Quad, rør og vinyl

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    728
    Antall liker
    486
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Tenkte å legge ut noe bilder av anlegget mitt, for tiden består den av quad esl 2805, Trancendent pre, transcendent T8 otl monoblokker, Whest PS . 20 riaa, zyx ccp 1step up, Technics SP 25 med Denon da 308 tonearm og forskjellig pickuper jeg bytte innimellom. Bruker også chromecast audio og Proceed DAC men det går mest i vinyl har hjemme! Har lenge vært glad i quad høytalere og sammen med min Otl forsterkere spiller de ekstremt realistisk og forsvinner ut i rommet når de er plassert riktig. Rommet er ikke optimalt men fungere overraskende bra. Quadene trives best >1.5 m fra bakvegg.
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Flott oppsett!

    Fortell gjerne mer om OTL-forsterkerne dine. Har forresten hatt en ZYX-headamp selv.
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    728
    Antall liker
    486
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Takk for det, hyggelig med tilbakemelding. Transcendent T 8 bruker El 509 som output rør, 8 stk per monoblock, 80w i 8ohm, 50w i 4ohm, veldig god match med esl 2805 og veldig stabilt. De blir varm men ikke i nærheten av andre Otl jeg har prøvd. Har også en Ear V20 som spiller utrolig bra med quadene men det blir litt lite med bare 2x24w. Quad og Ear fungere veldig godt sammen.
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    728
    Antall liker
    486
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Flott oppsett!

    Fortell gjerne mer om OTL-forsterkerne dine. Har forresten hatt en ZYX-headamp selv.
    Zyx ccp 1 er en god match med zyx pickup jeg bruker for tiden, prøve å finner en rør riaa som vil fungere bra med den.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Mye spennende utstyr du har.

    Jeg brukte CCP-1 med XV-1s og det fungerte utmerket så tviler ikke på at det sitter som ei kule med ZYX sine egne pickuper.
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    728
    Antall liker
    486
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Mye spennende utstyr du har.

    Jeg brukte CCP-1 med XV-1s og det fungerte utmerket så tviler ikke på at det sitter som ei kule med ZYX sine egne pickuper.
    Zyx step up er jeg veldig fornøyd med, trenger bare en god rør mm riaa som vil passe med den. Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn