Problem med nedlasting av BitTorrent

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Jeg har problemer når jeg prøver å laste ned bittorrent-filer. Jeg bruker programmet BitLord mot Pirate Bay. Når jeg starter en nedlasting går det et par minutter, så ryker forbindelsen. Dette skjer hver jævla gang og det er noe så inn i helvetes irriterende.

Er det noen som har en anelse om hva problemet kan være?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Jeg brukte Bitlord 1.1 opp mot Piratebay for under en time siden, ikke noe problemer her-Merkelig-hmmmmmmmmmmm

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
544
Torget vurderinger
1
Bruk utorrent heller, fra www.utorrent.com
Sett en begrensning på max 25 connections i network eller torrent tabben i innstillingene. Sannsynligvis har ruteren/adslmodemet dit problemet med at den cacher alle tilkoblingene, helt til det ikke er mer plass og overflower.

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Takk for tipset. Jeg skal prøve utorrent, men jeg vet ikke helt om jeg tror at det er dette som er problemet. Jeg antar at du med tilkoblinger mener antall tilkoblede peers der ute. Forbindelsen kan brytes hos meg før jeg har fått opp en eneste tilkobling, og dette problemet har jeg hatt i lengre tid. Jeg antar at problemet ligger et eller annet sted på min PC, men min kunnskap på omradet er ikke akkurat noe å skryte av.......

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.322
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Ligg unna BitLord - den er ikke særlig populær på endel trackere. Prøv en annen klient isteden.

Hvis trackeren holder rede på forholdet ditt mellom opp og nedlastinger, så vil Bitlord sørge for at kontoen din raskt blir begrensa.

Johan-Kr

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Da har jeg fått installert utorrent, og nedlastingen er i gang :) :) :) :) :) :) :) :) :) :). Er nå veldig spent på om Queensryches Operation Mindcrime II holder mål, men jeg må innrømme at jeg er skeptisk.

Tusen takk for tipsene :D :D :D :D :D.

Mvh Sveinung

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Men hvor lenge var Adam i paradis? Det gikk ca. 10 minutter, så røyk forbindelsen igjen! Problemet ligger nok på min PC. Jeg har Telenor som leverandør og bruker programvaren som fulgte med ADSL-pakken. Lurer på om det kan være her problemet ligger, har hørt at denne programvaren er ganske dårlig. Jeg har prøvd å opprette en ny tilkobling med standard Windows, men jeg får det ikke til å fungere. Er det noen som vet hvordan dette gjøres?

L

Lydtekniker

Gjest
Hvis trackeren holder rede på forholdet ditt mellom opp og nedlastinger, så vil Bitlord sørge for at kontoen din raskt blir begrensa.
Det har vel ingenting med klienten å gjøre, men hvor mye man seeder.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.322
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Bitlord har en del features som går utenom trackeren. Dette gjør at andres nedlasting kan bli belastet din ID. Dermed sitter du plutselig med en elendig "ratio".

Slike klienter blir ofte rett og slett utestengt fra trackerne, fordi de saboterer systemet med rasjonering utfra hvor mye man seeder.

Johan-Kr

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Det har gått litt opp og ned med brutt forbindelse fra etter 3-4 minutter til "en god stund" den siste tiden. I mitt siste forsøk fikk jeg lastet ned det resterende, ca. 45 MB i en jafs, og det var et enormt fremskritt.

Er det altså slik at man kan bli utestengt på en slik måte at forbindelsen til internett brytes og hele PC-en må bootes på nytt fordi man har en dårlig ratio? (Visste ikke en gang at det eksisterte noe slikt som ratio her). Betyr det at jeg må ha "noe" liggende på min maskin som andre kan nå for å opprettholde en brukbar ratio og dermed unngå å bli brutt hele tiden?

Jeg har heller ikke noen særlig forståelse av hva begrepet "seede" egentlig betyr/innebærer. Vil dette si at man bare har "noe" liggende tilgjengelig, eller bør jeg i tillegg finne ut av hvordan man selv oppretter torrents og dermed delta mer aktivt enn mine til nå forholdsvis sjeldne nedlastinger?

L

Lydtekniker

Gjest
Bitlord har en del features som går utenom trackeren. Dette gjør at andres nedlasting kan bli belastet din ID. Dermed sitter du plutselig med en elendig "ratio".

Slike klienter blir ofte rett og slett utestengt fra trackerne, fordi de saboterer systemet med rasjonering utfra hvor mye man seeder.
Har brukt Bit Lord lenge på meget restriktive invite-only trackere, og jeg har i det minste aldri hatt noen problemer med ratioen min eller Bit Lord generelt. Men men, kan jo hende jeg har vært heldig.

Det advares dog mot

• BitTorrent++
• Nova Torrent
• TorrentStorm

...på trackere jeg frekventerer.

L

Lydtekniker

Gjest
Er det altså slik at man kan bli utestengt på en slik måte at forbindelsen til internett brytes og hele PC-en må bootes på nytt fordi man har en dårlig ratio? (Visste ikke en gang at det eksisterte noe slikt som ratio her).
Nei, vanligvis blir man bare hindret fra å bruke trackeren etter at man har mottatt noen advarsler. Tror ikke den brutte forbindelsen og PC-frysinga di har noe med trackeren å gjøre.

Betyr det at jeg må ha "noe" liggende på min maskin som andre kan nå for å opprettholde en brukbar ratio og dermed unngå å bli brutt hele tiden?
Ikke alle trackere bruker et slikt ratio-system - noen appellerer bare til brukernes anstendighet (vel vel, det kan vel diskuteres hvor anstendig det vi snakker om her er) og ber om at folk lar PCen stå på med klienten kjørende i bakgrunnen når man har lastet ned en ferdig torrent, mens andre krever at du holder en viss rate i nedlasting vs. opplasting. Det er dette som er å "seede" - å la andre laste opp fra deg mens/etter at du har lastet ned noe. Du kan også laste opp egne torrentfiler (krever på enkelte trackere at du er en bruker med et visst aktivitetsnivå/forbindelse/ansiennitet). Dette er ofte en litt mer omstendig prosess.

Topp Bunn