Prima Luna

pc-130

Medlem
Ble medlem
29.03.2008
Innlegg
22
Antall liker
0
Har just fått en prima prolounge two i hus,lenge siden jeg har vært så fornøyd etter en nyanskaffelse... Mine Klipsch rb-75 våknet til liv igjen... Noen som har tips til rørbytte,fulgte med ett sett sovtek kt-88 helt nye sådan,men selvsagt så hadde jo postmannen klart å knuse det ene..er det da bare å skaffe ett maken eller vil man da få lydforskjell...sitter ikke på så mye erfaring på rør....
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
pc-130 skrev:
Har just fått en prima prolounge two i hus,lenge siden jeg har vært så fornøyd etter en nyanskaffelse... Mine Klipsch rb-75 våknet til liv igjen... Noen som har tips til rørbytte,fulgte med ett sett sovtek kt-88 helt nye sådan,men selvsagt så hadde jo postmannen klart å knuse det ene..er det da bare å skaffe ett maken eller vil man da få lydforskjell...sitter ikke på så mye erfaring på rør....
effektrørene skal helt sikkert være matchet, ta en tlf til motron eller bestill via nettet
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Mener faktisk å huske fra budskapet fra PrimaLunas egenreklame at de hevdet at deres autobias var såpass bra at det ikke var like fatlig med matching av effektrørene, og mener sågar å huske at de skrev at man faktisk kunne bruke ulike merker og enda "verre" ulike typer av utgangsrør i sine effekt- og integrerte forsterkere. Det skulle i tilfelle ikke være noe spesielt problem å skaffe kun ett nytt Sovtek KT-88 rør. Motron har jo også vært ansvarlig serviceverksted for PrimaLuna importørene i Norge, og vet nok derfor uansett om det bør brukes matchet par/quads eller ikke. Det må tas et lite forbehold om at mine små grå kan spille meg et puss på mine "gamle dager", men tror likevel at du her sitter på en forsterker hvor du kun trenger ett Sovtek rør før du er oppe og kjører igjen. Det blir jo billigere for postmannen også om det bare er ett rør som må erstattes av han som alltid ringer to ganger....
 

pc-130

Medlem
Ble medlem
29.03.2008
Innlegg
22
Antall liker
0
Takker for tilbakemeldinger..er det noe lydmessig gevinst på å bytte i ett annet rørsett? Noen forslag til hvilke merker?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.139
Antall liker
5.046
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
pc-130 skrev:
Takker for tilbakemeldinger..er det noe lydmessig gevinst på å bytte i ett annet rørsett? Noen forslag til hvilke merker?
Driftsmessig vil jeg anbefale Svetlana. Du kan velge mellom KT88 og 6550.
Lydmessig blir det ikke så værst heller ;)
Om ikke postmannen hadde ødelagt et rør, kan det tenkes at det ikke hadde blitt veldig gammelt uansett. Ikke verdens beste akkurat.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.658
Antall liker
17.709
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Audiomix skrev:
Driftsmessig vil jeg anbefale Svetlana. Du kan velge mellom KT88 og 6550.
Lydmessig blir det ikke så værst heller ;)
Bare sørg for at det er Winged-C St.Petersburg rør (=C=) :) - og ikke Svetlana fra New Sensor Corp :(.
Men - dette er ikke noe problem om du skal handle gjennom Motron. Disse (Winged-C) KT88-rørene er vel noe av det bedre som finnes av ny-produksjon.
 
Topp Bunn