Project med innebygd riaa

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Husker ikke hva den heter, men morten på nat selger en slik project med innebygd riaa og pick-up for ca 4k.

Er dette en kurrant spiller for en som setter på ei plate i ny og ne?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
For samme prisen får du jo en brukt Rega og en NAD-riaa. Synes ikke riaa innebygget i spilleren smaker så godt på tunga. Det var dagens synsing.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
For samme prisen får du jo en brukt Rega og en NAD-riaa. Synes ikke riaa innebygget i spilleren smaker så godt på tunga. Det var dagens synsing.
Støtter synsinga di der!
Blir veldig fastlåst da med innebygget riaa i spilleren.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Hehe. Joda, men her er det snakk om folk som ikke så interessert i å bytte så ofte, men spille musikk uten å tenke på anlegget. Lurte bare på om dette kunne være en grei løsning, om noen har kjenskap til den da? spiller+riaa blir jo to bokser, to signalkabler og to strømkabler også.. Skal forresten spille sammen med audio physic spark, cayin 153+cd251..

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Hehe. Joda, men her er det snakk om folk som ikke så interessert i å bytte så ofte, men spille musikk uten å tenke på anlegget. Lurte bare på om dette kunne være en grei løsning, om noen har kjenskap til den da? spiller+riaa blir jo to bokser, to signalkabler og to strømkabler også.. Skal forresten spille sammen med audio physic spark, cayin 153+cd251..
Rega har vel strøm og phonokabler integrert :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
...Synes ikke riaa innebygget i spilleren smaker så godt på tunga. Det var dagens synsing.
Ja fysj... Prefix er noe avskyelige greier :)

Neida; innebygd riaa er egentlig en svært gunstig løsning lydmessig dersom man benytter seg av potensialet til å eliminere armkabel, slik f.eks Naim gjør i Prefix. Denne har forresten utenbords psu, noe som er ytterligere en god ide. Som om ikke det var nok, så nyter den (gratis) godt av avkobling både mot plint og i form av evt Trampolin og support til platespilleren.
Særlig med lowoutput mc'er er således kombinasjonen ingen armkabel/ekstern psu bedre enn all verdens fancy kabler, supporter og skjermede/finurlig lokaliserte interne psu'er iallefall.

Montesi; heter den ikke Debut Phono tro?

Mvh Vidar P

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Jeg vil ha notert at med "innebygget" riaa så forstår (dvs - oppfattet) jeg det slik at denne var fabrikert inn i spilleren slik at det ikke gikk an å fjerne den om man skulle ønske å bruke en ekstern riaaforforsterker. Prefix kan man vel demontere om man skulle ønske det igjen?

Uansett, mulig jeg må reformulere synsingen litt - OM den innebyggete riaan er konstruert slik at man kan velge bort den, og benytte en ekstern riaa - DA er ikke jeg så negativt synsende lenger. Men, tross alt smaker det litt sånn .. forsterker med innebygget cd-spiller, og kanskje en radio - hvorfor ikke et par høyttalere også - hvorfor ikke en ghettoblaster?

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Vidar p; Jo den heter debut phono.

toriamos; integrerte løsninger, utenom den vanlige integrerte forsterkeren vi kjenner, er jo noe vi hi-fi folk rynker på nesen av, men vinyl er en litt delikat sak føler jeg. Hvis en da skal ha noe særlig videre utbytte av dette mediumet må en ha en god/ålreit spiller (ca 4-5k)+en riaa(ca2k)+kabel(ca500.-). Disse to skal jo også matches med en ålreit pick-up(ca 1k.-). Da snakker man fort ca 8k istede for 4k. I tillegg vil det kanskje bli noe brum(jording), og plassering av en ekstra boks(i en stilren stue:) )

MEN. Hvis ingen her inne kan si at denne boksen er grei, den funker sikkert ok til din gamle far med 150 plater, så skal jeg kanskje titte litt på nettet for å finne en brukt rega m/ en riaa+kabel

Jeg/vi har ikke dårlig tid, så hvis jeg finner no så skal jeg nok revurdere den integrerte løsningen;)

Mye synsing fra min side også, noe lite konkret, men da fikk vi luftet det litt i hvert fall..

joaredge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2005
Antall liker
3
Jeg er litt i samme situasjon som deg, men tror vi blir mere fornøyd med feks en brukt p3 og løs riaa.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.661
Torget vurderinger
27
Jeg har ingen tro på at denne kombinasjonen står seg mot kombinasjoner i det prissegmentet du skisserer. Men, det skulle jo også bare mangle. Du får sikkert mer for pengene om du kjøper denne integrerte løsningen, men, du mister til dels utviklings- og tilpasningsmuligheten.

Men, at det er et dårlig valg pris og forutsetninger tatt i betraktning tror jeg ikke.

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
306
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Jeg er litt i samme situasjon som deg, men tror vi blir mere fornøyd med feks en brukt p3 og løs riaa.
Enig! eks. en brukt P3 med brukt project tube box Riaa

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Oi oi - jeg har tydeligvis startet en hel synsebevegelse - artig at folk tar etter :)

Topp Bunn