Har i lang tid tenkt på å anskaffe meg en rørtester, men det har alltid vært så mye om og men at det aldri har blitt.
Men nå prøver jeg altså igjen
Det jeg er ute etter er en rørtester som:
- Er enkel i bruk for en person uten detaljerte rørkunnskaper.
- Kan teste de aller fleste rør, både småsignals- og utgangsrør.
- Enkelt kan brukes til å finne ut om rørene er slitt og hvis den samtidig kan brukes til enkel matching er det fint.
- Rørtesteren bør ha en enkel og lettforståelig bruksanvisning.
Har i utgangspunktet tenkt å kjøpe denne:
http://www.transcendentsound.com/tube_analyzer.htm
Kan noen av dere rørguruer (f.ks. Jane eller Hans eller andre?) fortelle meg om det er noen vektige grunner (se bort fra pris) til IKKE å kjøpe ovennevnte(er klar over begrensningen med maks 300V) og eventuelt henvise meg til noen bedre.
Har selv overhodet ikke den nødvendige kompetansen til å finne ut hva som er verdt å kjøpe på bruktmarkedet.
Så selv om ebay flommer over av brukte testere betinger jo dette at man både har kompentansen til å velge "riktig" type samt den nødvendige kompetansen til å sette en slik i stand.
Dermed vil jeg føle meg tryggere ved å kjøpe en ny (hvis da ikke en av dere fagfolk med høy kompetanse på området ville si seg villige til å hjelpe meg med et slikt innkjøp da).
Men nå prøver jeg altså igjen
Det jeg er ute etter er en rørtester som:
- Er enkel i bruk for en person uten detaljerte rørkunnskaper.
- Kan teste de aller fleste rør, både småsignals- og utgangsrør.
- Enkelt kan brukes til å finne ut om rørene er slitt og hvis den samtidig kan brukes til enkel matching er det fint.
- Rørtesteren bør ha en enkel og lettforståelig bruksanvisning.
Har i utgangspunktet tenkt å kjøpe denne:
http://www.transcendentsound.com/tube_analyzer.htm
Kan noen av dere rørguruer (f.ks. Jane eller Hans eller andre?) fortelle meg om det er noen vektige grunner (se bort fra pris) til IKKE å kjøpe ovennevnte(er klar over begrensningen med maks 300V) og eventuelt henvise meg til noen bedre.
Har selv overhodet ikke den nødvendige kompetansen til å finne ut hva som er verdt å kjøpe på bruktmarkedet.
Så selv om ebay flommer over av brukte testere betinger jo dette at man både har kompentansen til å velge "riktig" type samt den nødvendige kompetansen til å sette en slik i stand.
Dermed vil jeg føle meg tryggere ved å kjøpe en ny (hvis da ikke en av dere fagfolk med høy kompetanse på området ville si seg villige til å hjelpe meg med et slikt innkjøp da).