Enig i at du skal prøve ut 6h23 - men Rocket logo er desidert best om du kan få kjøpt disse. Min erfaring er at BAT liker seg best med litt lystklingende rør som ikke ruller av i toppen. Setter du inn varme rør som ruller av toppen forsvinner magien i BAT. Elektro Harmonix 6h23 (6922) fungerer faktisk ganske godt, men selv bruker jeg Siemens Halske E88CC (silverplate) på førsteposisjon og Telefunken E88CC på andreposisjon i min BAT riaa. Siemens Halske (silverplate) er de mest oppløste og gir et meget stort rom. Faren er at de kan tippe over mot det tynne/analyttiske om resten av anlegget er på den lyse siden. Der kommer Telefunken (E88CC) inn med en litt neddempet topp og litt mer varme. Har også prøvd Siemens Halske E88CC (greyplate) fra 60 tallet, men de ruller av for mye i toppen etter min smak. Hadde jeg fått tak på 6h23 (Rocket logo) ville jeg ha prøvd disse i førsteposisjon og ordinære 6h23 (6922) i andreposisjon (det er vel snakk om en kvartett med 6922 rør???).
Andre 6922 varianter jeg har prøvd er
Mullard 2493 (ruller alt for mye av i toppen, fin mellomtone men
.)
Phillips E188CC (ikke min smak)
Amperex (6922 PQ, hvit skrift, made in USA) herlig mellomtone, meget gode rør, men ikke så stort rom som Siemens Halske. BATen er imidlertid litt hard mot disse røra, så jeg bruker de ikke for øyeblikket.
E1 6Dj8EG Jugoslaviaproduserte 6922. Fungerte ikke spesielt bra på BAT