Pro-Ject

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Skal omsider etter mange år uten, kjøpe meg en platespiller.
Har nok nærmest bestemt meg for en Pro-Ject Xperience Comfort med en Sumiko Blue Point No.2 pickup.
Det er vel et brukbart valg dette ?

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Høres absolutt spennende ut.
Nå er ikke jeg noen pl.spiller "expert" men Pro-Ject leverer mye for pengene.

Gleder meg til en lytt Rolf :)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Høres absolutt spennende ut.
Nå er ikke jeg noen pl.spiller "expert" men Pro-Ject leverer mye for pengene.

Gleder meg til en lytt Rolf :)

/jan
Ja blir artig det. Har jo litt og spille også. Har noenogførti vinylplater i oppvaskmaskinen nå. På skånsom vask selvfølgelig.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Ta med plater jeg da,dine har vel blitt til singler etter vasken ? ;D

/jan

DFM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
42
Ja blir artig det. Har jo litt og spille også. Har noenogførti vinylplater i oppvaskmaskinen nå. På skånsom vask selvfølgelig.
I en vanlig oppvaskmaskin??? Er det mulig? Eller er dette en intern fleip av noe slag :eek:

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Bare en fleip. Men tilbake til mitt platespillerkjøp. Er det ingen som har vært borti mitt valg av platespiller og pickup ?

K

kbwh

Gjest
Njei, men jeg har Sumiko BPS E3 pickup, så da kan vi jo ha klubb! (Det er en liten Sumikotråd nedi her)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Njei, men jeg har Sumiko BPS E3 pickup, så da kan vi jo ha klubb! (Det er en liten Sumikotråd nedi her)
Det blir bra. Høres nesten ut som en kampsportklubb det.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Lager Rega bedre spillere enn Pro-Ject ?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.436
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eit godt spørsmål...eigentleg er dei vel i same kvalitetskategori, men Rega sine tyngste er nok litt råare enn det Pro-Ject har fått til så langt. Rega sine armar er eigentleg svært gode, og eg held dei for å vere betre enn Pro-Jectane eg har sett på. Men her er det eit spørsmål om matching. Og til dels personleg smak. Spelarar i same prisklasse har ein tendens til å ikkje by på kvalitetsmessige overraskingar ovanfor kvarandre...

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Så en Rega og en Pro-Ject i samme priskasse. F.eks. Experience som jeg nesten har bestemt meg for, og Rega 5.
Er omtrent like bra ? Tolker jeg deg riktig da ?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Så er bestilling av platespiller gjort. Det ble en Pro-Ject Perspective med pickup Sumiko Blue Point no. 2. Synd det er så lang leveringstid. 2 måneder. Men jeg får kjøpe musikk mens jeg venter. De 50 første platene er allerede i hus.

K

kbwh

Gjest
Gratulerer, rolfozzy. Pene saker både spiller og nålmikrofon.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.436
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Så en Rega og en Pro-Ject i samme priskasse. F.eks. Experience som jeg nesten har bestemt meg for, og Rega 5.
Er omtrent like bra ? Tolker jeg deg riktig da ?
Å seie at den eine riggen er klart betre enn den andre, er i alle fall ei smakssak. Begge spelarane er utmerka, og vil ganske sikkert by på gode musikalske opplevingar.
Om du spør meg om min personlege smak, ville eg kanskje gått for ein Rega pga. armen sine musikalske eigenskapar, og fordi eg kjenner Rega-armane og tykkjer eg får til desse (har jobba litt med Pro-Ject, og dei er absolutt brukbare dei og, men eg har ikkje så mykje erfaring med dei - Rega-armane har trass alt vore her i årevis). Men så måtte eg uansett avfinne meg med å bruke pickupar som passa til denne...

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Takk. Takk.

Rega er nok veldig bra spillere det også. Men når jeg velger Pro-Ject så er det det at jeg liker designet på den spillern jeg har valgt veldig bra. Har hørt litt på Pro-ject, og det lille jeg hørte, hørtes bra ut i mine ører.
Forøvrig er det ting som tyder på at riaa blir Pro-Ject Tub-Box.

Gleder meg til ting er i hus. Må bare finne noen brukbare kabler til dette (billige)

sator

Medlem
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
0
Kan jeg spørre hvor mye den kostet, og hvor du har kjøpt den? Er på utkikk etter ny spiller selv. Har sendt et par mailer til Hi-fi-centerkjeden, men får ikke noe svar.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Jeg har bestilt den hos Audio-Aktøren i Horten. Terje er en meget hyggelig og dyktig vinylkurator.

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
jeg har aldrig været imponeret over rega.

rega III lyder som ecc83 røret - en fandens masse mellemtone,udynamisk og ingen frekvensextremer!!

armen har været uden konkurrenter i prislejet en række år - men så sandelig ikke uden konkurrence,og idag er armen mest af alt en klassiker med for højt prisskilt.

projekt perspektive er lavet efter devisen - mest lyd for færrest penge,og selvom jeg kun har hørt den på heybrook quartet med min egen EL509 singleended - kan jeg rapportere om masser af liv,dynamik og detaljer med en dynavector 10* - altså meget modsat spillestil i forhold til rega III.

tub-box har jeg kun hørt en gang med mange ubekendte faktorer,så den skal jeg ikke gøre mig klog på - men ønsker da rolfozzy velkommen i vinylens univers = uendelige bits..

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Takk 845. Det blir velkommen tilbake. Vinyl er så langt fra et ukjent fenomen for meg. Har bare hatt pause på 20 år.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
20.445
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Gratulerer med kjøp av Perspective Rolfozzy. Har selv vært eier av en Perspective i 6 år og har vært meget fornøyd. Anbefaller å teste ut speedboxene til Pro-Ject, de gir enda et lite lydløft. Ellers så er jeg enig med 845 i sin tilbakemelding av perspetivens lyd karakter. Jeg har brukt Goldring Eroica, men best resultat har jeg med Audio Note IQ 3. Lykke til og enjoy!

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Takker. Skal ihvertfall notere meg de pickupene.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
31.165
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Grattis med tilbakefall i vinylslaveriet, Rolfozzy! Et klokt valg, spør du meg.
mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Grattis med tilbakefall i vinylslaveriet, Rolfozzy! Et klokt valg, spør du meg.
mvh
Noe er man alltid slave av ;D ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Sv: Pro-Ject

Det ble ingen Pro-Ject på meg. Med tålmodiget som en 16åring med handa i buksa på jenta første gang, hadde jeg ikke ork til å vente den lange tida som det tok før Pro-Jecten kom til Norge. Fan en Thorens 160B Mark II på bruktbørsen. Med SME III arm og Audio-Technica 160 ml. Tok meg litt tid og montere arm og pickup. Men nå er det gjort, og i mine ører spiller den veldig bra. Jeg har vel alltid hatt sansen for de eldre Thorens spillerne, så jeg har fått det som jeg vil.

Topp Bunn