Problemer med ECI 1

Jon A.

Medlem
Ble medlem
07.04.2006
Innlegg
18
Antall liker
0
Sted
Oslo
Har litt probemer med forsterkern min. Det er slik at når jeg skrur på input velgeren så kommer signalet ofte bare på en høytaler, eller ikke i det hele tatt. Jeg må da lirke litt på velgeren for at det skal bli bra. Men signalet kan også falle ut etter å ha vært bra. Da må jeg frem og lirke litt mer, eller det kan også hjelpe å skru opp lyden. Da kommer signalet tilbake. Jeg har prøvd å bytte mellom ulike innganger, men problemet går ikke bort. Noen som har vært borte i det samme? Hva må gjøres for å fikse dette? Det er snakk om en ganske gammel ECI 1.
 

bjorn_65

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.03.2005
Innlegg
77
Antall liker
1
Ta og send den inn til ecs Holding det er bare en liten feil som er fort gjort og fikse..

ECS Holding AS Solheimveien 36 1470 Lorenskog Tlf: 67978190
 

Jon A.

Medlem
Ble medlem
07.04.2006
Innlegg
18
Antall liker
0
Sted
Oslo
Takk for hurtigt svar! Kan du si noe im hva som er galt og hva det vil koste å reparere den?
 

Jon A.

Medlem
Ble medlem
07.04.2006
Innlegg
18
Antall liker
0
Sted
Oslo
Ingen andre som har opplevd noe lignende? Kan det være at problemet ligger andre steder, selv om det ser ut til at forsterkeren er syndebukken. Har en Doxa dac og et Teac drivverk. Det er dog lite trolig da jeg opplever det samme på platespilleren. I dag merket jeg også at volumet varierer litt mens det spilles musikk.

Det kan legges til at høytalerene ikke er tungdrevne, det er B&W DM603 S2
 

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Innlegg
758
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
har hatt samme problem med ec 4.6 å 4.7 to bare minutter å fikse
 

gunni2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
117
Antall liker
0
Hadde selv problemer med skurring samt radio moskva med denne forsterkeren . Ble kvitt den og aldri mer ec siden.
 
O

om.s

Gjest
Hadde selv problemer med skurring samt radio moskva med denne forsterkeren . Ble kvitt den og aldri mer ec siden.
Delvis min ergaring med EC også......

mvh
 

gunni2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
117
Antall liker
0
Radio Moskva er at inngangsfølsomheten er så høy at forsterkeren fanger opp radio signaler og du kan høre dette svakt når du er nær høyttalerene. Er disse veldig lettdrevne kan det irrittere litt. Hadde min ECI1 til service men fikk da melding om at det jeg anså som et problem var normalt og jeg måtte leve med dette . Noe jeg da ikke gjorde og byttet denne ut .
 

Jon A.

Medlem
Ble medlem
07.04.2006
Innlegg
18
Antall liker
0
Sted
Oslo
Greit, drar til Oslo i morgen så da tar jeg med forsterkeren til ECS håper på at de kan fikse den for ikke så alt for mange penger.
 
Topp Bunn