Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Ingen så har opplevd dette?

    Hei! Har en i21 der ir ikke virker lenger. Dvs den kan virke innimellom men dette er veldig sporadisk, stort sett virker den ikke. Noen som vet hva dette kan være, eventuelt hva som skal til for å fikse det?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Send en melding til Rjel her på forumet. Kanskje han kan hjelpe
     

    Hurra_mann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    427
    Antall liker
    212
    De seks tastene over volum opp/ned er en felle på Primare C22 fjernkontroller. Sjekk om det hjelper å trykke på "AMP".

    EDIT: Husket plutselig også dette trikset: IR-lyset fra fjernkontrollen blir synlig hvis du ser på den med mobilkamera.
     
    Sist redigert:

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Står på rett på fjernkontroll, og den virker. Har også testet med en Hue bridge med samme resultat. Er nok selve ir på forsterker slik jeg ser det.


    De seks tastene over volum opp/ned er en felle på Primare C22 fjernkontroller. Sjekk om det hjelper å trykke på "AMP".

    EDIT: Husket plutselig også dette trikset: IR-lyset fra fjernkontrollen blir synlig hvis du ser på den med mobilkamera.
     

    Hurra_mann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    427
    Antall liker
    212
    Hmmmm. Kan det være noe som dekker til IR- vinduet helt eller delvis? Har volumkontrollen fått seg en trøkk (som kan knekke pinnene på IR-dioden)?

    Det er fristende å be deg ta av lokket og inspsere rundt IR-dioden.
     

    HelltON

    Fersking
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en A32 😬😘 også lurte jeg på hva folk synes om pre30 til denne?
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    A32 x 2 har jeg spillet på længe en super effekt og er ret sikker på at pre 30 vil passe godt men hvorfor ikke tage en pre 32 evt med mm30 er jo lidt fremtids sikret
     

    gradient

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2012
    Innlegg
    129
    Antall liker
    41
    Sted
    Århus
    Nogen som har lyttet på I15 PRISMA, jeg overvejer denne da jeg vil gå fra 5.1 til to kanal i stuen den skal primært være lyd fra tven men de muligheder prisma giver for streaming

    jeg vil forsat bruge mine Audiovector signature Onwall Højttaler
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Har kjøpt en 30.5 der den ene utgangen er helt død. Er det no spesielle verksted/person for Primare eller kan hvilket som helst sånne verksteder reparere sånt?
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er lyden i A30.7 som er klasse D kontra f.eks de eldre A30.2.3.5. Alt jeg har hørt av klasse D har vært klinisk og kaldt og ubrukelig her.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hadde i32 og a32 her samtidig... Må si i32 låt veldig likt den svære a32...

    Har a34.2 her nå og den låter heller ikke mye digital :)
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Interressant. Tenkte kanskje en A30.7 til senter, bak og høydekanaler sammen med min nåværende A32, så lyden bør være ganske lik.
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Etter hva jeg har lest nå de siste dagene tror jeg nok A32 og A30.7 er en del forskjellige. I tester nevnes det at den kan være klinisk og nøytral. Men prøver og ser om Marantzen toner den ned mot varmen.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Mulig deres flerkanalere er så, men A34.2 som er 2x150w klasse D låter ikke noe kjøligere eller mindre fyldig enn A32 som var et monster på 40kg :)
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Rart om flerkanaleren A30.7 skulle være annerledes da den er likt oppbygd UFPD med 7x150w. Men hvilken pre bruker du?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Har gått til innkjøp av en brukt DAC 30 og er imponert!
    Har tidligere hatt Hegel HD11, HD20 og Arcam IR dac, men denne gruser dem alle. Vet at prisen ikke kan sammenlignes, men er allikevel imponert over forbedringen.
    Den avgrunnsdype bassen, mellomtonen som er som et åpent fjellandskap, diskanten som er som puddersnø. Veldig avhengighetsdannende!

    Jeg sier bare WOW!!

    IMG_20190129_125840.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Rart hvor forskjellige folk kan være, jeg hadde den her hjemme et par dager men i mitt oppsett var den helt ubrukelig :( Samme kan sies om riaa32.

    Ikke vondt ment da dette er en venne tråd men det låt virkelig ikke bra


    mvh
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Veldig merkelig ja! Må jo ha noe med matching å gjøre, kan ikke skjønne noe annet. For dette er det mektigste jeg har hørt noensinne!
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    192
    Antall liker
    65
    Har selv Dac 30, både med Amphion Xenon og Graham Audio LS 5/9, virker meget godt med begge, kan tænkes om forstærker og højtaler er lyse i klangen at det bliver for meget af det gode.
    Jeg hører bassen som meget stabil, og mellemtonen som meget åben og med god detaljering. Diskanten stikker ikke af eller er for frempå, alt i alt meget fornøyd.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Kan godt hende det blir for mye med litt lysere høyttalere og forsterker ja. For det er virkelig m y e informasjon som kommer frem her. Men det er aldri påtrengende hos meg.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Milde himmel! Jeg har aldri før vært borti et produkt som så til de grader endrer karakteristikk når man snur støpselet i stikk kontakten.
    Hadde ved en tilfeldighet koblet det motsatt av sånn det er nå, og merka at noe ikke stemte i det hele tatt. Bassen var tynn og diskanten litt flisete, mellomtonen litt kald. Fikk for meg å prøve å snu kontakta, og vipps! Alt retta seg opp og hang sømløst sammen igjen.

    Har lest i bruksanvisningen til DAC30 at Primare er følsomt på dette, og jaggu stemmer det!
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Du får få noen til å snu støpselet med den ene eller andre siden opp mens du sitter med ryggen til. En liten blindtest kunne jo vært morsomt for å sjekke det der ut litt mer objektivt. Har dac30 selv men litt usikker på hvilken vei som er den "rette". Mulig å se ut fra ledning og polene som stikkes inn i dacen?
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    PS. Som jeg har skrevet før i denne tråden, låter dac30 helt flott hos meg.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har det ikke vært noe feil på den dacen?? At noen modeller låt skikkelig ræv.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Dette med støpselet rett vei osv nevnes vel stortsett i alt av større tester av nyere Primare, spesielt etter den digitale overgangen på forsterkersiden.

    Men som mange sier skal det ikke ha noe betydning på vårt type strømnett..? :)
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel en grunn til at A60 leveres med et instrument til å måle strømfase og at det forklares i manualen hvordan forsterkeren skal kobles riktig til strømnettet.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Noen som har et bilde av dette instrumentet?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    grammofon: Er vel like bra med bind for øynene, tungvindt å sitte bakvendt i sofaen 😁
    Men seriøst, dette er ikke placebo, forskjellen er stor! Nå bor jeg i Stockholm, vet ikke hvordan strømnettet er her kontra Norge.
    MoonDust: Primare har gått ut og sagt at det med 4.3 v er en skrivefeil. Rett utgangspenning er 2.2 v.
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    192
    Antall liker
    65
    Den Dac 30 som jeg har, har samme høje udgang spenning på rca som xlr, det er lidt irriterende eftersom jeg bruger rca til min hybrid forstærker, er ikke så nemt at justere volumen på lavt lydtryk.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    grammofon: Er vel like bra med bind for øynene, tungvindt å sitte bakvendt i sofaen ������
    Men seriøst, dette er ikke placebo, forskjellen er stor! Nå bor jeg i Stockholm, vet ikke hvordan strømnettet er her kontra Norge.

    MoonDust: Primare har gått ut og sagt at det med 4.3 v er en skrivefeil. Rett utgangspenning er 2.2 v.
    Bruk for all del bind for øynene dersom det er å foretrekke. Hvis jeg hører slike klare forskjeller som du beskriver, hender det ikke sjelden at jeg etter en tid begynne å lure på hvor stor forskjellen egentlig var, eller om det i det hele tatt var noen forskjell - eller om det hele var innbilning. Så må jeg sjekke det ut igjen - og det rare er at jeg ikke alltid er i stand til å gjenskape de samme "klare" forskjellene. Eller kanskje hører jeg forskjeller, men jeg er kanskje ikke enig med meg selv i hva som låter best osv osv. Også for å overbevise andre kan det jo ha en verdi å "sikre bevisene" gjennom en blindtest - som egentlig er ganske morsom å gjennomføre.:cool:
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Den Dac 30 som jeg har, har samme høje udgang spenning på rca som xlr, det er lidt irriterende eftersom jeg bruger rca til min hybrid forstærker, er ikke så nemt at justere volumen på lavt lydtryk.
    Hvis utgangseffekten - eller gain - er for høy, kan resultatet bli ganske stygt.
     

    Lilac1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2011
    Innlegg
    153
    Antall liker
    33
    Har soundgarden kuttet primare? Ingen produkter på sidene deres.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Tror det.. blir nok fokus på endel Mono produkter der nå :p. Hegel er nok "bankers" der fortsatt.
     

    friisand

    Medlem
    Ble medlem
    27.10.2008
    Innlegg
    25
    Antall liker
    15
    Er der nogen der har hørt Primare A32 på Harbeth ?
     
    Sist redigert:

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Kan bare spekulere i hvorfor det ikke er Primare hos Soundgarden nå, men min tanke er iallefall att 20 serien var for dårlig og 30 serien ble nok for dyr. Flotte produkter, jeg har hatt stor glede av I30 og SPA22 tidligere, men de ble nok regelrett utkonkurert av Hegel i butikkene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn