pro-ject rpm 1 vs. pro-ject debut mk3 vs. rega p1

randerzz

Fersking
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
0
hei, er en gutt på snart 18 år som har åpent øynene for vinyl.
har en gammel spiller jeg har arvet av gamlefar, men tenkte på å skaffe meg en ny en.
har undersøkt litt og funnet 3 kandidater til under 3 lapper (er student, så alt er på budsjett ::) )

hva synes de erfarne lytterne til disse spillerne?

de skal forresten brukes til for det meste både klassisk og moderne rock, både nye og gamle plater.

forsterkenen min er et annet arvestykke fra mine foreldre, en JVC rx508v, usikker på om jeg har egen platespiller inngang, så tar imot tips til budsjetts riaa'er med takk ;)

Helge

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
2.928
Sted
Kongsberg
Hei.

Først får du fortelle hva du har arvet fra gamlefar. Når det gjelder platespillere betyr ikke nødvendigvis gammel det samme som dårlig. Er det snakk om den rette spilleren kan det kanskje lønne seg å fikse/modifisere/oppgradere denne.
Skal du handle nytt vil jag anbefale RPM-1en av de du har listet. Denne har mest oppgraderingsgrunnlag av de nevnte og kan gi deg masse musikkglede framover. Jeg testet denne spilleren i Fidelity # 34 og konkluderte med følgende:

Dette hadde uttvilsomt vært et terningkast seks om vi drev med denslags. Pro-Ject RPM-1 er platespillernes svar på Tivoliradioen. Den er pen å se på og spiller fantastisk bra rett ut fra esken. Konstruksjonen er dessuten såpass god at det ikke er noe i veien for å oppgradere spilleren ytterligere om man blir bitt av vinylbasillen – og det blir man garantert. Denne spilleren bør være tilgjengelig i enhver platesjappe og hififorettning i det ganske land. Spør din lokale forhandler. Finnes det noe som helst rettferdighet her i verden bør Pro-Ject RPM-1 selge like bra som nettopp Tivoliradioen. La deg overbevise. Vinyl ruler!

Takk for oppmerksomheten.

mvh :)

randerzz

Fersking
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
0
Carl O. Lie stereogram 155c

stod det bakpå spilleren ;)

er innbygget forsterker og greier, to DIN kontakter på baksiden og masse knapper fremme.
8-50 watt mener jeg det står ved siden av kontaktene. og siden høytalerne mine er (skal være) 250w rms regner jeg med at dette går dårlig overens ::)

J

JPMi

Gjest
Regner med at det er snakk om en Monark Stereogram 155c. Det eneste google viser, er at en slik, pent brukt og virker, ble solgt for kr 10 på NRHF's auksjon i 1996.

Neppe det ypperste innen Hifi.

randerzz

Fersking
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
0
vi skal ha en annen spiller liggende en eller annen plass også, skal prøve å lete frem denne før jeg eventuelt går til innkjøp av noe som helst ;)
men regner med at heller ikke den er av toppklasse ::)

Topp Bunn