Politikk, religion og samfunn President Joe Biden - A New Hope!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Armand68

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2016
    Innlegg
    294
    Antall liker
    165
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Nei, rotter meg ikke sammen med de! Og din kommentar er totalt avskyelig, sorry.

    Tragisk å forsvare disse nuts folka, og ikke minst når jeg serverer håndfaste bevis - i form av videoklipp jeg nettopp refererte til - hvor venstresiden oppfordrer til vold.

    ps. Denne videoen som bare er klipp fra ulike am. media uten øvrige kommentarer har altså blitt sensurert bort fra Youtube. Og så skal noen fortelle meg at disse selskapene bare er opptatt av å tjene penger. Tenk om igjen!
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvem oppfordret til vold i den videoen? Jeg hørte ingen gjøre det.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Hvem oppfordret til vold i den videoen? Jeg hørte ingen gjøre det.
    ?? Hele videoen var jo full av det.
    Det sagt, mesteparten var jo tatt ut av kontekst og kryssklippet med en ganske klar agenda, men allikevel, oppfordringer til vold er dårlig nytt i en hver politisk debatt. Men å kalle det "venstresidens sanne ansikt" er lavpannet, uansett. Som å hevde at "høyresidens sanne ansikt" er stormingen av Capitol. Latterlig debatteknikk.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Gikk surr i browser-fanene er jeg redd. 😞 Please ignore.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Venstresidens sanne ansikt:

    Dersom det er er venstresiden sitt sanne ansikt, hvordan stiller du det til:
    • Qanon og teoriene rundt dette?
    • Trumps lefling med både vold?
    • En to måneder lang løgnkampanje om valg resultater som eskalerte til storming av CH?
    • Et FOX "News", der halvparten gjengir de samme konspirasjonsteoriene som de fleste er enige om at bør ties ihjel?
    • De religiøses urovekkende dyrkelse av Trump som en ny jesus figur, enda han løy og lyver daglig (over 30.000 ganger over 4 år) og hans holdning til kvinner (der han tar fittene på de og betaler for sex).
    • Hvordan forklarer du etterretningstjenestenes advarsler om høyreekstreme og konspiasjonsteorier?
    Hvordan klarer du å like noe av dette og hvordan klarer du å forklare det?

    Jeg kan med en gang si at jeg ALDRI har promotert eller likt noen av de verste utalellsene i videoen du la, selv om de fleste var tatt ut av kontekst og når man sier "punch in the face", så er vel det en mer figurativ måte å snakke på enn oppfordring til vold. Jeg kunne aldri støttet noen som løly hele tiden og jeg kunne aldri støttet en teori som enkelt kan motbevises og som ikke kan bevises. Noengnanger lurer jeg på om dere langt ute til høyre fikk en vaksine mot fakta istedet for stivkrampe!
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.868
    Torget vurderinger
    8
    FOX NEWS er vel den mest troverdige blekka
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Biden holder ord
    Nja... artikkelen argumenterer vel heller for at han ikke var fullt så direkte som han har uttalt at han skulle være. Vedkommende ble ikke oppsagt direkte, derimot ble saken holdt internt en stund, før dette kom ut, og Ducklo trakk seg fra sin stiling.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Ja det tok litt tid men det er normalt å trekke seg til slutt
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    1613547804098.png
    Ny rekord -" The best PRESIDENT EVER!" :)
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Thomas Frank wrote in a recent essay published in Le Monde Diplomatique , “This essay is not a brief for free speech absolutism, or an effort to rationalize conspiracy theory or an attack on higher learning. It’s about the future of the Democratic Party, the future of the left, and here is the suggestion I mean to make: the form of liberalism I have described here is inherently despicable. A democratic society is naturally going to gag when it’s told again and again in countless ways, both the subtle and gross, that our great national problem is our failure to heed the authority of traditional elites.”

    Thomas ends the essay with this, “The mob attack on the Capitol frightened us all. But for Democrats to choose censorship (via the monopolists of Silicon Valley) as the solution to the problem is a shocking breach of faith. There are many words one might describe a party that, over the last 30 years, has shown itself contemptuous of working-class grievances while protective of the authority of the respected…but ‘liberal’ isn’t one of them.”

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mange interessante tanker og resonnementer der.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Several of the lawyers up for major positions at the Justice Department have personal connections to Garland going back decades, including when he worked in the agency during the Clinton administration. In the intervening years when Garland became a federal judge, these colleagues went to work for Big Tech and other corporate clients. Now Garland seems content to bring them back into the fold regardless of their records. Though the Biden administration has attempted to break from the usual list of Big Law expats for judicial nominations, Garland’s fealty to old colleagues is making the Justice Department look quite familiar.

    Garland’s most concerning connection is Jamie Gorelick, who, despite being unlikely to get a formal role within the department, is positioning herself as a fixer with Washington’s most direct line to Garland’s office and unique power to influence the Biden Department of Justice. Currently a partner at the powerful firm WilmerHale, Gorelick was the former No. 2 ranking member in the Clinton Justice Department, where Garland served as her top deputy. Gorelick helped Garland secure his judgeship on the U.S. Court of Appeals for the District of Columbia Circuit, and since Biden’s announcement of Garland’s nomination, she has been advertising her proximity to Garland and their lengthy friendship. Gorelick and Garland went to college together, and in a recent interview, she referred to Garland as her “wingman.”

    That’s particularly concerning given Gorelick’s recent history. Gorelick is a notorious wheeler and dealer inside Washington, known for using her connections to ward off penalties for corporate offenders. Gorelick was hired to help Google beat a burgeoning antitrust case during the Obama years, successfully pressuring the White House and Justice Department to put the brakes on a criminal investigation into the firm. In a separate case against Google, Gorelick also helped shut down a U.S. attorney, to the point that the Justice Department even apologized to the company. Gorelick was rumored to have arranged the apology.

     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.243
    Antall liker
    2.475
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har tippet at JB forlater kontoret før 2022 er over, men nå når han er innsatt og ikke lenger kan gjemmes vekk ser den klokken ut til å tikke litt fortere og jeg er ikke sikker på at han holder året ut.




    Og for de som vil se hele opptreden

     
    • Liker
    Reaksjoner: TOH

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Det er bare en ting å si om det ovenstående: Fy faen.
    Og det er vel ikke grunnet Biden selv, men over hvor elendig og skamløs det er mulig å bli. Bare å gi opp når man går på en så komplett idiotisk historie som den øverste der. Av og til må man bare undre seg over enkeltes kognitive evner.
     

    Kingsington

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2020
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    1.482
    Sted
    Mo i Rana
    Jeg har tippet at JB forlater kontoret før 2022 er over, men nå når han er innsatt og ikke lenger kan gjemmes vekk ser den klokken ut til å tikke litt fortere og jeg er ikke sikker på at han holder året ut.




    Og for de som vil se hele opptreden

    Jaha, Trump back again?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Jaha, Trump back again?
    Herregud, not even close.
    Hadde den klovnen som sist havnet i det ovale kontor ved en forferdelig misforståelse vært på scenen, ville det blitt lovet klorin i årene og skarpt lys i spiserøret på hver og en amerikaner innen utgangen av juli. Og mange ville tatt i mot med glede.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Mitt inntrykk er at de som elsker å hate Trump hater et menneske som ikke finnes. De hater en illusjon konstruert av det demokratiske partiet i samrøre med massemediene. Jeg var ikke spesielt interessert i Trump da han vant i 2016, men norske massemediers dekning av mannen gjorde meg nysgjerrig. Og etterhvert tolket jeg massemediene dit hen at de rett og slett hadde en kampanje mot Trump som gikk ut på å fremstille mannen som sprøyte gal, uansett hva han måtte foreta seg. Nå er vi inne i en tid hvor dekningen har motsatt fortegn. Svært få, med medie-makt, ønsker å snakke om elefanten i rommet, nemlig at Biden er i ferd med å bli dement. Jeg er sterkt tvilende til at "valgresultatet" i USA er riktig, og jeg er sterkt i tvil om USA vil overleve 4 år med Biden/Harris. Time to heal? Jeg tviler.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Mitt inntrykk er at de som elsker å hate Trump hater et menneske som ikke finnes. De hater en illusjon konstruert av det demokratiske partiet i samrøre med massemediene. Jeg var ikke spesielt interessert i Trump da han vant i 2016, men norske massemediers dekning av mannen gjorde meg nysgjerrig. Og etterhvert tolket jeg massemediene dit hen at de rett og slett hadde en kampanje mot Trump som gikk ut på å fremstille mannen som sprøyte gal, uansett hva han måtte foreta seg. Nå er vi inne i en tid hvor dekningen har motsatt fortegn. Svært få, med medie-makt, ønsker å snakke om elefanten i rommet, nemlig at Biden er i ferd med å bli dement. Jeg er sterkt tvilende til at "valgresultatet" i USA er riktig, og jeg er sterkt i tvil om USA vil overleve 4 år med Biden/Harris. Time to heal? Jeg tviler.
    Så Twitter meldinger og 30.000 + løgner var ikke nok for deg?
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Så Twitter meldinger og 30.000 + løgner var ikke nok for deg?
    Jeg synes konkrete eksempler, for eksempel på løgn, er mer interessante å diskutere enn rykter og karakteristikker. Denne type innfallsvinkel er dessverre i ferd med å gå av moten.
     

    Kingsington

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2020
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    1.482
    Sted
    Mo i Rana
    For de som har fulgt USA kunne vel ha en analyse på både stormingen på kongressen, og hvem som som agerte. De glemte og de jeg helst så avmilitasrert.
     

    Kingsington

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2020
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    1.482
    Sted
    Mo i Rana
    En svensk rapper, alla vil til himmelen men inge vil dø.
    I USA; jag vil til himmelen og noen må dø!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Mitt inntrykk er at de som elsker å hate Trump hater et menneske som ikke finnes. De hater en illusjon konstruert av det demokratiske partiet i samrøre med massemediene. Jeg var ikke spesielt interessert i Trump da han vant i 2016, men norske massemediers dekning av mannen gjorde meg nysgjerrig. Og etterhvert tolket jeg massemediene dit hen at de rett og slett hadde en kampanje mot Trump som gikk ut på å fremstille mannen som sprøyte gal, uansett hva han måtte foreta seg. Nå er vi inne i en tid hvor dekningen har motsatt fortegn. Svært få, med medie-makt, ønsker å snakke om elefanten i rommet, nemlig at Biden er i ferd med å bli dement. Jeg er sterkt tvilende til at "valgresultatet" i USA er riktig, og jeg er sterkt i tvil om USA vil overleve 4 år med Biden/Harris. Time to heal? Jeg tviler.
    Hater ingen, jeg. Men jeg behøver ingens hjelp til å forstå det når jeg møter en ekstrem løgner og narcissist; det holder med å høre + se hva han sier og gjør.
    Men dersom du mangler evnen til å se hvem og hva Trump er, da finnes det i grunn lite å gjøre med det.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    «Kunnskap kan defineres som tro som er i samsvar med fakta. Problemet er at ingen vet hva tro er, ingen vet hva et faktum er, og ingen vet hva slags samsvar det skal være dem imellom for at troen skal være sann.» Bertrand Russel
    Spør du Russell sjøl så kan han komme med et svar til deg. Det du siterer her er en problemstilling som gjør det mulig for ham å diskutere hva sannhet er. Isolert sett ser det sitatet ut som det klassiske vrengebildet av relativistisk postmodernisme, som Russell definitivt ikke var en del av.

    Jeg synes det er veldig interessant at du siterer Russell på en måte som gjør at han fremstår helt annerledes enn det han er, og samtidig snakker om at massemediene og demokratene på en eller annen måte får Trump til å fremstå som en forferdelig type.

    Ikke bare det, men du forsøker å få Russell til å fremstå som om han forholder seg til sannhet som 'koherens' – i betydningen "det vi forstår som det sanne, er bare sant fordi vi er enige om det. Det sanne har ingen relasjon til den u-tenkte verden." Russell er eksplisitt korrespondens-teoretiker. Han mener det er helt nødvendig at "det sanne" har en direkte kobling med verden enten vi forstår den på den ene måten eller den andre.

    Dette vet jeg, fordi jeg gikk til kilden. Han skriver selv det følgende:

    Thus a belief is true when it corresponds to a certain associated complex, and false when it does not. Assuming, for the sake of definiteness, that the objects of the belief are two terms and a relation, the terms being put in a certain order by the “sense” of the believing, then if the two terms in that order are united by the relation into a complex, the belief is true; if not, it is false. This constitutes the definition of truth and falsehood that we were in search of. Judging or believing is a certain complex unity of which a mind is a constituent; if the remaining constituents, taken in the order which they have in the belief, form a complex unity, then the belief is true; if not, it is false.

    Thus although truth and falsehood are properties of beliefs, yet they are in a sense extrinsic properties, for the condition of the truth of a belief is something not involving beliefs, or (in general) any mind at all, but only the objects of the belief. A mind, which believes, believes truly when there is a corresponding complex not involving the mind, but only its objects. This correspondence ensures truth, and its absence entails falsehood. Hence we account simultaneously for the two facts that beliefs (a) depend on minds for their existence, (b) do not depend on minds for their truth.
    På samme måte kan jeg gå til Trump selv og finne bevis for at han er en enormt destruktiv type som har gjort mer for å ødelegge demokrati og samfunn de siste årene enn de fleste andre. Det betyr ikke at ingen mennesker har fått det bedre under hans styre, men det er mer enn nok info der ute – massemedia eller ikke – til å gjøre seg opp en velbegrunnet mening om fyren. Han har jo blant annet hatt tilgang på massemediene selv.

    Og apropos det. Hvordan koordineres denne "samrøra" mellom Dems og massemediene, og hvem er medlem i massemediene og hvordan får man være med? Hva er planen for denne kampanjen og hvorfor har ikke ett eneste menneske sluppet hemmeligheten?

    At Biden er gammel er udiskutabelt. Om Harris må ta over rimelig snart, blir det ingen overraskelse. USA kommer til å overleve fire år, med mindre Russland eller NK plutselig begynner å la det regne atombomber. Lite sannsynlig.
     
    Sist redigert:

    Kingsington

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2020
    Innlegg
    1.253
    Antall liker
    1.482
    Sted
    Mo i Rana
    Coronaen har vist at hjemmebane er ingen fordel.
    Rydd opp først, før resten av verden trenger dine bekymringer.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Og apropos det. Hvordan koordineres denne "samrøra" mellom Dems og massemediene, og hvem er medlem i massemediene og hvordan får man være med? Hva er planen for denne kampanjen og hvorfor har ikke ett eneste menneske sluppet hemmeligheten?
    Problemet er at dette kommer ingen til en gang forsøke å svare på; derimot vil de altså gjerne bruke sterke filosofer på misforstått vis for å påstå at de kjenner sannheten.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Spør du Russell sjøl så kan han komme med et svar til deg. Det du siterer her er en problemstilling som gjør det mulig for ham å diskutere hva sannhet er. Isolert sett ser det sitatet ut som det klassiske vrengebildet av relativistisk postmodernisme, som Russell definitivt ikke var en del av.

    Jeg synes det er veldig interessant at du siterer Russell på en måte som gjør at han fremstår helt annerledes enn det han er, og samtidig snakker om at massemediene og demokratene på en eller annen måte får Trump til å fremstå som en forferdelig type. Ikke bare det, men du forsøker å få Russell til å fremstå som om han forholder seg til sannhet som 'koherens' – i betydningen "det vi forstår som det sanne, er bare sant fordi vi er enige om det. Det sanne har ingen relasjon til den u-tenkte verden." Russell er eksplisitt korrespondens-teoretiker. Han mener det er helt nødvendig at "det sanne" har en direkte kobling med verden enten vi forstår den på den ene måten eller den andre.

    Dette vet jeg, fordi jeg gikk til kilden. Han skriver selv det følgende:



    På samme måte kan jeg gå til Trump selv og finne bevis for at han er en enormt destruktiv type som har gjort mer for å ødelegge demokrati og samfunn de siste årene enn de fleste andre. Det betyr ikke at noen mennesker har fått det bedre under hans styre, men det er mer enn nok info der ute – massemedia eller ikke – til å gjøre seg opp en velbegrunnet mening om fyren. Han har jo blant annet hatt tilgang på massemediene selv.

    Og apropos det. Hvordan koordineres denne "samrøra" mellom Dems og massemediene, og hvem er medlem i massemediene og hvordan får man være med? Hva er planen for denne kampanjen og hvorfor har ikke ett eneste menneske sluppet hemmeligheten?

    At Biden er gammel er udiskutabelt. Om Harris må ta over rimelig snart, blir det ingen overraskelse. USA kommer til å overleve fire år, med mindre Russland eller NK plutselig begynner å la det regne atombomber. Lite sannsynlig.
    Vedrørende Bertrand Russell: mange takk for innspill. For ordens skyld, jeg forsøker ikke å fremstille Russell som noe som helst. Jeg har bare oversatt et sitat som jeg fant interessant. Det ser ut til at du vet mer om Russell enn meg. Jeg er ingen skolert filosof, men jeg tillater meg å filosofere. For alle som har stukket nesa innom et debattforum må det være temmelig opplagt at vi ser verden med forskjellige øyne. Selv om vi skulle søke å være helt nøytrale og logiske i bedømmingen av en sak, så vil det være rom for ulike bedømminger av fakta, og det vil være mulig å se ulike mønstre som tilsynelatende er logiske, men som ikke nødvendigvis er helt riktige av den grunn. Tross alt, vi blir jo sjelden enige om noe som helst. På begge sider av den rasjonelle tilnærmingen som muligens kan finne en aksept i kollektivet, så har vi etter mitt syn individualisten på den ene siden, og stammedyret på den andre. Av disse ytterpunktene er det vel stammedyret som oftest tar til orde i foraene. Stammedyret liker seg midt i flokken, og støtter opp om den til enhver tid rådende "sannhet". Avvikere blir selvfølgelig satt på plass av stammedyrene, og dette i form av nedrige betegnelser. Stammedyret liker å debattere, men da det ikke ligger noen egne betraktninger og bedømminger bak deres ståsted, så må nødvendigvis det hele dreies til å handle om hva som er galt med mot-debattanten. Noen som kjenner seg igjen her?

    Jeg har fortsatt inntrykk av at antitrumpere hater en mann som ikke finnes. Og videre at fortellingene om han er omtrentlige, gjerne i form av karakteristikker, og svært sjelden på konkrete handlinger. Som fortellingen om at han er destruktiv, ødelegger demokratiet, adolf hitler, diktator etc etc. Beklager, jeg klarer ikke å se dette. Ikke dermed sagt at jeg synes Trump gjør smart i å konfrontere alt og alle som er imot ham. Han har et stort ego, og han hadde antagelig tjent mye på å holde kjeft i mange tilfeller.

    Vedrørende samrøre mellom dems og msm: Hva er det som er hemmeligheten? Massemediene er i stor grad eid av bank og finans. Også norske medier. Kan man tenke seg at mektige eiere i MSM har en agenda? Uansett, jeg ser bare mønsteret, jeg vet ikke nødvendigvis hvorfor/hvordan mønsteret er oppstått. Min tillit til massemediene er borte, og mitt inntrykk er at folk flest er i ferd med å bevege seg bort fra hele fenomenet. Folk som arbeider i mediebransjen er fullstendig klar over dette. NRKs nye betalingsmodell (gjennom skatteseddelen) var naturligvis en konsekvens av at seerne (og lisensene) ble borte.

    Harris var opplagt den kandidaten som toppen hos demokratene ønsket seg som presidentkandidat. Dessverre hadde befolkningen et annet syn, dermed ble løsningen Biden. De reelle motkandidatene til Harris ble utmanøvrert med drittpakker etc. Til sist ble valget sikret med godt gammeldags juks og fanteri.

    Vedrørende USAs død eller fortsettelse: Vi får telle opp om fire år. Det er ingen selvfølge at en union skal holde i lengden. Ei heller EU og USA.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    et steg i riktig retning.

    President Biden on Wednesday will formally order a 100-day government review of potential vulnerabilities in U.S. supply chains for critical items, including computer chips, medical gear, electric-vehicle batteries and specialized minerals.

    The directive comes as U.S. automakers are grappling with a severe shortage of semiconductors, essential ingredients in the high-tech entertainment and navigation systems that fill modern passenger vehicles.

     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    et steg i feil retning

    Yet President Joe Biden is missing in action.

    Despite a political career and presidential campaign built in large part around the image of a hardscrabble, working-class union man “from belt buckle to shoe sole” — and despite pledging to be “the most pro-union president you’ve ever seen” — Biden has stayed silent on the unionization battle, choosing not to even condemn Amazon’s union-busting tactics. It’s in stark contrast to the White House’s outspoken support for embattled Office of Management and Budget nominee (and union-buster) Neera Tanden, with officials “working the phones” to save the controversial nominee from herself.

     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.044
    Antall liker
    1.452
    Torget vurderinger
    1
    Som en funfact i denne sammenhengen er det slik at jeg nettopp leste en studie fra den store HUNT-undersøkelsen. Dette er et langtidsstudie som sitter på enorme mengder helsedata fra Trøndelag. https://www.ntnu.no/hunt

    Konklusjonen er at for personer >80 år er det kun 50% som har normal kognitiv funksjon. 20% har kognitiv svikt og 30% defineres som demente. Dersom man tenker seg at Trøndere er representative (kanskje litt far fetched..?) er det enda bedre grunn for å sette spørsmålstegn ved den svært høye alderen på amerikanske politikere, dommere og andre samfunnsdebattanter i USA.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Kognitiv svikt er kanskje å dra det litt langt. Men kapasiteten til å ta til seg ny lærdom er neppe den største når folk flest når de nærmer deg 80.

    Da jeg spurte mine venner i Texas hvorfor sjekkheftet fortsatt sto sterkt, mens minibanken var ny og sjelden (dette var etter jeg nesten hadde sluttet å bruke minibank i Norge) så var svaret eldgamle beslutningstakere/politikere.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Mye som forventet altså. På den annen side har Biden & Co valgt ut svært kvalifiserte og tilsynelatende stødige personer til en lang rekke stillinger, så situasjonen i så måte er på ingen måte veldig dyster. Vi snakker tross alt om USA her, så en forventning om at alle skal være hel ved, ha kun rent mel i posen, osv er selvsagt villere enn vilt optimistisk.

    Min personlige favoritt er Deb Haaland; delvis, men langt fra bare, på grunn av navnet.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054

    Ikke sant. Er det noe USA's presidenter er verdensmestre i, så er det å servere mengder med piss, samt snu ryggen til et hvert ideale så snart det står penger på spill. Biden er kun enda et navn i en lang rekke brønnpissere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn