Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.192
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er en utbredt misforståelse at "Kina eier USA...." Rundt 65% av USAs statsgjeld eies av diverse innenlandske selskap og institusjoner..... Kina har vel rundt 17% og Japan noe mindre..... bare å google.......
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Går fort i svingene der borte. Vår venn Lindsey Graham snakker allerede om å impeache Kamala Harris.

    The senator also said he believes the impeachment set a dangerous precedent.

    "I don't know how Kamala Harris doesn't get impeached if the Republicans take over the House, because she actually bailed out rioters, and one of the rioters went back to the streets and broke somebody's head open," Graham said. "So we've opened Pandora's box here, and I'm sad for the country."

     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Fascinerende at noen fortsatt tror at det betyr noe for Biden at hardcore trumpere fortsatt tror at det var valgfusk. Biden vant overlegent og hvis GOP fortsetter med Trump bak roret kommer de til å miste mange moderate republikanere. Da blir det braktap igjen. Gleder meg :)
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Går fort i svingene der borte. Vår venn Lindsey Graham snakker allerede om å impeache Kamala Harris.

    The senator also said he believes the impeachment set a dangerous precedent.

    "I don't know how Kamala Harris doesn't get impeached if the Republicans take over the House, because she actually bailed out rioters, and one of the rioters went back to the streets and broke somebody's head open," Graham said. "So we've opened Pandora's box here, and I'm sad for the country."

    Les deg opp hva bail er
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Jeg vil tippe det betyr noe sånt som "kausjon"...som du kanskje vet hva betyr?
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Fascinerende at noen fortsatt tror at det betyr noe for Biden at hardcore trumpere fortsatt tror at det var valgfusk. Biden vant overlegent og hvis GOP fortsetter med Trump bak roret kommer de til å miste mange moderate republikanere. Da blir det braktap igjen. Gleder meg :)
    Graham sier i samme artikkel:
    Graham said that while Trump had pushed "narratives about the election that I think are not sound and not true," he does not believe the former president's words incited the riot.

    Han avviser det ikke helt. Merk forøvrig at alle de liberale avisene har blitt enig om å bruke ordet "baseless" om valgfuskpåstander. De går på autopilot her.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4

    Speaking on a host of Sunday shows, senators from both parties agreed that there should be a 9/11-style investigation into the Jan. 6 Capitol riots and that Trump had spewed falsehoods relating to the 2020 election. From the lack of law enforcement on the Capitol grounds that day to the seemingly coordinated maneuvers of the rioters, senators pushed to probe into the events that culminated in the attack, which left seven people dead.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289

    Speaking on a host of Sunday shows, senators from both parties agreed that there should be a 9/11-style investigation into the Jan. 6 Capitol riots and that Trump had spewed falsehoods relating to the 2020 election. From the lack of law enforcement on the Capitol grounds that day to the seemingly coordinated maneuvers of the rioters, senators pushed to probe into the events that culminated in the attack, which left seven people dead.
    Ja kanskje de skulle undersøkt disse tingene før de startet rettssak..sånn det pleier å være i rettssamfunn. Etterforske først, så føre rettssak.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jo, det var patetisk av McConnell.
    McConnell blir kalt patetisk og feig. Men, er det feigt å redde sitt eget parti fra splittelse i ytterste konsekvens.Ville det motsatte av feigt - å være modig ved å destabilisere ytterligere vært en rasjonell handling ? Demokratene sier selv at et sterkt republikansk parti er viktig. I så fall er det riktig å ikke å risikere å splitte det. Å støtte et mistillitsforslag mot en avgått president for å skyte seg selv og USA i foten framstår ikke som modig - men korttenkt.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    McConnell blir kalt patetisk og feig. Men, er det feigt å redde sitt eget parti fra splittelse i ytterste konsekvens.Ville det motsatte av feigt - å være modig ved å destabilisere ytterligere vært en rasjonell handling ? Demokratene sier selv at et sterkt republikansk parti er viktig. I så fall er det riktig å ikke å risikere å splitte det. Å støtte et mistillitsforslag mot en avgått president for å skyte seg selv og USA i foten framstår ikke som modig - men korttenkt.
    selvfølgelig er det feigt. den som tror at motet er uavhengig av rettferdighet, kjenner hverken mot eller rettferdighet.

    og rasjonelt i dette som sies over er jo bare et tomt ord; det kan jo være rasjonelt å ta livet av sin svigermor.

    og at demokratene (pelosi og annnet) vil et sterkt gop, viser bare at de begge er to vinger på samme fugl. hvorfor skulle demokratene være interessert i et sterkt gop, som er autoritært og antidemokratisk? (eller sitter du og dikter deg et parti?)

    (jeg la ut en liten billedserie om klassesolidaritet. den gikk deg hus forbi)

    bruk hue, 3r
     
    Sist redigert:
    I

    Ikke33206

    Gjest
    McConnell blir kalt patetisk og feig. Men, er det feigt å redde sitt eget parti fra splittelse i ytterste konsekvens.Ville det motsatte av feigt - å være modig ved å destabilisere ytterligere vært en rasjonell handling ? Demokratene sier selv at et sterkt republikansk parti er viktig. I så fall er det riktig å ikke å risikere å splitte det. Å støtte et mistillitsforslag mot en avgått president for å skyte seg selv og USA i foten framstår ikke som modig - men korttenkt.
    Jeg skjønner at han er opptatt av egen makt ja!

    Tror på lang sikt at det var et elendig valg. Trenger en ny generasjon ledere og McConnell som pensjonist.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    GOP lawmakers were not just expressing the desires of their voters — they were also expressing the complicity of corporate America. Indeed, Matt Stoller is correct: When Republican Leader Mitch McConnell is on board, it is a sign that for all of their pretend attempts to be mad about anti-democratic violence and offended by Trump’s incitement, “Big corporate donors are fine with the acquittal and with Trump being president again.”

    Democrats, meanwhile, justified backing off their call for more witnesses because in the reported words of Sen. Chris Coons (D-Del.): “People want to get home for Valentine‘s Day.”

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Den ene siden er gjennomkorrupt, amoralsk og ryggradsløs, den andre gjennomgående patetisk og serie-selvskadende.

    Take your pick.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Merk forøvrig at alle de liberale avisene har blitt enig om å bruke ordet "baseless" om valgfuskpåstander. De går på autopilot her.
    Så det var valgfusk? Greit med litt bevis også kanskje?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Han avviser det ikke helt. Merk forøvrig at alle de liberale avisene har blitt enig om å bruke ordet "baseless" om valgfuskpåstander. De går på autopilot her.
    Ja, fy f... Jeg var på et sentralpressemøte for hovedstrømsmedia for noen uker siden, der AP / NATO-sjef og noen jøder bestemte at i Norge skulle alle publikasjoner om dette valget inneholde order "grunnløse". Jeg prøvde å fremme ordet "ubegrunnede" i stedet, men ble truet med utkastelse av organiasjonen, deretter sparken, samt ble truet om anmeldelse for korrupsjon.
    Sånn har det det blitt nå.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.290
    Antall liker
    34.828
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    GOP lawmakers were not just expressing the desires of their voters — they were also expressing the complicity of corporate America. Indeed, Matt Stoller is correct: When Republican Leader Mitch McConnell is on board, it is a sign that for all of their pretend attempts to be mad about anti-democratic violence and offended by Trump’s incitement, “Big corporate donors are fine with the acquittal and with Trump being president again.”
    Hvor ser du dette, annet enn som rene påstander? Dette er også et tegn i tiden:
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Ifra Alabama
    1613372958042.png

    The Republican Party has been largely complicit with Trump’s gaslighting four-year march to the deadly attack on the U.S. Capitol on January 6. Maybe the 43 GOP Senators who voted ‘not guilty’ in Trump’s impeachment trial were acting as if they were the ones on trial. Truth is, they were. This was a jury of accomplices.

    Two-faced McConnell used the impeachment trial to play chicken with Mitch McConnell.

    There are only seven honorable Senate Republicans. The honor roll: Sens. Richard Burr (N.C.), Bill Cassidy (La.), Susan Collins (Maine), Lisa Murkowski (Alaska), Mitt Romney (Utah), Ben Sasse (Neb.) and Patrick J. Toomey (Pa.). It was the most bipartisan impeachment verdict in American history.

    Seven dead, 140 injured. As for Mitch McConnell and the other 42 spineless Senators, including Alabama’s Richard Shelby and Tommy Tuberville, you now have blood on your hands, feet and feathers. Just like your shamed Dear Leader.

    January 6, 2021. Never forget.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Det er jo et interessant perspektiv hvor blodtørstige GOP var den gangen Bill Clinton var for feig til å innrømme at han hadde en ung elskerinne. Den ene, rent private løgnen B. Clinton tviholdt på, var åpenbart verre enn de 30 000 politiske løgnene DJ Trump har spydd ut, i tillegg til at han altså ønsket en slutt på hele det demokratiske systemet i USA. Når det åpenbart ikke er nok til å avsette en president, hva f... skulle da være nok?
    For hyklere er det MYE VERRE å ha sex enn å prøve seg på et statskupp. Det er så sykt som det kan bli.
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Flott at Trump ble frikjent :)

    Det er tross alt ganske stor forskjell på å si at "jeg forstår dere er såret..." osv og å aktivt oppfordre til å storme kongressen.

    Og flott at det kom frem at demokratene tidligere ikke har vært et dugg bedre, ref. bl.a. demonstrasjonene i fjor da demokratene virkelig oppildnet folkemassene og benyttet BLM opptøyene i sin kamp mot Trump. (noe jeg har pekt på tidligere i denne tråden).

    Riksrettssaken har vist mer om demokratenes sanne vesen enn om GOP og Trump.

    At valget har vært rigget blir jeg mindre og mindre i tvil om, særlig når man ser det skitne spillet til demokratene. Minner om gjennomkorrupt mafia.
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Flott at Trump ble frikjent :)

    Det er tross alt ganske stor forskjell på å si at "jeg forstår dere er såret..." osv og å aktivt oppfordre til å storme kongressen.

    Og flott at det kom frem at demokratene tidligere ikke har vært et dugg bedre, ref. bl.a. demonstrasjonene i fjor da demokratene virkelig oppildnet folkemassene og benyttet BLM opptøyene i sin kamp mot Trump. (noe jeg har pekt på tidligere i denne tråden).

    Riksrettssaken har vist mer om demokratenes sanne vesen enn om GOP og Trump.

    At valget har vært rigget blir jeg mindre og mindre i tvil om, særlig når man ser det skitne spillet til demokratene. Minner om gjennomkorrupt mafia.
    Du baserer din forståelse på ønsketenkning/emosjoner. Det er sikkert spennende, men som utgangspunkt for dialog og sannhetssøking er det ganske verdiløst...
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Du baserer din forståelse på ønsketenkning/emosjoner. Det er sikkert spennende, men som utgangspunkt for dialog og sannhetssøking er det ganske verdiløst...
    Ja, ikke sant. Jeg søker bare litt spenning, men forstår ingen ting av som egentlig pågår og mitt bidrag blir nokså verdiløst... LOL !
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Samme trolling i såfall som MSM og TV som nylig klarte, ifm Trump-saken, å få seg til å si at marxist-bevegelsen BLM aldri var voldelig!

    Sannheten var at de stod bak opptøyer som ødela offentlig eiendom, startet store slagsmål og begikk masse blind vold mot hvite, også masse voldshandlinger mot politi, ikke bare i USA, spredte seg jo også til Europa med knusing av politibiler og også vold mot politibetjenter.

    Nå vil noen si at det var bare "gærne" demonstranter - og ikke BLM som organisasjon. Det mener jeg er langt fra sannheten, det var tydelig at mye av volden var velorganisert og at BLM og Antifa stod bak.

    Hvordan forholdt MSM seg da? Jo, eksempelvis Nrk og TV2 var skremmende stilltiende. Kritiekken uteble, for det var såkalt politisk korrekt vold. Men når Trump sa noe som kunne omtolkes til oppfordring til vold - riktignok med stor kunstnerisk kreativitet og forvrengning av budskapet - ja, da var man raskt ute med å fordømme!
     

    Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg skjønner at han er opptatt av egen makt ja!

    Tror på lang sikt at det var et elendig valg. Trenger en ny generasjon ledere og McConnell som pensjonist.
    Det er mulig at dette forfølger GOP over lang tid, og det er mulig at det er vel fortjent. På samme tid tror jeg det er i alles interesse at GOP ikke splittes opp, at Biden nå får mer arbeidsro - og at McConnell "gir fra" seg et parti til neste generasjon som ikke er fullstendig strandet. Dette var ikke feigt, men det minst dårlige alternativet. Jeg tror ingen ville ha hatt hans jobb de siste ukene, og enda færre ville ha håndtert det såpass bra som ham. Jeg skriver dette, selv om jeg ikke er noe fan av ham eller mye av hans politikk. Våpen, dødsstraff, anti-.abort og valg av høyesterettsdommere som tilhører middelalderen er ikke helt min "cup of tea".

    Demokratene omtalte selv resultatet som historisk, at de aldri før har fått meg seg så mange republikanere, og at dette var en sterk beskjed til Trump. På samme tid får ikke konspirasjonsteoretikerne et påskudd til å si at alt er rigget i mot Trump. Det virker på meg som at både Pelosi og Raskin velger å ha en mer forsonende tone med GOP, ved at de ser en positiv utvikling i partiet og at de har behov for et solid og sterkt GOP framover i tid, kanskje ikke helt ulikt Norge og situasjonen til Ap, som nå er i ferd med å bli spist opp av ren populisme.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Det er mulig at dette forfølger GOP over lang tid, og det er mulig at det er vel fortjent. På samme tid tror jeg det er i alles interesse at GOP ikke splittes opp, at Biden nå får mer arbeidsro - og at McConnell "gir fra" seg et parti til neste generasjon som ikke er fullstendig strandet. Dette var ikke feigt, men det minst dårlige alternativet. Jeg tror ingen ville ha hatt hans jobb de siste ukene, og enda færre ville ha håndtert det såpass bra som ham. Jeg skriver dette, selv om jeg ikke er noe fan av ham eller mye av hans politikk. Våpen, dødsstraff, anti-.abort og valg av høyesterettsdommere som tilhører middelalderen er ikke helt min "cup of tea".

    Demokratene omtalte selv resultatet som historisk, at de aldri før har fått meg seg så mange republikanere, og at dette var en sterk beskjed til Trump. På samme tid får ikke konspirasjonsteoretikerne et påskudd til å si at alt er rigget i mot Trump. Det virker på meg som at både Pelosi og Raskin velger å ha en mer forsonende tone med GOP, ved at de ser en positiv utvikling i partiet og at de har behov for et solid og sterkt GOP framover i tid, kanskje ikke helt ulikt Norge og situasjonen til Ap, som nå er i ferd med å bli spist opp av ren populisme.
    Det som skjedde er dessverre alt for drøyt til at man argumentere for hva som er riktig for partiet.
    Det hadde åpnet seg en vei videre uansett. At det partiet splittes er helt greit. Da får de kanskje mulighet til å bygge opp noe på et bedre fundament.
    Har dessverre ikke noe tro på det prosjektet.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Samme trolling i såfall som MSM og TV som nylig klarte, ifm Trump-saken, å få seg til å si at marxist-bevegelsen BLM aldri var voldelig!

    Sannheten var at de stod bak opptøyer som ødela offentlig eiendom, startet store slagsmål og begikk masse blind vold mot hvite, også masse voldshandlinger mot politi, ikke bare i USA, spredte seg jo også til Europa med knusing av politibiler og også vold mot politibetjenter.

    Nå vil noen si at det var bare "gærne" demonstranter - og ikke BLM som organisasjon. Det mener jeg er langt fra sannheten, det var tydelig at mye av volden var velorganisert og at BLM og Antifa stod bak.

    Hvordan forholdt MSM seg da? Jo, eksempelvis Nrk og TV2 var skremmende stilltiende. Kritiekken uteble, for det var såkalt politisk korrekt vold. Men når Trump sa noe som kunne omtolkes til oppfordring til vold - riktignok med stor kunstnerisk kreativitet og forvrengning av budskapet - ja, da var man raskt ute med å fordømme!
    Dette er jo korrekt. Vold fra "venstresiden" blir dysset ned maksimalt i norsk media, mens sannheten er at både GOP og Dem sliter med ytterliggående bevegelser. Slik har det alltid vært, der republikanske presidenter på autopilot mislikes, og motsatt, uansett hvor mange forbrytelser som utføres av demokrater - så fortjener de uansett en fredspris for å ikke være en hvit mann som kommer fra GOP. Det er helt OK å føre krig og opprettholde ulovlige fangeleire, så lenge du er afroamerikaner. Det er en merkelig logikk.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det som skjedde er dessverre alt for drøyt til at man argumentere for hva som er riktig for partiet.
    Det hadde åpnet seg en vei videre uansett. At det partiet splittes er helt greit. Da får de kanskje mulighet til å bygge opp noe på et bedre fundament.
    Har dessverre ikke noe tro på det prosjektet.
    Jeg tror alternativet - å løsrive de mest ytterliggående kreftene i GOP, er noe ingen ønsker seg. I en slik situsjon får et ekstremt tankegods utvikle seg fritt, som gjør samarbeid med andre partier umulig, og vil blokkere en maktbalanse mellom de to etablerte partiene. Dette er noe selv Peolsi ikke ønsker seg, selv om det ville ha gitt mer makt til Demokrtene de neste årene. Jeg tror Senatet valgte en riktig tilnærming, der uvanlige mange rep. støttet demokratene. I tillegg gikk McConnell uvanlig hardt ut mot Trump.

    Videre, en oppløsning av GOP ville også kunne føre til at Demokratene hadde gjort det samme, med de progressive med Cortez and Sanders i spissen. En slik utvikling ville også ha fyret mer opp under de voldelige grupperingene på hver sin side.

    Jeg tror og håper med dette at USA klarer å spore seg inn på en mer modrat politisk linje, og de har mer enn nok andre utfordringer å ta seg av enn å mekle mellom kriminelle individer i Antifa og QAnon bevelger med flere.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Dette har du sikkert en eller annen kilde på.
    Dette er tilgjengelig med enkle googlesøk fra troverdige skilder. Det blir en subjektiv vurdering om NRK og norsk media får dette tilstrekkelig fram, men mitt inntrykk er at dette underkommuniseres. Det er egentlig ikke så viktig i seg selv, men det kan være mer oppklarende hvis man skal diskutere amerikansk politikk.Voldsnivået er større på "høyresiden", men det er også et problem på "venstresiden".
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Dette er jo korrekt. Vold fra "venstresiden" blir dysset ned maksimalt i norsk media, mens sannheten er at både GOP og Dem sliter med ytterliggående bevegelser. Slik har det alltid vært, der republikanske presidenter på autopilot mislikes, og motsatt, uansett hvor mange forbrytelser som utføres av demokrater - så fortjener de uansett en fredspris for å ikke være en hvit mann som kommer fra GOP. Det er helt OK å føre krig og opprettholde ulovlige fangeleire, så lenge du er afroamerikaner. Det er en merkelig logikk.
    Når jeg leser sånn innlegg, blir jeg oppriktig lei meg. Hva kommer det av at vi lar sånne vrangforestillinger ta opp plassen i huet?
    Selvfølgelig er det ikke OK. Men du misser noe veldig fundamentalt i hele den grunnleggende tanken omkring hva som driver folket, pressen, diskursene, i det hele tatt...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn