PROJECT TUBE BOX

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.218
Torget vurderinger
0
Har ingen erfaring med MKII men kjører med en SE og er veldig godt fornøyd. Det finnes selvsagt bedre og dyrere, men når man vekter pris / lyd tror jeg Tube Box kommer ganske så gunstig ut.

Tube Box er rør og selvsagt kan/må/bør du prøve seg litt fram til man finner de rørene som gir "din" lyd. Du kan også finne noe sus-støy men så langt ikke værre enn at jeg lever godt med det.

Skulle vært interessant å høre hvis noen har hatt mulighet til å sammeligne SE og MKII.

Hva du bør velge? Vent litt og se hva slags respons du får på denne tråden. Umiddelbart skulle man tro at produsenten ikke ville lage en MKII som var dårligere enn SE som vel må sies å ha vært en suksess. Men...??

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
327
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Kjøp den orginale, det er den beste. Her kan du også justere impedansen i flere trinn.

Byttet nettopp ut de orginale rørene med noen nye fra Golden Dragon. Et skikkelig løft i lyden.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Om det bare er den gamle som har impedansejustering, er det nok lurt å gå for den. Sånt trengs på en riaa, spør du meg.... :) Har forøvrig hørt denne i flere oppsett, og har blitt imponert hver gang...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Gunnar_Brekke skrev:
Hei

Sjekk ut neste nummer av Fidelity der jeg tester Mk. II

mvh ;)
Gunnar Brekke
will do, hr. brekke.
men du kan ikke droppe et lite hint om "ny vs. gammel" allerede nå? ??? ;D

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
2.927
Sted
Kongsberg
Tja.

Liker det egentlig ikke men, men... ;)

Jeg opplevde Tube Box II som overraskende
nære Tube Box SE i lyden. Men som jeg skriver
i testen er min erfaringen med SE basert på en
kort testperiode for flere år siden. Begge har
god MM-del (rør-delen) mens MC-delen (halvleder)
ikke er på samme nivå. Uansett framstår Tube Box
II som et bedre kjøp en den gamle SE.

Ellers er det værdt å merke seg at det nå har kommet
en ny: Tube Box SE Mk. II. Den er nok også svært
spennende.

mvh
Gunnar Brekke

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
mange takk for info.
jeg skal nok lese den fullle testen.
ser ut som jeg enten går for se eller se2, og ikke vanlig mk2.
(trodde forresten se2 o mk2 var det samme?).

som impulse sier: det er nok en fordel å kunne justere impedanse.
snakket forresten igår med en kompis i england som mener at den gamle se er klart bedre enn den nye mk2.

uansett, de koster ikke mye disse dingsene, så jeg får bare kjøpe en av dem og prøve meg litt frem.
er iferd med å ta små skritt tilbake til vinyl-verdenen.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hva med å lette litt på sløret her, losjebror? Har man innhandlet vinylrigg enda? ;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.772
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
neida, men har solgt bluenote'n.
kjøper en billig riia nå, deretter blir det en platerspiller av et eller annet slag.
hvor bra/dyrt det blir, avhenger av om jeg snubler over en fin vinylsamling med det aller første.
ellers blir det å handle plater i rykk og napp, og da starter jeg nok med noe "modest".
synes som sagt det er meningsløst å ha utstyr som koster 10 ganger mer enn musikksamlingen. :)

man kan jo alltids oppgradere senere. ;D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Har en tubebox på lån fra en kamerat nå,den spiller slett ikke værst,i riggen min..selv syntes jeg faktisk den spiller en god del bedre enn jasmin lp2 SE :eek: :eek:dette er den firkanta svarte med diper under,og to rør i fvront.røra er originale...,dog blinker led lampa innimellom..

Eieren har denne+ en pink triangle for salg med rb-300 og diverse pu er,Mvh Espen ;)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hva med Tube Box SE mk2? Bra med innstillinger på den.. Har lyst på en sånn i tillegg ved en senere anledning jeg. :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Jeg bruker Tube Box SE. Den er da tilfredsstillende den, syns jeg. Har bestilt Golden Dragon rør til den. Kanskje en liten oppgradering til en billig penge.

daae-norway

Medlem
Ble medlem
30.12.2007
Antall liker
0
Gunnar_Brekke skrev:
..Begge har
II som et bedre kjøp en den gamle SE...
::)

Var tvungen att registrera mig för att stilla min nyfikenhet; är MC-delen i Pro-Ject's Tube Box II halvledar driven och inte rör driven ?

..och var får man tag på dessa Golden Dragon rören, yep, google is your freind but nothing found.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
daae-norway skrev:
Gunnar_Brekke skrev:
..Begge har
II som et bedre kjøp en den gamle SE...
::)

Var tvungen att registrera mig för att stilla min nyfikenhet; är MC-delen i Pro-Ject's Tube Box II halvledar driven och inte rör driven ?

..och var får man tag på dessa Golden Dragon rören, yep, google is your freind but nothing found.
http://www.nettkatalogen.no/firmainfo/motron_siv_ing_b_kvanlid/1932795986.htm

Her får du kjøpt Golden Dragon

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.828
Torget vurderinger
27
Hadde selv en Tubebox på lån for en god stund siden. Brukte den da i MM-modus med Ortofon T-20 step-up trafo. Spilte forrykende til prisen. Ellers er vel MC-delen befengt med noe støy om man har low-output pickup.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.916
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Jeg bruker TubeBox SE med Grado MM pick-up. Den spiller bra rett ut av eska med originalrør, men jeg har selvfølgelig prøvd en haug med andre rør i den. Jeg fikk låne ett par Tung-Sol av en kompis som var fantastiske i den, ting "fallt på plass", har også prøvd Golden Dragon med godt resultat, dog tilførte disse en hel del mer grøt i lydbildet enn mine tidligere erfaringer med Golden Dragon. Jeg synes det er rør som gir igjen hva du betaler for de. Mullard CV4004 er også noe av det bedre, de låter en smule feitere og til myke lørdagskvelder med rødvin og noe flott rolig avbalansert musikk er de kanon. Ikke helt ferdig enda da jeg har tilgode noen Siemens&Halske liggende klar, normalt er det ett rør jeg ikke foretrekker pg.a dens ultradetaljerte og en smule kliniske spillestil. Men man skal ikke se bort fra jeg blir overrasket igjen :)

daae-norway

Medlem
Ble medlem
30.12.2007
Antall liker
0
1000 tack för svaren. Använder en DENON DL-160 pickup, "High-output MC". Blir att prova sig fram i startfasen av rör världen. Har fastnat för Tube Box II kopplad till en Little Dot MK IV Hörlursförstärkare. Återstår att se hur detta kommer låta ljudmässigt :D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Necroth skrev:
Jeg bruker TubeBox SE med Grado MM pick-up. Den spiller bra rett ut av eska med originalrør, men jeg har selvfølgelig prøvd en haug med andre rør i den. Jeg fikk låne ett par Tung-Sol av en kompis som var fantastiske i den, ting "fallt på plass", har også prøvd Golden Dragon med godt resultat, dog tilførte disse en hel del mer grøt i lydbildet enn mine tidligere erfaringer med Golden Dragon. Jeg synes det er rør som gir igjen hva du betaler for de. Mullard CV4004 er også noe av det bedre, de låter en smule feitere og til myke lørdagskvelder med rødvin og noe flott rolig avbalansert musikk er de kanon. Ikke helt ferdig enda da jeg har tilgode noen Siemens&Halske liggende klar, normalt er det ett rør jeg ikke foretrekker pg.a dens ultradetaljerte og en smule kliniske spillestil. Men man skal ikke se bort fra jeg blir overrasket igjen :)

Om det ble noe særlig bedre med Golden Dragon er jeg ikke sikker på, men det ble ikke dårligere. Det ble ihvertfall ikke noe grøt i lydbildet.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Rolfozzy: ikke slå av tubeboxen din på ei uke nå,gd røra låter mye bedre etter en rundt 150 timer ;) ;)Espen

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
ixos_76 skrev:
Rolfozzy: ikke slå av tubeboxen din på ei uke nå,gd røra låter mye bedre etter en rundt 150 timer ;) ;)Espen

Er nok ikke langt unna de timene nå. Kanskje litt over også. Jeg følger ikke så veldig nøye med på tidsforbruket. Men tubeboxen er bra, og GD fungerer bra. Det jeg mener er vel at de originale røra også er ganske bra.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Jeg har i det siste lånt og prøvd forskjellige rør i Tubeboxen.

Min rangering:

1. GE JAN 6092A (i en klasse for seg)

2. Raytheon 12AX7
3. Mullard 12AX7
4. Golden Dragon 12AX7
5. Projectrøra (Sovtek ?)
6. TungSol 12AX7 (disse var totalt ubrukelige i mine ører)

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
rolfozzy skrev:

Min rangering:

2. Raytheon 12AX7
3. Mullard 12AX7
4. Golden Dragon 12AX7

GE JAN 6072A vil jeg tro. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
BHO skrev:
rolfozzy skrev:

Min rangering:

2. Raytheon 12AX7
3. Mullard 12AX7
4. Golden Dragon 12AX7

GE JAN 6072A vil jeg tro. ;)
Det vil nok jeg også tro. Men nå er de i postens irrganger, tilbake til deg.
Tusen takk for lånet.

Topp Bunn