Qobuz streaming tjeneste

Kommer du til å bli Qobuz kunde om det blir tilgjengelig i Norge?

  • Ja

    Stemmer: 160 78.8%
  • Nei

    Stemmer: 43 21.2%

  • Totalt antall stemmer
    203

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Jeg har ikke funnet purchase funksjonen i Qobuz, verken i appen eller Lightning DS (som jeg er logget inn via). Er jeg blind eller har jeg ikke riktig abonnement for å kjøpe album?
    Trykk på "kjøp" knappen to skritt til høyre fra ❤ i Qobuz-appen :)
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Finner ikke kjøp i iphone app, men jeg har handlet på qobuz webside i Download Store
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.484
    Undrer om MQA kodede titler også sniker seg inn i kjøpe-katalogen slik vi har sett 24b strømmen kan inneholde?...

    ....ikke noe å undre på, selvsagt gjør det det.
    1619286614424.png

    Denne er heldigvis godt merket så ingen fare for å bli lurt, men vi har sett at 24b strømmer har kommet som hi-res uten har advarsel om at den rendres som 16b om man ikke har riktig utstyr.

    Edit flytter lenken da den ble missvisende slik teksten var skrevet. Titler fra Warner Music https://www.qobuz.com/no-en/search?q=warner+music&i=boutique
     
    • Wow
    Reaksjoner: erk

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Undrer om MQA kodede titler også sniker seg inn i kjøpe-katalogen slik vi har sett 24b strømmen kan inneholde?...

    ....ikke noe å undre på, selvsagt gjør det det.
    Vis vedlegget 716997
    Denne er heldigvis godt merket så ingen fare for å bli lurt, men vi har sett at 24b strømmer har kommet som hi-res uten har advarsel om at den rendres som 16b om man ikke har riktig utstyr.

    Edit flytter lenken da den ble missvisende slik teksten var skrevet. Titler fra Warner Music https://www.qobuz.com/no-en/search?q=warner+music&i=boutique
    Jeg håper det du sier ikke stemmer. Da blir det rimelig håpløst hvis Qobuz tilbyr MQA uten metainfoen som "Hi-rez", da blir jo plutselig Tidal bedre igjen for oss med MQA-dac... Men 2L har MAAANGE forskjellige formater på samme innspillinger, har mye fra 2L inkludert 24/96/192/384, Auro3D, Atmos osv så jeg vil håpe at Qobuz har fått tak i noe annet enn MQA selv om dette sier "The MQA Experience". Lov å håpe i hvert fall.

    PS: sjekket nå og så vidt jeg kan se tilbys den på Qobuz kun som 16/44 og det er jo innafor da:
    1619298850146.png

    ... men det er likevel noe fishy her siden den tilbys for salg til 24/44. Hmm... Er det samme MQA versjon som kan streames gratis på TIdal, men som man må betale nesten 250 kroner for med Qobuz men da uten at man får "gleden" av MQA??????
     
    Sist redigert:

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg håper det du sier ikke stemmer. Da blir det rimelig håpløst hvis Qobuz tilbyr MQA uten metainfoen som "Hi-rez", da blir jo plutselig Tidal bedre igjen for oss med MQA-dac... Men 2L har MAAANGE forskjellige formater på samme innspillinger, har mye fra 2L inkludert 24/96/192/384, Auro3D, Atmos osv så jeg vil håpe at Qobuz har fått tak i noe annet enn MQA selv om dette sier "The MQA Experience". Lov å håpe i hvert fall.

    PS: sjekket nå og så vidt jeg kan se tilbys den på Qobuz kun som 16/44 og det er jo innafor da:
    Vis vedlegget 717033
    ... men det er likevel noe fishy her siden den tilbys for salg til 24/44. Hmm... Er det samme MQA versjon som kan streames gratis på TIdal, men som man må betale nesten 250 kroner for med Qobuz men da uten at man får "gleden" av MQA??????
    Sjekka i Roon nå, og selv om albumet oppgis til 16/44.1, så sier Roon at det er 24/44.1 FLAC filer, og deretter detekterer Roon MQA metadata og unfolder streamen som 24bit / 352.8 kHz. Så vi er igjen der at man i praksis må benytte Roon for å få fullverdig avspilling av MQA filer i Qobuz katalogen. Qobuz metadataene for kvalitet er ofte feil, ref f.eks amused to death.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Og det vi ser her er jo forøvrig nøyaktig den elendigheten en del av oss så for oss for flere år siden da MQA ble lansert. Det hadde faktisk vært bedre om MQA ikke var bakoverkompatibelt slik at man hadde visst helt sikkert om en fil var MQA formatert eller ei uten å måtte ha en MQA klar avspiller. Nå er jo katalogene skitnet til for lang tid fremover uavhengig av om MQA slår an eller ei. Litt det samme som HDCD.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Betyr det at med roon så kan en få mqa, med bare qobuz så får en flac uten mva?
    Eller at qobuz ikke oppgir mqa?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har også JRiver Media center 27 som har flere Hi-Res filer som flac og DSD. De elste filene som jeg lastet ned fra HD-track, får jeg ikke streamet med denne plattformen, da jeg får en feilmelding om at de har feil/ukjennt adresse :unsure: Så jeg må legge dem på en USB-penn for å spille disse av. Tenkte jeg heller skal bruke Roon i steden for JRiver. Noe missfornøyd med dette, og vil avslutte abonementet på JRiver.
    Jeg har ikke brukt noen egen hardisk/mediaspiller for avspilling av slike filer. Men har WD Note-book(USB), som har stor lagrings kapasitet med disse filene fra HD-tracks og noen andre fra DSD.com eller hva de nå var. Roon og Qobuz er så nytt, at jeg er ikke så kjennt med disse ennå.
    Jriver er bare helt rævva når det gjelder integrasjon mot TIDAL og strømmetjenester, Ellers generelt ustabil og håpløst brukergrensesnitt . Kjøpte Roon for life, og alt bare funker....

    Jriver har vel ikke noe abonnement? Jeg betalte for nr25 og har ikke oppgradert ellerbetalt noe siden..
     

    raw

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Innlegg
    434
    Antall liker
    617
    Sted
    Kristiansand
    Betyr det at med roon så kan en få mqa, med bare qobuz så får en flac uten mva?
    Eller at qobuz ikke oppgir mqa?
    Når jeg kjører 2L innspillinga som er nevnt over i Qobuz, får jeg fram OFS i display i stedet for MQA, og selv om Qobuz oppgir Hi-Res /24/44,1) spretter det opp 352,8 på skjermen. Så ja,:oops: marsboer har et poeng...
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Jriver er bare helt rævva når det gjelder integrasjon mot TIDAL og strømmetjenester, Ellers generelt ustabil og håpløst brukergrensesnitt . Kjøpte Roon for life, og alt bare funker....

    Jriver har vel ikke noe abonnement? Jeg betalte for nr25 og har ikke oppgradert ellerbetalt noe siden..
    Ja er forbanna på hele programmet som ikke fungerer som det skal. Avspiller bare egne innspilling som er lagret. Nå vil allt bli avspillt på Qobuz/Roon 🙂
    JRiver snakker bare om oppgradering fra til eksempel nr26-27. Egentlig er det ikke noe forskjell eller forbedring av programmet.
    Når det gjelder Roon, så har jeg nå ''lånt'' til jeg bestemmer meg!
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.804
    Antall liker
    563
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Strimer dere eller bruker dere USB-inngangen på dac’en og ledning. Jeg fikk ikke 192khz uten ledning. Støy var det fra den gamle pc’en så jeg gikk for en ny med 12” berøringsskjerm. Veldig fornøyd med det! Kan sitte med den på fanget og brukes omtrent som en IPad.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.871
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Iht Qobuz så leverer 2L hi-res filer i MQA-CD til Qobuz.

    "Thanks for your feedback. We are aware of an issue with the label 2L delivering files in MQA-CD format. This is their standard resolution they send out to all major services in a regular 16/44 WAV file.

    This is something we have been working with them internally to change. That is all I can tell you at this time as I am not authorized to discuss internal matters.

    Does this help? Don’t hesitate to let us know if you run into any further issues.

    Regards,
    Ref: https://community.roonlabs.com/t/qobuz-delivering-mqa-material/67798/9?

    Dette må da gå an å følge opp med Morten hos 2L.
    Han er da norsk og befinner seg på Østlandet. Iht nettsiden til 2L for hi-res så skrives følgende


    MQA is an end-to-end process which consideres the AD converters from the original recording sessions and the actual DAC used for playback and reduce its digital ’fingerprint’. It sounds best through an MQA decoder which confirms this studio recording as you listen, but even with no decoder you will enjoy the deblur of the recording side. Using pioneering scientific research into how people hear, MQA technology captures the full magic of an original audio performance in a file size that's small enough to stream or download. Supplementary listeners’ notes from Bob Stuart & Morten Lindberg. More info at www.mqa.co.uk
    ref: http://www.2l.no/hires/index.html?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er stor forskjell om prosesseringen skjer hos produsenten eller opp det er software som tvinger oss til å bruke mqa. Så klart ikke for oss som lytter - eller motstander av mqa. Men hvis det skjer hos produsenten så er det et valg som han/henne har tatt - og lagt dette inn i klangen ved mastringen. Noe helt annet er hvis dette er noe som ble lagt til etterpå uten samtykke fra produsenten.
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.213
    Antall liker
    6.130
    Sted
    Under stjernene
    Strimer dere eller bruker dere USB-inngangen på dac’en og ledning. Jeg fikk ikke 192khz uten ledning. Støy var det fra den gamle pc’en så jeg gikk for en ny med 12” berøringsskjerm. Veldig fornøyd med det! Kan sitte med den på fanget og brukes omtrent som en IPad.
    USB fra streamer til DAC, mangler nettverkstilgang på enheten.
    Nettverktilkobling til Nucleus+ og SOtM sMS-200 Ultra NEO.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Betyr det at med roon så kan en få mqa, med bare qobuz så får en flac uten mva?
    Eller at qobuz ikke oppgir mqa?
    Med bare Qobuz så får du i dette tilfellet den samme fila men uten at MQA dataene dekodes. Det vil si at du spiller av filene med redusert oppløsning og mer støy fordi MQA dataene forblir i sin pakkede form når avspilleren ikke har MQA støtte.
     
    Sist redigert:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Problemet er at det blir så utrolig mye omkoding i noen avspillingskjeder (min). Det går en 44.1-fil ut fra Qobuz, som omkodes til 352,8 i Roon og/eller Bluesound, og så til 96 kHz i lyngdorfen igjen. Tviler på at det kan være SÅ mye magi å hente på MQA-kodek vs vanlig, ordentlig kodet 44.1/16.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.484
    Det er stor forskjell om prosesseringen skjer hos produsenten eller opp det er software som tvinger oss til å bruke mqa. Så klart ikke for oss som lytter - eller motstander av mqa. Men hvis det skjer hos produsenten så er det et valg som han/henne har tatt - og lagt dette inn i klangen ved mastringen. Noe helt annet er hvis dette er noe som ble lagt til etterpå uten samtykke fra produsenten.
    Det prinsippielle du sier her er selvsagt riktig. Problemet oppstår når forbruker ikke kan velge bort slikt innhold pga produktet ikke merkes korrekt hos QB. Eller når forbruker intetanende spiller det av på utstyr uten riktig dekoder og konkluderer med at hi-res fra QB egentlig ikke låter så ulikt Tidal.
    QB er nok best tjent med å få på plass skikkelig merking og forkaste alt MQA materiale de får inn inntil dette er på plass.

    PS! Svaret fra QB som mk1classic postet vedrørende 2L mqa filer er fra april 2019. Det ser ikke ut til å QB på disse to årene har gjort noe som helst med verken merking eller filtrering. De behøver muligens en påminnelse fra Forbrukermyndigheter? Noen husker muligens at musikkbransen etter mye omogmen måtte merke CD plater som var kopibeskyttet. At en lydfil krever spesielt avspillingsutstyr burde vel kvalifisere for samme?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Helt enig, synes hele saken er tragisk. Ekstra tragisk når en mastret blir forandret "hos tidal".
    Min tro hvor mye EMC for eksempel vet hva som blir gjort med originalen. 2L har i hvert fall "kontroll" på dette.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Er det forskjeller mellom de ulike streaming tilbydere på hvor mye godtgjørelse de gir til musikere? Hvem betaler mest?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.484
    Er det forskjeller mellom de ulike streaming tilbydere på hvor mye godtgjørelse de gir til musikere? Hvem betaler mest?
    Alle selskapene har en fordelingsnøkkel basert på overskudd/inntekter. Eldre tall skal vistnok vise at QB betaler 4x mer enn Tidal. Og Tidal skal vist være bedre enn Spotify.
     
    • Wow
    Reaksjoner: raw

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Det er forskjeller, men felles er at alle betaler knapt noe.


    Verst ut kommer YouTube som ifølge Information is Beautiful utbetaler lave 0,0007 dollar mer avspilling, det er 0,0054 kroner med dagens kurs. En artist må dermed ha 2,1 millioner visninger før den når minstelønnutbetalingen på 1472 dollar
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Eldre tall skal vistnok vise at QB betaler 4x mer enn Tidal. Og Tidal skal vist være bedre enn Spotify.
    Om det fortsatt er en slik forskjell, er jo dette også et argument til fordel for Qobuz.

    Mener å ha lest et sted at Spotify har et system der de mest populære artister prosentvis får bedre betalt enn de mer marginale?
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Og det vi ser her er jo forøvrig nøyaktig den elendigheten en del av oss så for oss for flere år siden da MQA ble lansert. Det hadde faktisk vært bedre om MQA ikke var bakoverkompatibelt slik at man hadde visst helt sikkert om en fil var MQA formatert eller ei uten å måtte ha en MQA klar avspiller. Nå er jo katalogene skitnet til for lang tid fremover uavhengig av om MQA slår an eller ei. Litt det samme som HDCD.
    Ja jeg sjekka jeg og, og den fila i Qubuz som er oppgitt som 16/44 streamer glatt som MQA 24/44.1->384kZ unfolded til 88.2 i Roon og rendret videre oppover av dCS... Men når jeg streamer via dCS sin egen Mosaic app så viser det 24/44.1... Så en ting er at både metainfo og labeling av fila i Qobuz er feil. Men det jeg synes er nesten enda verre er at de legger ut den samme fila som "hi-rez" 24/44.1 FLAC til hele 244 kroner, vel vitende om at det er samme MQA-fil som den man streamer som "CD-quality"!?
    Ikke nok med det, her er også prisingen helt på jordet, med Sublime som dyreste kjøp til 244 kroner (????):
    1619350798335.png

    Er ikke det på kanten til å være svindel? Qobuz er veldig bra men akkurat dette synes jeg ikke var så bra :-(
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ja jeg sjekka jeg og, og den fila i Qubuz som er oppgitt som 16/44 streamer glatt som MQA 24/44.1->384kZ unfolded til 88.2 i Roon og rendret videre oppover av dCS... Men når jeg streamer via dCS sin egen Mosaic app så viser det 24/44.1... Så en ting er at både metainfo og labeling av fila i Qobuz er feil. Men det jeg synes er nesten enda verre er at de legger ut den samme fila som "hi-rez" 24/44.1 FLAC til hele 244 kroner, vel vitende om at det er samme MQA-fil som den man streamer som "CD-quality"!?
    Ikke nok med det, her er også prisingen helt på jordet, med Sublime som dyreste kjøp til 244 kroner (????):
    Vis vedlegget 717136
    Er ikke det på kanten til å være svindel? Qobuz er veldig bra men akkurat dette synes jeg ikke var så bra :-(
    Hvis dette er tilfelle så er det ikke bra.
    Det som er med mqa fra før kan man ikke gjøre så mye med, men hvis de også driver med mqa-prosessering så er det utrolig dumt.

    Da får vi håpe Spotify ikke kommer til å gjøre det samme.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Hvis dette er tilfelle så er det ikke bra.
    Det som er med mqa fra før kan man ikke gjøre så mye med, men hvis de også driver med mqa-prosessering så er det utrolig dumt.

    Da får vi håpe Spotify ikke kommer til å gjøre det samme.
    De trenger jo ikke gjøre noe prosessering hvis de bare legger ut akkurat samme fil overalt, bare med forskjellig labelling.. Fristet til å kjøpe den bare for å bekrefte at "hi-rez" fila spiller av som MQA gjennom Roon på samme måte som "CD quality" streameversjonen men jeg har vel bedre ting å bruke pengene på... :cool:
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.484
    ...<snip>
    Er ikke det på kanten til å være svindel? Qobuz er veldig bra men akkurat dette synes jeg ikke var så bra :-(
    Jeg vil gå så langt å si at hele definisjonen av 24b som hi-res hos QB er svindel. Men jeg noterer meg at dette er vanlig i hi-res bransjen og ikke et fenomen QB er alene om.

    Kan det være at når man kjøper CD filen at den resamples med MQA core software før man får den levert? Om ikke er det tvilsom praksis ja.
    Det sagt, jeg representerte i noen år en bransje hvor produktet kom i en anonym eske/pall hvor en del av klargjørignen gikk ut på å montere et av de tre medfølgende merkenavnene ;)
     
    • Haha
    Reaksjoner: erk

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Ja jeg sjekka jeg og, og den fila i Qubuz som er oppgitt som 16/44 streamer glatt som MQA 24/44.1->384kZ unfolded til 88.2 i Roon og rendret videre oppover av dCS... Men når jeg streamer via dCS sin egen Mosaic app så viser det 24/44.1... Så en ting er at både metainfo og labeling av fila i Qobuz er feil. Men det jeg synes er nesten enda verre er at de legger ut den samme fila som "hi-rez" 24/44.1 FLAC til hele 244 kroner, vel vitende om at det er samme MQA-fil som den man streamer som "CD-quality"!?
    Ikke nok med det, her er også prisingen helt på jordet, med Sublime som dyreste kjøp til 244 kroner (????):
    Vis vedlegget 717136
    Er ikke det på kanten til å være svindel? Qobuz er veldig bra men akkurat dette synes jeg ikke var så bra :-(
    Hvor ser du de prisene der? Dette er hva jeg får opp om jeg går inn i storen via nettleseren på https://www.qobuz.com/no-en/album/2l-the-mqa-experience-compilation-various-artists/zp2decdfabinb

    Screenshot 2021-04-25 141015.png


    De selger her Hi-res som 44.1 kHz. Jeg tror egentlig ikke dette er med vilje fra Qobuz, men at kjøpemodellen rakner litt når hi-res kommer som MQA filer som Qobuz egentlig ikke har noe forhold til. Jeg mistenker at i dette tilfellet er CD og Hi-res eksakt samme fil, inkludert MQA data, men det hadde jo vært veldig interessant om CD-varianten faktisk ikke inneholdt MQA data. Da synes jeg imidlertid at det er rart om denne ikke skulle vært tilgjengelig via streaming i tillegg.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.484
    Det hele skyldes identitetstyveri. Noen slemme mennesker har gjemt noe fælt inne i en FLAC kontainer.

    Trolig behøver innskjekkingssoftwaren til QB en revisjon som faktisk skanner filen og ikke bare ser på filnavn.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Hvor ser du de prisene der? Dette er hva jeg får opp om jeg går inn i storen via nettleseren på https://www.qobuz.com/no-en/album/2l-the-mqa-experience-compilation-various-artists/zp2decdfabinb

    Vis vedlegget 717144

    De selger her Hi-res som 44.1 kHz. Jeg tror egentlig ikke dette er med vilje fra Qobuz, men at kjøpemodellen rakner litt når hi-res kommer som MQA filer som Qobuz egentlig ikke har noe forhold til. Jeg mistenker at i dette tilfellet er CD og Hi-res eksakt samme fil, inkludert MQA data, men det hadde jo vært veldig interessant om CD-varianten faktisk ikke inneholdt MQA data. Da synes jeg imidlertid at det er rart om denne ikke skulle vært tilgjengelig via streaming i tillegg.
    Hvis du har Sublime-abonnement får du i tillegg opp det som vanligvis er sterkt reduserte priser på hi-rez ("with Sublime"), med unntak av denne hvor prisen da blir 244.79kroner :)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Hvis du har Sublime-abonnement får du i tillegg opp det som vanligvis er sterkt reduserte priser på hi-rez ("with Sublime"), med unntak av denne hvor prisen da blir 244.79kroner :)
    Hehe, ikke nok med at formatet er MQA men du skal straffes ekstra hardt økonomisk for det. Money grab i alle ledd vettu :poop:
     

    rarhjerne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2014
    Innlegg
    318
    Antall liker
    96
    Sted
    Levanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei,kjører roon\qobuz med en dac med full mqa støtte,bør mqa være aktivert i roon da?
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Hei,kjører roon\qobuz med en dac med full mqa støtte,bør mqa være aktivert i roon da?
    det meste fra qobuz er forhåpentligvis ikke mqa så men det er jo ingen ulempe å enable det for de kildene som likevel viser seg å være MQA...
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Skru det av. Gjør vanlig pcm dårligere.
    Noen få dacer har en mer elegant løsning der.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Skru det av. Gjør vanlig pcm dårligere.
    Noen få dacer har en mer elegant løsning der.
    Det stemmer vel ikke helt. Vanlig PCM vil ikke gå gjennom noe MQA-prosessering i Roon uansett, uavhengig av hva slags DAC som henger på etterpå.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hm, vet ikke helt om jeg skifter likevel. Finner store huller i album til artister som Beady Belle, Kari Bremnes, Sigvart Dagsland for å nevne noen. Hjelper ikke med bra lyd om eg ikke finner det jeg liker...
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.890
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Hm, vet ikke helt om jeg skifter likevel. Finner store huller i album til artister som Beady Belle, Kari Bremnes, Sigvart Dagsland for å nevne noen. Hjelper ikke med bra lyd om eg ikke finner det jeg liker...
    Qobuz er som tidligere nevnt nye i Norge og mye dårligere på Norske artister. Så hvis det blir et savn kan man jo håpe de fyller opp katalogen litt. Ellers slår utvalget litt begge veier. Funnet mye på Qobuz som ikke er på Tidal - og samme andre veien.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er ikke nervøs for mangel på album, tror det fyller seg raskt opp.
    Selv om Dagsland sitt beste album "stup" ikke er på plass enda, så tror jeg den kommer..
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn