i det hele tatt - det han ønsker er innflytelse uten ansvar.
    Oppførselen hans de siste tre ukene støtter godt opp om alle tentative diagnoser og skjellsord som er ytret i denne tråden.
    Det som er det store problemet i USA nå er at Republikanerne ikke tar avstand fra Trump.
    Deres stillhet undergraver demokratiet og hele basisen for det amerikanske samfunnet.
    Helt enig. Jeg har selv latt tvilen komme Trump litt til gode da jeg tenker at noe av hans politikk ikke er utelukkende negativt. Jeg har selv tenkt at kritikken har vært for mye fokusert på hans Twitter meldinger og ikke politikken - men er det noe han endelig har bevist de siste ukene er at han åpenbart har ingenting å gjøre i det hvite hus. Så skal jeg innrømme at jeg gleder meg litt til Trump-tv som vil gi oss mye underholdning på bekostning av Trumphistene framover. På samme tid tror jeg Biden delvis vil lykkes med å stabilisere USA framover - da han sannsynligvis går for 1 periode og trenger ikke å vente 4 år på å gjennomføre sin egentlige politikk. Han kan starte nå.

    Når Biden blir utfordret på at han var visepresident under en handlingslammet Obama, så tar jeg han på ordet når han henviser til at denne gangen er han valgt som president. Det er mye sagt mellom linjene der.. han er nok mange ganger mer kompetent enn sin gamle sjef.
     
    Sist redigert av en moderator:
    • Liker
    Reaksjoner: TOH

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.712
    Torget vurderinger
    2
    ^ Jeg kjøper faktisk at Trump i en viss utstrekning er ute etter å hevne seg på demokratene for Mueller/Russland etterforskning og anklager, ved å tyne dem nå. De to republikanerne som møtte med Trump risikerer visst påtale i hjemstaten, slikt skal man ikke gjøre.

    Det er full meltdown i Det hvite hus, med "staff in disarray", men man prøver å ødelegge så mye som mulig før 20. januar, tydeligvis. Nå har Mnuchin meldt at FedRes ikke kan fortsette å støtte økonomien slik man har gjort hittil. Og mens Giuliani sier en ting i pressekonferanser, sier han noe helt annet når han står foran en dommer.

    Presse-Giuliani: Systematisk valgfusk i mange delstater. Vi har enorme mengder bevis.
    Rettssal-Giuliani: Nei, ærede dommer, vi har ikke underlag for disse anklagene.
    Humor-Giuliani: Han brukte data fra Wisconsin for å vise til fusk i Michigan, i rettssalen, uten å tydeligvis være klar over at Trump-kampanjen hadde frafalt ankepunktet han prøvde å bevise.
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.241
    Antall liker
    4.366
    Torget vurderinger
    0
    Tidlig i presidentperioden og i forrige valgkamp var det mye fokus på at Trump alltid setter seg i offerrollen.

    En av de udiskutable kjennetegnene hans er at han er overtydelig i budskapene og ikke sparer på kruttet når han skal karakterisere de som ikke mener det samme.

    At man i lys av dette fortsatt klarer/forsøker å sette seg i offerrollen fordi man får lite goodwill fra alle man angriper. At man fortsatt henter sympati fra mange for maktoverføringen fra Obama, Russlandetterforskningen, legemiddelindustrien og et rigget valg er for meg dypt fascinerende.

    Jeg var litt bekymret for prosessen tidligere, men dette er så sykt at jeg tror ikke at målet lenger er å faktisk beholde makten.

    Det jeg er mest bekymret for nå er at offertrend og ny krenkebølge skal spre seg til Norge.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.486
    Antall liker
    8.011
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg synes ikke det er mye tvil om at Trump nå fører en ren scorched earth politikk, hovedsaklig basert på hevn og for å gjøre ting så vanskelig og ubehagelig for Biden som overhode mulig. Akkurat nå gjør han for eksempel det han kan for å dele ut letekonsesjoner og logging permits i så mange av Alaskas nasjonalparker som mulig.

    Om ikke det vitner om ren ondskap og hevngjerrighet så vet jeg ikke helt hva som kvalifiserer.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    @JMM " Akkurat nå gjør han for eksempel det han kan for å dele ut letekonsesjoner og logging permits i så mange av Alaskas nasjonalparker som mulig. "

    Hvor har du fundet den info?? Oprigtigt interesseret :)
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    kunne sikkert vært i biden-tråden, men passer like godt inn her.

    Indeed, the modest Democratic victories this election are in some ways the real aberration. Republicans control the governorship and both legislative houses in twenty-two states. The Senate and Electoral College are fundamentally anti-democratic institutions, and the House of Representatives remains hopelessly gerrymandered. Anti-democratic dysfunction of our political system is a constant.

    […]

    But this conflation of normalcy with consensus is deeply flawed. The senior leaders in the Republican Party backing Trump’s baseless claims of massive voting fraud have hardly had an epiphany. And the truth is that bitter political conflict has been the norm throughout much of U.S. history. Even moments of seeming consensus—the New Deal era, the Cold War liberalism of the 1950s and 1960s—masked intense and often violent political struggle. Trade unionists fought police and the National Guard in the 1930s; civil rights activists braved waves of racial violence in the ‘50s and ‘60s. People died. And the U.S. right labeled them all as outsiders, agitators, or communists. At the height of the Cold War consensus in the early 1960s—the high water mark of “normalcy” in U.S. politics—the radical right-wing John Birch Society claimed that Dwight Eisenhower was a secret communist agent.

    There were, in short, no halcyon days of apolitical consensus. That conceit serves its own pernicious political end, obscuring the centrality of political conflict and political struggle in our national story. And conflict is precisely what we see everywhere today. Trump’s voter fraud conspiracy theories will do long-lasting damage to trust in elections. Trumpism will remain a powerful force even without its leader in the oval office. The Biden-Harris electoral coalition looks weak. The Democratic Party’s problem appealing to Latino voters is likely to grow. Republican control of the Senate would mean ambitious structural reform is a dead letter, even if the Democrats had the stomach for it. If we are set to return to normalcy, it will almost surely be the normalcy of the Obama years, which saw stagnation, political gridlock—and, of course, the rise of Trump. That is not normalcy we can afford, and we must actively resist it

     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn