Project Debut III - optimalisering/justering?

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
har nå hatt min Pro-Ject Debut III i nesten et år og begynner å lure på muligheter for å optimalisere litt eller justere et eller annet for å gjøre den bedre. Det blir jo aldri bra nok vet dere.

hadde vært greit om noen vet noen greie tips/triks som jeg kunne brukt på spilleren min.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.843
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Re: Project Debut E - optimalisering/justering?

En Wally's "tractor" justerings mal er jo grei og ha, kanskje spesielt hvis du senere en gang ønsker og oppgradere. Men perfekt justert spiller er bra og ha uanset hvilken prisklasse man oppererer i.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
hva er en Wally's "tractor" justerings mal? og hvor får jeg tak i det?

lurer i første omgang på muligheter for å forbedre lyden litt uten å måtte punge ut noe særlig for det.

P

paradigm

Gjest

Tractor henspiller på protractor, dvs justeringsmal. En slik justeringsmal har Pro-Ject i sitt sortiment og koster 990,- i nettbutikken hos: http://www.audiotech.no/

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
1000kr har jeg ikke akkurat nå. har nettop kjøpt anlegg til 16k. får se nærmere juletider med noe sånt noe.. hehe. takk for svar..

finnes det ikke noe man kan gjøre som ikke koster penger?

P

paradigm

Gjest

Joda, det går fint an å lage en protraktor selv. Det danske bladet High Fidelity hadde en artikkel om dette for noen år siden. For å få de rette data plottet man inn i et excel-ark som lå på deres hjemmeside. Så brukte man en passer og kartong for å lage selve malen. Ellers har jo denne sjappa en billig sak: http://www.mono.no/display.x?cid=109&sid=331&id=1289

Du kan jo google litt på "protractor" - det ligger ferdig maler å laste ned har jeg sett.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
de protractorene man kan laste ned.. er de bare å printe ut eller no?

P

paradigm

Gjest

Prøv deg fram med "Stupid protractors" og bruk Baerwald. Bare sørg for at det blir riktig størrelsesforhold mellom skjerm og utskrift.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
okey. da prøver jeg det i første omgang.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
er det andre ting som kan gjøres uten å bruke noe særlig med penger?

Topp Bunn