Protractor

Isokkelesten

Medlem
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
0
Hvilke preferanser har dere når det gjelder protractorer for radial armer. Etterhvert som jeg har begynt å sette meg inn i tingene åpenbarer det seg en skog av forskjellige protractorer.

De fleste synes å begrunne sitt protractorvalg med en matematisk begrunnelse om hvor det er best å "zero distortion" punktene, men jeg ser svært få som omtaler de lydmessige forskjellene.

Jeg er selvsagt enig med de som sier at det greieste er bare å velge en protractor og være tro mot denne, men etter å ha brukt masse penger på platerspiller-riggen ønsker jeg å forsikre meg om at tingene etterhvert blir optimalt oppsatt.

PS. Jeg er klar over at Wally har de beste verktøyene, men jeg får ingen respons på kjøpshenvendelser.

Mvh
Isokkelesten

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Wally er helt håpløs å få tak i på email.
Prøv på telefon.
Ellers kan du kanskje prøve å bestille gjennom Simply Black?

Isokkelesten

Medlem
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
0
God ide å ta direkte kontakt med Wally, jeg skal forsøke å sende ham mail og ringe ham.

Men selv om jeg får tak i Wally's verktøy så må jeg fortsatt velge mellom Baerwald eller Løfgren alignment når jeg skal bruke protractoren hans og hvilken av disse ville du valgt? Eller hva blir den lydmessige forskjellen på Baerwald og Løfgren?

Mvh
Isokkelesten

Isokkelesten

Medlem
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
0
Det er forsåvidt greit, men jeg er ikke så opptatt av hvordan man skal bruke protractoren.

Jeg er mer optatt av hvordan det ferdig justerte resultatet blir. Noen Protractorer er basert på Baerwald med "zero distortion" punktene (60mm og 120.89mm) fra spindelen, Løfgren har sine "nullpunkter" på henholdsvis 70,29mm og 116,6mm.

Se følgende link for en Baerwald og en Løfgren protractor. Bruken av de er identisk, men ikke hvordan pu'en blir sittende eller lydresultatet.

http://www.vinylengine.com/manuals_tonearm_protractors.shtml

Mvh
Isokkelesten

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
God ide å ta direkte kontakt med Wally, jeg skal forsøke å sende ham mail og ringe ham.

Men selv om jeg får tak i Wally's verktøy så må jeg fortsatt velge mellom Baerwald eller Løfgren alignment når jeg skal bruke protractoren hans og hvilken av disse ville du valgt? Eller hva blir den lydmessige forskjellen på Baerwald og Løfgren?

Mvh
Isokkelesten
Tror det er lettere å nå Wally pr. telefon enn email, men jeg har opplevd at han plutselig har dukket opp og svart mailer som jeg hadde sendt for et halvt år siden ::)

Angående lydforskjeller mellom de forskjellige innstillingene må jeg ærlig innrømme at jeg ikke har brydd meg om å teste.
Bruker selv Baerwald som vel også er den vanligste.
Se også:
http://www.simplyblack.net/Images/pdf/WALLYTRACTOR_original.pdf

Forøvrig skulle jeg også hatt tak i en ny WT til en Mørch UP-4 arm så hvis du får tak i ham ville jeg satt pris på om du kunne gitt beskjed.

Topp Bunn