problemer med lyd

jensemann73

Medlem
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
0
hei har lyngdorf 2200 forsterker , panasonic diga dvd , panasonic pv 50 tv , mitt problem jeg får ikke lyd når jeg skal se film , har lyd når jeg hører på musikk fra dvd spilleren og selfølgelig lyd når jeg ser tv via tuner/tv bruker scart og optisk kabel via dvd og forserker , har prøvd med vanlige phono plugger i mellom uten resultat .....håper noen forsår og kan gi meg et hint på hva jeg gjør feil

O

OldBoy

Gjest
Hvis du tar signalene digitalt fra DVD-spilleren din til Lyngdorf'en, går det som du har beskrevet. Lyngdorf'ens DAC forstår seg på vanlige digitale stereosignaler tilsvarende dem man får fra CD'er, og kan lage lyd av dem, og det er slike signaler den får når du spiller CD'er i DVD-spilleren din.

Derimot skjønner den seg ikke på digitale DVD-signaler. For å få 2-kanals lyd når du ser på film, må du ta stereosignalene analogt ut via DVD-spillerens analogutganger og ta dem inn på Lyngdorf'ens analoge innganger, via vanlig L+R-signalkabel. Alle de DVD-spillerne jeg har hatt, har i hatt "2-channel-audio-analog-out"-utganger, så jeg ville bli overrasket hvis ikke det er mulig på din DVD-spiller også.

J

Jurassic

Gjest
De fleste nye dvd spillere kan konvertere bitstream til PCM, bare gå inn i dvd spillerens meny og sett den opp til det og da blir lyden fra filmen behandlet av forsterkeren som et cd signal.

Topp Bunn