PS Audio PerfectWave DAC

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Petterone skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=QKm6zDAb7G4

Noen som har noen synspunkter eller erfaring med denne DAC,n

Er det det rett og slett en modernisert Logi Transporter ?
Driver og spiller denne inn for tiden.
Førsteinntrykk er veldig bra.
Utmerket bass ekstension og distinkt diskant, uten å lyde digitalt eller påtrengende.
Masse luft og et vell av makro/mikrodetaljer - Aldri klinisk og tamt lydbilde iht. mitt klangideal.
Først trodde jeg at støygulvet var hevet, da bakgrunnen ikke var like sort som før, men det skyldes nok ekstra liv gjennom økt oppløsning.
Veldig bra stereoseparasjon.

Eneste jeg er usikker på så langt er litt snevert panorama og en anelse hardhet i enkelte utklingningspassasjer.
Satser på at dette skyldes behov for innspilling og at det går seg til etterhvert.
Puster Weiss 202 i nakken.

NB!
Har bare prøvd S/PDIF, ikke Hi-Rez.

Venter på The Bridge. Det er primært derfor jeg kjøpte den.


Logi Transporter?
Mener du funksjonalitet?
 

Steinj

Medlem
Ble medlem
25.04.2006
Innlegg
23
Antall liker
2
Hei Distinctive,

Denne dacen virket svært spennende. Jeg er på utkikk etter en god dac som kan gi meg nettverksfunksjonalitet og har derfor et par spørsmål jeg håper du kan svare på:

Har du kjøpt den direkte fra Golden Age Music? (jeg finner ingen norsk forhandler av PS Audio).

Tenker du primært å bruke den nettverksbasert mot en NAS eller en computer av noe slag (tolker det slik ref. Din kommentar om The Bridge)?

Har du testet denne mot andre dacer og gjort deg noen erfaringer i så henseende?

Mvh,
Stein
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Stein J skrev:
Hei Distinctive,

Denne dacen virket svært spennende. Jeg er på utkikk etter en god dac som kan gi meg nettverksfunksjonalitet og har derfor et par spørsmål jeg håper du kan svare på:

Mvh,
Stein
Har du kjøpt den direkte fra Golden Age Music? (jeg finner ingen norsk forhandler av PS Audio).
- Nei.
Det finnes en PS Audio forhandler i Norge. Snakk med Sven Zackariassen hos Audio Media: audiomed@online.no

Tenker du primært å bruke den nettverksbasert mot en NAS eller en computer av noe slag (tolker det slik ref. Din kommentar om The Bridge)?
-Ja.
Bruker en standard NAS frem til PS Audio kommer med sin Library utgave.
Har ellers huset fullt med Mac utstyr, over Airport Extreme 802.11n.

The Bridge er en innstikksmodul til PWD - PC kan du feks bruke for å streame (evt. trådløst) til The Bridge.
Bridge tar alle Hi-rez formater on the fly. Styres fra iPad/iPod Touch/iPad med TagNPlay.
http://www.youtube.com/v/QKm6zDAb7G4&autoplay=1
PS Audio jobber også med Management SW (Playlist, metadata redigering, mm.)

Har du testet denne mot andre dacer og gjort deg noen erfaringer i så henseende?
- Nei, ikke enda, men den skal snart i ringen mot Scarlatti og Emmlabs.
 

Vanebo

Medlem
Ble medlem
19.09.2009
Innlegg
43
Antall liker
29
Torget vurderinger
1
Vil bare si at jeg anbefaler denne på det sterkeste! Jeg har aldri hørt mer "analog" og levende lyd. Lydbildet er fenomenalt levende, og banker mine tidligere CD-spillere særlig på dynamikk og bass. Om du er interessert i å høre vidunderet, kan du ta en tur innom meg i Oslo.

Jeg har tidligere skrevet litt om at DAC-en som forforsterker. Før har jeg hatt litt problemer med mindre tyngde i bunn og lydbildet generelt. Dette er blitt langt bedre, etter litt eksperimentering med kabler og jobbing med høyttalerenes plassering og lengde på bassrefleksrøret. Skal fremdeles prøve en forforsterker mellom DAC og effekt, men dette "problemet" er langt på vei løst nå.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Vanebo skrev:
Vil bare si at jeg anbefaler denne på det sterkeste! Jeg har aldri hørt mer "analog" og levende lyd. Lydbildet er fenomenalt levende, og banker mine tidligere CD-spillere særlig på dynamikk og bass. Om du er interessert i å høre vidunderet, kan du ta en tur innom meg i Oslo.

Jeg har tidligere skrevet litt om at DAC-en som forforsterker. Før har jeg hatt litt problemer med mindre tyngde i bunn og lydbildet generelt. Dette er blitt langt bedre, etter litt eksperimentering med kabler og jobbing med høyttalerenes plassering og lengde på bassrefleksrøret. Skal fremdeles prøve en forforsterker mellom DAC og effekt, men dette "problemet" er langt på vei løst nå.
Går du svanger med tanken om anskaffelse av PWT som kompanjong til PWD, Vanebo?

Jeg går og lurer på denne fram til PSA Library kommer:
http://www.hfx.at/index.php?option=com_content&view=article&id=385&Itemid=183
Bridge er rett rundt hjørnet nå.
 

Steinj

Medlem
Ble medlem
25.04.2006
Innlegg
23
Antall liker
2
Vanebo skrev:
Vil bare si at jeg anbefaler denne på det sterkeste! Jeg har aldri hørt mer "analog" og levende lyd. Lydbildet er fenomenalt levende, og banker mine tidligere CD-spillere særlig på dynamikk og bass. Om du er interessert i å høre vidunderet, kan du ta en tur innom meg i Oslo.

Jeg har tidligere skrevet litt om at DAC-en som forforsterker. Før har jeg hatt litt problemer med mindre tyngde i bunn og lydbildet generelt. Dette er blitt langt bedre, etter litt eksperimentering med kabler og jobbing med høyttalerenes plassering og lengde på bassrefleksrøret. Skal fremdeles prøve en forforsterker mellom DAC og effekt, men dette "problemet" er langt på vei løst nå.
Hei Vanebo,
Du virker svært happy med DACen og jeg synes som sagt den virker spennende. Takker for tilbudet om demo (ja, bor i Oslo). Det er, etter hva jeg har forstått på Audio Media, ingen butikker i Oslo som har denne inne på demonstrasjon.
Jeg tar eventuelt kontakt på PM.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.220
Antall liker
4.836
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Har noen rukket å ha erfaringer med Bridge? Er den betjeningsmessig på høyden med Sonos og Squeezebox?

Noen som vet hvordan er volumkontrollen implementert i PWD? Jeg finner ikke dette nevnt på nettsidene til PS Audio.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
coolbiz skrev:
Har noen rukket å ha erfaringer med Bridge? Er den betjeningsmessig på høyden med Sonos og Squeezebox?

Noen som vet hvordan er volumkontrollen implementert i PWD? Jeg finner ikke dette nevnt på nettsidene til PS Audio.
Med TagNPlay + Bridge så skifter folk ut Linn med PWD (ikke det at Linn har verdens mest intuitive brukergrensesnitt), så det borger for top of the line dette her.
iPad versjonen av TagNPlay er på gang. Denne får bla. coverflow, spoling, mm.
Det er vel lite aktuelt å betjene denne fra lokalt display.
Min Bridge modul ankom København i forgårs. Regner med å ha den i hus i midten av neste uke.

Er heller ikke sikker på hvordan volumkontrollen på PWD er implementert.
Jeg kjører den på 100% for å være sikker på at den ikke spiser bits.
Jeg skal spørre på forumet.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.220
Antall liker
4.836
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Glimrende, Distinctive! Jeg venter spent.

Forøvrig ser jeg at vi holder til i samme by. :D
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.220
Antall liker
4.836
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Se der, ja. Jeg kom ikke på å søke i forumet. Takk skal du ha!

Ser ut som en temmelig standard digital volumkontroll. Sikkert greit nok det. Jeg tenkte at de kanskje brukte denne Gain Cell løsningen sin.
 

HalvorV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
160
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
Det har nå gått en stund siden det var noe aktivitet i denne tråden, hvordan er inntrykkene av PWD etter noe tid?
Noen som har gjort noen samenligninger med andre konvertere?

Vurderer å bytte ut min Stello DA220MkII til noe mer nettverksavspillingsvennlig
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
HalvorV skrev:
Det har nå gått en stund siden det var noe aktivitet i denne tråden, hvordan er inntrykkene av PWD etter noe tid?
Noen som har gjort noen samenligninger med andre konvertere?

Vurderer å bytte ut min Stello DA220MkII til noe mer nettverksavspillingsvennlig
Mye som skjer.
Full gang på testing av PSA Server software, HTPC, iDevice (iPad) kontroll, nedlasting av HD materiale, mm.

Etter at PWD er innspilt, mener alle besøkende så langt at jeg aldri har hatt bedre lyd.
EC multispilleren som spiller SACD ut balansert er en god målestokk.
 
Topp Bunn