Pro-Ject Debut III eller Pro-Ject RPM 1?

E

EasterParade

Gjest
Jeg skal bytte ut min ca 85-modell Nikko NP-800II, og ser etter noe i prisklassen 2-3000,-. Hvilken av de to i tittelen gir mest for pengene? Andre forslag?

Jeg skal også ha en RIAA-forsterker. Det blir trolig en NAD PP3, dersom ingen har noen bedre forslag i prisområdet rundt 1000,-.

Resten av anlegget består av:
Cambridge 640A v.2
Cambridge 540D v.2
B&W CDM1 (ca 95-modell, ikke SE)

Ser dette ut som en grei kombinasjon?

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Antall liker
9
Etter testen av RPM 1 i siste fidelity så hadde jeg nok gått for den,riaa ville jeg heller gått for cambride 640p eller clearaudio nano,jeg bruker selv 640p på en RPM 5 og klager ikke,kunne dog hatt mer gain...Begge to skal være bra til prisen...
RPM 1 skal vistnok ha en bedre arm en debut III og tåler bedre PUer,+ den er jo litt kulere også ;D

Mvh

E

EasterParade

Gjest
Jeg må se til å få lest den testen i Fidelity.
Grunnen til at jeg ikke har valgt 640P er nettopp lav gain, og dessuten at det kan være nyttig med usb-utgangen på PP3.

Ingen tvil om at RPM 1 ser kulest ut. Eneste praktiske ulempen må være at den ikke har støvdeksel.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.286
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
RPM1 med pickup så ut som en særdeles fin innstegskombo i siste Fidelity, ja. Cambridge 640 er god (får du ikke skrudd høyt nok?), og så vil jeg foreslå at du kjøper/får laget en monter i akryl for å holde støvet unna og gjestene imponert. Disse lager deg en monter for ca. 1400,-: www.kreativplast.no. Ikke billig, men praktisk.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.286
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg hadde gått for CoverIt, uten tvil. Langt mer elegant enn Unicover. Men det er sikker en prisforskjell der.

draapen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2007
Antall liker
9
Har selv unicoveret på min RPM 5 og synest det passer utmerket,det passer på RPM 1 også har jeg blitt fortalt...
Synest det ble ganske fint ;)

Mvh

Vedlegg

E

EasterParade

Gjest
CoverIt ser utrolig nok ut til å koste minst like mye som platespilleren. £224,95 på www.avland.co.uk. Sykt. :eek:

Da blir det nok UniCover.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Ta ei plate du aldri spiller og bruk den som støvtallerken. Det er gratis og du vinner plass til ei ekstra ny plate i hylla, to fluer i en smekk det.

Topp Bunn