Pusse opp, ønsker erfaringsinnspill.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg har i noen år nå ønsket meg vekk fra strie (glassfiber/malt) til glatte vegger.
Gjorde det på kjøkkenet for to år siden, men da på den tungvinte måten med helsparkling av veggene (strie der også).
For det første så ble det jævli mye sparkling og pussing og dermed tidsbruk (og dyrt) ikke ble det 100% strøkent heller (overalt).

Nå har jeg oppdaget muligheten for å "tapetsere" med noe som heter recovery, en litt tykk
duk som limes på stria på veggen (visstnok med godt med lim).
Den er ferdig grunnet og så kan en bare male på den.

Er det noen her som har erfaring med dette og dermed hvordan det fungerte (lett/vanskelig)
og ikke minst hvorvidt sluttresultatet ble helt bra eller mindre bra?

Jeg har ikke lyst til å gå igang med sparkling (slik det ble gjort på kjøkken/entre), derfor har jeg vært innom nye plater enten gips tynne eller slike panelplater (også de tynne), men har da sett problemet med at det bygger ut med tilhørende probelm med utforinger ved vinduer/dører.

Dette med recover derimot virker så greit imo at jeg virkelig føler for å få glatte vegger og ny farge i stua.

Noen som har prøvd akkurat denne løsningen og vil komme med uttalelser?

På forhånd takk.

Mvh.KW

O

Ole I

Gjest
Har du bodd i huset hele tiden?

Jeg spør fordi hvis du ikke har det, så ville jeg sjekket om det kan befinne seg papirtapet under glassfiberstria.
Er det det, er du heldig med stor H.

Da skal du kunne rive ned glassfiberstria rimelig enkelt siden papirlaget på tapetet under følger med.
Så er det bare å fukte veggene, og skrape av resten av papiret.

Hvis du ikke er så Heldig, så kan du også bruke tynne plater utenpå glassfiberstria for å jevne ut veggene. Har aldri prøvd dette selv, men har snakket med folk som har gjort det og det er mulig å få et greit resultat.

Dessverre kjenner jeg ikke til "recovery" løsningen du egentlig spør om.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Bare jeg som har bodd her ja, og for 25 år siden så var glassfiberstrie som så ble malt ofte det som gjaldt.
Tynne plater?
Hvor tynne, nevnte jo det med utbygging og problemet med/ved dører/vinduer og listverket der................tror ikke det er veien å gå dersom denne recover duken holder hva jeg tror og ønsker.

Mvh.KW

O

Ole I

Gjest
Om du legger på plater eller gips så er det ikke veldig vanskelig å legge på noen foringer for å få tilpasset listene.
Litt "pill" er det, men fullt mulig - listene av, foringer på, listene på (nye eller de opprinnelige).

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Bare sånn av nysjerrighet, går det ikke an å rive stria ned av veggen??

Må si at jeg aldri har prøvd, men det så jeg ikke som noe problem da jeg satte den opp på veggen. Har selv strie på gangen, stue i II etage og på et soverom. Så liksom for meg at den vibrasjonssaga jeg kjøpte for en tid siden ville kunne "meisle" av strien hvis jeg satte en en slik tannløs meisel på den!?

Eller er det slik at jeg kan planlegge innkjøp av noe nytt elektrisk leketøy?? ;D ;D

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
De tynne platene heter rehabgips og er 6 mm tykke. Har ingen 1.stehåndserfaring med recover duk, men jeg antar at det er litt mer krevende enn ordinær tapet å få til pent? Tenker i de baner at den er uhåndterlig og vond å kutte i?

O

Ole I

Gjest
Tja, den må jo være ganskje tjukk for å kunne dekke over mønsteret i glassfiberen.
Tykkere enn våtromstapet, f.eks.

Ang. rive ned strie - vi har nettopp pusset opp bad nr 2 i huset. Lite rom, men jøss for en jobb å få av glassfiberen som var limt rett på fuktbestandige sponplater. Big job!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Mine sponplater var grunnet og så ble strien limt på.

Greit å vite at det er mye jobb hvis strien skal bort, da bør man nok planlegge med nye malingsstrøk i stedet! ;)

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.646
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Min første tanke er å ligge unna det gips-svineriet. Det er et helvete, straks du skal henge opp eller feste noe på veggen.

Jeg valgte løsninga med å legge Huntonit Royal ferdigmalte plater når jeg gjorde om et soverom til kontor for noen år siden. Det var gammel tapet på huntonit-plater som var der fra før, så det var ikke noe alternativ å prøve å fjerne tapeten og male i etterkant.

Johan-Kr

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.646
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Forresten - tror en sånn tapetfjernemaskin med damp funker på strie også, siden den løsner opp limet. Gi beng i å leie en slik - de koster ikke så mye mere en leieprisen for et par døgn...

Johan-Kr

PetterH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.01.2008
Antall liker
183
Sted
Høvik
Torget vurderinger
19
KW skrev:
Jeg har i noen år nå ønsket meg vekk fra strie (glassfiber/malt) til glatte vegger.
Gjorde det på kjøkkenet for to år siden, men da på den tungvinte måten med helsparkling av veggene (strie der også).
For det første så ble det jævli mye sparkling og pussing og dermed tidsbruk (og dyrt) ikke ble det 100% strøkent heller (overalt).

Nå har jeg oppdaget muligheten for å "tapetsere" med noe som heter recovery, en litt tykk

Er det noen her som har erfaring med dette og dermed hvordan det fungerte (lett/vanskelig)
og ikke minst hvorvidt sluttresultatet ble helt bra eller mindre bra?

Jeg har ikke lyst til å gå igang med sparkling (slik det ble gjort på kjøkken/entre), derfor har jeg vært innom nye plater enten gips tynne eller slike panelplater (også de tynne), men har da sett problemet med at det bygger ut med tilhørende probelm med utforinger ved vinduer/dører.

Dette med recover derimot virker så greit imo at jeg virkelig føler for å få glatte vegger og ny farge i stua.

Noen som har prøvd akkurat denne løsningen og vil komme med uttalelser?

På forhånd takk.

Mvh.KW
Heisann!

Jeg har brukt slik recoveryduk ved ett par anledninger.
Det fungerer helt greit men blir ikke helt pent i hjørner.
Har også en tendens til å bli litt ujevne i overgangen mellom lengdene..
Den er ganske tykk og vanskelig å få fuktet nok, hjørner/overganger blir
fort litt skrukkete.
Det var en maler som tapetserte sist gang med de samme problemene.

Jeg vet ikke om det er stuen du har anlegget i?
Ville i så fall holdt meg unna gips. Jeg pusset opp en kjellerstue som hadde panel på veggene som var litt hullete og stygg. Jeg la 6mm rehab gips utenpå og sparklet/malte.
Resultatet var en mye kaldere og hardere akustikk en tidligere!

Ferdigmalte panelplater er i så måte lettvint og egnet i ett lytterom/oppholdsrom.
Disse er 240/270x60 med not og fjær.
Da kan du eventuelt vippe av eksisterende listverk og bare fore ut med en 12mm list rundt åpningene, utenpå utforingen, og sette på plass igjen originalt listverk!

Bare min erfaring.. ;)

Mvh PetterH

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.519
Man får dør/vinduslister med en vinkel tilsvarende det ferdigmalte plater bygger.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Etter å ha vært plaga med lignende problemstilling, er jeg nesten fristet til å si: Flekk av hele gipsplatene og legg på nye. Det kan umulig være særlig mer arbeid. Helsparkling er ikke noe for amatører.

custin

Medlem
Ble medlem
12.05.2007
Antall liker
14
Hei. Jeg har brukt et tilsvarende produkt. Det skulle limes med et spesielt "fyllende" lim, som hadde lite svinn ved tørking.
Duken er tykkere og mykere enn tapet, og slik at den "spiser" opp ujevnheter når man drar en bred sparkel over. Det vil si at den lar seg trykke flat der underlaget har utstående struktur. Dette sammen med limet som fyller opp fordypningene i underlaget, gjør at resultatet blir flott.
Jeg hadde ikke problemer med skjøtene. Etter maling er de tilnærmet usynlige.
Når det gjelder hjørner, så er det lurt å bløyte området som skal bøyes med vann.
Den metoden har ihvertfall jeg bare gode erfaringer med.
Er veldig fornøyd med produkt og resultat. :)

For å ta med en mulig ulempe også, så er det også etter montering og maling nokså lett å lage merker i duken. Duken blir altså dessverre ikke hard etter montering.

Lykke til ::)

PetterH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.01.2008
Antall liker
183
Sted
Høvik
Torget vurderinger
19
Zomby_Woof skrev:
Etter å ha vært plaga med lignende problemstilling, er jeg nesten fristet til å si: Flekk av hele gipsplatene og legg på nye. Det kan umulig være særlig mer arbeid. Helsparkling er ikke noe for amatører.
Ingen grunn til å fjerne gipsplatene, bare å sette opp veggplater utenpå.
Med litt sponplatelim mellom gips og plater vil du få en død vegg som ikke spiller med ;)

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.704
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Mitt råd er gips rehabplater. Billig, rask å få opp, og man får et 100% flatt resultat - det tror jeg ikke du får med en tykk tapet på veggen!

Mvh
OMF

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
201
Sted
Bergen
Hei KW.

jeg er maler...tok fagbrev i 85 så dette kan jeg...det går helt fint å tapetsere veggene med recovery...men! gå over veggene og skjær vekk all løs strie (spesielt i hjørnenene)> slip veggene med slipebrett på skaft med grovt papir og så flikksparkler du alt som har skjært vekk.

Da kan du henge recovery-duk , men jeg anbefaler deg helsparkle ett tynt lag med sparkel først, det gjør vi malere, men så vet jo vi hva vi baler med, og har veggslipemaskin med avsug :)

Lykke til!!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
KW skrev:
En venn av meg brukte noe liknende, kanskje det samme (vet ikke). Han kalte det "veggfornyer". Ble lovet av forhandler at det skulle være så "fyllende" lim at det ble plant, og at det skulle se ut som nye veggplater.

Katastrofalt resultat i min mening iallefall. Jeg hadde fått fnatt hadde det vært hos meg. Ujevnt, bulkete og simpelthen ikke pent i det hele tatt. Så ut som om man hadde klint litt tykk tapet utenpå gamle vegger og malt. Og det var vel akkurat det man hadde gjort.. krever tydeligvis veldig mye grunnarbeide for plant resultat.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Duken jeg har fått med en bit av er 1mm tykk.
Den bør ikke legges rundt hjørner og rundt kroker.

Men jeg forsto det ikke slik at den skal fuktes :-\
Det jeg fikk med meg er at det absolutt ikke bør spares på limet.

Fjerne den stria som har sittet der i 25 år, føler jeg ikke er et tema.
Foringer fåes kjøpt i samme tykkelse som eventuelle plater tilsvarer, men hva med den synlige skjøten som nødvendigvis må bli mellom nåværende og utforingen, sparkle og male?

Sparkling har jeg prøvd meg på og funnet ut at der det er viktig å få det pent så bør det gjøres av noen som kan det og ikke meg.

Tynne gipsplater kan være en vei og nevnte problem med at det er noe dritt å feste ting i er allerede løst da det er sponplater (i dag/under)
Bestemt av meg ved bygging av nettopp denne grunn, gips på soverom av hensyn til giftgassen som var tema på den tiden.

Om gips velges, vil det bli noen problemer med gips på spon og akustikk og/eller bør de i så fall limes?

Da jeg foret murveggene i kjelleromet (med nye stendere ut i rommet) så var det i følge en del råd her inne at nettopp gips var den gode løsningen............nå?

<Man får dør/vinduslister med en vinkel tilsvarende det ferdigmalte plater bygger.>

Det hørtes jo bra ut og vil funke for det meste, men enkelte (få) steder er ikke listverk i full normal størrelse.......grunnet at det ble for trang (altså smalere) arkitektegnet hus og så som så med kvaliteten på de som satte det opp og/eller tegninger ikke veit jeg.

@Zoomby _Woof

Det er ikke gipsplater men spon ;)

Noen meninger om fordeler/ulemper med nye tynne gipsplater kontra disse "panel"platene (ferdigmalte eller umalte) rent lydmessig og akustikk messig?

Tenker her på hvordan de forskjellige eventuelt må/bør festes for ikke å risikere vibrasjoner mellom de og det nåværende underlaget.

Langs hele høyreveggen (mot kjeller) er halve veggen mur, mens resten er sponplatebelagt.
Der (hvor det er mur) må i alle fall platene limes vil jeg tro?

Jeg synes nok at denne duken virker som det enkleste på mange måter, men det hjelper jo ikke dersom det eventuelt blir vanskelig å få det pent.
Jeg har jo noen karnapp hjørner og kroker og denne duken skal visstnok ikke gå rundt/forbi disse.

Taket skal jo selvfølgelig også gjøres noe med, det er gipsplater malt, men (uten å være helt sikker) kanskje ikke skrudd men spikret ::) (men som sagt usikker.)
Et nytt lag som blir skrudd eller............annet?

Takker for bidrag så langt.
Mvh.KW

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
201
Sted
Bergen
Tips til hjørnene...når du kommer til hjørnet : heng bredden 5mm inn på neste vegg, så begynner du med ny bredd helt inne i kroken ...dette kalles omskjøt.

Fjærning av gammel strie : du trenger IKKE ta vekk strien...bare skjær vekk det som er løst/stygt...så flekksparkler du etterpå.

Hilsen en maler med 30 år i faget...med bred erfaring..inkludert restaureringen av Den Nationale Scene i Bergen ;)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
@Vapor

Takk for tips, unasett så vil jeg få med meg en eller annen kar som kan litt om dette bedre enn meg, kanskje to så får jeg bare bli hjelper/håndlanger.

Siden det er stua så er det viktig at det blir pent, og ut fra hva Vidar P kunne fortelle, så er kanskje det med et tynt lag sparkling først veien å gå.
Løse deler er det nok et par steder, dette er karnappkroken hvor de som opprinnelig la stria la det rundt i kroken (135 grader?) og det trakk seg sammen og ut fra kroken, der må det gjøres en jobb ja.

Vidar P. Ja, det er derfor jeg har startet tråden så jeg ikke starter et forsøk på å fikse dette sjøl og tro at det er enkelt nok for meg.

Det at en annen her nevner at duken "ikke blir herdet" eller er all verden røff, er også noe jeg nok bør ta i betraktning.
Den er tross alt 1mm tykk og kan virke litt som tynn papp, men etter nettopp å ha prøvd å dra neglen ganske hardt over virker den ikke så aller verst.

@OMF

Ja rehabplater er nok kanskje den beste løsningen, men også med mer jobb (utforingen) og sparkling frakting av platene, festing der hvor det er mur o.s.v.
Det fine er jo at det er spon under, med tanke på å feste bilder o.l.

Pioneerplasmaen er skrudd inn rett i vegg og det stativet er vel skrudd inn på en helvetes masse punkter store og små.........da jeg ville være helt sikker på at det holdt seg på plass.
Vil kanskje vurdere stativ på egent bord nå for å slippe å lage masse nye hull i veggen, skal jo flytte om noen år 5-9 år (om jeg lever så lenge, satser jo på det)

Om jeg likevel vil ha det på vegg, så vil jeg denne gangen først sette opp noen riktig plassert
2x3" hvor så braketten blir festet.
Da vil det forhåpentligvis greie seg med 2 til 3 skruefester på hver av f.eks. 2 slike 2x3"

Veggen er jo full av skruehull etter først å ha skrudd inn cdhyller og deretter Golden Horn ;D
Alt ble bare skrudd rett inn i sponplatene/veggen........bilde(r) og nye akustikkplater dekker det meste.

Mvh.KW

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
201
Sted
Bergen
En venn av meg brukte noe liknende, kanskje det samme (vet ikke). Han kalte det "veggfornyer". Ble lovet av forhandler at det skulle være så "fyllende" lim at det ble plant, og at det skulle se ut som nye veggplater.

Katastrofalt resultat i min mening iallefall. Jeg hadde fått fnatt hadde det vært hos meg. Ujevnt, bulkete og simpelthen ikke pent i det hele tatt. Så ut som om man hadde klint litt tykk tapet utenpå gamle vegger og malt. Og det var vel akkurat det man hadde gjort.. krever tydeligvis veldig mye grunnarbeide for plant resultat.
Ja...jeg har hatt en del sånne jobber, men jeg har alltid helsparklet 1 gang og slipt før jeg har hengt opp duk..

Før i tiden, før sånne duker kom på markedet så leverte vi akkurat like slett og strøkent arbeid, men da med minst 2 ganger helsparkling, etterfulgt av en ganske nøye flekksparkling etter første strøket med maling.

Så man slipper lettere unna med duk, fabrikantene sier at det går uten sparkling, men jag har alltid helsparklet før henging av duk.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Vapor skrev:
Hilsen en maler med 30 år i faget...med bred erfaring..inkludert restaureringen av Den Nationale Scene i Bergen ;)
Den udiskutabelt beste løsningen er å ringe en proff. Dobbelt så bra resultat på en fjerdedel av tida. Men, så koster det penger.... :)

J

J.J

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Vapor skrev:
Den udiskutabelt beste løsningen er å ringe en proff. Dobbelt så bra resultat på en fjerdedel av tida. Men, så koster det penger.... :)
Etter at jeg er inne i min mest omfattende runde med oppussing - så er jeg helt enig med Z_W.

::)

Vann og pizzaskorper er verdt det ;D

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.931
Torget vurderinger
10
Enig. Be om pris på helsparkling av en proff. De gjør det fort også.

Ellers finnes det også 6mm MDF nettopp til dette formålet.

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Tar opp denne igjen. Er i nesten samme båt som KW.

Har nylig flyttet inn i ny bolig og har lite rom på 12 kvadrat hvor vi skal ha et hifianlegg, cder, lper og en del bøker.

Det er gipsvegger med trådtapet utenpå som igjen er malt. Det er vel også et lag med tapet under trådtapeten. Det har vært et barnerom så veggene er fulle av mollyplugger og andre hull.

Planen er nå, helst i påsken, å fjerne alle lister for så å montere nye gipsplater på hele rommet. Har lest meg opp på duk og veggfornyer, og har endt opp med inntrykket av at det letteste er å montere gipsplater rett på veggen slik den er i dag.

Er jeg på rett spor? Aldri pusset opp noe særlig før. Rehabplater eller vanlig plater? Heller mot vanlige plater så langt. Hvorfor velger man rehabplater?

Foringer rundt vindu og dør blir sikkert litt fiklearbeid, men bør gå greit. Regner med det er stor etterspørsel etter foringer/lister som bygger ut som tykkelsen på en gipsplate?

Er keen på å få dette gjort raskt. Alle musikk er pakket ned. Wimpstreaming fra iPad til Apple TV og en Yamaha-reciever er ikke det samme vinylavspilling. Har skikkelig abstinenser og humøret er litt dårlig pga. det.

N

nb

Gjest
Wergeland skrev:
Er jeg på rett spor? Aldri pusset opp noe særlig før. Rehabplater eller vanlig plater? Heller mot vanlige plater så langt. Hvorfor velger man rehabplater?
Rehab-plater bygger mindre, det er vel den viktigste grunnen. Kan bli enklere i forhold til eksisterende listverk. Rehab-plater koster noe mer pr. kvadratmeter.

Se om du kan få låne en gipsautomat om du kjenner noen som har, det går fantastisk mye fortere å skru med en slik en. Laservater er også kjekt å ha for å få første plate i vater (det er sjelden bent i hjørnene, særlig om huset har noen år på baken).

Det finnes for øvrig mye treverk som er basert på tykkelsen av en standard gipsplate, så akkurat den biten bør nok gå greit. Men det kan som nevnt være en mulighet for at du slipper mye lettere unna om du bruker rehab-plater, da kan det bli ok uten å bytte listverket, men det kommer selvsagt an på hvordan det ser ut i dag.

Husk å bruke skruer som er lange nok til å gå gjennom gipsen + eksisterende lag gips og få tilstrekkelig feste;)

Ellers pleier som nevnt av andre betalingsviljen for å få ting utført profesjonelt å øke etter hvert som tiden går. Det koster, men går mye raskere. Det er begrenset hvor mye innsats man får lagt ned med jobb og familie som også krever sin tid.

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
nb skrev:
Wergeland skrev:
Rehab-plater bygger mindre, det er vel den viktigste grunnen. Kan bli enklere i forhold til eksisterende listverk. Rehab-plater koster noe mer pr. kvadratmeter.

Se om du kan få låne en gipsautomat om du kjenner noen som har, det går fantastisk mye fortere å skru med en slik en. Laservater er også kjekt å ha for å få første plate i vater (det er sjelden bent i hjørnene, særlig om huset har noen år på baken).

Det finnes for øvrig mye treverk som er basert på tykkelsen av en standard gipsplate, så akkurat den biten bør nok gå greit. Men det kan som nevnt være en mulighet for at du slipper mye lettere unna om du bruker rehab-plater, da kan det bli ok uten å bytte listverket, men det kommer selvsagt an på hvordan det ser ut i dag.

Husk å bruke skruer som er lange nok til å gå gjennom gipsen + eksisterende lag gips og få tilstrekkelig feste;)

Ellers pleier som nevnt av andre betalingsviljen for å få ting utført profesjonelt å øke etter hvert som tiden går. Det koster, men går mye raskere. Det er begrenset hvor mye innsats man får lagt ned med jobb og familie som også krever sin tid.
Takk for tips.
Tjukke lag med maling er kladdet på eksisterende listverk så det kan nok ikke brukes om igjen uansett. Må nok kjøpe en stenderdetektor med lastervater. Og jeg skal bruke lange nok skruer ja.

Skal se om jeg ikke får lånt en gipsautomat.

Ingen barn og siden rommet bare er 12 kvadrat så har jeg lyst til å gjøre dette selv. Går jobben greit så kan jeg ta veggene i stua selv og. Går det dårlig så må vi sette bort jobben. Men jeg har lyst til å gjøre dette. For å lære og for å finne ut hva jeg kan gjøre selv og hva som må gjøres av profesjonelle. Sånn sett så er dette en fin start. Hadde det vært stua så hadde det kanskje vært litt annerledes.

Noe annet utstyr jeg bør kjøpe inn?

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.506
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg lempet 400 kg med sponplater og dertil hørende glassfiberstrie på fyllinga sist jeg pusset opp et rom. Gammelt hus fra 1920, så under gipsplatene satt det veggpapp på grovt panel. Det var ikke spesielt pent, så jeg skrudde opp tynne gipsplater utenpå og sparklet etter alle kunstens regler med papirstrimmel i hver skjøt. Pussing, mer sparkling, mer pussing, og så maling - og da ble det ganske bra.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.519
Hvorfor bruke gipsplater? Greit som seksjonsskillere, men ellers er de bare noe herk.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.506
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Kunne brukt huntonit eller tilsvarende i stedet, men det er allergikere i familien, så avgassing er et tema. Blir ikke mye løsemiddellukt av gipsplater og Jotun Sense maling.

Topp Bunn