Rørdempere?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Etter diverse mikrofoniske røropplevelser i det siste har det slått meg at jeg nok bør gå til innkjøp av rørdempere..Hos meg er det rør både i preamp, effektforsterker, Riaa og dac, så det foresvever meg at jeg kan ha mye å hente på å gjøre noe her. Er det noen som har erfaringer de ønsker å dele, enten det dreier seg om Duende, Hal-o eller andre? Alle innsiktsfulle og oppklarende bidrag mottas med takk!
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
Har bare prøvd Hal-o.
Hos meg har de hatt svært god effekt på smårør, men også merkbar god effekt på utgangsrør. Strammet bla. opp bass.
Benytter også Hal-o i røret på CD-spilleren.

Et tweak vel verd prisen - anbefales

mvh
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.431
Antall liker
25.951
Torget vurderinger
24
Har Hal-o på smårørene på effekttrinnet, syntes det gav noe mer ro i lydbilde. Litt som demping generellt. Anbefales. Rimelig, reverserbart og merkbart.
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Ser man på f.eks. shakti stæsj er de jo utrolig billige i forhold. Blir nok til at jeg bestiller meg et lite lass selv, før eller siden.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.164
Antall liker
2.676
Har Hal-o på smårørene på effekttrinnet, syntes det gav noe mer ro i lydbilde. Litt som demping generellt. Anbefales. Rimelig, reverserbart og merkbart.
Ditto erfaring her. Bare at det er i forforsterker jeg bruker dem.
 

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Innlegg
644
Antall liker
3
Bruker Hal-o demperinger i min forforsterker. Var plaget med litt mikrofoni, men den ble borte med Hal-o ringene. Lydmesige forbedringer ble ikke så store i mitt tilfelle. Litt mere ro i lydbildet, mere detaljer. Men ikke så stor forskjel. Vil alikevel anbefale de, koster ikke så mange kronene.

mvh
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.291
Torget vurderinger
4
Bruker Hal-O på utgangsrørene i cd-spilleren. De fjerner definitivt mikrofonien, men samtidig føler jeg også at lyden generelt blir litt dempet. Har hatt dem av og på i perioder, men klarer ikke å bestemme meg for hva jeg foretrekker. Har de på nå... ::)
Koster uansett så lite at man kan prøve selv :)
 
Topp Bunn