Protraktorer for nedlasting

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
327
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Har brukt protraktorene fra Vinylengine både til Rega og Technics og de fungerer utmerket, med meget god nøyaktighet. Pass bare på å skrive ut fra pdf i korrekt målestokk. Det er et kontrollmål på selve protaktoren.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.921
Torget vurderinger
1
TannoyGrf skrev:
Hei
Er det noen som har erfaringer med vinylengine sine protraktorer?
Fant flere som er aktuelle og blant annet en arc protraktor som ser tilsynelatende komfortabel ut å bruke til min Rega arm:
http://downloads.vinylengine.com/download_centre/index.php?rega_arc_baerwald.pdf
Er denne protraktoren så bra som det behøver å være eller vil dere anbefale andre typer/geometrier/protraktorer?
Mvh Espen
Så lenge du treffer med skalering av utskriften og senterhullet så er de «arc»-protractorene så bra som de kan bli. Jeg har skrevet dem ut på glanset fotopapir, og synes de er svært enkle og brukervennlige. Ha i mente at geometrien mellom PU-nål arm og platelager i en radialarm, er en kunst i å balansere/minimere feil - det finnes ingen «riktig» geometri. For eksperiementets skyld kan du alltids teste Loftgren, Stevenson og «de» andre.

mvh
KJ

E

espenj2005

Gjest
Takker!
Da har jeg skrevet ut et eks av Baerwald protraktoren og det var jo en fryd i forhold til div plastremser og den orginale Rega protraktoren. Skal teste Stevenson ved ledig øyeblikk også.
Espen

Topp Bunn