Pro-Ject Tube Box SE vs. ASR Mini Basis.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Lurer litt på om det vil være en stor oppgradering og bytte riaa fra Tubeboxen til ASR mini. Ser at ASR får mye skryt. Jeg har brukt tubeboxen et års tid. Og har vært, og er fornøyd med den. Men så er det dette om det kan være mer og hente fra rillene med en ASR Mini.

Så er det slik at forskjellene mellom Tube-Box og ASR Mini er så store at det er verdt bryderiet og pengene ?

krash

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2008
Antall liker
0
Kan du ikke bare si hvor du bor da, og invitere en med ASR mini basis på besøk da? Du holder øl/ grandiosa, og får gjort opp din egen mening......

Bare et forslag...

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
krash skrev:
Kan du ikke bare si hvor du bor da, og invitere en med ASR mini basis på besøk da? Du holder øl/ grandiosa, og får gjort opp din egen mening......

Bare et forslag...
Det var da et godt og enkelt forslag. Hallo der ute, noen i Østfold med en ASR som har lyst på grandiosa ?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Nei dette er en seriøs henvendelse til de som kanskje har prøvd begge deler, og kanskje hadde noen erfaringer og dele med seg. FØR jeg eventuellt vil prøve en ASR hjemme.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Gå for asr,.,,......hørt begge(i forskjellige oppsett).......asr en er langt bedre,enn tubeboxen...og dyrere.Jeg har bare hørt den forrige asr mini en,den speller knallbra,...

Tubebox en er ok til bruktpris på 2k mer syntes ikke jeg den er verdt lydmessig i allefall....Nos eller andre rør,spiller ikke noen rolle...

Espen

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
ASR er nok vesentleg meir presis og nøytral, og slepp igjennom masse der Tubeboxen fyrst og framst er hårete - det vil nok finnest mange oppsett der Tubeboxen er det mest fornuftige etter matcing, pris og musikksmak, men ASR er nok "betre" i dei fleste forståingar av ordet.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Takk for svar. Skal se om jeg kan få prøvd en hjemme. Om den passer med resten av det jeg har.

R

Rolf_Da!

Gjest
rolfozzy skrev:
Hallo der ute, noen i Østfold med en ASR som har lyst på grandiosa ?
Kremt..... Du mener vel Mariekjeks?.... ;D

Skrik ut om tubeboksen din skal selges.

Mvh
R

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Pro-Ject Tube Box SE vs. Holfi Batteria. S.E

Ble ikke noen ASR på meg. Kjøpte en Holfi Battriaa S.E. Er nok bedre den.

Fungerer bra her.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
rolfozzy skrev:

Fungerer bra her.
Ja, grattis da!
Da er du vel fornøyd en stund fremover, får vi håpe. ;)

J

jukes

Gjest
rolfozzy skrev:

Fungerer bra her.
:)

Denne riaaen likte jeg meget godt Rolf. Denne var i en helt annen klasse enn Tuben. Gratulere med riaaen. :)
Helvete og lytte på slike riaaer,får kjøpetryne med en gang. ;)

Mvh Roar

Tor S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
117
Torget vurderinger
2
Hei Rolf

Gratulerer med riia'n!!!

Det var flott lyd i kjellerstua di i dag 8)
Nye høytalere og NY RIIA er jo flotte greier.
Nå er anlegget så bra så nå er det bare å handle plater ;D ;D

mnh tor

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
ROCKETOR skrev:
Hei Rolf

Gratulerer med riia'n!!!

Det var flott lyd i kjellerstua di i dag 8)
Nye høytalere og NY RIIA er jo flotte greier.
Nå er anlegget så bra så nå er det bare å handle plater ;D ;D

mnh tor

Nå må du ikke prøve og friste meg til og kjøpe ny platespiller. Er det en Dual ?

Tor S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
117
Torget vurderinger
2
Ja, det er en gammel Dual 1219 ;) "spesialedition"
Er vel mer å regne som en antikvitet, så hold godt på din td160 :D
Nå er det vel jeg som må ut etter en riia. Har en sjøl, men det er jo alltids nye/gamle ting å hente.
Det ryktes om en brukbar riia nede på Bakbanken 8)
Har god tid i og med jeg har en riia, så vi får la tida jobbe 8)

tor

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Tor:
Det der er ingen dårlig spiller,vært oppom jukes og hørt på han's spiller.
Ble mektig imponert når sant skal sies.

Grats Rolf med "ny" riia.

/jan

J

jukes

Gjest
ROCKETOR skrev:
Ja, det er en gammel Dual 1219 ;) "spesialedition"
Er vel mer å regne som en antikvitet, så hold godt på din td160 :D
Nå er det vel jeg som må ut etter en riia. Har en sjøl, men det er jo alltids nye/gamle ting å hente.
Det ryktes om en brukbar riia nede på Bakbanken 8)
Har god tid i og med jeg har en riia, så vi får la tida jobbe 8)

tor

Denne blir du fornøyd med Tor,bare og gratulere med ny spiller. :)
Er det orginal den røde nåla som sitter på og ikke en gjøkunge har du noe og glede deg til. :)

Regn med besøk utover og ha kjeksen klar. :)Har hørt rykter om en ny spiller hos Jan R også.

Mvh Roar

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Pro-Ject Tube Box SE vs.Holfi Batteria S.E.

JanR skrev:
Tor:
Det der er ingen dårlig spiller,vært oppom jukes og hørt på han's spiller.
Ble mektig imponert når sant skal sies.

Grats Rolf med "ny" riia.

/jan
Takk, Jan. Du får slenge innom ved anledning. Det som er nå er vel at jeg kanskje må lete etter en bedre platespiller. Mye snadder på tysk Ebay, etter hva jeg forstår.

Har du fått Luxmannen i hus, blåst støvet av den, og plassert den utenfor rekkevidde av de små og klatrekyndige ?

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg

rolfozzy skrev:
Takk, Jan. Du får slenge innom ved anledning. Det som er nå er vel at jeg kanskje må lete etter en bedre platespiller. Mye snadder på tysk Ebay, etter hva jeg forstår.

Har du fått Luxmannen i hus, blåst støvet av den, og plassert den utenfor rekkevidde av de små og klatrekyndige ?
Svinger nok bortom skal du se :)

Mjo,har noe stående her iaf ;)
Tar det nok i en annen tråd etterhvert skal du se.Skal ikke stjele den her tråden.

/jan

J

jukes

Gjest

rolfozzy skrev:
JanR skrev:

Behold den spiller du har du Rolf,den låter meget bra og den virker meget godt justert.
Trur det vil svi skikklig i pungen hvis du skal ha noe bedre. :),men det går jo an og prøve en av de gamle Dual hvis en er nyskjerrig på disse mellomhjullspillerne.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg

jukes skrev:
.....men det går jo an og prøve en av de gamle Dual hvis en er nyskjerrig på disse mellomhjullspillerne.

Mvh Roar
Helt enig i at Thorens'n til Rolf spiller meget bra.
Men det hadde jo vært morro og hørt hvor bra Dual slår fra seg oppi Tistedælen ;D

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2

jukes skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:

Behold den spiller du har du Rolf,den låter meget bra og den virker meget godt justert.
Trur det vil svi skikklig i pungen hvis du skal ha noe bedre. :),men det går jo an og prøve en av de gamle Dual hvis en er nyskjerrig på disse mellomhjullspillerne.

Mvh Roar
For å være helt ærlig, så er jeg ikke så veldig nysgjerrig på disse gamle støyproduktene fra Dual.

J

jukes

Gjest

En Thorens td 150 hadde blitt fin ved siden av din spiller Rolf. Dette er mamman til mange andre spillere. :) Armene på disse er ikke dårlige de heller. Mange av gjøkungene til Shure spiller bra på denne armen.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg

rolfozzy skrev:
For å være helt ærlig, så er jeg ikke så veldig nysgjerrig på disse gamle støyproduktene fra Dual.
For "low tech" for deg ? ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
60tallets hightech er neppe dette årtusenets hightech. Skulle jeg gå til det skritt, en eller gang i fremtiden og kjøpe ny platespiller, vil jeg ha noe som er en god del bedre enn den jeg har. Det tror jeg ikke jeg finner på de kommunale fyllinger. Men hvem vet....

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Ikke min sak men hvorfor bytte ut den du har ?
Spiller jo meget bra syns nå jeg :)

ps: finnner nok flere Thorens enn Dual på fyllingene bortover ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
Ikke min sak men hvorfor bytte ut den du har ?
Spiller jo meget bra syns nå jeg :)

ps: finnner nok flere Thorens enn Dual på fyllingene bortover ;)

/jan
Hvis det er fler Thorens enn Dual på fyllinga, er det sikkert fordi Dualene ble kastet for så lenge siden at de har forvitra, og ikke kan finnes igjen. ;D

Bytte ut den jeg har ? Har ikke nevnt noe om det jeg. Jeg har da stort nok hus til mer enn en platespiller.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15

jukes skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:

Mvh Roar
Har prøvd å si det til Rolf noen ganger, den Thorensen der spiller ikke dårlig fordi om den er fra urtiden. ;)
Kjempespiller er det. Er vel en av , om ikke den aller beste fra Thorens?
Må nok opp et hakk på DV skalaen for og få en oppgradering! ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2

Continuo skrev:
jukes skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:

Mvh Roar
Har prøvd å si det til Rolf noen ganger, den Thorensen der spiller ikke dårlig fordi om den er fra urtiden. ;)
Min spiller er blitt bra. Har lagt mye jobb i å få den som den er. Men det er absolutt ikke den beste spillern Thorens har produsert. Av alle de har lagd, er den vel på den øvre halvdel av skalaen et eller annet sted kanskje.

Men som sagt jeg skal ikke bytte den ut. Men kanskje hvis jeg kommer over en direktedrevet bra spiller, kunne jeg tenke meg og prøve det i tillegg.

Dessuten har jeg sønner, og jeg vil helst ikke de skal arve en spiller som de må slåss om. Bedre med fler da. Spillere.

J

jukes

Gjest

rolfozzy skrev:
Continuo skrev:
jukes skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:

Mvh Roar
Min spiller er blitt bra. Har lagt mye jobb i å få den som den er. Men det er absolutt ikke den beste spillern Thorens har produsert. Av alle de har lagd, er den vel på den øvre halvdel av skalaen et eller annet sted kanskje.

Beste jeg har hørt fra Thorens er td 124 og jeg har hørt mange og eid mange. Den er i særklasse og spiller med stort lydbilde. Har denne og en Garrard 401 med samme arm og pickup. Thorensen er i særklasse i forhold 401. Men bassen i 401 er det råeste jeg har hørt fra en platespiller.

Mvh Roar

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2

jukes skrev:
rolfozzy skrev:
Continuo skrev:
jukes skrev:
rolfozzy skrev:
JanR skrev:

Mvh Roar

Beste jeg har hørt fra Thorens er td 124 og jeg har hørt mange og eid mange. Den er i særklasse og spiller med stort lydbilde. Har denne og en Garrard 401 med samme arm og pickup. Thorensen er i særklasse i forhold 401. Men bassen i 401 er det råeste jeg har hørt fra en platespiller.

Mvh Roar
Betviles ikke. Ellers er jeg veldig fornøyd med Holfi riaa. Den henta fram en bass jeg ikke trodde fantes i spillern, og oppløsningen steg også ganske så mye mot nye høyder. Jeg hører mer i musikken nå, som jeg ikke visste var der. Et meget bra riaa, etter hva jeg kan forstå.

J

jukes

Gjest

Det låter meget bra hos deg Rolf,og den riaaen du har kjøpt er nok meget bra. :) Nå har ikke jeg allverdens erfaring med dyre riaaer men den er jo mye bedre enn tuben din,og det var det ikke vansklig og høre.

Får håpe Jan R får til Luxman spilleren sin,han fikk med seg en del pickuper han kunne prøve. Kan du tru han flyr fram og tilbake og justerer. ;) ;D Han kommer til og sove meget godt i natt. ;D

Mvh Roar

R

Rolf_Da!

Gjest
Gamleboxen funka fint hos ny eier, ozzy.

Vil nok gjøre mange plater gode den der gitt.
Finnes jo alltids noe bedre, sånn er det bare.
Men låt bra denne boxen din likevel. :D

R

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
RoDa skrev:

R
Bra. Den er ikke dårlig den nei.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
RoDa skrev:

R
På vinylkjøret igjen ?

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
jukes skrev:
rolfozzy skrev:

Fungerer bra her.

Denne riaaen likte jeg meget godt Rolf. Denne var i en helt annen klasse enn Tuben. Gratulere med riaaen. :)
Helvete og lytte på slike riaaer,får kjøpetryne med en gang. ;)

Mvh Roar
Kanskje jeg skulle pakke 40 kg ASR i bilen og ta en tur til Østfold. (Friedrich sponser sikkert bensin ;D)

Det en no' med den som gir litt "kjøpetyne" ja

Topp Bunn