Pro-Ject Ground it

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.626
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Fikk nettopp inn en "Pro-Ject Ground it" komponentplattform. Jeg fikk et meget positivt inntrykk av denne under min platespiller. Mellomtonen ble mer åpen og klar, bassen mindre "muddy og diskanten mer integrert i lydbildet. Noen som har testet denne? Eks under CD drev etc...

Vedlegg

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Noen ide om hva dette er laget av?
Finner kun denne informasjonen:
Specifications:
WHD: 19.7' x 2.6' x 15.75'
Weight: 28 lb. 8 oz.
Pluss piano lakk overflate da.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Fant litt mer på en annen side:

Features
• Pro-Ject Ground it deluxe in dark grey piano-lacquer finish
• Filled with granulate for universal damping
• Height-adjustable aluminium cone feet. Three or four feet may be fitted according to taste/application
• Dimensions: 500 x 65 x 400mm (H including cone feet). H without cone feet 45mm
• Weight: 11,6kg

The Pro-Ject RPM 10 is supplied complete with a Ground it deluxe.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
11kg er jaggu tungt for en sånn plattform. Hva koster den da?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Underlag for platespiller er vesentlig, særlig for Michell. Selv hadde jeg god erfaring med Audio Magic under min Orbe. For ikke å glemme IKEA slakteblokk som jeg mener er noe av det bedre under platespillere (i hvert fall de jeg har hatt). Har forsøkt stein men det liker jeg ikke. Spilleren jeg har nå er mindre følsom enn Orben.

Selv tester jeg for øyeblikket underlag (og høyttalerstativer) fra Taoc
http://www.positive-feedback.com/Issue22/taoc.htm
De som er vist under Kharma tester jeg nå under platespilleren og det virker fungere utmerket.

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.626
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Jeg har noe odde erfaringer med glass/kompositt -materialer som underlag. Disse materialene er vanskelige og utfordrene å tweeke med. Lite forutsigbart resultat som ofte resulterer i nasalitet og andre ulumskheter i kritiske områder av frekvensgangen. Dette samsvarer godt med hva Fosse erfarer med treverk. Dvs, tre er enklere å få til i en fei. Jeg er ganske sikker på at en kan ”temme” eller tweeke inn selv de mest gjenstridige komposittløsninger med utmerket resultat, men det krever sin man og godt med tid. ”Ground it” er treverk med et slags granulat som innmat. Alternativt kan også medfølgende aluminiumsspikes skrus fast. Prisen er mellom 2000-3000 avhengig av størrelse.

Topp Bunn