PS Noise Harvester

S

stikken

Gjest
Eller noe sånt var det ja... ;D

Bestilte meg 4 stk. NH ikveld her nå. Blir ikke levering før sammen med PPP så det drøyer vel til i midten av desember.
Hva skal du med 4stk?
Vh
S
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Har totalt 4 16A kurser til anlegget, en til "racket", en til hver monoblokk foran og en til sub'er og bakHT i ett 7.1 oppsett.

Skal prøve disse etter å ha lest mye positivt om at de virkelig funker. Virker de IKKE så ryker de tilbake til selger gitt... :)

Har som sagt også bestilt en Premier PowerPlant men får vel ikke levering på denne før rundt nyttår tidligst. TTT=Ting Tar Tid...
 
O

om.s

Gjest
Har som sagt også bestilt en Premier PowerPlant men får vel ikke levering på denne før rundt nyttår tidligst. TTT=Ting Tar Tid...
Howdy, TTT spes med Hifi...


mvh
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Dette er jeg selvsagt enig i, men å levere perfekt DC er bare mulig med batterier - og der er det vel ikke så mange som bruker harvester.

Kan du informere meg om hvordan man bygger en slik strømforsyning....?

Mvh
OMF
En perfekt PSU leverer DC med en liten smule ripple fra 50Hz-en og filtrerer ut høyere frekvenser som måtte eksistere der pga ikke perfekt sinus. Ingen stor hokus-pokus å greie det... Rippelen med opphav i 50Hz-en greier nok heller ikke Harvesteren å fjerne;)
 
O

om.s

Gjest
En perfekt PSU leverer DC med en liten smule ripple fra 50Hz-en og filtrerer ut høyere frekvenser som måtte eksistere der pga ikke perfekt sinus. Ingen stor hokus-pokus å greie det... Rippelen med opphav i 50Hz-en greier nok heller ikke Harvesteren å fjerne;)
Batteri iseg selv utelukker i effekten av NH, bruker selv to stk av disse:

http://www.audionetusa.com/eps_technical.html

på pre og riaa, men NH bidrar fortsatt positivt...

mvh
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.115
Antall liker
9.216
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Batteri iseg selv utelukker i effekten av NH, bruker selv to stk av disse:

http://www.audionetusa.com/eps_technical.html

på pre og riaa, men NH bidrar fortsatt positivt...

mvh
Det er mulig jeg overser noe, men det du linker til har vel ingenting med batterier å gjøre...?

Mvh
OMF

edit: Likte forøvrig kommentaren som står under "options" på det eksterne poweret!
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.115
Antall liker
9.216
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
En perfekt PSU leverer DC med en liten smule ripple fra 50Hz-en og filtrerer ut høyere frekvenser som måtte eksistere der pga ikke perfekt sinus. Ingen stor hokus-pokus å greie det... Rippelen med opphav i 50Hz-en greier nok heller ikke Harvesteren å fjerne;)
Tror ikke jeg fortsetter denne debatten lenger. Har vel sagt det jeg skal si, men vi kommer nok ikke så mye lenger.....så får du greie deg uten en harvester, også får jeg prøve å få tak i en slik at jeg får testet den!

Til de som har en slik hjemme....står det noe om spenning på den.....kan den brukes både på 110V og 240V?

Mvh
OMF
 
O

om.s

Gjest
Det er mulig jeg overser noe, men det du linker til har vel ingenting med batterier å gjøre...?

Mvh
OMF

edit: Likte forøvrig kommentaren som står under "options" på det eksterne poweret!
Du har nok rett, det kan være jeg som ikke har tunga helt rett i munnen her, man tenker kanskje batterier (blander det med noe tidligere utstyr??) med en slik xtra eps. Kommentaren har mer enn rett, jeg har foreløbig endt opp med to og bytter jeg cd spiller en dag til Audionet ART G2 så er det jammen plass til en der også  ;D ...

mvh
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Jepp!! en til hver, og du! det funker!!!! og enda litt bedre med to PS NH ;) ....

mvh
Tviler ikke på at strømforsyningene du linket til gjør jobben, nei. Men at de funker enda bedre med NH! ::)

Da detter jeg av høylasset... ;)
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Vel, da er det lenge siden du falt av, for funker gjør det med PS NH, bedre definitivt, og da har jeg ett Richard Gray Power Company 1200C filter/anti surge med i spillet også ;)

http://www.richardgrayspowercompany.com/products/index.html



mvh
OK. Av en eller annen grunn fikk jeg da assosiasjoner til placebo og snake oil og følgelig akutt vegring mot å stikke innom Ton Art og kjøpe dingsen...

Sorry ;)
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
OK. Av en eller annen grunn fikk jeg da assosiasjoner til placebo og snake oil og følgelig akutt vegring mot å stikke innom Ton Art og kjøpe dingsen...

Sorry ;)
Sorry? Ikke hvis det er ditt tap ;)
 
O

om.s

Gjest
OK. Av en eller annen grunn fikk jeg da assosiasjoner til placebo  og snake oil og følgelig akutt vegring mot å stikke innom Ton Art og kjøpe dingsen...

Sorry ;)
Kjøp dingsen, funker den ikke kan jeg kjøpe den av deg!
Så sikker kjenner jeg meg på den, men som nevnt tidligere den gjør nok en bedre og mer merkbar jobb i ett meget godt tunet anlegg enn i konfirmasjons anlegget med data til ;) ...

mvh
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
men som nevnt tidligere den gjør nok en bedre og mer merkbar jobb i ett meget godt tunet anlegg enn i konfirmasjons anlegget med data til ;) ...

mvh
Og der kom stjerneargumentet vi alle ventet på ;D
 
O

om.s

Gjest
Og der kom stjerneargumentet vi alle ventet på  ;D
Og jeg trodde du skulle bli glad for at jeg evnt ville kjøpe den av deg om ikke du blir fornøyd ;D

Men det er alikevel ett argument med en viss sannhet ;) :D ...

mvh
 

teo72

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2002
Innlegg
103
Antall liker
0
Har bestillt en stk Noise Harvester som jeg venter på i spenning. Men ble litt forbauset da en jeg kjenner som har en NH, fikk en irriterende overaskelse. Han har hatt NH i cirka 2 uker og nå har den sluttet å virke...

Han har koblet NH rett i veggen. Kan det være overspenning som fikk NH til å ta kvelden?

Noen andre som har hatt lignende erfaringer?

Jeg kommer til å plugge min i min Isotek Mini-sub GII. Tror det er tryggere...
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Hvordan kan han vite at NHen har tatt kvelden ??? At den har sluttet å blinke kan jo like gjerne bety at han brått har fått pen strøm.

Eller hører han det? ;)
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Vel, vel Teo 72 så var ikke denne NH bare manna fra himmelen. Vet du om den er Nemko godkjent? Skulle vel ikke kunne kortslutte når det ikke går strøm gjennom NH? Men det var jo bare 1000 kroner..... Kanskje det at den ikke blinker betyr at du ikke lenger har den type støy som NH eliminerer! Det hadde vært det beste!
 
S

stikken

Gjest
Har totalt 4 16A kurser til anlegget, en til "racket", en til hver monoblokk foran og en til sub'er og bakHT i ett 7.1 oppsett.

Skal prøve disse etter å ha lest mye positivt om at de virkelig funker. Virker de IKKE så ryker de tilbake til selger gitt... :)

Har som sagt også bestilt en Premier PowerPlant men får vel ikke levering på denne før rundt nyttår tidligst. TTT=Ting Tar Tid...
Hei!
Er det slik og forstå at, hvis du har komponentene på adskilte kurser slik som jeg forstår du har, trenger man en NH på hver av disse og hvis komponentene er tilsluttet gamelt uttak på samme kurs trenger man en?
Vh
S
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Ja, utstyret er fordelt på 4 kurser.

I teorien ja. Men, så hevder PS Audio i tillegg at ting kan bli bedre ved bruk av flere NH rundt om i heimen, evt. også flere på samme kurs. Nå har jeg ikke tenkt å prøve den ruten - en pr. kurs får holde gitt...ser for meg at du får rimelig full uttelling på den første og atskillig mindre på nr. 2 og 3 og...

Skjønner?

Men, gleder meg til å få prøvd NH i heimen.
 

teo72

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2002
Innlegg
103
Antall liker
0
tror nok denne Noise Harvesteren var feilproduksjon... Heldigvis var det ikke min... Får forhåpentligvis min i løpet av uka...Gleder meg ;D
 
O

om.s

Gjest
Ja, utstyret er fordelt på 4 kurser.

I teorien ja. Men, så hevder PS Audio i tillegg at ting kan bli bedre ved bruk av flere NH rundt om i heimen, evt. også flere på samme kurs. Nå har jeg ikke tenkt å prøve den ruten - en pr. kurs får holde gitt...ser for meg at du får rimelig full uttelling på den første og atskillig mindre på nr. 2 og 3 og...
Med en opplevde jeg en "stor" forbedring med to så kom den berømte prikken over ién....med tre tja si det! kanskje får man mulighet å teste det en dag ;) :D

mvh
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Joa, om.s, men du skjønner: jeg har bestilt et SKIKKELIG strømfilter, PS Audio PPP som skal gjøre hovedjobben. Det blir noe annet med de stakkarene som sitter med RPGC eller hva det nå het...hvor NH må gjøre HELE jobben selv... ;D

(Måtte bare trimme deg litt der!) ;D
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.293
Antall liker
953
Trekker frem igjen denne tråden bare for å få meddelt at jeg også har fått en slik i hus i dag.
Testet den i 10 min. før jeg skulle på jobb og det holder til å merke at denne bidrar meget positivt.
Blinker forøvrig som f....... når jeg bruker noen av husets mange lysdimmere. Kanskje jeg skulle teste flere i systemet! :)

Takk til medlemene som har meddelt sine opplevelser av denne. Har tross skepsis blitt påvirket til å handle!

mvh.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.467
Antall liker
26.642
Torget vurderinger
24
Hos meg har den ingen merkbar effekt, men så blinker den ikke heller. Men det er jo mulig jeg bare har for dårlig anlegg ;)
Nå har det i etterkant vist seg at min NH var defekt, så det var altså grunnen til at ikke jeg hørte forskjell.

Venter en ny snart, og håper den kommer til å gjøre større forskjell.
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.293
Antall liker
953
Nå har det i etterkant vist seg at min NH var defekt, så det var altså grunnen til at ikke jeg hørte forskjell.

Venter en ny snart, og håper den kommer til å gjøre større forskjell.
Defekt virker den nokk dårlig ja. :)
Merkelig dette, men et slør virket å bli borte. Minner om intrykk av oppgradering til en god nettkabel. Får gjøre meg opp noen nærmere betrakninger om virkningen dagene fremover.
Blinket noe helt vanvittig heftig ved bruk av dimmer men kan ikke si jeg tidligere har hørt lydmessige forskjeller om jeg bruker lyset eller ei.
Får test om den opplevde effekten er den samme uten lysdimming. Blinket sjelden uten bruk av dette!
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Bra innlegg Teo 1972, tror vi nærmest er enig.
Som du kanskje vet virker ikke NH i alle anlegg inkludert et som står beskrevet ovenfor. Hvorfor virker så NH ikke for alle?
"Avslører" NH mangler som er i strømnettet, dvs. en ikke har gjort jobben med strømmen grundig nok.
Vil NH virke i et anlegg hvor strømmen har vært et hovedfokus?
Jeg vedder 1-en-stk NH at den ikke gjør det. Kom gjerne innom med din NH og gjør din demonstrasjon. Hvis den virker betaler jeg din NH med glede, hvis ikke....

Er ikke så sneversynt som det kan synes som, men jeg har en del gadgets selv og etter hvert blir en klokere og mer kritisk. Men for all del alt kan skje og være mulig!
Som nevnt tidligere hadde jeg et veddemål med Teo 72 om å betale hans Noise Harvester hvis den virket på mitt
anlegg hvor strøm er satt i fokus. Ser ut som jeg sparte disse pengene, NH virket ikke i mitt anlegg. Noe som jeg også trodde. NH viser bare at du har støy, er det ikke bedre å ryddet støykildene av veien?

Hilsen ML 27.5
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.293
Antall liker
953
NH viser bare at du har støy, er det ikke bedre å ryddet støykildene av veien?

Hilsen ML 27.5
Og det gjøres på hvilken måte?
mvh.
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Og det gjøres på hvilken måte?
mvh.
Vel min måte har vært å bruke penger(brukt minst 30000) og arbeid på å eliminere mest mulig støy og gi stømmen best mulig ledere. Begynn i sikringskapet og jobb deg ut. Å gjøre jobben skikkelig med strømmen fikk jeg tips fra Oslo Hi-Fi Center engang i tiden, takker og bukker for det. Det beste tipset jeg har fått, herved gitt videre. :D :D
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.293
Antall liker
953
Vel min måte har vært å bruke penger(brukt minst 30000) og arbeid på å eliminere mest mulig støy og gi stømmen best mulig ledere. Begynn i sikringskapet og jobb deg ut. Å gjøre jobben skikkelig med strømmen fikk jeg tips fra Oslo Hi-Fi Center engang i tiden, takker og bukker for det. Det beste tipset jeg har fått, herved gitt videre. :D :D
Dette er (selvfølgelig) gjort. Instalert egen skjermet kurs til hifi`n i nytt hus. Helt enig i at dette gir en mening men det fjerner altså ikke støy som generes av for eks. nevnte lysdimmere hos meg. NH gir knskje nettopp derfor også mening!Likså har jeg efekt av støyfilter som jeg riktignokk begrenser til frontenden.
mvh.
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Dette er (selvfølgelig) gjort. Instalert egen skjermet kurs til hifi`n i nytt hus. Helt enig i at dette gir en mening men det fjerner altså ikke støy som generes av for eks. nevnte lysdimmere hos meg. NH gir knskje nettopp derfor også mening!Likså har jeg efekt av støyfilter som jeg riktignokk begrenser til frontenden.
mvh.
Min gode venn,Teo 72, prøvde NH i et anlegg koblet til Mini-Sub 2 da blinket den moderat, i et annet anlegg med Sigmas blinket den ikke i det hele tatt. Tror Sigmas gjør veldig mye bra med strømmen. Kjøpte en Sigmas selv og er veldig godt fornøyd! ;) Vet den er dyr, men den gir valuta for pengene!! :)
 

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Innlegg
63
Antall liker
0
Nå har det i etterkant vist seg at min NH var defekt, så det var altså grunnen til at ikke jeg hørte forskjell.

Venter en ny snart, og håper den kommer til å gjøre større forskjell.
Da ødela det illusjonen om ren perfekt strøm på St.hanshaugen :(

Jeg har også et eksemplar som har sluttet å blinke, og det er neppe strømmen som plutselig ble ren.......den andre jeg har blinker som besatt. Får vel ta en tur innom NAT-Morten.
 

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Innlegg
63
Antall liker
0
NH viser bare at du har støy, er det ikke bedre å ryddet støykildene av veien?

Hilsen ML 27.5
Poenget med NH er vel nettopp at den fjerner støy ved omgjøre denne til lys/varme. Lysets hovedfunksjon er at dette er selve prosessen der støyen omgjøres til lys. Har følelesen at du er utsatt for placebo-effekten her med utgangspunkt i din forutinntatte holding til dette produktet. Hvis den blinker så er det nettopp fordi den fjerner støy, og som de fleste her merker gir det en positiv effekt lydmessig.

Rydde støykildene av veien ? Har selv lagt opp til en egen dedikert kurs for anlegget. Hva gjør det ? Det skjermer en del av støykildene i huset, men hjelper ikke på støyen man får inn. Og heller ikke for den støyen som dine egne stereokomponenter sender ut. Et filter fjerner heller ikke den støyen, slik som NH gjør. I tillegg til egen strømkurs og dedikerte strømkabler benytter jeg Power Plant (kilde,pre) og støyfilter (effekt). Allikevel står NH'en å blinker som bare det, og effekten er veldig hørbar. Så lenge jeg ikke isolerer meg helt fra strømnettet (med en PP på effekt), så vil helt klart hamsteren ha en effekt ! Selvfølgelig ut fra forutsetning at man ikke har strøm er helt ren, som kanskje noen har ?
 
O

omholt

Gjest
Så lenge jeg ikke isolerer meg helt fra strømnettet (med en PP på effekt), så vil helt klart hamsteren ha en effekt !  Selvfølgelig ut fra forutsetning at man ikke har strøm er helt ren,  som kanskje noen har ?
Kjøp en Sonic T-amp og bruk batterier til den ;D
 
O

om.s

Gjest
Joa, om.s, men du skjønner: jeg har bestilt et SKIKKELIG strømfilter, PS Audio PPP som skal gjøre hovedjobben. Det blir noe annet med de stakkarene som sitter med RPGC eller hva det nå het...hvor NH må gjøre HELE jobben selv... ;D

(Måtte bare trimme deg litt der!) ;D
Hehe, så ikke denne før nå..... ;D

mvh
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Ventet LENGE på tilbakemelding på den ja... ;D
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.660
Antall liker
4.035
Torget vurderinger
6
Til alle som har Noice harvester!
Det har vist seg at det kan oppstå feil med harvesteren grunnet O-ringen som sitter mellom kontakten og harvesteren. O-ringen kan bli statisk og dermed ødelegge den!
Ber vennligst om at den fjernes på alle som har en Noise Harvester!!!

Mvh
Morten
Norsk Audio Teknikk A/S
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Ok, notert. Har ikke fått mine enda men venter i spenning. Skal ta av O-ringen ASAP før bruk. NB! PS Audio bør kanskje legge ut samme info på sine web-sider ASAP?
 
Topp Bunn