Problemer med DVD avspilling i PAL på Panasonic plasma

L

lark

Gjest
Har nettopp skaffet meg en Panasonic TH-50PX720E plasma. DVD-spilleren har DVI-utgang som er koblet til HDMI-inngangen på skjermen via en DVI til HDMI adapter. Når jeg spiller DVD'er i PAL-format med spilleren innstilt på PAL utsignal, får jeg dobbelt bilde på skjermen. Kobler jeg spilleren over til NTSC forsvinner problemet. DVD'er i NTSC format har ok bilde med spilleren innstilt på NTSC men får også dobbelt bilde når spilleren er innstilt på PAL. Det kan altså se ut som om skjermen ikke takler PAL signaler på HDMI inngangen. Noen som har en forklaring?
 
O

omholt

Gjest
Skjermen takler garantert PAL. Problemet sitter nok i DVD spilleren. Har du mulighet til å sette den til auto framfor PAL eller NTSC? Regner med du ikke har brukt en NTSC film og satt spilleren til PAL. Ville ha prøvd meg frem i med ulike innstillinger i DVD spilleren.
 
L

lark

Gjest
Problemet ligger nok i spilleren. Har funnet et par innlegg på AV-forum som omhandler akkurat samme problemet.
Problemet oppstår etter software-oppgradering av Cambridge DVD-spilleren. Får se om jeg får tak i den opprinnelige softwaren. Pussig at problemet ikke fantes med min gamle Samsung plasma.
 
Topp Bunn