Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jeg forstår at det enklere for dere å krangle med meg enn å prøve å finne litt skikkelig variert info på nett.
    Var derfor jeg var såpass frekk at jeg spurte en her inne om han hadde internett.
    Greit utgangspunkt for vårt eksperiment.
    Jeg prøver igjen: Er du enig i de 4 punktene som du selv har fremsatt (og jeg bare har satt opp punktvis)?

    Alternativt: Kan du komme opp med en påstand vi sammen kan undersøke så godt vi formår?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forstår at det enklere for dere å krangle med meg enn å prøve å finne litt skikkelig variert info på nett.
    Nei, men du påstår at vi forsøker å bringe deg til taushet, mens vi forsøker å hale ut av deg en begrunnelse for disse påstandene du kommer med.
    Det er ikke vanskelig å finne YouTube-videoer med påstander, men jeg er mildt interessert i å forstå hva det er som får nettopp deg til å tro på disse historiene. Akkurat det finner jeg ikke på YouTube.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Robby Dawkins er også tydeligvis så skummel at nå ser det ut til at Twitter kontoen hans er nede.

    Da er vi inne på en annen viktig ting som Trump bidrar med. Han står opp imot monopol,big-tech som har fått beskyttelse av korrupte lover og regler,mektige og svinrike mennesker som sitter bak og tror de kan styre informasjonen og hindre ytringsfrihet.
    Det korrupte og løgnaktige media er noe av det verste. Jeg holder de ansvarlig for å hindre mine foreldre,og milliarder av mennesker,i å kunne danne seg et bra bilde basert på det som burde vere nyansert og balansert informasjon.Alle burde få mediainfo basert på sannhet,ikke politiske agendaer.

    På en måte håper jeg dere her inne får oppleve det styringsystemet dere støtter i fri utfoldelse.

    AKkurat nå i 2021 så tror jeg ikke tiden er inne enda. Tror det er noen år til før det globale diktaturet skal reises.
    Trump står definitivt i veien for den plattformen.Derfor det enorme hatet mot han.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Så han er imot first amendment da ? og sosialist/kommunist ?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Nei, men du påstår at vi forsøker å bringe deg til taushet, mens vi forsøker å hale ut av deg en begrunnelse for disse påstandene du kommer med.
    Det er ikke vanskelig å finne YouTube-videoer med påstander, men jeg er mildt interessert i å forstå hva det er som får nettopp deg til å tro på disse historiene. Akkurat det finner jeg ikke på YouTube.
    Jeg tror på mange av desse menneskene som sier de opplevde det som måtte vere juks i valget.
    Stort vanskeligere enn det er det ikke.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Bra klipp her. Se det gjerne flere ganger. Det er inne på ting jeg mest sannsynlig ville ha formulert på en dårligere måte. Se for eksempel fra ca 13min.
    Trump har avslørt korrupsjon overalt i Amerika med sin tøffe New York stil.Og løgnere og korrupte hater han naturligvis for det.Korrupsjon i media,overalt i politikken,FBI,DOJ,internt i eget parti,osv.
    Han er på verdensbasis en trussel mot veien videre mot et fellest globalt sosialistisk "paradis" som jeg tror mange drømmer om.
    Stoppa etter ca 30 sekunder, hvordan kan man si at den forrige riksrettsaken var phony? Han ba beviselig Ukraina om å etterforske sine politiske motstandere i bytte mot bistand, herom hersker det ingen tvil. Man kan gjerne mene at det ikke er nok til å gå av/dømmes, men det er langt derfra til at det hele var phony.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jeg forstår at det enklere for dere å krangle med meg enn å prøve å finne litt skikkelig variert info på nett.
    Var derfor jeg var såpass frekk at jeg spurte en her inne om han hadde internett.

    Når dere er så voldsomt opptatt av dette som det virker som,så fatter jeg ikke at dere klarer å finne informasjon som kanskje fekk enkelte av dere til å roe litt ned på det ensidige rallyet.
    Viktig melding følger, spiss øya:
    Det er ikke om å gjøre å finne variert informasjon på Internett, det er om å gjøre å finne ut hva som er SANT.

    Det tok lang tid å få fram den virkeligheten at røyking er farlig, det var mange som ikke ønsket at det skulle bevises utenfor rimelig tvil. Men nå er den siste av de som påsto røyking var sunt, død av lungekreft, og SANNHETEN er etablert; røyking ER faktisk farlig.

    Mye av det samme gjelder utslipp av CO2 og en del andre klimadrivende utslipp; der er ikke kampen helt over, men det nærmer seg.

    Det er poengløst å jobbe ræva av seg for å vise at Trump er en bra president, også, men der er det fortsatt mange som har den oppfatningen av virkeligheten. Men, som du selv uttrykker rett som det er; sannheten vil komme for en dag.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.556
    Antall liker
    15.588
    Torget vurderinger
    2
    The point is that we are all capable of believing things which we know to be untrue, and then, when we are finally proved wrong, impudently twisting the facts so as to show that we were right. Intellectually, it is possible to carry on this process for an indefinite time: the only check on it is that sooner or later a false belief bumps up against solid reality, usually on a battlefield.

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jeg tror på mange av desse menneskene som sier de opplevde det som måtte vere juks i valget.
    Stort vanskeligere enn det er det ikke.
    Kan vi bruke den påstanden som start for vår diskusjon, da?
    Det var omfattende valgfusk under presidentvalget i USA 2020.

    Kan vi undersøke denne påstanden i lag, så langt vi har muligheten til fra våre posisjoner?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    The point is that we are all capable of believing things which we know to be untrue, and then, when we are finally proved wrong, impudently twisting the facts so as to show that we were right. Intellectually, it is possible to carry on this process for an indefinite time: the only check on it is that sooner or later a false belief bumps up against solid reality, usually on a battlefield.

    Sukk. Jeg vet jo at du har rett i dette.
    Jeg gir meg snart, jeg lover.
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    3.507
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    Dunning-kruger effekten i fri utfoldelse + en tilnærmet total mangel på begrepsforståelse + en religiøst basert tilnærming til virkeligheten er f**n meg både fascinerende og skremmende.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror på mange av desse menneskene som sier de opplevde det som måtte vere juks i valget.
    Stort vanskeligere enn det er det ikke.
    Hvorfor tror du på dem, og ikke på alle valgfunksjonærer, valgkommisjonærer og dommere som har undersøkt påstandene og har kommet til at det ikke er noe hold i dette?

    Hvorfor mener du at du får bedre innsikt i dette fra YouTube-videoer som gjengir partsinnlegg enn hva Trump-utnevnte dommere får når de kaller inn parter og vitner under ed i rettssalen, går gjennom dokumenter - og kommer til at dette er bare sprøyt?
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    På en måte håper jeg dere her inne får oppleve det styringsystemet dere støtter i fri utfoldelse.
    Det styringssystemet jeg støtter er demokrati og rettsstat, hvor det er like lover for alle, og hvor ingen enkeltperson kan sette seg selv over loven.
    Med lov skal land bygges og ikke med ulov ødes, pleide det å hete.
    Trump ser det tydeligvis helt annerledes.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Kan vi bruke den påstanden som start for vår diskusjon, da?
    Det var omfattende valgfusk under presidentvalget i USA 2020.

    Kan vi undersøke denne påstanden i lag, så langt vi har muligheten til fra våre posisjoner?
    Ja,begynn å undersøk den påstanden. Iveren og tiden ser du ut til å ha.
    Der er 1000vis av timer med opptak av vitner fortelle om det som må vere valgjuks. Du finner det på nettet. Endel er muligens fjernet av de som har noe å skjule.

    Helt enig med et tidligere innlegg. Jeg vil helst ha kun sannhet,men vi har med mennesker å gjør så akkurat det kommer ikke til å skje. Så da må et menneske navigere mellom å høre løgn,sannhet,hvite løgner,halvsannheter,osv . Men der er ultimat rett og galt,sannhet og løgn,men det er en dypere diskusjon,og forsåvidt der det virkelige slaget står.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Hvorfor tror du på dem, og ikke på alle valgfunksjonærer, velgkommisjonærer og dommere som har undersøkt påstandene og har kommet til at det ikke er noe hold i dette?

    Hvorfor mener du at du får bedre innsikt i dette fra YouTube-videoer som gjengir partsinnlegg enn hva Trump-utnevnte dommere får når de kaller inn parter og vitner under ed i rettssalen, går gjennom dokumenter - og kommer til at dette er bare sprøyt?
    Jeg tror mange av de lyver. Enkelt og greit.De stiller politisk agenda foran sannhet.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Ja,begynn å undersøk den påstanden. Iveren og tiden ser du ut til å ha.
    Der er 1000vis av timer med opptak av vitner fortelle om det som må vere valgjuks. Du finner det på nettet. Endel er muligens fjernet av de som har noe å skjule.

    Helt enig med et tidligere innlegg. Jeg vil helst ha kun sannhet,men vi har med mennesker å gjør så akkurat det kommer ikke til å skje. Så da må et menneske navigere mellom å høre løgn,sannhet,hvite løgner,halvsannheter,osv . Men der er ultimat rett og galt,sannhet og løgn,men det er en dypere diskusjon,og forsåvidt der det virkelige slaget står.
    Jeg må ha deg med på laget før jeg kommer med første innlegg i den undertråden, RuneS.
    Vi må i så fall love hverandre å:
    - legge inn skriftlig underbyggelse av vårt eget ståsted, med link og egen oppfattelse av det som står
    - Diskutere hva som er rett og feil i det vi legger fram, og hvorfor, samt underbygge vårt ståsted (jeg føler eller tror, holder ikke som argument)
    - Motargumenter skal sjekkes og behandles seriøst av begge parter, igjen tro og følelse har ingenting i en debatt om virkeligheten å gjøre
    - Vi debatterer KUN denne saken, og holder oss unna sidespørsmål og andre omveier

    OK?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Helt enig med et tidligere innlegg. Jeg vil helst ha kun sannhet,men vi har med mennesker å gjør så akkurat det kommer ikke til å skje. Så da må et menneske navigere mellom å høre løgn,sannhet,hvite løgner,halvsannheter,osv . Men der er ultimat rett og galt,sannhet og løgn,men det er en dypere diskusjon,og forsåvidt der det virkelige slaget står.
    Apropos det:
    "It all came crashing down..."
    Speaking of truth, this bit of reporting from CNN's Jim Acosta was on my mind all day. Acosta said "a senior Trump adviser offered a stinging assessment of this second impeachment by saying the president has destroyed everything he built politically because he could never tell the truth."
    "In the end," the anonymous adviser said, "it all came crashing down because he could never tell the truth. All because he couldn't accept he lost."
    "This will be the story you tell your kids when you lecture them about telling the truth," the adviser added.
    I sure will. But will Trump's base?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.556
    Antall liker
    15.588
    Torget vurderinger
    2
    Ja, Trump brant opp all politisk kapital 6. januar. I tillegg ødela han også merkevaren Trump. Og Acosta har rett: fordi hans personlighet bygde på løgner, på manisk vis.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Og det gjelder også dommere utnevnt av Trump tidligere i høst?
    Hvorfor utnevnte han disse dommerne, da?
    Ser ikke vekk fra det nei.

    Der er mange personer i viktige stillinger som har fått trusler av en såpass alvorlig karakter at det kan påvirke de.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Jeg må ha deg med på laget før jeg kommer med første innlegg i den undertråden, RuneS.
    Vi må i så fall love hverandre å:
    - legge inn skriftlig underbyggelse av vårt eget ståsted, med link og egen oppfattelse av det som står
    - Diskutere hva som er rett og feil i det vi legger fram, og hvorfor, samt underbygge vårt ståsted (jeg føler eller tror, holder ikke som argument)
    - Motargumenter skal sjekkes og behandles seriøst av begge parter, igjen tro og følelse har ingenting i en debatt om virkeligheten å gjøre
    - Vi debatterer KUN denne saken, og holder oss unna sidespørsmål og andre omveier

    OK?
    Beklager.Ikke hold pusten.
    Jeg er en konfliktsky person egentlig,og har gjort så mange forsøk opp gjennom årene i enda viktigere tema,og det føles desverre ofte som helt vekkastet tid.
    Du har tlf nr mitt :)
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Konfliktsky...?
    Skylapper, bind for øyene og indoktrinering er noe helt annet enn konfliktsky!
    Prøv å følge Disq sine innlegg og svar, så skal vi se hvor langt du kommer.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg tror mange av de lyver. Enkelt og greit.De stiller politisk agenda foran sannhet.
    Republikanere har hatt og har stor innflytelse på hvordan valget utføres, ned til husnummer / boenhet. I tillegg stilles det spørsmål til valgresultat i stater med sterk republikansk innflytelse og ledelse.

    Det er derfor langt mer (uendelig) sannsynlig at Trump protesterer på resultatet for sin politiske agenda enn at det er utført juks. Videre, de som kommer til makten nå er moderate demokrater som ligger nærmere Trump i politikk enn de progressive kreftene. De politiske endringene blir ikke radikale. Om den såkalte eliten og makthavere i media etc. skulle konspirere mot demokratiet så hadde de aldri pekt på Biden.

    Edit: En annen ting man kan merke seg er at Biden aktivt har prøvd å hindre en rettslig prosess mot Trump. Han ønsker ikke ytterligere spiittelse og har behov for å roe gemyttene. Om dette var en konspirasjon mot Trump, hvorfor er ikke da Biden med på å utestenge Trump fra å kunne stille til gjenvalg om 4 år?
     
    Sist redigert av en moderator:

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Hjelper ikke at det er i republikanske stater når republikanerne der er kjøpt og betalt av Hugo Chavez, beyond the grave.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Jorda er flat, tyngdeloven er opphevet og kabler er det sanne hifinirvana....

    Her kommer man ingen fornuftig vei, nok og ta av ifra USofA
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Som illustrasjon. Etter at Parler ble stengt har hele 25 millioner søkt om konto på Telegram.
    Jeg syntes det tallet virket litt høyt. Så denne nå:
    Telegram has surpassed half a billion active users worldwide. The company announced Tuesday that it had grown by 25 million users over the past several days -- with about 3 percent of that growth, or 750,000 new signups, occurring in the United States alone, Telegram told CNN.

    Apps such as Telegram, Signal and MeWe have experienced explosive growth in recent days after WhatsApp sent a notification to its users reminding them that it shares user data with its parent, Facebook -- and following the suspension of President Donald Trump and the alternative social network Parler from many major tech platforms.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.556
    Antall liker
    15.588
    Torget vurderinger
    2
    Jeg syns også det var høyt, men siterte BBC World Service, der en fra telegram uttalte seg.

    Ser ut som om BBC har grunnlag for det. Fra NYT:

    Over the past week, tens of millions of people have downloaded Signal and Telegram, making them the two hottest apps in the world. Signal allows messages to be sent with “end-to-end encryption,” meaning no one but the sender and receiver can read its contents. Telegram offers some encrypted messaging options, but is largely popular for its group-based chat rooms where people can discuss a variety of subjects.

     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ja,begynn å undersøk den påstanden. Iveren og tiden ser du ut til å ha.
    Der er 1000vis av timer med opptak av vitner fortelle om det som må vere valgjuks. Du finner det på nettet. (altså ingen bevis fra Rune_S selv som vanligt) Endel er muligens fjernet av de som har noe å skjule.

    Helt enig med et tidligere innlegg. Jeg vil helst ha kun sannhet,men vi har med mennesker å gjør så akkurat det kommer ikke til å skje. Så da må et menneske navigere mellom å høre løgn,sannhet,hvite løgner,halvsannheter,osv . Men der er ultimat rett og galt,sannhet og løgn,men det er en dypere diskusjon,og forsåvidt der det virkelige slaget står.
    Det her var jo genialt, Rune_S...
    På 100% typisk Trump maner, har du helgardert dig imod noget som helst.
    Tror stadig på den mulighed, at vi må spleise til nye bukser til Rune-S, da han allerede har slidt hul på oversiden af lårene ved at slå sig hårdt af grin,
    over all de som falder i han trolle-fælde.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn