"Rør-RIIA med volumkontroll"

warwick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.09.2006
Antall liker
0
Er superfersk på vinylfronten, så fersk at jeg kun lukter på å prøve det ut. Vet ikke helt hvor jeg skal gå med utstyret jeg har i dag.
Har en Cambridge 640 CD og Amp, og en Doxa 140 signature . Er egentlig fornøyd med Cambridgene som CD-avspillingsutstyr og tenkte å prøve ut Doxaen i et eget vinylanlegg. Lurer derfor på om det finnes noe forforsterker med RIIA, gjerne med rør. Trenger jo da bare én inngang, i praksis en RIIA med volumkontroll. Finnes dette, eller er letteste vei en RIIA + en enkel pre? Kan jo selvfølgelig bruke Cambridgen som pre eventuelt, men er frista av tanken på vinyl, rør og doxa. (Er forresten veldig overrasket over hvor bra disse to Cambridgene låter, skulle egentlig bare være en enkel konevennlig "stuestereo").
Noen tips?

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Re: "Rør-RIIA med volumkontroll&a

Hei!

Kommer litt an på hvilke prisleie du har tenkt å kjøpe i.
Men her er i hvert fall en med volumkontroll.
Denne har jeg selv, men har bare hatt mulighet til å prøve den hos andre.
Der låt den i hvert fall flott.

mvh

Lars

warwick

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.09.2006
Antall liker
0
Hadde i utgangspunktet tenkt å starte med et rimelig budsjett og heller oppgradere dersom basillen tar meg.
Ser det ligger NAD RIIA og spiller på bruktbørsen, er dette noe som kan passe en nybegynner, og kanskje kan oppgraderes etterhvert? Ha da i minne et jeg synes Cambridgene låter bra.

R

Rojoh

Gjest
Re: "Rør-RIIA med volumkontroll&a

Hei!

Kommer litt an på hvilke prisleie du har tenkt å kjøpe i.
Men her er i hvert fall en med volumkontroll.
Denne har jeg selv, men har bare hatt mulighet til å prøve den hos andre.
Der låt den i hvert fall flott.

mvh

Lars

Er du sikker på at den har volumkontroll? Hjulet i front er nok bare av/på bryteren tror jeg. Utenom det, så spiller EAR meget bra sammen med Doxa.

Mvh. Johan

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg synes jeg husker at du kan få den både med og uten potmeter...?
Å dømme etter hva jeg har hørt fra Ear, så trenger man ikke forvente seg noen "feit" rørklang iallefall; dette er stramme, raske snertne forsterkere som ikke akkurat henleder tankene til "klassisk rørlyd".

Mvh Vidar P

R

Rojoh

Gjest
Dere har helt rett: EAR 834P kan bestilles med volumkontroll. :)

"When first launched, now over five years ago, it was the only valve phono stage you could buy with facilities for both good quality Moving Coil (MC) and Moving Magnet (MM) cartridges. In addition, for a small premium the unit could be purchased with an in-built volume control, allowing direct connection to a power-amplifier".

Ja, jeg synes EARs dynamiske og rene klang passer utmerket sammen med Doxas effekttrinn. Ikke noe rosenrød solnedgang der i gården. Anbefaler trådstarter å investere i noe som spiller på lag med det gode sluttrinnet.

Mvh. Johan

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Hørte på 834'n da Lars var på besøk. Kun en kort sesjon, men i mine ører en svært god RIAA, spesielt ift prisen. Dynamisk og holografisk, ikke nøytral, men med en tonal karakter som er lett å like. Anbefales!

Mvh

PS
Støyfri og bra gain også, ble testet på mine Avantgarde Duo's.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Re: "Rør-RIIA med volumkontroll"

Hørte på 834'n da Lars var på besøk. Kun en kort sesjon, men i mine ører en svært god RIAA, spesielt ift prisen. Dynamisk og holografisk, ikke nøytral, men med en tonal karakter som er lett å like. Anbefales!

Mvh

PS
Støyfri og bra gain også, ble testet på mine Avantgarde Duo's.

' ;D ;D ;D

Hyggelig åvære hos deg også! Og utvilsomt god lyd, både med og uten RIAA ;)

mvh
Lars

Topp Bunn