Pro Ject Tube Box

StarGazer

Medlem
Ble medlem
29.03.2006
Antall liker
0
Hvilken type rør sitter i Tube Boxen?
Anbefaling ved rørbytte?
Skal spille med Rega Planar3,Music Angel KT88 og Klipsch RF82.
Pickup er Dynavector 20XH.
Spiller mest rock,bluesrock,Tung rock.

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Med orginalrørene er tubeboksen rimelig ordinær. Men hvor den spilte med Telefunken Diamond! Den er varmklinkende i utgangspunktet og tåler godt litt slanke rør. I tillegg så friskner den til i toppen. Så jeg ville valgt noen litt lysere rør som er åpne og oppløste i toppen. Simens Halske er det også mange som liker.
Mener det er ECC83 rør i den.

Når det gjeld Music Angelen profilerer den enormt på rørbytte. Også utgangsrøra. Den spilte fantastisk med JJ rør KT88 rør. Utover det ville jeg prøvd meg frem med litt flere typer rør i signalveien. Der er det ECC81 og 82 mener jeg å huske.

Generelt er det lurt å handle litt forskjellige rør og ha på lager. Så får man testet hva som låter best i eget oppsett.

Lykke til.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Jeg prøvde litt forskjellige rør når jeg hadde tubeboxen.
GE 5751 endte jeg opp med. Ellers så likte jeg godt Raytheon12AX7.

StarGazer

Medlem
Ble medlem
29.03.2006
Antall liker
0
Må få takke James for tips om Telefunken Diamond.
Kjempematch!

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Jeg synes Tung Sol 12AX7/ECC803S var veldig bra i hvert fall til den typen musikk. Disse røra synes å legge til litt ekstra kraft og dynamikk i mellombassen. Fint til rock og blues.

Denne modellen er bygges etter gammel Telefunken ECC803S modell. I følge tester får man med denne Tung Sol modellen NOS-lyd til levelig pris. Kjøpte mine hos Virginia tube audio. Kom vel på ca. 600 kr inkludert frakt og moms for et matchet par.

Topp Bunn