Primare sine venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    mortuus. For å kunne reklamere, må du påvise feilen. Om feilen ikke kan påvises ved testing, har man en dårlig sak.
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Takk for tilbakemelding, skal teste med IR back selv om jeg ikke helt har trua. Har forøvrig også opplevd at skifte av innganger - selv om dette også har vært irriterende har det ikke vært slik at det gjør at jeg ikke kan bruke enheten. Volum som lever sitt eget liv derimot gjør den ganske ubrukelig.

    Hvordan kan kriteriet være at feilen må ha oppstått på verkstedet? Det er jo en vare som er ment å vare minst fem år og dette er vel en feil som neppe kan skyldes slitasje etter vanlig bruk.

    Uansett, skal teste forslaget ditt og høre med Primare om hva de tenker.
    Det han mener er vel at det er vanskelig for verkstedet å finne feilen dersom feilen ikke opptrer i løpet av den tiden apparatet befinner seg der.

    Nå kjenner ikke jeg til din husstand eller evt boforhold, men kan det evt være noen andre i husstanden, eller en nabo, som bruker en fjernkontroll som tilfeldigvis også påvirker din forsterker? Jeg har selv opplevd problemer med å ha Primare forsterker og Marantz CD spiller i same anlegg på grunn av dette. Jeg hadde også en Primare I30 som var følsom for sollys når dette falt i en bestemt vinkel inn på IR øyet på forsterkeren.
     

    mortuus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2014
    Innlegg
    53
    Antall liker
    32
    Takk for tilbakemelding, skal teste med IR back selv om jeg ikke helt har trua. Har forøvrig også opplevd at skifte av innganger - selv om dette også har vært irriterende har det ikke vært slik at det gjør at jeg ikke kan bruke enheten. Volum som lever sitt eget liv derimot gjør den ganske ubrukelig.

    Hvordan kan kriteriet være at feilen må ha oppstått på verkstedet? Det er jo en vare som er ment å vare minst fem år og dette er vel en feil som neppe kan skyldes slitasje etter vanlig bruk.

    Uansett, skal teste forslaget ditt og høre med Primare om hva de tenker.
    Det han mener er vel at det er vanskelig for verkstedet å finne feilen dersom feilen ikke opptrer i løpet av den tiden apparatet befinner seg der.

    Nå kjenner ikke jeg til din husstand eller evt boforhold, men kan det evt være noen andre i husstanden, eller en nabo, som bruker en fjernkontroll som tilfeldigvis også påvirker din forsterker? Jeg har selv opplevd problemer med å ha Primare forsterker og Marantz CD spiller i same anlegg på grunn av dette. Jeg hadde også en Primare I30 som var følsom for sollys når dette falt i en bestemt vinkel inn på IR øyet på forsterkeren.
    Ah, ja, selvsagt. Gikk sikkert litt raskt her så jeg misforstod - av en eller annen grunn trodde jeg han mente at feilen måtte ha vært der ved testing på fabrikk etter produksjon, men total feiltolkning fra min side. Dog enig nå når jeg vet hva som var ment.

    Ang. husstanden, så er vi kun to og nå i det siste har vi begge sittet sammen og sett på TV/hørt på musikk da dette skjedde helt ut av det blå, uten at det er noe annet i heimen som benytter seg av IR utenom TV-kontrollen. Og som nevnt prøvde jeg å ta ut batterier på begge kontroller og lot forsterkeren stå på, og dessverre fortsatte volumet å leve sitt eget liv. Dette var også på kveldstid med kun bekmørke utenfor. Naboer vet jeg ikke, men det kan jo alltids være en ørliten mulighet for det.

    Uansett, har satt IR til baksiden nå og skal teste i hele kveld og de nærmeste dagene. Litt irriterende å ikke kunne bruke kontrollen men skal selvsagt gjøre mitt for å se om jeg kan finne ut av dette.

    Tusen takk for tips og forklaringer.
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Blir rett og slett ikke klok på NP5.
    Spiller jeg musikk fra Prisma-appen, får jeg gapless playback, men musikken stopper når en sang er ferdig hvis skjermen på telefonen min er slått av.
    Spiller jeg musikk fra Audirvana får jeg gapless playback, men den klarer ikke å se når en ny sang begynner, så Audirvana fortsetter avspillingen av samme sang, selvom neste sang har begynt. Dette resulterer i at musikken til slutt stopper. Samtidig mister jeg kontroll over streameren etter at sang nr1 er ferdig og nr2 spilles av.
    Spiller jeg musikk fra Musicbee får jeg ikke gapless playback, men alt annet fungere som det skal.

    Alt dette resulterer i at jeg bruker den innebygde streameren i Pre60 eller direkte via USB. Det eneste som fungerer smertefritt med NP5 er Spotify Connect.
    Håper virkelig at oppdateringene som kommer snart gjør bruken av denne mindre frustrerende.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Må få høre hva du finner ut.
    Primare sine produkter har bestandig vært kilen på andre produkter sine fjernkotroller. foreks GET og Pioneer.
     

    mortuus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2014
    Innlegg
    53
    Antall liker
    32
    Har nå testet ganske mye i en ukes tid, både med IR satt til baksiden og framsiden, og jeg har ikke klart å få enheten til å oppføre seg på samme måte - må ha vært noe sært som har skjedd forrige uke. Sendte som nevnt en mail til Primare og svaret jeg fikk var inne på det samme som det dere har nevnt her inne; IR-mottaker har plukket opp noe fra annen fjernkontroll / lys og oppført seg rart deretter.

    Ettersom jeg ikke har klart å fremprovosere samme oppførsel er det vanskelig å kunne si noe i mot. Mener jo at det er ekstremt lite sannsynlig at IR-mottakeren skulle plukke opp et signal fra en nabo sin fjernkontroll all den tid det ikke er noen naboer med direkte innsyn til der enheten står plassert og da står jeg igjen med andre lyskilder samt TV'en som var det eneste som har vært påslått når dette skjedde, men det har da aldri skjedd før forrige uke, og heller ikke siden.

    Får bare leve med det og følge opp hvis det skulle gjenta seg. Skulle det skje igjen blir det vel bare å sette IR til baksiden med en gang og se om oppførselen fortsetter da.

    Igjen takk for tips.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Takk for tilbakemelding, skal teste med IR back selv om jeg ikke helt har trua. Har forøvrig også opplevd at skifte av innganger - selv om dette også har vært irriterende har det ikke vært slik at det gjør at jeg ikke kan bruke enheten. Volum som lever sitt eget liv derimot gjør den ganske ubrukelig.

    Hvordan kan kriteriet være at feilen må ha oppstått på verkstedet? Det er jo en vare som er ment å vare minst fem år og dette er vel en feil som neppe kan skyldes slitasje etter vanlig bruk.

    Uansett, skal teste forslaget ditt og høre med Primare om hva de tenker.
    Det han mener er vel at det er vanskelig for verkstedet å finne feilen dersom feilen ikke opptrer i løpet av den tiden apparatet befinner seg der.

    Nå kjenner ikke jeg til din husstand eller evt boforhold, men kan det evt være noen andre i husstanden, eller en nabo, som bruker en fjernkontroll som tilfeldigvis også påvirker din forsterker? Jeg har selv opplevd problemer med å ha Primare forsterker og Marantz CD spiller i same anlegg på grunn av dette. Jeg hadde også en Primare I30 som var følsom for sollys når dette falt i en bestemt vinkel inn på IR øyet på forsterkeren.
    Ah, ja, selvsagt. Gikk sikkert litt raskt her så jeg misforstod - av en eller annen grunn trodde jeg han mente at feilen måtte ha vært der ved testing på fabrikk etter produksjon, men total feiltolkning fra min side. Dog enig nå når jeg vet hva som var ment.

    Ang. husstanden, så er vi kun to og nå i det siste har vi begge sittet sammen og sett på TV/hørt på musikk da dette skjedde helt ut av det blå, uten at det er noe annet i heimen som benytter seg av IR utenom TV-kontrollen. Og som nevnt prøvde jeg å ta ut batterier på begge kontroller og lot forsterkeren stå på, og dessverre fortsatte volumet å leve sitt eget liv. Dette var også på kveldstid med kun bekmørke utenfor. Naboer vet jeg ikke, men det kan jo alltids være en ørliten mulighet for det.

    Uansett, har satt IR til baksiden nå og skal teste i hele kveld og de nærmeste dagene. Litt irriterende å ikke kunne bruke kontrollen men skal selvsagt gjøre mitt for å se om jeg kan finne ut av dette.

    Tusen takk for tips og forklaringer.
    Vet av erfaring(ikke direkte med primare da mine enheter derfra har vært feilfri) at Samsung telefoner kan påvirke slikt..

    Når min samboer aktiverer skjermen på sin samsung s9 så tenner displayet seg i flere produkter her i huset.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Primare sine klasse D henter da ut veldig lite watt kontra andre klasse D produsenter. Er det noe grunn til dette?

    Mine er A34.2 er oppgitt til 2x150watt... noe som holder i massevis til mine RF7, men syns effekten dem virker noe lav? er det pga. begrensninger i strømforsyningen dems?
     

    FelisAttica

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.01.2017
    Innlegg
    140
    Antall liker
    37
    Jeg er interessert i NP5, men ser at flere her er misfornøyd med appen. Bruker alle dere som er misfornøyd Android? Selv har jeg iphone og ipad og lurer på om det er noen Apple brukere som kan dele sine erfaringer med nettverkspilleren og dens brukervennlighet?

    Jeg synes den høres ut som en spennende nettverkspiller. Innebygd chromecast, spotify connect og airplay 2 gir valgfrihet og muligheten til å fortsette å bruke streamingtjenestenes egne apper, som man allerede har gjort seg kjent med.

    Selv ville jeg nok i hovedsak brukt den til streamingtjenester.

    Lurer også på om noen her har sammenlignet den med chromecast audio? Er det verdt å oppgradere fra en Chromecast audio til NP5? Har dere merket lydmessige forskjeller? Mulighetene er flere med NP5 enn Chromecast audio, men den er jo også betraktelig dyrere...
     

    1simen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2019
    Innlegg
    88
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Jeg er interessert i NP5, men ser at flere her er misfornøyd med appen. Bruker alle dere som er misfornøyd Android? Selv har jeg iphone og ipad og lurer på om det er noen Apple brukere som kan dele sine erfaringer med nettverkspilleren og dens brukervennlighet?

    Jeg synes den høres ut som en spennende nettverkspiller. Innebygd chromecast, spotify connect og airplay 2 gir valgfrihet og muligheten til å fortsette å bruke streamingtjenestenes egne apper, som man allerede har gjort seg kjent med.

    Selv ville jeg nok i hovedsak brukt den til streamingtjenester.

    Lurer også på om noen her har sammenlignet den med chromecast audio? Er det verdt å oppgradere fra en Chromecast audio til NP5? Har dere merket lydmessige forskjeller? Mulighetene er flere med NP5 enn Chromecast audio, men den er jo også betraktelig dyrere...
    Jeg er faktisk veldig fornøyd - bruker iPhone/iPad og syns brukervennlighet og smidighet er veldig bra. Setter også pris på mulighet til å slå i32 av og på, bytte input og justere volum - alt fungerer veldig bra her, og syntes den fungerte supert med chromecast og både Tidal og TuneIn. Lydkvaliteten ble nok noe bedre enn jeg hadde via Air-appen direkte mot mm30, men ikke store forskjeller (bare en følelse, ikke testet mot hverandre). Det som derimot gjorde merkbar forskjell var å bruke Roon med NP5 som endpoint, så det anbefales å teste ut - ble en god del bedre her ihvertfall, og Roon appen tilkoblet tidal var ganske gøy å utforske ny musikk med :)
     

    FelisAttica

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.01.2017
    Innlegg
    140
    Antall liker
    37
    Jeg er interessert i NP5, men ser at flere her er misfornøyd med appen. Bruker alle dere som er misfornøyd Android? Selv har jeg iphone og ipad og lurer på om det er noen Apple brukere som kan dele sine erfaringer med nettverkspilleren og dens brukervennlighet?

    Jeg synes den høres ut som en spennende nettverkspiller. Innebygd chromecast, spotify connect og airplay 2 gir valgfrihet og muligheten til å fortsette å bruke streamingtjenestenes egne apper, som man allerede har gjort seg kjent med.

    Selv ville jeg nok i hovedsak brukt den til streamingtjenester.

    Lurer også på om noen her har sammenlignet den med chromecast audio? Er det verdt å oppgradere fra en Chromecast audio til NP5? Har dere merket lydmessige forskjeller? Mulighetene er flere med NP5 enn Chromecast audio, men den er jo også betraktelig dyrere...
    Jeg er faktisk veldig fornøyd - bruker iPhone/iPad og syns brukervennlighet og smidighet er veldig bra. Setter også pris på mulighet til å slå i32 av og på, bytte input og justere volum - alt fungerer veldig bra her, og syntes den fungerte supert med chromecast og både Tidal og TuneIn. Lydkvaliteten ble nok noe bedre enn jeg hadde via Air-appen direkte mot mm30, men ikke store forskjeller (bare en følelse, ikke testet mot hverandre). Det som derimot gjorde merkbar forskjell var å bruke Roon med NP5 som endpoint, så det anbefales å teste ut - ble en god del bedre her ihvertfall, og Roon appen tilkoblet tidal var ganske gøy å utforske ny musikk med :)
    Takk for svar! :) Har du prøvd Bluesound node2i også? De to koster jo omtrent det samme...
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Primare sine klasse D henter da ut veldig lite watt kontra andre klasse D produsenter. Er det noe grunn til dette?

    Mine er A34.2 er oppgitt til 2x150watt... noe som holder i massevis til mine RF7, men syns effekten dem virker noe lav? er det pga. begrensninger i strømforsyningen dems?
    De bygger vel sine egne saker istede for å bruke hypex eller ncore så ikke sikkert man kan forvente samme effektgrad av alt..

    Fellesnevneren for primare er jo også at de oppgir watt konservativt..

    I32 som jeg har hatt flere ganger og som i mine øyne å ører er den beste integrerte der ute i betalbar klasse, er vel oppgitt til 2x120w eller noe deromkring.. Ble målt til over 2x180w i tester.. Så det bor vel litt mer i dem enn på papiret :)
     

    1simen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2019
    Innlegg
    88
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Jeg er interessert i NP5, men ser at flere her er misfornøyd med appen. Bruker alle dere som er misfornøyd Android? Selv har jeg iphone og ipad og lurer på om det er noen Apple brukere som kan dele sine erfaringer med nettverkspilleren og dens brukervennlighet?

    Jeg synes den høres ut som en spennende nettverkspiller. Innebygd chromecast, spotify connect og airplay 2 gir valgfrihet og muligheten til å fortsette å bruke streamingtjenestenes egne apper, som man allerede har gjort seg kjent med.

    Selv ville jeg nok i hovedsak brukt den til streamingtjenester.

    Lurer også på om noen her har sammenlignet den med chromecast audio? Er det verdt å oppgradere fra en Chromecast audio til NP5? Har dere merket lydmessige forskjeller? Mulighetene er flere med NP5 enn Chromecast audio, men den er jo også betraktelig dyrere...
    Jeg er faktisk veldig fornøyd - bruker iPhone/iPad og syns brukervennlighet og smidighet er veldig bra. Setter også pris på mulighet til å slå i32 av og på, bytte input og justere volum - alt fungerer veldig bra her, og syntes den fungerte supert med chromecast og både Tidal og TuneIn. Lydkvaliteten ble nok noe bedre enn jeg hadde via Air-appen direkte mot mm30, men ikke store forskjeller (bare en følelse, ikke testet mot hverandre). Det som derimot gjorde merkbar forskjell var å bruke Roon med NP5 som endpoint, så det anbefales å teste ut - ble en god del bedre her ihvertfall, og Roon appen tilkoblet tidal var ganske gøy å utforske ny musikk med :)
    Takk for svar! :) Har du prøvd Bluesound node2i også? De to koster jo omtrent det samme...
    Ikke prøvd Bluesound så kan ikke si noe om den.. vurderte den og hadde sikkert blitt testet om ikke np5 kom. Nå var det jo halv pris på np5 dersom man hadde enkelte primare-produkter fra før og 2500 for np5’en syns jeg var svært rimelig.. Jeg er ihvertfall veldig godt fornøyd med denne :)
     

    FelisAttica

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.01.2017
    Innlegg
    140
    Antall liker
    37
    Jeg er interessert i NP5, men ser at flere her er misfornøyd med appen. Bruker alle dere som er misfornøyd Android? Selv har jeg iphone og ipad og lurer på om det er noen Apple brukere som kan dele sine erfaringer med nettverkspilleren og dens brukervennlighet?

    Jeg synes den høres ut som en spennende nettverkspiller. Innebygd chromecast, spotify connect og airplay 2 gir valgfrihet og muligheten til å fortsette å bruke streamingtjenestenes egne apper, som man allerede har gjort seg kjent med.

    Selv ville jeg nok i hovedsak brukt den til streamingtjenester.

    Lurer også på om noen her har sammenlignet den med chromecast audio? Er det verdt å oppgradere fra en Chromecast audio til NP5? Har dere merket lydmessige forskjeller? Mulighetene er flere med NP5 enn Chromecast audio, men den er jo også betraktelig dyrere...
    Jeg er faktisk veldig fornøyd - bruker iPhone/iPad og syns brukervennlighet og smidighet er veldig bra. Setter også pris på mulighet til å slå i32 av og på, bytte input og justere volum - alt fungerer veldig bra her, og syntes den fungerte supert med chromecast og både Tidal og TuneIn. Lydkvaliteten ble nok noe bedre enn jeg hadde via Air-appen direkte mot mm30, men ikke store forskjeller (bare en følelse, ikke testet mot hverandre). Det som derimot gjorde merkbar forskjell var å bruke Roon med NP5 som endpoint, så det anbefales å teste ut - ble en god del bedre her ihvertfall, og Roon appen tilkoblet tidal var ganske gøy å utforske ny musikk med :)
    Takk for svar! :) Har du prøvd Bluesound node2i også? De to koster jo omtrent det samme...
    Ikke prøvd Bluesound så kan ikke si noe om den.. vurderte den og hadde sikkert blitt testet om ikke np5 kom. Nå var det jo halv pris på np5 dersom man hadde enkelte primare-produkter fra før og 2500 for np5’en syns jeg var svært rimelig.. Jeg er ihvertfall veldig godt fornøyd med denne :)
    Så bra! Det er en veldig hyggelig pris, så forstår at valget ble enkelt for deg da. :)
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Når kom nye utgaven av A32 med 2kVA?
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Har kjøpt en brukt A34.2, kan ikke få trigger til å funke. Det skjer noe når jeg trekker ut triggerkabelen og setter den inn igjen. Kommer no klikk, men slås ikke av eller på. Skjer ingenting når jeg slår av eller på reciever. Har en Primare A30.7 og, den trigges som den skal., det gjorde A32 og som jeg byttet ut nå ?????? Har hatt en Primare tidlligere og som ikke dette funket. Er det en vanlig feil? Kan noe gjøres enkelt for å fikse det, no rele e.l som kan byttes?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Prøv en annen trigger kabel kanskje? Opplevd at noen ganger funker ikke samme kabel på andre forsterkere..
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Har prøvd det. Men prøvde litt nå igjen. Klikker jo å styrer når tar inn og ut triggerkabelen, oppdaget at med pluggen halvveis i funker trigger. Merkelig. Er jo ikke som det skal.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Har prøvd det. Men prøvde litt nå igjen. Klikker jo å styrer når tar inn og ut triggerkabelen, oppdaget at med pluggen halvveis i funker trigger. Merkelig. Er jo ikke som det skal.
    Et skudd i blinde: Jeg har forstått det slik at noen triggere kan fuske hvis du bruker en stereo-plugg - best å bruke en mono-plugg. Men det er kanskje ikke der hunden ligger begravet?
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Ja det kan være, kan vel tyde på noe sånt muligens siden den trigger når pluggen er halvveis inne.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ja det kan være, kan vel tyde på noe sånt muligens siden den trigger når pluggen er halvveis inne.
    I så fall tror jeg du med fordel kan prøve å kjøpe deg en kabel med 3,5 mm monoplugger i hver ende. Noe slikt:

    https://evenstadmusikk.no/hosa/1111656/hosa-cmm303-mono-minijack-minijack-3-ft

    Alternativt, hvis du kan lodde selv - som jeg gjorde for mange år siden - kjøpe to løse 3,5 mm monoplugger og lodde på en lampettledning eller lignende.

    Du trenger uansett ikke noe hifi-greier her. Dette er strøm som går helt på siden av hifi-elektronikken - den skal bare sørge for at trigger-reléet slår inn og holder seg tilkoblet.
     

    thogew

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2019
    Innlegg
    121
    Antall liker
    21
    Da har jeg meldt meg inn i klubben her også.
    Fått tak i en Primare A30.5.

    Skikkelig kraftplugg virker det som og virket som det var enda litt mer "spark" i denne enn min gamle Rotel RB-1070.
    Derimot lysere i lyden enn Rotel'en, så foreløpig usikker på om jeg liker matchen like godt som Rotel med Klipsch. Har ikke rukket å teste så mye enda.

    Har derimot en liten utfordring på denne. I kanal 3 er det støy, en "brummelyd" eller hva man skal kalle det. Den øker ikke når jeg skrur opp volumet, men den er såpass høy at det er veldig plagsomt når jeg ikke har volumet veldig høyt og jeg orker derfor ikke benytte denne.
    Har også svak støy i kanal 4, men denne er såpass lav at jeg nesten ikke hører det så fort jeg skrur på prosjektor.

    Noen tips til hva det kan være? Noen enkle ting jeg kan gjøre selv for å feilsøke?
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Ja, bruker Android. Hele greia tvinges i landskapsmodus, og ingen av knappene for å kontrollere avspillingen er tilgjengelig. Heller ikke navnet til noen av låtene kan leses

    Vis vedlegget 565553
    Det kom ny versjon av appen for android nå, men den er fortsatt like ubrukelig på min telefon. Jeg må bare konkludere med at jeg har kjøpt et søpleprodukt. Denne har ikke Primare vært heldig med, styr unna!
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Jeg ville ønske at Primare lavede et Roon end point, uden at være nødt at bruge Cromecast.
    Har oplevet utrolig meget ny musik med Roon og integreret TIDAL, fantastik produkt
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Har ellers brugt DAC 30 i nogle år nu, er det nogen her som har opgraderet, og fået bedre lyd, er det med billigere dac eller en dyrere slags ?
     

    Skikongen

    Medlem
    Ble medlem
    21.05.2007
    Innlegg
    11
    Antall liker
    3
    Hei Primare-venner. Har en I21, men volumvrideren har begynt å spille meg et puss. Vanskelig å få den til å gli sømløst oppover og nedover. Ofte hopper den over et nummer før den gjerne går nedover igjen selv om jeg vrir med klokken. Er det bare potentiometeret som er slitt tror dere? Evt en smal sak å bytte?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei Primare-venner. Har en I21, men volumvrideren har begynt å spille meg et puss. Vanskelig å få den til å gli sømløst oppover og nedover. Ofte hopper den over et nummer før den gjerne går nedover igjen selv om jeg vrir med klokken. Er det bare potentiometeret som er slitt tror dere? Evt en smal sak å bytte?
    Send en melding til RJEL her inne så får du svar :)
     

    FelisAttica

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.01.2017
    Innlegg
    140
    Antall liker
    37
    Jeg har nylig kjøpt Primare NP5. Jeg prøvde den akkurat for første gang og så langt er jeg skuffet. Den forandrer ikke samplerate. Står fastlåst på 192, 96 eller 48, alt etter hva jeg velger i innstillingene (og velge må man...). Andre som har dette problemet? Kan det ikke løses går den nok i retur. Jeg hører jo stort sett på album i CD kvalitet...
     

    1simen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2019
    Innlegg
    88
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Jeg har nylig kjøpt Primare NP5. Jeg prøvde den akkurat for første gang og så langt er jeg skuffet. Den forandrer ikke samplerate. Står fastlåst på 192, 96 eller 48, alt etter hva jeg velger i innstillingene (og velge må man...). Andre som har dette problemet? Kan det ikke løses går den nok i retur. Jeg hører jo stort sett på album i CD kvalitet...
    Ifølge Primare skal dette fikses snart :) Det var vel egentlig satt til i løpet av Q1, men er noe utsatt (tipper det er siden oppdateringen blir samtidig med Roon sertifisering som har tatt litt tid).. Utdrag fra svar fra Primare/Terry på Roon forum under.

    "The next OTA update, to be launched either prior to, or coinciding with, the Roon Ready update, will provide additional options for the digital output. Initially, the digital output was configured to best address connection of NP5 Prisma to older Primare models, up-sampling to fixed outputs to those resolutions that would allow for best performance from those devises (48, 96, and 192).

    The new options will allow a user to set the upper output limit (48, 96, or 192), with all inputs at or below that resolution being passed through at their native resolution. So, if maximum output is set to 192, all output of resolutions up to and including that resolution will be at the native input rate - meaning 44.1 in / 44.1 out, 96 in / 96 out, etc.

    Roon Ready update is expected to be available as soon as possible within the first quarter of 2020."
     

    FelisAttica

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.01.2017
    Innlegg
    140
    Antall liker
    37
    Jeg har nylig kjøpt Primare NP5. Jeg prøvde den akkurat for første gang og så langt er jeg skuffet. Den forandrer ikke samplerate. Står fastlåst på 192, 96 eller 48, alt etter hva jeg velger i innstillingene (og velge må man...). Andre som har dette problemet? Kan det ikke løses går den nok i retur. Jeg hører jo stort sett på album i CD kvalitet...
    Ifølge Primare skal dette fikses snart :) Det var vel egentlig satt til i løpet av Q1, men er noe utsatt (tipper det er siden oppdateringen blir samtidig med Roon sertifisering som har tatt litt tid).. Utdrag fra svar fra Primare/Terry på Roon forum under.

    "The next OTA update, to be launched either prior to, or coinciding with, the Roon Ready update, will provide additional options for the digital output. Initially, the digital output was configured to best address connection of NP5 Prisma to older Primare models, up-sampling to fixed outputs to those resolutions that would allow for best performance from those devises (48, 96, and 192).

    The new options will allow a user to set the upper output limit (48, 96, or 192), with all inputs at or below that resolution being passed through at their native resolution. So, if maximum output is set to 192, all output of resolutions up to and including that resolution will be at the native input rate - meaning 44.1 in / 44.1 out, 96 in / 96 out, etc.

    Roon Ready update is expected to be available as soon as possible within the first quarter of 2020."
    Takk for svar 1simen! :) Det er bra at en oppdatering vil gjøre det mulig å spille musikken i opprinnelig sample rate.

    Nå har jeg fått brukt den en del og må si at jeg er fornøyd med lydkvaliteten. Jeg opplever den som et betydelig løft fra Chromecast audio på det aller meste jeg spiller. Lydbildet var liksom litt sammentrykt med Chromecasten om jeg kan si det på den måten. Denne virker mer dynamisk og detaljert og instrumenter høres mer riktige ut.
     

    1simen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.09.2019
    Innlegg
    88
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Jeg har nylig kjøpt Primare NP5. Jeg prøvde den akkurat for første gang og så langt er jeg skuffet. Den forandrer ikke samplerate. Står fastlåst på 192, 96 eller 48, alt etter hva jeg velger i innstillingene (og velge må man...). Andre som har dette problemet? Kan det ikke løses går den nok i retur. Jeg hører jo stort sett på album i CD kvalitet...
    Ifølge Primare skal dette fikses snart :) Det var vel egentlig satt til i løpet av Q1, men er noe utsatt (tipper det er siden oppdateringen blir samtidig med Roon sertifisering som har tatt litt tid).. Utdrag fra svar fra Primare/Terry på Roon forum under.

    "The next OTA update, to be launched either prior to, or coinciding with, the Roon Ready update, will provide additional options for the digital output. Initially, the digital output was configured to best address connection of NP5 Prisma to older Primare models, up-sampling to fixed outputs to those resolutions that would allow for best performance from those devises (48, 96, and 192).

    The new options will allow a user to set the upper output limit (48, 96, or 192), with all inputs at or below that resolution being passed through at their native resolution. So, if maximum output is set to 192, all output of resolutions up to and including that resolution will be at the native input rate - meaning 44.1 in / 44.1 out, 96 in / 96 out, etc.

    Roon Ready update is expected to be available as soon as possible within the first quarter of 2020."
    Takk for svar 1simen! :) Det er bra at en oppdatering vil gjøre det mulig å spille musikken i opprinnelig sample rate.

    Nå har jeg fått brukt den en del og må si at jeg er fornøyd med lydkvaliteten. Jeg opplever den som et betydelig løft fra Chromecast audio på det aller meste jeg spiller. Lydbildet var liksom litt sammentrykt med Chromecasten om jeg kan si det på den måten. Denne virker mer dynamisk og detaljert og instrumenter høres mer riktige ut.
    Akkurat det var min erfaring også ?????? Var veldig fornøyd, men må si jeg opplevde største forbedringen da jeg gikk videre til å streame fra Roon (stort sett musikk fra Tidal) - ble markant forbedring i lydkvalitet.. Anbefales å sjekke - er 2 ukers gratis prøveperiode, og kan i første omgang installere Roon på en gammel laptop/mac bare for å teste ut (ikke optimal løsning, men fungerer for å teste ut). Jeg ble hektet, både mht. forbedring i lydkvalitet og med tanke på å finne musikk, lese om band osv.. Alt styres fra telefon, og fungerer ypperlig med np5 :)
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Kom en ny oppdatering til NP5 som gir variabel bitrate, men den tok også knekken på min. Starter på nytt hele tiden.
    Har tatt kontakt med Primare for å se om de har en løsning. Fortsatt ingen ny app til Android. Vet ikke hva som skjedde med den de fortalte meg skulle komme i mars.
     

    FelisAttica

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.01.2017
    Innlegg
    140
    Antall liker
    37
    Kom en ny oppdatering til NP5 som gir variabel bitrate, men den tok også knekken på min. Starter på nytt hele tiden.
    Har tatt kontakt med Primare for å se om de har en løsning. Fortsatt ingen ny app til Android. Vet ikke hva som skjedde med den de fortalte meg skulle komme i mars.
    Min har ikke fått variabel bitrate. Trodde ikke den oppdateringen var tilgjengelig enda?

    Min har også problemer med Airplay. Det kommer jevnlig små "knepp" under avspilling. Noen andre som har opplevd det samme?
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Da ser det ut som jeg har en Primare I15 Primsa på vei gitt! :D
     

    MortenD

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2013
    Innlegg
    62
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Kan noen gi råd om hvilken strømkabel som passer best til Primare? Jeg har en SPA22 og en A32 jeg trenger nye strømkabler til.

    MortenD
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.689
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Hvilke strømkabler som passer best til Primare er det umulig å gi noe klart svar på. Men jeg for min del bruker Isotek EVO3 Premier på mine Pre32 og A60 med meget godt resultat. Det viktigste i følge Primare er at strømkablene er snudd riktig vei i forhold til fase. Derfor leverer de forsterkerne med fasemåler.
     

    MortenD

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2013
    Innlegg
    62
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Takk, det var vel litt idiotisk formulert av meg, men jeg er ute etter gode erfaringer med forskjellige strømkabler. Jeg var ikke klar over dette med fasene..
     

    RvV

    Fersking
    Ble medlem
    21.02.2014
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    Takk, det var vel litt idiotisk formulert av meg, men jeg er ute etter gode erfaringer med forskjellige strømkabler. Jeg var ikke klar over dette med fasene..
    Jeg bruker in-akustik AC-1502 på min I35 Prisma og det ga et solid løft i mitt oppsett (til sammenligning har jeg ikke klart å høre NOE forskjell på 4 forskjellige signalkabler og 3 sett høyttalerkabler). Fase er ikke relevant de fleste steder i Norge pga flytende jord.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn