Problem med ripping med Exact Audio Copy - som fot i hose med Windows Media

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.101
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
En liten raritet:

Da jeg skulle rippe en CD tidligere i dag, startet jeg på sedvanlig måte med ripping til FLAC ved hjelp av Exact Audio Copy. Det lyste rødt på alle bauger og kanter. "Read error" pluss "Sync error", og feilkorreksjonsfeltet fylte seg med små røde firkanter i sneglefart. Det ville ha tatt omtrent to timer å rippe bare ett spor - så jeg trykket på "Abort scan". Ikke noe spesielt med CDen - ingen kopisperre eller noe. I hvert fall ikke noe som det sto noe om på coveret - og det pleier det jo å gjøre.

Nåja - for å gjøre en lang historie kort: I et desperat forsøk på å finne ut av saker og ting, åpnet jeg CDstasjonen i Windows Media - og dermed startet rippingen i helt normalt tempo. Det tok vel ikke mer enn en 3-4 minutter å rippe hele CDen - med utmerket lydmessig resultat. Riktignok rippet i wav - men jeg har harddiskplass så det holder.

Finnes det en fornuftig forklaring på dette? Ikke rippbar i EAC - verken til FLAC eller til wav - men helt problemfritt å rippe i Windows Media.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.131
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Tipper at den CDen rippes uten feilmelding med EAC dersom du skrur av secure mode.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.101
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Nå prøvde jeg nettopp alle varianter av Secure Mode - det gikk like tregt uansett.

Ingen stor sak, dette - jeg har, som sagt, klart å rippe CDen, men er nysgjerrig på hvorfor det ikke gikk med Exact Audio Copy.

Topp Bunn