PS Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Ettersom jeg ikke kan finne en vennetråd for produkter fra PS Audio, tar jeg ansvar, og lager en.

    PS Audio

    Selv har jeg lenge hatt en Noise Harvester, men har nå gått fra IsoTek til PS Audio nettfilter. (IsoTek Polaris EVO3 til PS Audio Dectet) Forskjellen er forbløffende stor, i rett retning... Mine nåværende erfaringer bekrefter alt denne danske testen kommer frem til.

    HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | PS Audio Dectet
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Eier en PS audio powerplant premiere (opp). Ser iallefall bra ut i racket. Har også 2 noise harvester som ikke er i bruk nå. Men dem sier iallefall ifra om vaskemaskin o.l. er igang. Blinker som bare det når trommelen går. Lydmessig merker jeg lite.. PS audio daclink 3var jeg veldig fornøyd med i sin tid.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Har en PS audio HCA-2 effektforsterker så jeg får melde meg inn.

    Final
     

    svartkeiko

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Jeg får vel melde meg inn her.Har en PS Audio Digital Link.Gode produkter som er litt undervurderte.
    Fin byggekvalitet i denne.
    Mvh Kenneth
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Hvem er det som er forhandler av PS Audio's audio produkter i Norge? Distributørens (Audio Media) sine hjemmesider er jo en vits, og finner bare goldenagemusic som var forhandler tidligere og NAT som har strømfilter når jeg googler.
     

    jazmuz

    Medlem
    Ble medlem
    10.07.2011
    Innlegg
    8
    Antall liker
    53
    Sted
    Øvre Årdal
    Etter 15 års fravær fra godlyd er jeg i gang igjen med et prosjekt som har mye bra fra PS Audio. Via Paul McGowan har jeg endelig fått tak i et par med Infinity IRS V som var drømmen tidligere. For å sikre ren strøm er det 4 stk P10 PowerPlant fra PS Audio som skal forsyne alle komponenter med strøm. Disse har vært lånt ut til forskjellige venner, og hittil er det kun gode tilbakemeldinger. DirectStream Dac er også på plass. Paul bygger også nye forsterkere med rør på inngangstrinn. 2 stk monoblokker + preamp fra PS Audio blir sendt over når disse er klar i løpet av neste måned. Starter med bygging av eget rom på 70-80 kvm snart slik at utstyr kan rigges og finjusteres. I mellomtiden har jeg kost meg med PS Audio Sprout som er en snerten forsterker med 24/96 DAC og egen inngang for vinyl. Kabler blir fra MG Audio etter anbefaling fra Paul. Han har samme oppsett selv, og med de folkene han har i lyttepanelet sitt er det bare å følge anbefalinger som de har testet ut. Tror dette skal bli morro... :)
     

    OlaR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2005
    Innlegg
    879
    Antall liker
    415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    25
    Har selv hatt både HCA2 og PCA2
    Var gode de.

    Steinar.
    Og jeg kjøpte HCA2'ene til Steinar. Har akkurat solgt den siste til et annet medlem. :(
    Jeg brukte en av dem til å drive Aerial 20T som ikke er verdens enkleste høyttaler å drive. Det gikk overraskende bra!

    Ola
     

    NasseNoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    272
    Antall liker
    58
    Ja, hvordan i all verden får jeg tak i en PS Audio Dectet Schuko??????
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Har også en PS Audio Nuwave som jeg liker meget godt.
    Varm og detaljert. Beste dac jeg har hatt i hus til nå. :)
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    971
    Antall liker
    1.877
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Noen med Ps Audio Powerplant P3 eller P5 som kan dele erfaringer her inne?

    Jonas
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Noen med Ps Audio Powerplant P3 eller P5 som kan dele erfaringer her inne?

    Jonas
    Jeg hadde den gamle Power Plant Premier før jeg oppgraderte til P10. Det var ihvertfall for meg en klar oppgradering. Kan vel beskrive det som om lyden fikk et mørkere preg, mer fyldig, mer preget av tekstur. Dette er jo litt subjektive beskrivelser, men mer objektivt merket jeg at en del ord i sangtekster jeg hadde stusset litt på før plutselig stod tydelig frem. Jeg bruker også AC12 kablene fra PS Audio over hele linjen. Det viktigste er ihvertfall å ha en strømkabel med bra tverrsnitt mellom vegg og strømrenser.
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    971
    Antall liker
    1.877
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Noen med Ps Audio Powerplant P3 eller P5 som kan dele erfaringer her inne?

    Jonas
    Jeg hadde den gamle Power Plant Premier før jeg oppgraderte til P10. Det var ihvertfall for meg en klar oppgradering. Kan vel beskrive det som om lyden fikk et mørkere preg, mer fyldig, mer preget av tekstur. Dette er jo litt subjektive beskrivelser, men mer objektivt merket jeg at en del ord i sangtekster jeg hadde stusset litt på før plutselig stod tydelig frem. Jeg bruker også AC12 kablene fra PS Audio over hele linjen. Det viktigste er ihvertfall å ha en strømkabel med bra tverrsnitt mellom vegg og strømrenser.
    Hei Ketil

    Hva med støygulv/bakgrunn, merket du noe endring/bedring på dette?

    Jonas
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    885
    Noen med Ps Audio Powerplant P3 eller P5 som kan dele erfaringer her inne?

    Jonas
    Jeg hadde den gamle Power Plant Premier før jeg oppgraderte til P10. Det var ihvertfall for meg en klar oppgradering. Kan vel beskrive det som om lyden fikk et mørkere preg, mer fyldig, mer preget av tekstur. Dette er jo litt subjektive beskrivelser, men mer objektivt merket jeg at en del ord i sangtekster jeg hadde stusset litt på før plutselig stod tydelig frem. Jeg bruker også AC12 kablene fra PS Audio over hele linjen. Det viktigste er ihvertfall å ha en strømkabel med bra tverrsnitt mellom vegg og strømrenser.
    Hei Ketil

    Hva med støygulv/bakgrunn, merket du noe endring/bedring på dette?

    Jonas
    Nå har jeg hatt strømrenser så lenge i anlegget at jeg knapt nok husker lyden uten. Men en stund etter at jeg kjøpte Premier modellen prøvde jeg å kjøre effektforsterkeren utenom en gang. Jeg synes imidlertid at lyden var såpass kjedelig at jeg etter det fant ut at mye av grunnen til at jeg ofte ble sittende og lytte utover natten var på grunn av strømrenseren.

    Det jeg jeg kan si i forhold til støygulv/bakgrunn er at lyden virker mye renere med strømrenser. Lyden står på sett og vis ut av den berømte kullsorte bakgrunnen. Uten strømrenser fremstår lyden mye mer diffus i mine ører. Og fraværet av det diffuse preget er for meg forskjellen mellom å slå av etter en halvtime eller sitte å lytte flere timer.

    Jeg vil også anbefale å investere i en Furutech stikkontakt der hvor du plugger i strømkabelen fra Powerplanten. Hos meg gav det en klar forbedring i dynamikk. Jeg bruker en rhodium variant som koster rundt tusenlappen. Og også investere i noen gode strømkabler.
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Melder meg inn. Har en PS Audio P10 som tok over fra PPP. Forskjellen mellom P10 og PPP er i størrelsesorden omtrent som fra ingen til PPP. PPP og P10 har ingen svakheter lydmessig i mitt anlegg. Bedring over hele linja, spesielt på dynamikk og detaljer.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Har også en PS Audio Nuwave som jeg liker meget godt.
    Varm og detaljert. Beste dac jeg har hatt i hus til nå. :)
    Trevligt att du är nöjd med PS Audio NuWave. Vilka DAC:ar har du haft innan?

    Jeg har/har hatt: Abrahamsen A-dac2, Audiolab M-dac, Goldnote Dac 7.
    Abrahamsen ligger innpakket i tilfelle nød, Audiolab solgt og GoldNote spiller i samme oppsett som PS-audio i aktiv deling digitalt på bassdelen.
    Dog, vurderer å endre oppsettet og bare benytte PS Audio.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    En 1000 watts regenerator fra PS Audio kan utrette mye. Har hatt denne siden i sommer. Det er som få et helt nytt anlegg i et nytt rom :)
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.521
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Oslo
    [h=1]PS Audio - Digital Link III Audio DAC[/h]Denne overasket meg
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hadde den DAC'en der med Cullen MOD-4 for noen år tilbake... den var rett og slett helt sjef! vanvittig detaljert, men samtidig hadde den en fyldig klang.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    P1000.
    nytt anlegg i et nytt rom
    Ja og PS P1000P er både tung og stor.


    6moons audio reviews: PS Audio P1000
    Den nyere P10 er mer energieffektiv og sannsynligvis hakket bedre, men hvis du er fornøyd er det vel greit, dessuten begynner PS Audio produktene å bli litt dyre.
    P10 er mer effektiv ja. På hvilke parametere lydmessig er P10 bedre enn P1000?
    P10 er nok i en litt annen klasse både styringsmessig og kvalitetsmessig.
    Min står også på den 'tilhørende' plattformen.
     

    janke

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.10.2009
    Innlegg
    56
    Antall liker
    17
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    14
    Hei folkens,

    Jeg har akkurat bestilt en BHK Signature Preamplifier og det tar vel et par uker før den er i hus. Er det noen av dere som har har den eller har hørt den?

    Selv har jeg det ikke, så jeg kjøpte i prinsipp en sekk med en ukjent katt inni. Et veldig fint eksemplar av arten håper jeg. Den har jo fått veldig gode tilbakemeldinger av betatesterne på PS Audio Forums, men dette er jo så å si menigheten der de fleste også har BHK forsterkerne, så derfor spør jeg.

    I teorien skulle dette være en brukbar match når inngangsimpedansen på mine effekter er 22 000 Ohm og utgangsimpedansen på BHK´n er mindre enn 100 Ohm. Dette skulle gi en ratio på 220-1 om jeg har regnet riktig, og det skal jo være ideelt. Likeså synes ikke en følsomhet på 4,8 Volt med balansert å være helt feil når utgangen er 4,0 Volt på BHK´n, men der er jeg mer usikker. Det tredje og siste er jo klangmatchen når den trer inn i leddet, men der er det vel bare å vente å se hva som skjer.

    Hilsen janke
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hei folkens,

    Jeg har akkurat bestilt en BHK Signature Preamplifier og det tar vel et par uker før den er i hus. Er det noen av dere som har har den eller har hørt den?

    Selv har jeg det ikke, så jeg kjøpte i prinsipp en sekk med en ukjent katt inni. Et veldig fint eksemplar av arten håper jeg. Den har jo fått veldig gode tilbakemeldinger av betatesterne på PS Audio Forums, men dette er jo så å si menigheten der de fleste også har BHK forsterkerne, så derfor spør jeg.

    I teorien skulle dette være en brukbar match når inngangsimpedansen på mine effekter er 22 000 Ohm og utgangsimpedansen på BHK´n er mindre enn 100 Ohm. Dette skulle gi en ratio på 220-1 om jeg har regnet riktig, og det skal jo være ideelt. Likeså synes ikke en følsomhet på 4,8 Volt med balansert å være helt feil når utgangen er 4,0 Volt på BHK´n, men der er jeg mer usikker. Det tredje og siste er jo klangmatchen når den trer inn i leddet, men der er det vel bare å vente å se hva som skjer.

    Hilsen janke
    Kjekk og frisk satsing!
    Tror nok det er en rasekatt du har anskaffet :)
    Du blir nok ikke skuffet. Både løsningen med volumkontrollen og headphone amp er jo icing on the cake.
    Eneste ankepunktet må bli at den akkurat er ute av beta, så jeg håper alle bugs er ryddet av veien (noe det burde, selvsagt!).
    Gleder meg til å høre dine erfaringer med dette rasedyret!
     

    janke

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.10.2009
    Innlegg
    56
    Antall liker
    17
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    14
    Det viser seg nå at det vil ta en del tid før jeg kan gi en tilbakemelding på BHK preampen. I går kom det inn en melding om at PS Audio har problemer med å møte den store etterspørselen og at de allerede nå ligger mange uker på etterskudd i produksjonen. Levering fra Boulder er estimert til rundt 10. august. "The Waiting Game" er dessverre innledet.

    Det positive her kan jo være at det er flere som har tro på - eller vet - at dette er bra saker. Den som lever får se.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Synes ikke denne leveringstiden var så ille.
    Sett det på kontoen for at du og de andre på ventelisten har 'sett lyset' ja ;)
    Hadde jeg ikke allerede hatt en 'grisedyr' pre som få kjenner så hadde du vært andremann her på berget!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn