Rør?

bullstaff

Medlem
Ble medlem
06.12.2007
Innlegg
34
Antall liker
0
Hei

Jeg er fantastisk lite bevandret inne i denne verdenen. Jeg går i mine tanker om å prøve å få byttet ut det meste av det som står hjemme nå for å få noe ny lyd i heimen.

Da kommer dette med rørforsterker blant annet rullende nedover hjernebarken. Jeg kan rett og slett ikkenoe om disse greiene og trenger noen råd og vink her.

Er dette noe å satse på? Hva bør jeg se etter på en rørforsterker? Hvor stor bør den i allefall være?(for å kunne dra høtalere som trenger litt mer enn vanlige 100w forsterkere)

Sitter nå med en Consonance 100w som jeg tenkte å bytte ut. Samtidig ser jeg meg om etter nye høytalere selvsagt, men her aner jeg rett og slett ikke hva det skal bli. Vil ha god trøkk, ingen skjærende diskant og kunne spille rent og pent i de fleste volumnivåer.

Har noen av dere noen gode tips for hva jeg bør se etter i "rør"-verdenen? Evt også høytaler-verdenen?

Trenger absolutt ikke nytt utstyr og kjøper gjerne brukt for å spare noen lapper. Hvor mye penger dette bør koste må vel bli opptil kanskj 10k på forsterker og helst ikke så mye mer på høytalere(husk gjerne brukt da!)

Knut

ps. det går i det meste av musikk untagen dunk-dunk og listepop og rommet er ca 30kvadrat.. tenke je...
 

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
511
Antall liker
42
Prøv å låne en rørforsterker eller
eventuellt å kjøpe en brukt. Da taper
Du ikke noe særlig på videre salg.

Har selv Sonus Faber som skal være
glimrende til rør, men har ikke fått testet dette enda :-[
 
Topp Bunn