- Ble medlem
- 08.07.2005
- Antall liker
- 2
Vurderer å kjøpe en platesamling på ca 400 Lper. Hvilken pris pleier slike samlinger å ligge på?
Hadde jeg vært i en slik situasjon, så hadde jeg gått gjennom samlingen, sett hva jeg ville ha likt å ha, samt vurdert prisen på disse skivene jeg ville ha "ute på nett/byen". Så har du din pris i hodet. Regn med at du ikke får noe igjen for de du ikke er interessert i. Går han under en slik hypotetisk pris, så er jo alt greit; over er det vel ganske så likegyldig. (Hvorfor godta som betaling noe du ikke har interesse av?)Greven skrev:Slik jeg forstår det er det en helt ordinær "mainstream" samling uten noen spesielle godbiter som skulle være verdt noe særlig. Som sagt også mange plater jeg overhode ikke er interessert i.
Grunnen til at jeg vurderer det er at han vil betale med samlingen som delbetaling for høyttalerne mine. Blir spennende å se hva han selv mener den er verdt..
I utgangspunktet vil han ha 10 kr pr plate. Ikke egentelig noen upris det, men i og med at det er mye rask her som jeg ikke er interessert i, blir det fort dyrt..Parelius skrev:Hadde jeg vært i en slik situasjon, så hadde jeg gått gjennom samlingen, sett hva jeg ville ha likt å ha, samt vurdert prisen på disse skivene jeg ville ha "ute på nett/byen". Så har du din pris i hodet. Regn med at du ikke får noe igjen for de du ikke er interessert i. Går han under en slik hypotetisk pris, så er jo alt greit; over er det vel ganske så likegyldig.
Tja, si det?? For å si det slik: Har du noen gang forsøkt å selge brukt hifi i Danmark?? Ikke det nei.... Skambud og kverluleringer i det uendelige...Hvorfor godta som betaling noe du ikke har interesse av?