Problem med automatisk stoppmekanikk på Pro-Ject

hallvard

Fersking
Ble medlem
07.01.2009
Antall liker
0
Jeg har en Pro-Ject 1.2 E som jeg har vært fornøyd med i flere år, bortsett fra en veldig irriterende detalj. Den automatiske stopp-mekanismen (som gjør at plata stopper når pickup'en når de innerste rillene på plata) slår inn midt i avpilliga av vanlige plater. Verst er det for enkelte 7" med 45 rpm, de er helt umulige å høre på.

Noen som vet om dette kan fikses? Eller må spillern isåfall til reparasjon? Takker for svar!

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
509
Torget vurderinger
2
Stoppmekanisme ::) ??? Den har vel ikkje det,er vel for mye antiskating i forhold til stifttrykk(VTF) som er problemet.Hvis den armen er lik de æ har sett fra ProJect er det bare å flytte på tråden.Du har vel 3spor hvor tråden kan ligge i,jo lenger inn på den tappen med sporene du kommer,dess mindre antiskate.Bruker selv det ytterste pga høy VTF,dvs 2,5gram.Ellers,har du rett stifttrykk,overheng osv? Ang innstillinger,sjekk her http://www.svalander.se/tips/spelarjusteringstips.htm
mvh Filip

K

Kleine Freiheit

Gjest
Hei,

platespilleren din har jeg også hatt i bruk (er nå bortlagret). Under armen er det en opto-elektronisk sensor som blir slår av platespilleren på slutten av platen. På baksiden av armen har du en bueformet sprekk hvor en stav går ned i. Staven følger armbevegelsen og blokkerer diodelyset på slutten av platen. Sjekk om denne staven er forskjøvet, hvis ikke kan du skru av dekselet under armen og sjekke om dioden og "speilet" er på riktig plass.
Evt. rense dioden?

Hvis dette ikke fungerer finner du litt forskjellig (ikke nødvendigvis om Pro-ject, men prinsippet er vel det samme) når du googler på optoelektronische Endabschaltung, tyskkunnskaper forutsatt :)
Har ikke prøvd på engelsk

Mvh
Bollis

Topp Bunn