Proffens husgud

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Du hendelse det er lenge siden jeg har hørt planarhøyttalere låte så lite "planart" som det gjør her nu - i positiv forstand.....! Came to think of it - kanskje ALDRI? :rolleyes:;)
    Morsomt at et forsterkerbytte kan påvirke lyden såpass heftig, samtidig som man føler at man har tatt et stort steg videre i riktig retning.....

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Litt sommerfugler i magen nå, før morgendagens besøk og kvalifiserte synsing ifht den siste tidens endringer i husguden......

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da var noen kjekke romjulstimer slått ihjel foran husguden, med kvalifiserte gullører hos SOA og MPT som gjester.
    Blir spennende å se om de gidder å skrive litt om inntrykkene fra disse timene....;)
    Ble spilt på oppsettet, hvor begge parene med høyttalere - både Maggiene og Pylon - fikk vist frem sine sterke sider.

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sitter akkurat og hører denne:

    sparfvivaldi.jpg


    Etter å ha vært på lyttebesøk hos Proffen og hørt på dette:

    XXBFzQN9SEqRyE6h3M3irw.jpg


    fCRrQylQSZCqHg8K25WIzQ.jpg


    KANpI23aTa2QQk7AwPw8oQ.jpg


    -Og dette smakte av fugl. :)

    Nesten utrolig at en så liten kasse kan lage så mye (og så flott) lyd! IMO det beste jeg har hørt hos Proffen, og jeg er kjempespent på hvordan det blir når det digitale signalet blir foret rett inn i Devialeten i stedet for å måtte gjennomgå en ekstra AD/DA- loop etter den eksterne DACen.

    Synes det er veldig vanskelig å avgjøre hva som er lyden av enkeltkomponenter når jeg hører musikk i et uvant rom over ukjente komponenter, men jeg synes at Sparf/Vivaldi er en god prøvestein på hva som bor i anlegget. Her var det forrykende fiolinspillet nærmes holografisk i rommet, og (etter litt ratting på suben) var plutselig fundamentet og dybden på innspillingen oppe i en helt annen liga, IMO.

    Gratulerer.

    Mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Takk for hyggelig besøk og tilbakemelding, tkr!
    Holder med deg i at det begynner å likne på noe nå, ja - til tross for at jeg har "forenklet" oppsettet noe, i form av færre komponenter.
    Skal bruke litt tid i morgen tenker jeg, og spille litt av musikken du pløyde gjennom fra sweetspoten i dag.

    Konkluderer i alle fall med at jeg pr dd opplever den beste lyden jeg har hatt så langt.
    At Devialet skulle passe mine preferenser, var jo gledelig, all den tid den ble handlet inn helt uhørt.
    Skal se om jeg ikke kan få på plass en slik AES-kabel vi snakket om, og så få koblet opp anlegget "så enkelt som mulig"....
    Kan jo være at dacen i Devialet er good enough, slik at den eksterne blir overflødig.... Hadde i grunnen ikke gjort så mye, det. Må bare se at jeg har tilstrekkelig med digitale innganger til alle kildene.....
    Og neste gang du ramler forbi, må jeg gjerne koble opp Maggiene, slik at du får hørt de og.... ;)

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Kan det stemme at man skal ha 110 ohm motstand i en AES/EBU-kabel, dersom man kobler denne opp mellom driverk og Devialet?

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kan det stemme at man skal ha 110 ohm motstand i en AES/EBU-kabel, dersom man kobler denne opp mellom driverk og Devialet?

    mvh
    Proffen
    Fra nettet:

    AES EBU specs for digital audio cable require a sampling rate from 32 KHz to 193 KHz, bandwidth from 4.096 MHz to 24.5 MHz, and an impedance of 110 ohms ± 20%. These are very broad specifications, allowing everything from 88 ohm cables to 132 ohm
    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Altså......
    Nå er suben stilt inn som følger:
    Crossover på ca 110 hz
    Gain på kl 13`ish
    Fase på kl 12

    Synes det låter greit....
    Hvordan høres slike innstillinger ut for den kyndige? Jeg har IKKE så mye peiling på sånt.
    tkr prøvde å forklare hvordan jeg kan leke meg med faseinnstillingen - men skal ikke påstå at jeg skjønte det 100% -
    Når det gjelder crossover og gain, er det jo lettere å høre det med det blotte øre....

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tar det gjerne en gang til:

    Skal du stille etter øre, er det mye lettere å stille suben etter når du får minst bass.

    Du må da først koble suben i motfase, dvs + på -, og - på + og deretter ratte på fasen til du får minst bass. Når du derette kobler + på +og - på -, vil du ha suben i riktig fase ift. høyttalerne.

    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Tar det gjerne en gang til:

    Skal du stille etter øre, er det mye lettere å stille suben etter når du får minst bass.

    Du må da først koble suben i motfase, dvs + på -, og - på + og deretter ratte på fasen til du får minst bass. Når du derette kobler + på +og - på -, vil du ha suben i riktig fase ift. høyttalerne.

    mvh
    AAAAAAAAAAAAhhhhh, såpass enkelt....! ;)

    mvh
    Proffen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tar det gjerne en gang til:

    Skal du stille etter øre, er det mye lettere å stille suben etter når du får minst bass.

    Du må da først koble suben i motfase, dvs + på -, og - på + og deretter ratte på fasen til du får minst bass. Når du derette kobler + på +og - på -, vil du ha suben i riktig fase ift. høyttalerne.

    mvh
    AAAAAAAAAAAAhhhhh, såpass enkelt....! ;)

    mvh
    Proffen
    :)

    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    DSC_0948.jpg


    Da er Pylon satt til side for en stund, og Maggiene på plass igjen.
    Ellers foretatt en lettere "opprydding" og ommøblering av og med racket.
    Alt av kilder går nå direkte til Devialeten, uten noen ekstern dac - så vil tiden vise hvordan det slår ut.
    Cd-transport, Bluesound og Sonos tilkoblet Devialet via hhv AES/EBU, coax og optisk, sacd koblet til via rca
    Slår meg nok en gang at Devialet "fjerner" mye av den "typiske" planarklangen - me like!

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Hvor lenge var Adam i paradis?

    Blir spennende tider fremover, med tanke på hva som med tid og stunder kan materialisere seg i husguden.
    Har en plan, men den forutsetter at man finner kjøpere på utstyr som er tenkt erstattet av noko anna....

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da var en epoke i man caven kommet til veis ende.
    Maggiene har forlatt bygningen - og man er ikke lenger en mann med dipolare lidelser...;)
    For i og med exit 1.7 er en årrekke med dipole høyttalere over.
    Det har vært år med maaaange gode opplevelser.
    Så gjenstår det å se om målet man har satt seg til syvende og sist blir en vinner....
    Målet er klart, midlene kartlagt... Er på vei, men ikke helt i mål.
    Neste etappe blir å finne en kjøper som får like mye glede av Pylon Emerald 25 som undertegnede har hatt.
    BÅDE Magnepan 1.7 og Pylon Emerald er nemlig glimrende musikkformidlere, hvor de har sine sterke sider på litt ulike områder.

    Satser på at den nye eieren av Maggiene får mange stunder med godlyd på Sommarøya...

    mvh
    Proffen
     
    • Liker
    Reaksjoner: soa

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Pylon.jpg


    Da sitter man og koser røven av seg i man caven.
    Maggiene er history, Emerald 25 ligger på børsen - begge deler med tanke på en relativt "heftig" oppgradering på høyttalersiden.
    Mulig det er "Koronaens skyld" at Emerald 25 er uventet tungsolgt. For det er hevet over en hver tvil at dette er gode høyttalere.
    Synes jo anmelderen treffer spikeren tålig greit på hodet, når han sier at Pylon produserer høyttalere som over hele produktlinjen presterer godt ifht hva de selges for. https://view.joomag.com/stereopluss-utgave-nr-3-2020/0014955001586435787?short
    For vel bare smøre meg med litt tålmodighet og avvente litt - så blir det saktens en råd med høyttaleroppgraderingen og.
    I mellomtiden koser jeg meg masse mye med Emerald 25, som er veldig lette å like.
    Kontante i bunnen, akkurat min tekopp med fysisk nærvær i presensområdet, og med en topp som i aller høyeste grad er med på å skape et stort, luftig, 3dimensjonalt lydbilde.
    At kjennere av Magnepan 1.7 ser at jeg inntil videre valgte å beholde Emerald 25, sier gjerne sitt om sistnevntes kvaliteter - for 1.7 er jo ingen sinker, de heller.....


    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    9E562A49-534B-46C7-8428-87FE12A7D6CC.jpeg


    Da var de pakket ut og kommet på plass :)
    Spilt et par låter jeg kjenner godt, og for meg høres det ut som det er litt mer detaljer som kommer frem i musikken.
    Takk for handelen :)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Selv takk, Seskage.
    Når du snakker om flere detaljer, er det da mest i toppen - eller gjelder det "over hele fjøla"?
    Hvordan opplever du Emerald i de lavere frekvenser, sammenliknet med Spendor?
    Og hvordan slo det ut med rør på Pylon vs rør på Spendor?

    mvh
    Proffen
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Selv takk, Seskage.
    Når du snakker om flere detaljer, er det da mest i toppen - eller gjelder det "over hele fjøla"?
    Hvordan opplever du Emerald i de lavere frekvenser, sammenliknet med Spendor?
    Og hvordan slo det ut med rør på Pylon vs rør på Spendor?

    mvh
    Proffen
    Jeg synes det gjelder over hele fjøla. Bredere lydbilde, mer detaljer kommer frem. Nedover i frekvens er det utklassing, 53hz oppgitt for Spendor og 35hz oppgitt for Pylon. Og det høres!
    Og det låter flott med rør :) Kjørte Billie Ellish med et snitt på 90db uten problemer, og uten at det låt hardt eller skrikete. Slik anlegget står nå er det uten tvil de beste høyttalerne jeg har hatt.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Selv takk, Seskage.
    Når du snakker om flere detaljer, er det da mest i toppen - eller gjelder det "over hele fjøla"?
    Hvordan opplever du Emerald i de lavere frekvenser, sammenliknet med Spendor?
    Og hvordan slo det ut med rør på Pylon vs rør på Spendor?

    mvh
    Proffen
    Jeg synes det gjelder over hele fjøla. Bredere lydbilde, mer detaljer kommer frem. Nedover i frekvens er det utklassing, 53hz oppgitt for Spendor og 35hz oppgitt for Pylon. Og det høres!
    Og det låter flott med rør :) Kjørte Billie Ellish med et snitt på 90db uten problemer, og uten at det låt hardt eller skrikete. Slik anlegget står nå er det uten tvil de beste høyttalerne jeg har hatt.
    Hvordan opplever du holografien/dybden i lydbildet?
    Det var kanskje det som imponerte meg mest med høyttalerne!

    mvh
    Proffen
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Selv takk, Seskage.
    Når du snakker om flere detaljer, er det da mest i toppen - eller gjelder det "over hele fjøla"?
    Hvordan opplever du Emerald i de lavere frekvenser, sammenliknet med Spendor?
    Og hvordan slo det ut med rør på Pylon vs rør på Spendor?

    mvh
    Proffen
    Jeg synes det gjelder over hele fjøla. Bredere lydbilde, mer detaljer kommer frem. Nedover i frekvens er det utklassing, 53hz oppgitt for Spendor og 35hz oppgitt for Pylon. Og det høres!
    Og det låter flott med rør :) Kjørte Billie Ellish med et snitt på 90db uten problemer, og uten at det låt hardt eller skrikete. Slik anlegget står nå er det uten tvil de beste høyttalerne jeg har hatt.
    Hvordan opplever du holografien/dybden i lydbildet?
    Det var kanskje det som imponerte meg mest med høyttalerne!

    mvh
    Proffen
    Må eksperimentere litt mer med plassering før jeg kan si så mye mer om lyden tror jeg. Men, ingen tvil om at de er gode på det meste :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Selv takk, Seskage.
    Når du snakker om flere detaljer, er det da mest i toppen - eller gjelder det "over hele fjøla"?
    Hvordan opplever du Emerald i de lavere frekvenser, sammenliknet med Spendor?
    Og hvordan slo det ut med rør på Pylon vs rør på Spendor?

    mvh
    Proffen
    Jeg synes det gjelder over hele fjøla. Bredere lydbilde, mer detaljer kommer frem. Nedover i frekvens er det utklassing, 53hz oppgitt for Spendor og 35hz oppgitt for Pylon. Og det høres!
    Og det låter flott med rør :) Kjørte Billie Ellish med et snitt på 90db uten problemer, og uten at det låt hardt eller skrikete. Slik anlegget står nå er det uten tvil de beste høyttalerne jeg har hatt.
    Hvordan opplever du holografien/dybden i lydbildet?
    Det var kanskje det som imponerte meg mest med høyttalerne!

    mvh
    Proffen
    Da har det blitt noen timer foran anlegget med Emerald 25 :) Har prøvd med litt forskjellig plassering og toe-in. Ca 80cm fra bakvegg til bakerste hjørne på høyttalerne, 45 cm fra sidevegg. Avstand mellom høyttalerne målt fra midten av elementer er ca 180cm. Samme avstand til lytteposisjon. Ganske mye toe-in, krysser omtrent i lytteposisjon.
    Definitivt med dybde i lydbildet enn med Spendor. Musikken «slipper» også mer fra høyttalerne.
    Skal ha dem stående slik en stund før jeg prøver med litt mindre avstand til bakvegg.
    Begeistringen over å ha fått dem i hus er ikke blitt mindre siden i går :)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Selv takk, Seskage.
    Når du snakker om flere detaljer, er det da mest i toppen - eller gjelder det "over hele fjøla"?
    Hvordan opplever du Emerald i de lavere frekvenser, sammenliknet med Spendor?
    Og hvordan slo det ut med rør på Pylon vs rør på Spendor?

    mvh
    Proffen
    Jeg synes det gjelder over hele fjøla. Bredere lydbilde, mer detaljer kommer frem. Nedover i frekvens er det utklassing, 53hz oppgitt for Spendor og 35hz oppgitt for Pylon. Og det høres!
    Og det låter flott med rør :) Kjørte Billie Ellish med et snitt på 90db uten problemer, og uten at det låt hardt eller skrikete. Slik anlegget står nå er det uten tvil de beste høyttalerne jeg har hatt.
    Hvordan opplever du holografien/dybden i lydbildet?
    Det var kanskje det som imponerte meg mest med høyttalerne!

    mvh
    Proffen
    Da har det blitt noen timer foran anlegget med Emerald 25 :) Har prøvd med litt forskjellig plassering og toe-in. Ca 80cm fra bakvegg til bakerste hjørne på høyttalerne, 45 cm fra sidevegg. Avstand mellom høyttalerne målt fra midten av elementer er ca 180cm. Samme avstand til lytteposisjon. Ganske mye toe-in, krysser omtrent i lytteposisjon.
    Definitivt med dybde i lydbildet enn med Spendor. Musikken «slipper» også mer fra høyttalerne.
    Skal ha dem stående slik en stund før jeg prøver med litt mindre avstand til bakvegg.
    Begeistringen over å ha fått dem i hus er ikke blitt mindre siden i går :)
    Da likner det mye på hvordan jeg stilte dem opp hos meg. Hadde nok litt mer luft bak høyttalerne (140cm), men ca samme avstand til sidevegg. Sitter dog noe lenger unna høyttalerne her. Er det ellers et alternativ for deg å flytte på vitrineskapet og skjenken på høyre side? Og evt å trekke racket enda litt lenger unna høyttalerne?
    Jeg er litt tilhenger av at høyttalere skal få stå så fritt som mulig, og gjerne godt ut på gulvet.

    mvh
    Proffen
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Racket er vanskelig å få flyttet, men har planer om å fjerne vitrineskapet. Da kan evt rack plasseres der. Men er veldig kjekt å ha platespiller like ved lyttestolen :cool:

    Har heller ikke mulighet til å flytte øke avstand til stol noe mer. Da kommer den i konflikt med salongbord og sofa. Stuen er ikke så stor her hos meg.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ny høyttaler -
    Vis vedlegget 580198

    Harman Kardon Onyx! ;)

    mvh
    Proffen
    Enda godt man er mer glad i musikk enn hifi.....;)
    Spotify via Onyx gjør at man har musikk på øret hele hjemmekontordagene til endes.....
    Blir noen dager eller uker å vente før de neste apekistene ankommer man caven.......:cool:

    mvh
    Proffen
    Kjenner at det kan komme til å bli liiiiiiitt lange uker frem til nye høyttalere kan bringes i hus.....:rolleyes::cool:;)

    Får prøve å fylle ventetiden med litt fornufte sysler, som f eks hagearbeid.....:rolleyes:

    mvh
    Proffen
     
    Sist redigert:

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Ventetid er noe dritt! :eek:
    Men nå er det forhåpentligvis ikke så alt for lenge igjen før jeg får nye talere i hus.....

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Oh, joy.
    Da fikk jeg akkurat epost om at mine nye (og kanskje siste) høyttalere er sendt fra østlandet. Da kan det jo bli en riktig så spennende nesteuke og forsommer.....
    Butterflies! 😁

    mvh
    Proffen
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Blir spennende dette, om de står til forventningene. Jeg er veldig fornøyd med Emerald fortsatt :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanskje siste......hehe, kor gammel e du ;)

    Du får drysse inn et tips på hva som er på vei :unsure:
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Kanskje siste......hehe, kor gammel e du ;)

    Du får drysse inn et tips på hva som er på vei :unsure:
    Hehe, ja, kanskje er vel nøkkelordet...... Men har et ørlite håp om at de skal være såpass gode at en oppgradering tilsier en sekssifret investering, og DET vet jeg ikke om jeg gidder....
    Er vel for øvrig neeeesten jevngammel med deg!

    Tipsene kommer i en langdryg utpakkingstråd: "Proffens nye høyttalere, sekund for sekund"......;)

    mvh
    Proffen
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Får invitere på lyttesesjon når nykomlingene har blitt husvarme....
    Gjort deg noen nyttige erfaringer med Emeraldene?

    mvh
    Proffen
    De er veldig behagelig å lytte til, ingen skape «s» lyder som jeg er allergisk mot, har variert toe-in og vel kommet frem til den plasseringen jeg synes er best. Litt mindre enn jeg startet med.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Aaaaaaaaaaaaaah, endelig kom dagen jeg har gått og ventet på.
    Tikket inn en melding fra posten.no om at jeg kunne komme og hente to pakker på ca 68 kg til sammen
    DSC_1022[2698].JPG
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn