PU anbefalinger til SME3009III

E

espenj2005

Gjest
Kom igjen, pøs på :D
Er i ferd med å rigge til en spiller med denne armen. Vet lite om den annet enn at det er rene kunstverket...
Har lest meg til at V15VxMR er blitt anbefalt til denne ultralette armen.
Forslag med begrunnelse/erfaringer bejubles
Mvh Espen

sedj

Medlem
Ble medlem
14.09.2003
Antall liker
0
Hei!

En V15III (om du får tak i) kan også være en god pu til denne armen.

mvh
stein erik

E

espenj2005

Gjest
¨Hei,
er det noen som vet hvor man får kjøpt V15 pickupene? Var innom needledoctor men så ikke denne serien.
Mvh Espen

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
458
Torget vurderinger
4
TannoyGrf skrev:
¨Hei,
er det noen som vet hvor man får kjøpt V15 pickupene? Var innom needledoctor men så ikke denne serien.
Mvh Espen
Shure V15 er historie. Iflg. Shure pga. knapphet på boron (tror jeg det var) som brukes i cantilever....

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Shure M75EDII er absolutt en pu du kan bruke på denne, ellers så er det å få tak i V15II eller III brukt, eller M91ED, og så satse på SAS-stift fra Jico i Japan. Jeg har brukt en V15II og har nå en SAS i M75EDII på min Series III arm, og det spiller veldig bra. Erstatningsstifter til de nyere V15-pickupene har ikke vært like vellykket som til de gamle.

Pickuphuset inneholder ingen bevegelige deler. Stiftbytte betyr derfor i realiteten "ny" pu, såfremt ingen har satt strøm på pu-en og svidd av viklingene.

Ellers så har jo Ortofon en del pickuper som jeg kan tenke meg vil passe, f.eks 2M-serien.

mvh trondkj

E

espenj2005

Gjest
Hei,
2M serien har jeg aldri hørt men det ser ut til å være en forholdsvis høy compliance pu. Kan du si noe om forskjellen mellom de forskjellige Shure pickupene(de som er tilgjengelig vs utgåtte V15)?
Mvh Espen

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
TannoyGrf skrev:
Hei,
2M serien har jeg aldri hørt men det ser ut til å være en forholdsvis høy compliance pu. Kan du si noe om forskjellen mellom de forskjellige Shure pickupene(de som er tilgjengelig vs utgåtte V15)?
Mvh Espen
Kan ikke si så mye om forskjellen annet enn at med Jico SAS blir det mye det samme uansett hvilken Shure pu som er basisen. Denne er den eneste Shure som er tilgjengelig i dag som kan være av interesse. Problemet med Shure i dag er at de produserer med tykkere cantilevere etter at de flyttet produksjonen til Mexico. Mitt stalltips er å gå for en M75 pu som du kan få brukt for nesten ingenting, og så spandere på denne en Jico SAS nål. Om det står ED, G eller noe annet etter M75, så har det ingen betydning. Pickuphuset er det samme uansett. Mange mener at det aller beste er en M91 med en NOS N91ED nål. Denne har jeg ikke prøvd i SME3009 Series III ennå, da den er på utlån. M91ED er høykompliant, og var egentlig samme pu som V15II med annen plastinnpakning, og kom da V15III overtok. V15III er noe stivere enn forgjengeren.

Ellers så står det jo en del om dette på pickupkategoriseringslista til Rudi.

mvh trondkj

Topp Bunn