Quad esl63

nissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
107
Antall liker
15
Torget vurderinger
1
Noen som vet hva Esl 63 og Gradient sw 63 koster brukt?
 

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Innlegg
726
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
ESL63 får du fra 3 - 10' ut fra stand. Jeg kjøpte mitt første sett for kr. 7000. De fungerer perfekt. Det andre kjøpte jeg for 3000 kr. Men da er det full renoveringjobb.

Gradient SW63 tror jeg du skal lete lenge etter. Jeg har testet med aktiv deling av Quad. Det med Gradient sitt aktive delefilter. Quadene liker det ikke. Betydlig lydtap i mine ører. Jeg kjører Gradientbasser med en subforsterker på laveste deling mens Quadene spiller fritt. Det fungerer kjempebra. Jeg har i tillegg kjøpt meg superdiskanter. Så nå låter det topp etter mine preferanser.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Interessant. Gradientbassane har eg høyrt ved eitt høve, og då fungerte det svært godt. Eg er ikkje sikker, men eg trur det var Gradientfilter som var i bruk. Å la ELS 63 spele fritt er nok ein god ide, som let dynamikk og detaljoppløysing få komme til sin rett. Men å integrere superdiskantar til Quad er vanskeleg. Eg har ikkje høyrt Mark Levinson-oppsettet, som visstnok skulle fungere bra. Kunne vore moro å høyrt eit velfungerande oppsett.
 

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Innlegg
726
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Jeg bruker Townshend superdiskanter. Du kan jo gå inn på Lencoheaven å lese litt om erfaringene der. Mange som bruker dem med ESL57. Men også med ESL63.
 

Vedlegg

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Innlegg
726
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Her er det bare til slå til :). Ikke ofte du ser dem. Er jo et tøft design der man slipper mer i bredden.
 
Topp Bunn