Produktlansering: DSPeaker Antimode X2 !

x2-table-boxfront-flyer-1200.jpg
Antimode X2 er lansert i dag 15.august 2022, og er et spennende tillegg i rekken av Antimodeprodukter! X2 gir deg kraftig og automatisk romkorreksjon av ditt stereosystem, inkludert subwoofer hvis du har dette. For de som kjenner Antimodeproduktene fra før kan man se på det som en nedskalert versjon av DualCore 2.0, men nå også med subwooferstøtte!

Enheten er også svært liten. Kombinerer du denne med f.eks Wiim Mini som kan bestilles her fra sentralen, sammen med Sigberg Audio SBS.1 og en subwoofer, så får du et ekstremt kompakt og kraftig system! :geek: :love:

Som en av de første i verden har vi allerede denne i vårt demorom, og vi vil selvsagt også vise frem denne på Hifimessen i Horten 24-25.september! Antimode X2 kan også allerede forhåndsbestilles fra vår hjemmeside!

Prisen er på usedvanlig hyggelige 6495kr inkl mva og frakt!

ANTIMODE X2:
Med Anti-Mode™ X2 får du en svært kraftig og allsidig DSP-løsning. Den har en helt ny Anti-Mode 3-algoritme som automatisk vil optimalisere lyden av dine høyttalere og subwoofer (hvis du har) og tilpasse lyden til rommet anlegget står i.

Du kan deretter justere lyden ytterligere manuelt hvis ønskelig. Det meste av funksjonaliteten kan justeres i sanntid ved hjelp av den medfølgende fjernkontrollen. Flere lydprofiler støttes, noe som gir rask tilgang til forskjellige konfigurasjoner.

Les mine umiddelbare lytteinntrykk og litt mer informasjon om manuelle konfigurasjonsmuligheter her.

SPESIFIKASJONER
  • Innganger/utganger:
    Analog stereo eller 1 koaksial S/PDIF digital inngang (kan ikke brukes samtidig)
    1 optisk S/PDIF digital inngang
    USB-lydinngang (Type-C)
    Analog Stereo RCA-utgang, analog subwoofer RCA-utgang
    Mikrofoninngang
  • IR fjernkontroll (inkludert)
  • Analoge spesifikasjoner:
    Frekvensområde: 5Hz til 22kHz
    Analog inngang: 2,3 Vrms (maks), SNR 100 dB, THD (-6 dB nivå) < 0,002 %
    Linjeutgang: 2,2 Vrms (maks), SNR 107 dB, THD (-6 dB nivå) < 0,0015 %
    Subwooferutgang: 2,3 Vrms (maks), SNR 100 dB, THD (-6 dB nivå) < 0,03 %
    Strømforbruk: aktiv 1,5W, standby: 0,1W
  • Inkludert tilbehør:
    Målemikrofon, mikrofonstativ, fjernkontroll
  • Dimensjoner:
    126x80x28mm (WHD)

x2_final_900.png

x2_back.png

Sist redigert:

Kommentarer

Entropy

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.01.2021
Antall liker
1.160
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Vil denne være hensiktsmessig også for de av oss med integrert forsterker?

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
2.027
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
om du har integrert med "loop" bak.. så vil den vel fungere fint.. ellers må den kanskje stå mellom 1 kilde og forsterkeren... NAD og Mcintosh har ofte "loop" bakpå.

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Antall liker
7.784
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Vil denne være hensiktsmessig også for de av oss med integrert forsterker?
Litt klønete med denne type komponenter når man har integrert forsterker ja. Hvis den har splitter mellom preamp/effekt bak som Skorob er inne på, kan det hende det går å koble den inn der.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.792
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Spennende produkt 👍🏻
Bruker man ekstern DAC og integrert forsterker så kan man vel koble X2 til analogt mellom disse og få nytte av dette på alt som tilkobles DACen?

Har i dag sub tilkoblet preout på integrert forsterker. Signal inn kommer fra ekstern DAC.
Jeg får dermed fullfrekevent signal til frontene. Antar man kan sette delefrekvens i X2 og koble sub rett i denne slike signal under fastsatt frekvens ikke blir sendt inn i forsterker/fronthøyttalere?

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Antall liker
7.784
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Spennende produkt 👍🏻
Bruker man ekstern DAC og integrert forsterker så kan man vel koble X2 til analogt mellom disse og få nytte av dette på alt som tilkobles DACen?

Har i dag sub tilkoblet preout på integrert forsterker. Signal inn kommer fra ekstern DAC.
Jeg får dermed fullfrekevent signal til frontene. Antar man kan sette delefrekvens i X2 og koble sub rett i denne slike signal under fastsatt frekvens ikke blir sendt inn i forsterker/fronthøyttalere?
Det går an, men det betinger at man styrer volum fra DAC og ikke den integrerte forsterkeren i det oppsettet du beskriver, ellers vil subben hele tiden ha max nivå.

EDIT: Et annet alternativ er å skru volumet opp på den integrerte forsterkeren til passe nivå og så styre volumet med X2.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
9.792
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Det går an, men det betinger at man styrer volum fra DAC og ikke den integrerte forsterkeren i det oppsettet du beskriver, ellers vil subben hele tiden ha max nivå.

EDIT: Et annet alternativ er å skru volumet opp på den integrerte forsterkeren til passe nivå og så styre volumet med X2.
Stemmer, jeg var nok litt kjapp der ja. Hvis man har passive høyttalere og aktiv sub er det kanskje enklest om man har pre/effekt å sette den mellom.

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Antall liker
7.784
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Da ble det en test av autokorreksjon og også manuelle justeringsmuligheter i går, så langt er jeg veldig imponert, og lyden er også virkelig bra! Jeg skal skrive en artikkel med litt intrykk på hjemmesidene våre i kveld og dele her. :)

Deler en liten før og etter fra 20-200hz så lenge, dette er automatisk korreksjon + litt ekstra løft av bass i etterkant. Dette er én Inkognito 10 i et hjørne sammen med SBS.1, derfor ikke gjeddedyp respons, men ellers ganske jevnt til å være kun én hjørneplassert sub.

1660721730384.png

M

MusicBear

Gjest
Da ble det en test av autokorreksjon og også manuelle justeringsmuligheter i går, så langt er jeg veldig imponert, og lyden er også virkelig bra! Jeg skal skrive en artikkel med litt intrykk på hjemmesidene våre i kveld og dele her. :)

Deler en liten før og etter fra 20-200hz så lenge, dette er automatisk korreksjon + litt ekstra løft av bass i etterkant. Dette er én Inkognito 10 i et hjørne sammen med SBS.1, derfor ikke gjeddedyp respons, men ellers ganske jevnt til å være kun én hjørneplassert sub.

Vis vedlegget 842142
Påvirker denne nye dingzen hvordan du benytter/justerer Hypex'ene på den enkelte?

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Antall liker
7.784
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Påvirker denne nye dingzen hvordan du benytter/justerer Hypex'ene på den enkelte?
Usikker på om jeg skjønner helt hva du spør om? Det er ingen EQ aktiv i Hypexene på høyttalerne eller subwooferen i denne målingen hvis det er det du lurer på. :)

M

MusicBear

Gjest
Usikker på om jeg skjønner helt hva du spør om? Det er ingen EQ aktiv i Hypexene på høyttalerne eller subwooferen i denne målingen hvis det er det du lurer på. :)
Så det betyr at Hype'ene forblir urørte, deres grunninnstillinger - ville kanskje trodd det var en viss bruk av EQ i disse som grunninnstilling sammen med delefilter - om du forstår meg.

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Antall liker
7.784
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Så det betyr at Hype'ene forblir urørte, deres grunninnstillinger - ville kanskje trodd det var en viss bruk av EQ i disse som grunninnstilling sammen med delefilter - om du forstår meg.
Det er det, men det har jo ingenting med hvilken forforsterker/romkorreksjonsenhet jeg benytter. Grunnkonfigurasjonen i DSPen på høyttalerne og subbene er jo å regne som "delefilteret" hvis du sammenligner med en passiv høyttaler. Dette ligger fast uansett rom og utstyr.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
2.929
Torget vurderinger
16
Interessant sak. Synd den ikke har balansert ut og hvorfor ikke digital ut? Jeg vet jo at svaret er X4, men prisforskjellen er ikke akkurat ubetydelig.

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Antall liker
7.784
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Interessant sak. Synd den ikke har balansert ut og hvorfor ikke digital ut? Jeg vet jo at svaret er X4, men prisforskjellen er ikke akkurat ubetydelig.
Ja, digital ut kunne den jo hatt, men det får man vel i dual core hvertfall, den er ikke så mye dyrere.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
2.929
Torget vurderinger
16
Ja, digital ut kunne den jo hatt, men det får man vel i dual core hvertfall, den er ikke så mye dyrere.
Ja, men dual core har vel ikke den siste Anti-Mode 3 algoritmen? Er det riktig å si at X2 er en nedstrippet versjon av X4, altså et hakk opp fra dual core?

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Antall liker
7.784
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Ja, men dual core har vel ikke den siste Anti-Mode 3 algoritmen? Er det riktig å si at X2 er en nedstrippet versjon av X4, altså et hakk opp fra dual core?
Det spørs vel litt hvilke funksjoner som er viktige, men dual core fremstår nok som en generasjon bak ja. Lydmessig etter et par timer i går synes jeg også X2 er nærmere X4 enn dual core.

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Antall liker
7.784
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
De holder fortsatt på å rampe opp produksjon, men har i dag fått bekreftet fra produsent at vi får en mindre batch, blir trolig sendt til oss denne uken. Deler av denne er allerede forhåndsbestilt.

Legger ut en ny nyhetssak her på sentralen når de er på lager, men kan være lurt å forhåndsbestille hvis man er ivrig. :)

Informasjon om bruker

SigbergAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
7.784
Link til alle artikler
73
SigbergAudio sine annonser
Bransjenyheter
Sigberg Audio: Som en tradisjonell høyttaler. Bare bedre.

Sigberg Audio: Som en tradisjonell høyttaler. Bare bedre.

• 0
Aktive høyttalere ser ofte moderne ut. Det kan være både positivt og negativt, avhengig av smak og preferanser. Noen høres også moderne ut. Det er sjelden en god ting. Siden det er mange...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio: Lagersalg Inkognito G1 og SBS.1!

Sigberg Audio: Lagersalg Inkognito G1 og SBS.1!

• 0
I forbindelse med flytting til nytt lager drar vi på litt ekstra med tilbud for å redusere mengden varer som må flyttes. :) Vi har kun 3 sorte og 3 hvite Inkognito generasjon 1 subber igjen, og...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio: Grey is the new black!

Sigberg Audio: Grey is the new black!

• 2
Vi går nå over fra svart til grå grill på hvit 10D, for å bedre matche hvit Manta (som også har grå grill). :) Vi har et veldig lite antall igjen av "gammel" hvit med sort grill, og selger ut...
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio inngår samarbeid med Egeland Acoustics

Sigberg Audio inngår samarbeid med Egeland Acoustics

• 3
Det er moro med folk som satser og tør gå egne veier! Og ikke minst er det moro med norsk satsning innen lyd! @EgelandAcoustics har imponert meg med en forfriskende vitenskapelig tilnærming til...
Fortsett
Bransjenyheter
Messetilbud: Sigberg Audio SBS.1 Aktivt høyttalersystem

Messetilbud: Sigberg Audio SBS.1 Aktivt høyttalersystem

• 1
NU KJØR VI! :D :coffee: Vi freser ned mot Horten om noen timer og gleder oss til å møte masse musikkglade entusiaster! :love: Vi spiller som tidligere nevnt på SBS.1 og Inkognito hele...
Fortsett
Bransjenyheter
Fem stjerner til Sigberg Audio Manta og 10D i hifi.nl !

Fem stjerner til Sigberg Audio Manta og 10D i hifi.nl !

• 5
I couldn't be happier with Sigberg Audio’s Manta loudspeakers and 10D subwoofers offering a full-range experience. These loudspeakers are in financial reach of a larger group of music lovers and...
Fortsett
Topp Bunn