PU til en Linn basic arm

affen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
20
Torget vurderinger
4
Brodern har en Mitchell Fokus one med Linn basic arm med en ortofon om 10. han lurer på oppgradere med en ny PU. Hva vil være en fornuftig PU på denne spilleren/armen? Glad for tips.

affen

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvis det er en gammel Basik LVV, LVX eller slikt, så prøv gjerne en rimelig AudioTechnica MM (som Linn bygde sine K-serie pu'er på), en rimelig Goldring MM eller sågar en Ortofon av bedre kvalitet enn OM10. Jeg lurer på om han kanskje bare kan bytte stift til en bedre, og beholde selve elementet.

Ikke bruk MC på denne arma.

Mvh Vidar P

affen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
20
Torget vurderinger
4
Ja det er den gamle basicarmen Vidar. Takk for tips. Vi var et øyeblikk inne på at han kunne overta min DV karat 17, men jeg etter nøyere overveielse syntes jeg det var en dårlig ide. MM er nok mest fornuftig ja.

affen

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvis du allerede har en MC, så er det jo bare å prøve forsåvidt. Men om man må kjøpe, så er det gjerne penger ut av vinduet med MC på denne.

Kanskje kan man sjekke med en god Ortofonforhandler om han kan kjøpe en større OM-stift? Blir jo billig.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.286
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ja, impulse blir jo bortimot panegyrisk når han omtaler OM40. Men her bør man vel stoppe ved en OM30?

affen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
20
Torget vurderinger
4
Det var snakk om å kjøpe DVen ja, men jeg tror at forslaget til Vidar med å bytte stift er bedre. Jeg vil ihvertfall foreslå det for broderen. Jeg har hørt OM 40 mange ganger hos en kamerat, og etter min mening er det en kanongod PU. Men på den armen burde kanskje OM 30 være tilstrekkelig. Om 40 stiften er vel en god del dyrere også?

Topp Bunn