Politikk, religion og samfunn President Joe Biden - A New Hope!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.271
    Antall liker
    2.508
    Torget vurderinger
    1
    Om jeg skulle ta feil lever jeg fint med det, og folk som har skreket seg hes om tredje verdenskrig, Russisk påvirkning siden Trump ble valgt bør kanskje ta en titt i speilet
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en femmer tilgode etter at jeg vant veddemålet om at Trump ikke ble avsatt, så nå føler jeg meg dristig.

    Roald; om du er klar for et uhøytidelig veddemål stiller jeg meg til disposisjon.

    Om han er dement eller ikke er basert på spekulasjoner og er derfor ikke noe som man kan vedde om (med mindre man forventer en pressemelding der det ordrett sies at han er dement), men det vi KAN vedde om, er om han fremdeles er president 1. januar 2022.
    Blir han drept eller fengslet eller noe sånt må det droppes. Det kan vi ikke ta høyde for her. Men om han blir tilsidesatt eller må trekke seg av "helsemessige årsaker" , eller man rett og slett sier at han er dement og derfor overlater tronen til Harris, da vinner du, og jeg spanderer noe godt å drikke på deg neste gang vi møtes i Horten.

    Og er han fremdeles president (uansett hvor dårlig vi liker han) 1januar 2022, så vinner jeg.

    Ka du sei?
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.220
    Antall liker
    2.646
    Sted
    Liten by
    Om jeg skulle ta feil lever jeg fint med det, og folk som har skreket seg hes om tredje verdenskrig, Russisk påvirkning siden Trump ble valgt bør kanskje ta en titt i speilet
    Vi har vel aldri vært så nær en krig som nå, men det har du vel fått med deg?
    Og hverken Russerene eller Trump er frikjent for noe, det har du vel også fått med deg?
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.271
    Antall liker
    2.508
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en femmer tilgode etter at jeg vant veddemålet om at Trump ikke ble avsatt, så nå føler jeg meg dristig.

    Roald; om du er klar for et uhøytidelig veddemål stiller jeg meg til disposisjon.

    Om han er dement eller ikke er basert på spekulasjoner og er derfor ikke noe som man kan vedde om (med mindre man forventer en pressemelding der det ordrett sies at han er dement), men det vi KAN vedde om, er om han fremdeles er president 1. januar 2022.
    Blir han drept eller fengslet eller noe sånt må det droppes. Det kan vi ikke ta høyde for her. Men om han blir tilsidesatt eller må trekke seg av "helsemessige årsaker" , eller man rett og slett sier at han er dement og derfor overlater tronen til Harris, da vinner du, og jeg spanderer noe godt å drikke på deg neste gang vi møtes i Horten.

    Og er han fremdeles president (uansett hvor dårlig vi liker han) 1januar 2022, så vinner jeg.

    Ka du sei?
    Noe godt å drikke i Horten er ikke å forakte, vanligvis blir det nok men siden du spanderer klarer man litt til…..
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    hvordan noen får noe ut av skvaldret til scott adams er meg en gåte. etter 7 min var det fremdeles bare spinn i løs luft. men det er kanskje ikke food for thought en del ser etter…
    Scott Adams er fascinerende i den forstand at han er den som i størst grad forsøker å rasjonalisere alt som er Trump. Adams er ikke dum, men han må foreta mange umulige krumspring for å få til det han driver med.
    Eller så var/er jeg stor fan av Dilbert og i lys av det er det forstemmende å se hvor ufordragelig Adams faktisk er. Man skal ha en god mage for å holde ut en hel laaaaang Adams YouTube video.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.688
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Trondheim
    Var det ikke Trump som skrøt av at han hadde "aced" en IQ-test, men at noen av spørsmålene var veldig vanskelige? Problemet var jo at det ikke var en IQ-test, men en test som skulle avsløre begynnende demens. Hvis man syntes noen av spørsmålene var vanskelige ligger man egentlig litt tynt an!
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Scott Adams er fascinerende i den forstand at han er den som i størst grad forsøker å rasjonalisere alt som er Trump. Adams er ikke dum, men han må foreta mange umulige krumspring for å få til det han driver med.
    Eller så var/er jeg stor fan av Dilbert og i lys av det er det forstemmende å se hvor ufordragelig Adams faktisk er. Man skal ha en god mage for å holde ut en hel laaaaang Adams YouTube video.
    Uavhengig av Scott Adams politiske ståsted så synes jeg han er dyktig på å tolke det politiske spillet. Han hadde for eksempel ingen tro på at Trump sidens stemninger, i forbindelse med valget, skulle lede til noe som helst. Han forklarer stort sett alltid sitt resonnement, og skulle han mangle et godt resonnement så innrømmer han at han synser. Som folk flest er han stort sett alltid overbevist om at han ser det hele på riktig måte.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Om jeg skulle ta feil lever jeg fint med det, og folk som har skreket seg hes om tredje verdenskrig, Russisk påvirkning siden Trump ble valgt bør kanskje ta en titt i speilet
    Vis til ett eneste sted der noen har skreket seg hes om tredje verdenskrig. F... hvordan enkelte bare kaster om seg med dustepåstander oppstått i sitt eget hode, for så å benytte disse som argument. (Det heter for øvrig stråmannsargumentasjon).
    Når det gjelder dette med russisk påvirkning av valgresultatet i 2016 tilhører det en annen tråd, og jeg vet du aldri kommer til å lese dokumentasjonen, uansett.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.271
    Antall liker
    2.508
    Torget vurderinger
    1
    Nei man har nok misforstått, ekkokammeret har vel passert 800 sider og det fortsetter, muligens ikke så rart da nåværende stort sett er fraværende. Jeg husker ikke hvor lang tid det gikk før bruk av atomvåpen ble bragt på banen, ei heller krig med Kina men det spiller ingen rolle, han har nå forlatt kontoret uten å starte en krig akkurat slik han lovde.

    Nå er det JB som liksom sitter der, ikke at han fullfører, men fullfører denne administrasjonen en periode uten å starte eller eskalere en konflikt, tja det er nok mer usikkert.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.220
    Antall liker
    2.646
    Sted
    Liten by
    ...han har nå forlatt kontoret uten å starte en krig akkurat slik han lovde.
    Han var bare veldig nær en atomkrig og en borgerkrig, med konflikter han selv startet. Du har et merkelig verdensbilde...
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.271
    Antall liker
    2.508
    Torget vurderinger
    1
    Nei det er nok i ditt hode, I USA mener jeg splittelsen er mye større blant politiker/eliten enn den er blant vanlige borgere, jeg er faktisk mer bekymret for at denne administrasjonen vil bidra til mer splittelse hos ordinary joe
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.220
    Antall liker
    2.646
    Sted
    Liten by
    Når jeg ser ditt svar er jeg glad jeg har hode, med både øyne og ører!
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Nei det er nok i ditt hode, I USA mener jeg splittelsen er mye større blant politiker/eliten enn den er blant vanlige borgere, jeg er faktisk mer bekymret for at denne administrasjonen vil bidra til mer splittelse hos ordinary joe
    Det spørs. Trump definerte en rekke ytre fiender som gjorde at amerikanere i uføre kunne hate noen andre i god 1984-stil. Biden roer ned disse gemyttene selv om han fortsetter en streng og nødvendig retorikk mot Kina. Men, uten ytre fiender og lynavledere skal det holde hardt å forvetningsstyre alle de som lever på fattigdomsgrensa.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.003
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Som om det ikke har vært mer enn nok reportasjer og dokumentarer et utall steder som illustrerer akkurat hvor dyp splittelsen er blant vanlige folk.... :rolleyes:
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.271
    Antall liker
    2.508
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg ser ditt svar er jeg glad jeg har hode, med både øyne og ører!



    Ja må jo tro deg på det, men som tidligere påpekt må du jo gjerne ha ting inn med tesje og jeg har ikke tid til å drive å forklare deg alt.


    defacto
    Hi-Fi freak




    Hva er galt med denne forsiden?
    Hvorfor skal man ikke få lov til dette?
    Tar gjerne teskje.



    defacto skrev:


    Samme her, jeg tenkte ikke en gang på det og ser poenget nå.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.220
    Antall liker
    2.646
    Sted
    Liten by
    Ja må jo tro deg på det, men som tidligere påpekt må du jo gjerne ha ting inn med tesje og jeg har ikke tid til å drive å forklare deg alt.
    Ha ha, jeg unner deg den. Værsågod. Du trengte den nå...
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Problemet var at den korrupte demokratiske elite :cool:,- rigget til en president kandidat🤡, som overhoved ikke er istand til at betjene embedet, han skal utføre!

    Maga til Teletoppi 🤖, Han sjønner jo ikke bæret a,- hva han læser op.o_O

    PS: vedrøende Vise Presidenten, de fik rigget til , hvor mange stemmer var det egenligt hun fik i den demokratiske nominerings ValG? !!!!-

    Når hele denne latterlige demokratiske FAZE er over ender Amerikanerne op med en President,- ingen har Ønsket,

    Untaget er: Hilery, Pelosi, Og Schumer.
    Disse 3 RATS bør fjernes, og verden vil da,- kansje ha en sjanse for at udvikle sig til det bedre.

    De for ta med REP store fete Senat Rotte,- med sig, til Affalds pladsen:

    LÆNGE LEVE DEMOKRATIET, ell hva i nu vil kalde det!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Har fundert og fundert på hva jeg si for å vekke de to i tråden som er mest ute av stand til å ta inn fakta.

    Men jeg klarer ikke finne det ut. De er religiøse, og det er nytteløst å prate fornuft.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Problemet var at den korrupte demokratiske elite :cool:,- rigget til en president kandidat🤡, som overhoved ikke er istand til at betjene embedet, han skal utføre!

    Maga til Teletoppi 🤖, Han sjønner jo ikke bæret a,- hva han læser op.o_O

    PS: vedrøende Vise Presidenten, de fik rigget til , hvor mange stemmer var det egenligt hun fik i den demokratiske nominerings ValG? !!!!-

    Når hele denne latterlige demokratiske FAZE er over ender Amerikanerne op med en President,- ingen har Ønsket,

    Untaget er: Hilery, Pelosi, Og Schumer.
    Disse 3 RATS bør fjernes, og verden vil da,- kansje ha en sjanse for at udvikle sig til det bedre.

    De for ta med REP store fete Senat Rotte,- med sig, til Affalds pladsen:

    LÆNGE LEVE DEMOKRATIET, ell hva i nu vil kalde det!
    Går dessverre ut fra at du enten ikke vil lese, eller forstå det som står i denne artikkelen, men jeg kan jo prøve:
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.220
    Antall liker
    2.646
    Sted
    Liten by
    For neandertaleren vil det alltid være den som roper høyest som gjelder. Uansett om det stemmer eller ikke (eks. 30.000 + løgner).
     
    Sist redigert:
    K

    Khanate

    Gjest
    Lavmælt kompetanse vil ALLTID gruse høymælt inkompetanse.
    Do the math.
    :ROFLMAO: Jeg ser den. Er dog usikker på om lavmælt kompetanse er riktig karakteristikk på Biden. Det finner vi vel ut når han eventuelt kommer ut av kjellerleiligheten.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    :ROFLMAO: Jeg ser den. Er dog usikker på om lavmælt kompetanse er riktig karakteristikk på Biden. Det finner vi vel ut når han eventuelt kommer ut av kjellerleiligheten.
    Biden har lengre storpolitisk fartstid, og et større kontaktnett i de aller øverste sirkler enn omtrent noen annen, så ordet kompetanse kunne sannsynligvis ikke passet bedre noe annet sted enn akkurat der. Ikke dermed sagt at han kan løse så mange problemer, det har jeg ingen tro på, som nevnt opptil flere ganger, men verden skal uansett prise seg lykkelig over at USA byttet ut en brølape med et anstendig menneske, som har fått smake livets realiteter.

    Og ellers har Biden deltatt i flere intervjuer, det eneste som etterspørres er en konvensjonell pressekonferanse. Han befinner seg ikke i noen kjeller som enkelte stadig ynder å påstå. La oss forsøke, i det minste, å forholde oss til virkeligheten her. Du vet, enkelte forstår at når man overtar en stilling som president i et USA som er fullstendig på viddene, da er det viktigere ting å bedrive, enn å spille golf, se på alternative TV-kanaler, eller juge på Twitter.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.411
    Biden har lengre storpolitisk fartstid, og et større kontaktnett i de aller øverste sirkler enn omtrent noen annen, så ordet kompetanse kunne sannsynligvis ikke passet bedre noe annet sted enn akkurat der. Ikke dermed sagt at han kan løse så mange problemer, det har jeg ingen tro på, som nevnt opptil flere ganger, men verden skal uansett prise seg lykkelig over at USA byttet ut en brølape med et anstendig menneske, som har fått smake livets realiteter.

    Og ellers har Biden deltatt i flere intervjuer, det eneste som etterspørres er en konvensjonell pressekonferanse. Han befinner seg ikke i noen kjeller som enkelte stadig ynder å påstå. La oss forsøke, i det minste, å forholde oss til virkeligheten her. Du vet, enkelte forstår at når man overtar en stilling som president i et USA som er fullstendig på viddene, da er det viktigere ting å bedrive, enn å spille golf, se på alternative TV-kanaler, eller juge på Twitter.
    For endel så er anstendighet det samme som svakhet. En som kan bølle, brøle og lyve er en stor leder. Det hjelper godt hvis han tilsynelatende også er rik.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    gutta sine

    Angrepet på kongressen var et solid pressestunt. Pressen sto klar til å dokumentere inne i kongressen. Private filmer som ble lagt ut viser at politiet, snarere enn å stoppe massene, faktisk vinker de helt inn til kongressbygningen. Demonstrantene var nyttige idioter for krefter som vet hvor lett det er å manipulere massene. En ørliten kontrast til da Secret Service benyttet alle midler for å holde mobben unna det hvite hus, og Trump & Co måtte trekke ned i bunkeren. Jeg husker ikke hvor mange i SS som ble skadet etter tumultene, men det var mange. Det Hvite Hus ble ikke besudlet.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Angrepet på kongressen var et solid pressestunt. Pressen sto klar til å dokumentere inne i kongressen. Private filmer som ble lagt ut viser at politiet, snarere enn å stoppe massene, faktisk vinker de helt inn til kongressbygningen. Demonstrantene var nyttige idioter for krefter som vet hvor lett det er å manipulere massene. En ørliten kontrast til da Secret Service benyttet alle midler for å holde mobben unna det hvite hus, og Trump & Co måtte trekke ned i bunkeren. Jeg husker ikke hvor mange i SS som ble skadet etter tumultene, men det var mange. Det Hvite Hus ble ikke besudlet.
    Kan virke på meg som om du mangler en god del helt grunnleggende kunnskap om hva som foregikk den aktuelle dagen, samt dagene før.

    At pressen befinner seg inne i kongressbygningen burde verken overraske eller ses på som noe galt, de har tross alt en jobb å gjøre.


    Du pisker fortsatt panisk på en død hest, Khanate. De nyttige idiotene du sikter til, er offer for de samme krefter som du selv hengir deg til. Så lett er det nemlig å bli manipulert, om du ikke tenker sjæl.
     
    Sist redigert:
    K

    Khanate

    Gjest
    Kan virke på meg som om du mangler en god del helt grunnleggende kunnskap om hva som foregikk den aktuelle dagen, samt dagene før.

    At pressen befinner seg inne i kongressbygningen burde verken overraske eller ses på som noe galt, de har tross alt en jobb å gjøre.


    Du pisker fortsatt panisk på en død hest, Khanate. De nyttige idiotene du sikter til, er offer for de samme krefter som du selv hengir deg til. Så lett er det nemlig å bli manipulert, om du ikke tenker sjæl.
    Nå har jeg sett videos, tatt av demonstrantene selv, som viser at politiet vinker folk inn mot kongressbyggningen. For meg er dette en grunnleggende kunnskap, og tilstrekkelig kunnskap til at jeg spør meg selv "hvorfor?". Årsaken til at pressen hadde en jobb å gjøre i kongressbygningen var naturligvis at de var invitert, normalt ville de hatt større interesse av å være på utsiden i den forståelse at politiet antagelig ville anstrenge seg for å holde bygningen tett.

    Hvilken død hest er det du snakker om? Hvilke krefter er det du snakker om. Hva er det jeg hengir meg til?

    Vi blir alle manipulert kontinuerlig, det gjelder også deg og resten av gjengen her inne.

    Din kontinuerlige ad hominem argumentasjon er ikke uttrykk for selvstendig tenkning, men snarere for at du har vanskelig for å forsvare dine egne standpunkt.

    Det er ikke nødvendigvis slik at det alltid finnes et svar med to streker under i enhver sak. Dette gjelder særlig vårt nyhetsbilde og vår historiefortolkning.

    Jeg gir bare uttrykk for hvordan jeg ser det hele. Det er ikke dermed sagt at det er noe galt med meg, og at jeg må irettesettes. Det er heller ikke slik at det betyr noe for meg om hundre motdebattanter her inne forteller meg at det er jeg som er problemet. Jeg har gitt uttrykk for hva jeg ser, og din argumantasjonsteknikk vil mest sannsynlig ha liten påvirkning på mitt syn i denne saken.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Litt på siden av emnet;
    Jeg gir bare uttrykk for hvordan jeg ser det hele. Det er ikke dermed sagt at det er noe galt med meg, og at jeg må irettesettes.
    Men det utelukker det ikke heller.

    Det er heller ikke slik at det betyr noe for meg om hundre motdebattanter her inne forteller meg at det er jeg som er problemet. Jeg har gitt uttrykk for hva jeg ser, og din argumantasjonsteknikk vil mest sannsynlig ha liten påvirkning på mitt syn i denne saken.
    Dersom hundre motdebattanter forteller deg dette, bør du muligens ofre det en liten tanke.

    Jeg har lett for å ikke klare å se hullene i min egen argumentasjonslogikk før noen andre påpeker de for meg. Om jeg hadde ignorert slike meldinger ville jeg aldri ha lært noe av mine feil.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    @Khanate, I stand corrected for min uhøflighet. Beklager, skal forsøke å skjerpe meg.

    1. Ja, pressen er invitert til kongressen, det er jobben deres å være der. Det er pressens jobb å formidle hva som skjer i maktens korridorer, i så måte var det intet spesielt akkurat den dagen vi snakker om. Bortsett fra at det antakelig var en del fler enn normalt, fordi det var en temmelig spent situasjon, stort sett ene og alene skapt av foregående president, som fortsatt ikke maktet å ta inn over seg at et demokratisk valg gjaldt også for ham.

    2. Politiet: Kan du linke til en video som viser hva du mener? Det er veldig mye som peker i retning av at noe var veldig galt med politiets plan den famøse dagen. Det var alt for få av dem, og årsakene til dette, har vært vist i Trump-tråden gjentatte ganger. Denne diskusjonen hører nemlig ikke hjemme her i denne tråden, den hører hjemme i Trump-tråden.

    Jeg forstår at du formidler det du mener å se i saken. Jeg sliter litt med å begripe din virkelighetsoppfatning, må jeg medgi, og dermed ender jeg fort med å bli alt for direkte og uhøflig, til tider. Så jeg må spørre: ser du det slik at stormingen av senatet var en Biden-operasjon? I så fall, hva tenker du var Biden-administrajonens motivasjon?

    Angående kreftene jeg mener du forledes av, så er det narrativet som legges fram av Trump-leiren; at valget ble kuppet, og at det er en eller annen enorm, usynlig kraft som ligger bak det hele. Dette er fullstendig på viddene, men jeg har ingen aning om hvordan man kan overbevise noen om å endre oppfatning, når man er frosset i en nærmest religiøs overbevisning, der man kun ser det man vil se.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ang punkt 2, så finnes faktisk dette (sikkerhetsvaktene, ikke politiet, men dette er bare detaljer), men det er ikke så rart. Når man setter ut en vakt pr tusen demonstranter så er det helt logisk at en del av disse ikke så noen grunn til å bli drept, men heller valgte minste motstands vei, og gjorde det de kunne for å sikre seg selv og muligens holde aggresjonsnivået så lavt som mulig.

    også var det selvsagt en del som støttet demonstrantene også selvsagt.

    Uansett, som Disqutabel påpeker, så er dette før Biden, og burde vært i Trump-tråden.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Mange takk Disqutabel

    1 - Jeg er ikke helt overbevist om at pressen generelt ser det som sin oppgave å formidle hva som skjer, men dette blir vi sikkert ikke enige om. Og jeg mistenker at brorparten av de som stemte på Trump har mistet interessen for MSM. Og nå som pressen ikke lenger har noe å rapportere mistenker jeg at mange demokrater er i ferd med å miste interessen og.

    2 - Videoene jeg har sett har dukket opp i feeden i sosiale medier. Jeg aner ikke om de ligger på youtube eller andre steder. Du kan sikkert gjøre like god research som meg, om du gidder.

    Jeg mistenker at demonstrantene ble sluppet inn i kongressen med tanke på å skape en mediahype om de grusomme trumpistene. Det blir naturligvis spekulasjoner, og antagelig noe vi ikke kan enes om.

    Jeg følger nok ikke veldig godt med i Trump leiren, de eneste som er igjen der nå er vel folk som tror Trump skal dukke opp som troll av eske for å redde verden. Jeg tror ikke på usynlige krefter, men jeg tror USA er gjennomkorrupt, og jeg tror at de som tjener på dette korrupte systemet ikke så seg tjent med Trump. Et at mottoene i Trump leiren var "drain the swamp". Prosjektet var mislykket, sumpen vant. Snart er de fleste spor etter Trump borte, bortsett fra et dårlig rykte, en halvferdig mur, og noe tankegods som sitter igjen i hodet til en del av de stemmeberettigede.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Mange takk Disqutabel

    1 - Jeg er ikke helt overbevist om at pressen generelt ser det som sin oppgave å formidle hva som skjer, men dette blir vi sikkert ikke enige om. Og jeg mistenker at brorparten av de som stemte på Trump har mistet interessen for MSM. Og nå som pressen ikke lenger har noe å rapportere mistenker jeg at mange demokrater er i ferd med å miste interessen og.

    2 - Videoene jeg har sett har dukket opp i feeden i sosiale medier. Jeg aner ikke om de ligger på youtube eller andre steder. Du kan sikkert gjøre like god research som meg, om du gidder.

    3. Jeg mistenker at demonstrantene ble sluppet inn i kongressen med tanke på å skape en mediahype om de grusomme trumpistene. Det blir naturligvis spekulasjoner, og antagelig noe vi ikke kan enes om.

    4. Jeg følger nok ikke veldig godt med i Trump leiren, de eneste som er igjen der nå er vel folk som tror Trump skal dukke opp som troll av eske for å redde verden. Jeg tror ikke på usynlige krefter, men jeg tror USA er gjennomkorrupt, og jeg tror at de som tjener på dette korrupte systemet ikke så seg tjent med Trump. Et at mottoene i Trump leiren var "drain the swamp". Prosjektet var mislykket, sumpen vant. Snart er de fleste spor etter Trump borte, bortsett fra et dårlig rykte, en halvferdig mur, og noe tankegods som sitter igjen i hodet til en del av de stemmeberettigede.
    1. Nei, det blir vi neppe enige om. For, som Hestepare har fremlagt ved noen anledninger; dersom det skulle finnes en form av avtalt enighet innad i majoriteten av pressen, verden over, da dukker det opp noen VELDIG STORE spørsmål om hvordan og hvorfor, samt det enkle faktum at ingen - ikke en eneste - journalist i hele verden, har tystet.
    Dessuten, pressen har ikke sluttet å rapportere noe som helst, de er påslått hele tiden, og majoriteten av verdens befolkning er fortsatt interessert i hva de har å formidle.

    2. Poenget er som alltid: Den som fremmer en påstand, får underbygge. Ellers avfeier jeg påstanden som ikke dokumentert, og dermed fullstendig verdiløs. jeg velger dermed å bortse fra den, da jeg ikke kan påta meg oppgaven å sjekke opp en hver mer og mindre mystisk påstand fremlagt av hvem som helst.

    3. OK, så det er din mistanke. Dersom vi skal se på det som en mistanke uten begrunnelse, se punkt 2. Det er veldig mange videoer som sterkt tilbakeviser det du hevder. Det er altså din påstand, om jeg legger sammen punkt 2 + 3, at "pressen" (hvem f... er det...??) satte seg ned og ble enige med politi og vaktstyrker om å slippe inn bevæpnede mennesker i USA's parlament, med overhengende fare for å drepe noen av de mest fremtredende i USA's styrende organer? Og dette for å klebe noe på den parten som allerede hadde tapt et valg. Ikke bare det; INGEN i "pressen", og ingen i politiet motsatte seg dette, og sa fra. Synes du et slikt scenario kan sies å være særlig sannsynlig?

    4. Du hevder du ikke tror på usynlige krefter, men tesene som fremkommer gjennom punkt 2 og 3 motsier et sånt synspunkt. EDIT: USA er mer korrupt enn Norge, i hvertfall. Og Trump gjorde sitt beste for å utvikle korrupsjonen, noe som blant annet tydelig fremkommer i en del telefonsamtaler han hadde med flere mennesker etter at han tapte valget.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn