Rørutstyr Rør fra ebay

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
603
Antall liker
71
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Er det noen som har erfaring med å kjøpe nyproduserte rør fra ebay?

Er kvaliteten den samme som hos de kjente butikkene som selger rør?
Eks hvis man kjøper Psvane hos Partsconnexion kontra ebay.
 

Oura

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
496
Antall liker
226
Torget vurderinger
4
Har positive erfaringer fra både Ebay og Partsconnexion.

På Ebay er det mulig å få tak i mye spennende, men skal det være god kvalitet, så koster det litt. Det er også viktig å være selektiv i forhold til hvem man handler med. Tilnærmet 100% positiv feedback og en del gjennomførte handler bør være et must.

Partsconnexion har jeg handlet mye med, og har aldri hatt noen problemer. Meget ryddig og god service og god nok innpakning av varene.

Hvis valget stod mellom å kjøpe rør på Ebay eller gjennom Partsconnexion, så er det sikreste trolig Partsconnexion. Selv handler jeg bare de litt spesielle tingene på Ebay.

Det finnes forøvrig norsk forhandler av Psvane som sikkert har godt tilbud nå :)
 
Sist redigert:

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Hei.
Ser at prisene på Psvane hos partsconnextion for de rørene jeg benytter fort blir en del høyere enn fra Mala Audioom man regner med frakt/mva og postens gebyr :) Og det bør man jo...
F.eks 1 par 12AX7-T kommer på over 1150 eksl frakt. Hos Mala Audio koster de 899 + frakt....

I tillegg er de innmari trivelige og serviceminded hos Mala, så jeg handler heller lokalt :D
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Spesielt ebay, men nær sagt generelt:
Hvis hverken selger eller kjøper kan teste, blir du lurt.
Regn med 20-30%.
Da inkluderer jeg alt fra utenfor Spec til kaputt.
 

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
603
Antall liker
71
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Flere selgere på ebay oppgir jo hvilken rørtester de har for å matche :)

Hvordan er det med sortering av rør. Er det noe som heter 1. og 2. sortering? Hvis man for eksempel kjøper på Partsconnexion, hvilken sortering får man da?
Hva med rør fra Motron? Hvilken sortering er det?

Er det noen som kan si noe om dette generelt og hvor de beste rørene havner?
 

Ivarell

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
103
Antall liker
98
Sted
Bergen / Sotra
Hei
Sjekk ut Grantidelity.com hvis du skal ha Shuguang eller Psvane rør. Her får du A grade rør. Bare gode opplevelser med de.

Ivar
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Jeg har ærlig talt litt vanskelig for å forstå denne trangen til å handle samme vare i utlandet, til høyere pris enn her hjemme...
Er det noe jeg har gått glipp av her?
:confused:
 

Oura

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.08.2010
Innlegg
496
Antall liker
226
Torget vurderinger
4
Jeg har ærlig talt litt vanskelig for å forstå denne trangen til å handle samme vare i utlandet, til høyere pris enn her hjemme...
Er det noe jeg har gått glipp av her?
:confused:

Veldig enig. Bør helt klart støtte opp om forhandlere som prøver å holde et bra utvalg i Norge, og spesielt hvis prising er tilnærmet den samme.

Kjøper selv bare fra utlandet hvis det er noe som ikke er å få her i landet av NOS rør
 

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
603
Antall liker
71
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Jeg har ærlig talt litt vanskelig for å forstå denne trangen til å handle samme vare i utlandet, til høyere pris enn her hjemme...
Er det noe jeg har gått glipp av her?
:confused:
pga. av pris. I dette eksemplet er det stor forskjell, og jeg bruker 4 stk 2A3

eksempel https://www.ebay.com/itm/1x-Matched...554446?hash=item43fb472c4e:g:uq8AAOSwax5YrYin

Hos Mala Psvane TII-Series - Mala Audio

Hvis Mala selger A sorterte rør og disse på ebay er C sorterte er det jo forståelig. Men hvem vet!
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Jeg har ærlig talt litt vanskelig for å forstå denne trangen til å handle samme vare i utlandet, til høyere pris enn her hjemme...
Er det noe jeg har gått glipp av her?
:confused:
I mitt eksempel i #3 er dette som er tilfelle, og som jeg uttalte meg om :cool:
Hva sortering av rørene angår skal jeg ikke uttale meg, men litt merkelig at enkelte ebay-aktører selger så rimelig som de gjør...
 

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
603
Antall liker
71
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Partsconnexion er vel ikke noe billigere enn norske forhandlere, men det er vel ebay?
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Begge deler på ebay også, når man regner med mva og gebyrer :)
Har litt med tillit å gjøre også, for min del.
Ikke alt som er hel ved i kinesiske ebay-sjapper, bestandig.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Flere selgere på ebay oppgir jo hvilken rørtester de har for å matche :)

Hvordan er det med sortering av rør. Er det noe som heter 1. og 2. sortering? Hvis man for eksempel kjøper på Partsconnexion, hvilken sortering får man da?
Hva med rør fra Motron? Hvilken sortering er det?

Er det noen som kan si noe om dette generelt og hvor de beste rørene havner?
Det finnes også 3. sortering. Men det er det ingen som opplyser om. Ingen sier noe om 2. sortering heller. Prisene gir en pekepinn.
Er det for godt til å være sant, er det trolig ikke det.

Motron har dessverre sluttet å teste rør. Det som han trenger hjelp til er det jeg som gjør.

Det beste er å spørre om selgeren om han tester rørene.
Les svaret nøye.
Jeg har hatt noen runder med selgere som har svart rimelig greit og likevel sendt meg søppel.
De er det vanskeligst å få ordnet opp med.
De som innrømmer at de ikke kan teste, får beskjed om at jeg tester alt.
Da kan det tenkes at selgeren blir borte.
Eller at han sier ok, jeg vil erstatte.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.101
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jeg har ærlig talt litt vanskelig for å forstå denne trangen til å handle samme vare i utlandet, til høyere pris enn her hjemme...
Er det noe jeg har gått glipp av her?
:confused:
Er det ikke mye mer spennende å sitte på nett og bestille?
Blir jeg lurt denne gangen tro?
Siden Motron er nevnt.
Han likte godt å snakke rør med kunder. Men da må en driste seg til å ringe. Langt farligere enn å bestille på ebay:)
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.478
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
96
Jeg har ærlig talt litt vanskelig for å forstå denne trangen til å handle samme vare i utlandet, til høyere pris enn her hjemme...
Er det noe jeg har gått glipp av her?
:confused:
Er det ikke mye mer spennende å sitte på nett og bestille?
Blir jeg lurt denne gangen tro?
Siden Motron er nevnt.
Han likte godt å snakke rør med kunder. Men da må en driste seg til å ringe. Langt farligere enn å bestille på ebay:)
ebay selgeren som det ble linket til angående Psvane rør har de siste 12 måneder 1140 positive tilbakemeldinger, og en negativ. Jeg tillater meg å tvile på om en norsk rørforhandler, som bl.a. plukker brukte rør ut av gammelt utstyr og selger som NOS, hadde hatt like bra statistikk om den ble samlet inn.
Denne klokketroen på, og glorifiseringen av norske forhandlere er naiv, og jeg lurer litt på agendaen til de som bedriver slikt.
 
Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.795
Antall liker
11.191
Sted
Ytterst i havgapet...
Hvor har du det fra at forhandlere plukker ut gamle rør for salg? Vi har vel hatt kun noen får seriøse rene rørforhandlere i de siste par tiår, - Demostenes og Motron, samt noen med særlig fokus på gitarrør...
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.478
Antall liker
3.616
Torget vurderinger
96
Hvor har du det fra at forhandlere plukker ut gamle rør for salg? Vi har vel hatt kun noen får seriøse rene rørforhandlere i de siste par tiår, - Demostenes og Motron, samt noen med særlig fokus på gitarrør...
Leste det på HFS i en lignende tråd. Gjaldt en spesifikk rørtype. Var ikke noen stor kontrovers rundt det tror jeg, ble nevnt da NOS begrepet ble diskutert om jeg husker rett. Finner ikke igjen tråden, da søk på HFS er fryktelig tilfeldig og vanskelig om man ikke vet nøyaktig ordlyden i det man søker på.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
Jeg har ærlig talt litt vanskelig for å forstå denne trangen til å handle samme vare i utlandet, til høyere pris enn her hjemme...
Er det noe jeg har gått glipp av her?
:confused:
Er det ikke mye mer spennende å sitte på nett og bestille?
Blir jeg lurt denne gangen tro?
Siden Motron er nevnt.
Han likte godt å snakke rør med kunder. Men da må en driste seg til å ringe. Langt farligere enn å bestille på ebay:)
ebay selgeren som det ble linket til angående Psvane rør har de siste 12 måneder 1140 positive tilbakemeldinger, og en negativ. Jeg tillater meg å tvile på at en norsk rørforhandler som bl.a. plukker brukte rør ut av gammelt utstyr og selger som NOS, hadde hatt like bra statistikk om den ble samlet inn.
Denne klokketroen på, og glorifiseringen av norske forhandlere er naiv, og jeg lurer litt på agendaen til de som bedriver slikt.
Denne klokketroen på, og glorifiseringen av ebay forhandlere er naiv, og jeg lurer litt på agendaen til de som bedriver slikt.
:cool:
Feedback hos selgeren her sier ingenting om hvor mange/hvilke rør som er solgt og gitt tilbakemelding på, det kan være verdt å få med seg...
@ polka:Forøvrig har jeg ingen annen agenda med mitt innlegg enn å belyse det faktum at prisene totalt kan bli høyere ved kjøp fra nett og ebay enn å kjøpe ting lokalt, så jeg vil ha meg frabedt den type insinuasjoner. Vennligst les hva jeg skriver og la være å tillegge meg meninger og agenda!
 
Topp Bunn