PS Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Noen som veit om ProJect sin I2S konfigurasjon er kompatibel med PSAudio sin?
    Tenkte litt på CD Box RS2 T som transport.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Det er det med stor sikkerhed ikke. PS audio har helt deres eget.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Tja, er jo andre produsenter som bruker PSAudio sin standard. Har bare ikke funnet ut om Pro Ject er en av disse.
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    572
    Antall liker
    722
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har en ps audio directstream dac med bridge 2 og bruker roon, er veldig ofte at album bilde ikke vises på skjermen på dacen, flere som opplever det?
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har en ps audio directstream dac med bridge 2 og bruker roon, er veldig ofte at album bilde ikke vises på skjermen på dacen, flere som opplever det?
    Ja, det kan ta noen sekunder før album cover kommer i display og noen kommer ikke i det hele tatt.
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    572
    Antall liker
    722
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Ja, det kan ta noen sekunder før album cover kommer i display og noen kommer ikke i det hele tatt.
    opplever det sånn jeg og, googlet litt og ser at de har lenge hatt det problemet, i juni 2017 påstår Ps audio at problemet er løst i oppdatering, det stemmer jo tydeligvis ikke.
     

    Røkrakare

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2021
    Innlegg
    114
    Antall liker
    171
    Sted
    Haslum
    Hei.

    Har nå hatt Stellar Strata i overkant av et par måneder.
    Jeg er i startfasen i HiFi, og har brukt den siste tiden på å finne høyttalere tilpasset vårt rom og noen andre preferanser.
    Jeg har fått lånt noen par, de spiller sin signatur, naturlig nok. Men jeg opplever at det mangler dynamikk/mer nærhet til artist/band, f.eks konsert.

    Sammenlignet demo i butikker, så låter høyttalerne mer slik jeg liker lyden skal være.
    Spørsmålet er om forsterkeren er nøytral i dette området?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Jeg er nu også godt tilfreds med lyden fra PS Audio. Er godt klar over at den farver lyden lidt til det behagelige. Det er også nødvendigt fordi det meste musik er dårligt optaget. Jeg tror jeg springer over denne opgradering. Udgangs signal transformere skal have bedst mulig betingelser og som jeg ser det skal der ikke belastes for hårdt. Derfor brug en forstærker med så høj indgangs impedans som muligt.
    Mine ser ind i 510 Kohm. Spændt på hvornår de nye trafoer sendes fra Tyskland. De har jo haft dem en uges tid nu.
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Blir det egentlig mye forkjell y lydkarakter med bedre trafoer ? Er ikke nok gode de originale ? Her snakker vi om en komponent til flere tusen dollars !!
    jeg er egentlig veldig fornoyd nå og tvile på om det kan hentes mer med det utstyret jeg nå har. Har bruk en del tid/penger i å skape god synergi ved å bruke kabler fra samme serie ( strøm, signal og hoyttalerkabler) + Sbooster psupply + Roon Nucleus + noen gode Lan kabler og nå synes jeg anlegget begynner å låte myyyyye bedre jeg hadde tro
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Sludder og vrøvl. De to trafoer fåes for CA tusind DK.kr.
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det oppgradering og enda mer PS Audio gear i oppsettet :) har hatt DS DAC og DS transport i en uke nå og veldig fornøyd . Kombinasjonen DS Transport og DS DAC er strålende, CD samlingen min som var stuet bort i esker er nå tatt frem og har aldri hørt så god lyd fra CD som jeg har nå og musikken oppdages på nytt. For det meste går det i streaming og Qobuz her i huset, men det er noe eget med fysisk media, lese cover osv🤗

    Var ikke helt fornøyd med bruker grensesnitt Mconnect og DS DAC så da blir det Roon fra nå av......

    Når det gjelder DS DAC så har jeg lastet ned både Windom og Sunlight på hvert sitt SD kort og byttet litt frem og tilbake. Har ikke helt landet på hvem jeg liker best, kommer litt an på type musikk og innspillinger. I mitt oppsett er Sunlight ekstrem åpen og får frem alle detaljer og bakgrunns lyder og låter veldig bra på klassisk, jazz og vokaler. På rock, R&B, blues osv og innspillinger som er litt mer spisse og frempå foretrekker jeg Windom......

    Hva er din favoritt, Windom eller Sunlight?
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Når det gjelder DS DAC så har jeg lastet ned både Windom og Sunlight på hvert sitt SD kort og byttet litt frem og tilbake. Har ikke helt landet på hvem jeg liker best, kommer litt an på type musikk og innspillinger. I mitt oppsett er Sunlight ekstrem åpen og får frem alle detaljer og bakgrunns lyder og låter veldig bra på klassisk, jazz og vokaler. På rock, R&B, blues osv og innspillinger som er litt mer spisse og frempå foretrekker jeg Windom......

    Hva er din favoritt, Windom eller Sunlight?
    Hører absolutt mest på klassisk og jazz, så Sunlight er favoritten. Har ikke en gang hatt behov for å bytte tilbaketil Windom og sammenligne. Bruker en Lyngdorf med romkorreksjon i kjeden, så kan velge mellom en rekke voicinger - praktisk mht. pop og rock når det blir for mye av det gode i diskant eller bass.
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Hører absolutt mest på klassisk og jazz, så Sunlight er favoritten. Har ikke en gang hatt behov for å bytte tilbaketil Windom og sammenligne. Bruker en Lyngdorf med romkorreksjon i kjeden, så kan velge mellom en rekke voicinger - praktisk mht. pop og rock når det blir for mye av det gode i diskant eller bass.
    Jeg foretrekker nok Sunlight også men kan være litt spiss og frempå på enkelte innspillinger. Har ikke noe form for romkorreksjon i dag men ser at Roon har innebygd DSP funksjon, så får teste ut om denne kan benyttes.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har jo SPEC forsterkere som gir mer 'liquid' og ørevennlig lyd.
     

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Jeg foretrekker nok Sunlight også men kan være litt spiss og frempå på enkelte innspillinger. Har ikke noe form for romkorreksjon i dag men ser at Roon har innebygd DSP funksjon, så får teste ut om denne kan benyttes.
    DSP i Roon skal hjelpe deg masse men uansett Windom eller Sunlight det finnes innspillinger som låter aldri optimal. Heldigvis det er ikke mange av dem men ja, det høres veldig litt spiss men Sunlight I noen tilfeller også som jeg ikke husker å ha opplevet med Windom. Hører veldig litt pop eller rock så, ikke en stor problem hos meg.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Hvorfor dukker de nye trafoer ikke op? De har fået leverancen og der er gået mange dage.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Hvorfor dukker de nye trafoer ikke op? De har fået leverancen og der er gået mange dage.
    Det er jo fremdeles to måneders leveringstid, Drossel. Don-Audio kan jo ikke ha fått noen leveranse fra USA allerede. Har du fått epost fra dem med annen info?

    EdcorXS4400.jpg
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Indgrebet er enkelt hvis man har det rette værktøj - Elektrisk tinsuger
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Men om de har fået nok til os alle kan jo være usikkert.
    Screenshot_20210604-125536.jpg
     

    Nidaros

    Ble medlem
    27.12.2014
    Innlegg
    246
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Directstream DAC Sunlight:

    Å gå fra Windom til Sunlight synes jeg er en større oppgradering enn da Snowmass ble byttet ut med Windom.
    Oppgraderingen gikk veldig greit og jeg føler ikke, slik enkelte har vært inne på, noe behov for å justere høyttalerplassering eller noe annet.

    Det var som om enda et slør ble trukket til side. Bredere, dypere, høyere. Ser det omtales som at støygulvet er redusert, jeg kaller det ganske enkelt over forventning.

    (Merk at jeg verken har gullører, måleutstyr eller teknisk kompetanse til å underbygge påstanden.)
    En liten oppdatering herfra.

    Etter å ha blitt vant til Sunlight og de kvalitetene som den nye programvaren byr på, så kom en tanke snikende om at kanskje stereoperspektivet kunne bli bedre ved å prøve det Ted Smith har tipset om; endre litt på vinklingen av høyttalerne. Har justert slik at de peker litt mer innover enn tidligere, og nå "sitter" stereoperspektivet enda bedre. Opplever heller ikke at jeg har mistet noe størrelse på lydbildet.

    Jeg forstår ikke logikken bak at ny programvare skal tjene på å justere høyttalervinklingen, men jeg går ut fra at det faktisk kan forklares. Ted Smith, som har skrevet programvaren til Directstream DAC, har ved flere anledninger anbefalt å leke litt med "toe-in", som det vel heter på nynorsk. Den anbefalingen støtter jeg. Det er gratis, det er enkelt og her i huset synes jeg at har det gitt en litt uventet forbedring.
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    En liten oppdatering herfra.

    Etter å ha blitt vant til Sunlight og de kvalitetene som den nye programvaren byr på, så kom en tanke snikende om at kanskje stereoperspektivet kunne bli bedre ved å prøve det Ted Smith har tipset om; endre litt på vinklingen av høyttalerne. Har justert slik at de peker litt mer innover enn tidligere, og nå "sitter" stereoperspektivet enda bedre. Opplever heller ikke at jeg har mistet noe størrelse på lydbildet.

    Jeg forstår ikke logikken bak at ny programvare skal tjene på å justere høyttalervinklingen, men jeg går ut fra at det faktisk kan forklares. Ted Smith, som har skrevet programvaren til Directstream DAC, har ved flere anledninger anbefalt å leke litt med "toe-in", som det vel heter på nynorsk. Den anbefalingen støtter jeg. Det er gratis, det er enkelt og her i huset synes jeg at har det gitt en litt uventet forbedring.
    Høres ut som jeg prøve Sunlight igjen, i mitt oppsett følte jeg at Sunlight var litt for mye frempå og spiss på enkelte låter. Windom oppleves som mere " smooth" og behagelig jevnt over.
     

    dottcom

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    65
    Antall liker
    41
    En liten oppdatering herfra.

    Etter å ha blitt vant til Sunlight og de kvalitetene som den nye programvaren byr på, så kom en tanke snikende om at kanskje stereoperspektivet kunne bli bedre ved å prøve det Ted Smith har tipset om; endre litt på vinklingen av høyttalerne. Har justert slik at de peker litt mer innover enn tidligere, og nå "sitter" stereoperspektivet enda bedre. Opplever heller ikke at jeg har mistet noe størrelse på lydbildet.

    Jeg forstår ikke logikken bak at ny programvare skal tjene på å justere høyttalervinklingen, men jeg går ut fra at det faktisk kan forklares. Ted Smith, som har skrevet programvaren til Directstream DAC, har ved flere anledninger anbefalt å leke litt med "toe-in", som det vel heter på nynorsk. Den anbefalingen støtter jeg. Det er gratis, det er enkelt og her i huset synes jeg at har det gitt en litt uventet forbedring.
    Jeg er også litt forundret. Da jeg oppgraderte til siste versjon så ble lyden såpass mye endret at jeg vurderte å gå tilbake til forrige versjon. Fikset litt på toe-in og subbene og så ble det etterhvert kjempebra. Etter en ukes tid følte jeg at de ikke var så frempå lenger og etter et par uker vinklet jeg høyttalerne mer eller mindre tilbake der de var i utgangspunktet.
    Ser at noen mener at firmware også må «spilles inn», noe jeg tidligere har sett på som ren vissvass. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal mene. Det kan være hodet mitt som er blitt «spilt inn», men faktum er at lyden har endret seg i løpet av de første to ukene etter oppgradering.
    Go figure…..
     

    eral

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Innlegg
    234
    Antall liker
    349
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er også litt forundret. Da jeg oppgraderte til siste versjon så ble lyden såpass mye endret at jeg vurderte å gå tilbake til forrige versjon. Fikset litt på toe-in og subbene og så ble det etterhvert kjempebra. Etter en ukes tid følte jeg at de ikke var så frempå lenger og etter et par uker vinklet jeg høyttalerne mer eller mindre tilbake der de var i utgangspunktet.
    Ser at noen mener at firmware også må «spilles inn», noe jeg tidligere har sett på som ren vissvass. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal mene. Det kan være hodet mitt som er blitt «spilt inn», men faktum er at lyden har endret seg i løpet av de første to ukene etter oppgradering.
    Go figure…..
    Jeg skal gi Sunlight en ny sjanse når jeg er tilbake fra hytta. Har versjonene på hvert sitt SD kort så fort gjort å bytte😄 ser at mange på PS Audio forumet skriver at Sunlight krevde et par uker innspilling før alt falt på plass lydmessig. Sunlight er mye mere åpen og enda nærmere, og på gode innspillinger er den rå. Har lasted ned DSD og skal teste med disse👍
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Nej og de svarer ikke på forespørgsler. Jeg betalte jo samtidig med bestilling. Gjorde du det?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Har netop nu modtaget en mail fra dem. De bliver sendt straks. Var lidt nervøs.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Bliver leveret i morgen med DHL. De har fået min tilladelse til å lægge ved døren.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Fikk en litt vel anonym sporingsepost i dag: Googlet 'unitedstatesparcels.com', men fikk ingen fornuftige resultater ???
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn