Røyrbasert DIY forsterkar for hovudtelefon.

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Nokon som veit om ein norsk nettbutikk som sel 9-pins røyrsoklar for chassis-montering? Kunne ikkje finne på demostenes.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Nei, finn ikkje noko side på nettet. Må ein ringe kanskje?
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Har fått laga hol til røyr og lufting på toppen. Gjekk for ein litt annan design enn eg var tenkt til, var usikker på kor fin eg ville få den lange luftespalta.

Eg har og sjekka om eg får plass til alt i kabinettet.

Snørene er der for å få på plass røyra, sidan eg ikkje har fått tak i soklar for chassis-montering enno.

Ein liten bekymring. Det var med ei sikring på 500mA. Den går så snart eg pluggar i apparatet. Den måler som den skal på alle målingane, og har gått i timesvis tilsynelatande utan problem. Kva kan vere feil? Trekk min forsterkar meir straum avdi me har 230V i Noreg?
 

SvErD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
246
Antall liker
9
Sted
Bergen
kjetinho skrev:
Nokon som veit om ein norsk nettbutikk som sel 9-pins røyrsoklar for chassis-montering? Kunne ikkje finne på demostenes.
Kor mange sokler treng du?
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Eg treng i tilfelle to stk. Kunne sjølvsagt bestille frå utlandet, men er litt utålmodig av meg ;)
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.790
Antall liker
12.042
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Mulig www.upgradeaudio.com har noe også. Ta en telefon dit da..

Adresse: Skipperveien 16
Postnr: 3150
Poststed: Tolvsrød
Telefon: 33015221
Telefaks: 33015204
E-post:
Bank kto: 5082 05 38754


motron har garantert. Brynjar Kvanlid er navnet. Finner nr på nettet (gulesider eller noe i den dur)
 

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Innlegg
3.897
Antall liker
5.854
Sted
oslo
kjetinho skrev:
Ein liten bekymring. Det var med ei sikring på 500mA. Den går så snart eg pluggar i apparatet. Den måler som den skal på alle målingane, og har gått i timesvis tilsynelatande utan problem. Kva kan vere feil? Trekk min forsterkar meir straum avdi me har 230V i Noreg?
nå er jeg ikke noen sikringsekspert, men hvis sikringen fulgte med settet, kan den være 120v istedet for 230v
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
kjetinho skrev:
Trekk min forsterkar meir straum avdi me har 230V i Noreg?
Nei. Effektforbruket vil være det samme, ved dobbel spenning synker strømtrekket til det halve.

(Dette forutsetter selvsagt at du har fått med en 230 V trafo, og det har du nok siden du allerede har hatt lyd..)

Sjekk likeretterdiodene og koplingene rundt trafoen som en start.

Lykke til.

Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Takkar til Sverd. No ser det ut som eg får soklar frå Motron, viss ikkje tek eg kontakt.

Delle: Eg har eit problem her. Eg veit ikkje korleis eg sjekkar diodar. Eg har leite litt på internett, men førebels ikkje fune noko. Nokre av diodane blei fyrst montert feil veg, og var ikkje så lette å avlodde, så kanskje eg kan ha skada nokre av dei. SOHA II sine sider for troubleshooting er desverre heilt tomme. Eg kan sjølvsagt sjå over loddingane, om problemet kan ligge der.

Trafoen kan brukast på 230V

Sikringen var 250V 500mA, og eg har øydelagt ein ny eg kjøpte i Noreg i tillegg.
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.368
Antall liker
152
De fleste (moderne) mulitmeter kan man sjekke dioder med. Diodesymbolet er en liten pil med en strek foran spissen. Kobler du DMMet over dioden og setter velgern på dette symbolet så skal du få ca 0.7V i displayet. Er dioden blåst får du bare -- i displayet. Snu polariteten om det ikke virker på første forsøk.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Hvis diodene ser ut til å være OK kan det være en idè å fortsette med å ohme over de store elektrolyttene. Hvilken verdi du kan forvente å finne er litt vrient å forutse, men fra noen titalls ohm og oppover vil være "normalt". Polariteten på målingen vil også påvirke dette. (Sort eller rød måleprobe til jord.)

C1P-C12P er aktuelle å måle over, i første omgang.

Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Eg avlodda diodane D1P-D4P og målte dei til same verdi ca. 0,49V. Dei andre diodane målte eg på printet, og fekk mykje dei same verdiane. Må eg ta dei av printet for å få korrekt måling?

Skal sjekke over elektrolyttane no.

EDIT
Øh, det vil sei... ??? Verdiane gjekk opp og ned heile tida, så eg gjorde kanskje noko gale.

Dobbel EDIT
Bomma litt med komma på diodemålingane. No skal det stemme.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.994
Antall liker
1.080
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Elektrolyttene vil gi ustabil(stigende ohmsk) avlesning.
Diodene skal (om det er diode-test på multimeteret) gi ~uendelig motstand med rød probe mot strek-enden,
og 0,6-0,7v ved sort probe mot strek-enden. Ofte gir ohm-avlesning nesten samme avlesning av dioder.

Arne K
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.994
Antall liker
1.080
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
kjetinho skrev:
Hm, eg trur jommen Jan har rett. Eg har etter beste evne teikna eit lite utsnitt av printet som skjema, og det ser ut til at diodane er feil veg.

Eg skulle sjølvsagt sjekka undersida av printet sjølv, før eg byrja, men eg tvilte vel på mine evne til å tolke skjema. Veldig oppmerksomt av deg Jan, takkar så mykje. Takkar uansett for engasjement frå Arne og, enkelte (meg) går det ikkje an å hjelpe ;)

Eg får litt trening i kronglete avlodding då, godt det vart oppdaga før eg sette straum på ;D

Er det vanleg å feste kjøleribbene til transistorane på nokon måte til printet, eller held det å skru dei fast til transistorane?
Og etter skjema, er dette feil-monterte dioder...
http://www.cavalliaudio.com/soha ii/main.php?page=schematics/psschematic

Arne K
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
12.634
Antall liker
8.699
Sted
Holmestrand
kjetinho skrev:
....
Neste oppkopling gjekk roleg for seg, eg målte dei rette verdiane gjennom heile sekvensen og var bra spent når eg skulle sjekke om det var lyd. Det var det ikkje..

Eg tenkte som so, at no var hundreogeitt ute. Alt såg ut til å virke, men gjorde det ikkje. Ingenting å gjere med det, eg har trass alt ikkje peiling. Så kom eg på at eg hadde vore litt usikker på korleis eg skulle lodde phono-kontakten. Pinleg, eg veit det.
...

Så vart det litt fikling med loddepennen, og ny test i anlegget. Ay Caramba! :eek: :D ;D Lyd!
..

Eg tykkjer det høyres lovande ut, men har ikkje noko samanlikningsgrunnlag og lyttar med eit sett Sony mdr v-200. Ein ting er heilt sikkert: her er dynamikk.
Du er en modig maur. Byggetråd på nynorsk er vakkert, dessuten er du flink! Man lærer av slikt. Også vi som ser på. :)
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Cobra2 skrev:
kjetinho skrev:
Hm, eg trur jommen Jan har rett. Eg har etter beste evne teikna eit lite utsnitt av printet som skjema, og det ser ut til at diodane er feil veg.

Eg skulle sjølvsagt sjekka undersida av printet sjølv, før eg byrja, men eg tvilte vel på mine evne til å tolke skjema. Veldig oppmerksomt av deg Jan, takkar så mykje. Takkar uansett for engasjement frå Arne og, enkelte (meg) går det ikkje an å hjelpe ;)

Eg får litt trening i kronglete avlodding då, godt det vart oppdaga før eg sette straum på ;D

Er det vanleg å feste kjøleribbene til transistorane på nokon måte til printet, eller held det å skru dei fast til transistorane?
Og etter skjema, er dette feil-monterte dioder...
http://www.cavalliaudio.com/soha ii/main.php?page=schematics/psschematic

Arne K
Kanskje eg uttrykte meg uklårt, men er me einige om at teikninga er feil? Det var slik diodane fyrst var monterte, no er dei andre vegen.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Slik jeg har forstått deg har du hatt lyd i oppsettet; da kan vel tradisjonelle feilkoplinger utelukkes.

Kan noe ha skjedd under innmontering i kabinettet? Kabler som har løsnet eller kortslutninger pga. for lange avisoleringer etc. etc.?

Hvordan ser de defekte sikringene ut? Er de synlig svartbrent inni kan det tyde på en kraftig overbelastning og feilen vil gjerne finnes nær trafoen.

Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Jo, eg har lyd i oppsettet, men berre når eg spelar utan sikring. Og då tykkjer eg det spelar bra :D. Dei to gongene eg har prøvd med sikring, har den gått. Det er det som bekymrar meg, tenkte noko måtte vere feil..

Av testmålingar stemmer det meste. Ein stad skulle spenningsfoskjellen vere "approximately 19V". Der har eg 16,9V, veit ikkje om det er nært nok.

Er det nokon måte å måle kor mykje straum den dreg ?

Sikringen hadde litt prikkar på innsida av glaset, men eg såg ikkje at tråden var av.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Sitter denne sikringen på primær- eller sekundærsiden av trafoen?

Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Den sit i IEC-kontakten. Det er vel primærsida, går eg ut i frå.

Slik, bortsett frå at eg måtte kople annleis på trafoen grunna 230V.

Sidan eg ikkje kan faget, lyt eg fuske. Eg kjøpte inn litt sikringar når eg kjøpte volumratt på ELFA. Fekk dei i dag og har no jobba meg nedover frå 2A til 630 mA. Det gjekk bra. Lågare verdiar har eg ikkje.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
Ja ja, virker det greit med 630 mA er det vel ikke det store problemet; det kan jo like godt være at den originale sikringen er underdimensjonert. Er du litt ekstra årvåken de første dagene, så får det passere.. ;D

Godt jobba, fin forsterker.

Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
xerxes skrev:
Du er en modig maur. Byggetråd på nynorsk er vakkert, dessuten er du flink! Man lærer av slikt. Også vi som ser på. :)
Takkar så mykje! Sikkert ikkje alle som er samde, men det er ingen som har ymta om omsetjing til bokmål enno i alle høve. ;)
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Delle skrev:
Ja ja, virker det greit med 630 mA er det vel ikke det store problemet; det kan jo like godt være at den originale sikringen er underdimensjonert. Er du litt ekstra årvåken de første dagene, så får det passere.. ;D

Godt jobba, fin forsterker.

Mvh
Hehe, godt!

Eg må inrømme at eg her tenkt i dei banar sjølv ;D
 

slarssen

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2003
Innlegg
679
Antall liker
13
Gratulerer med lyd i forsterkeren, og med ett veldig flott og originalt utseende. Flott gjennomført!

- Slarssen
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Takkar så mykje!

Oppdaga via Head-fi-forumet at kjøleribbene skal vera lodda til brettet. Kan det vere grunn til problemet mitt med sikringen?

Skal jobbe helg, får ikkje sjekka det ut før sundag kveld.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Har no lodda kjøleribbene, og etter råd eg fekk på Head-fi, sett etter kortslutningar mellom utgangen på regulatorane og kjøleribbene/jord. Eg fann ein kortslutning på utgangen på H-.

Så spørs det kor feilen kan ligge. Eg veit ikkje korleis ødelagde komonentar oppfører seg.

Det vert sagt at nokre av printa har hatt feil på jording, så det kan ligge jord stader det ikkje skulle vore jord. Det skal vere mogeleg å sjå med underlys.

Komponentar kan vere øydelagde. Eg måler m.a. kortslutning frå begge polane på C5P. Det virkar litt suspekt på meg, men eg veit jo ikkje noko om dette.. Viss eg loddar ut C5P og ikkje lenger har kortslutning, har eg då funne ein feil?

Eg har ikkje montert ledane og dei tilhøyrande motstandane, men det skal vel ikkje ha noko å seie, eller?
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
kjetinho skrev:
Viss eg loddar ut C5P og ikkje lenger har kortslutning, har eg då funne ein feil?
Ja, da har du avslørt en defekt C5P.

Nå kan det tenkes at kortsluttningen du måler egentlig bare er glødetråden i rørene, motstanden her er ganske lav når rørene er kalde. Prøv å nappe de ut og mål påny.

Det virker unektelig litt rart at du skal ha en permanent feil alà en kortslutning når sikringen først går etter en tid, hvis jeg forstår deg riktig.

Tror jeg ville sett nøye ettet den jordingsfeilen du beskriver, slikt krøll kan lage "mykje moro", og seine kvelder..

Lykke til.

Mvh
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Lodda ut elektrolytten, målte på printet og elektrolytten. Ikkje kortslutning nokon av stadene. Tenkte så at det må ha vore ei hårfin loddebru eg ikkje klarte å sjå. Lodda inn att elektrolytten, og kortslutninga var vekke. :D

Sikringa gjekk med ei gong. Men eg var dumdristig nok til å køyre den utan sikring ein periode, m.a. for å gjere målingane, og så med sikring på 630mA i staden for 500mA.

No må eg skaffe ein ny 500mA sikring og sjå om den held.
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Då har eg kjøpt ny 500mA sikring, og det ser ut til at den held. Truleg ikkje fleire feil no då :D
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Var ein tur på miljøhuset i går, og i ei skrotekasse såg eg noko treverk eg likte utsjånaden på. Det skulle vel eigentleg kastast, men med min interesse auka marknadsverdien. Likevel, 10 kr for ei bordplate med slik finish kan eg leve med.

Det er litt riper her og der, men ikkje så mykje at det gjer meg noko.

Då vil det sjå omlag slik ut. Har laga ein testfront.

Må vere forsiktig ved bearbeiding, lakken sprekk lett opp i kanten (til venstre på fronten). Eg må og få tak i nokon med ein fres. Plata er 11 mm tjukk, for å få på plass innerkabinettet, bør eg ned i 5 mm.
 

slarssen

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2003
Innlegg
679
Antall liker
13
Det treverket der gjorde jo virkelig susen må jeg si. Dette er jo litt av en tilfeldighet, for jeg har laget en forsterker med nesten identiske design trekk.

Det går faktisk rimelig greit å høvle ned 4-6mm med vanlig høvel. Problemet blir å feste plata.

- Slarssen
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Har ikkje høvel heller, får sjå kva eg får ordna. Elles er det finert mdf eller noko, korleis er det med høvling av det?

Har du bilete av den forsterkaren du har laga? Kunne vore spanande å sjå.
 

slarssen

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2003
Innlegg
679
Antall liker
13
Høvling av MDF har jeg aldri prøvd, så der vet jeg ikke.

Jeg har ikke lakkert treverket mitt, så jeg har ikke den fine glansen, men ellers så er trekkene meget like :) Jeg brukte 0.6mm finér flak fra hobby-butikk som jeg limte rett på sånn kryssfinerplater du har brukt under.

Hvordan har du forresten fått til å ikke ha noen skruer på toppen? Hvordan er den aluplata festet i resten?

- Slarssen
 

Vedlegg

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Oi, den var knallfin. Ser ut til at du er ein grundig og flink handtverkar. Flott design og. Er det hjulet som utgjer det runde hjørnet volumkontroll? veldig elegant, i så fall. Kor mykje er treet innfelt i forhold til alu-kanten?

Eg er jo ikkje ferdig med min, så me får sjå korleis det blir til slutt. Foreløpig er det ikkje skruer i topplata fordi eg håper det er nok å feste treramma frå undersida sidan det er ei heil plate som er bøygd. Endå ikkje bestemt korleis eg skal feste treramma, men kanskje eg limer vinklar på den som eg så skrur inn i frå undersida.

Eg har elles litt å tenke på ang. festing av røyrsoklane..
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Då har mi mangel på tolsemd gitt meg eit nytt problem. Eg ville sjølvsagt sjå og høyre korleis dette fungerte med chassis som ikkje var ferdig, samstundes som eg finjusterte plassering av frontlata. Smart. I alle fall fekk eg då ein kortslutning mellom to pinnar, truleg nr. 8 og 9 (muligens 7) på eine kanalen. Sikringa gjekk og det lukta svidd. Ved oppkopling etterpå går ikkje sikringa, men releet klikkar ikkje inn (som det skal gjere når det er stabil DC på begge utgangane). Dette må eg jo prøve å finne ut av. Har prøvd å forstå litt meir om korleis røyret er kopla opp.


Anodane og gitteret virkar logisk å sjå att i skjema, men korleis katodane og glødinga er kopla ser eg ikkje heilt?
Er alle pinnane i bruk her, eller treng ein eigentleg ikkje ha ledning på alle desse?
Nokre tips om kva som kan ha gått med i denne kortslutninga?
 

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Innlegg
737
Antall liker
23
Sted
Lillestrøm
kjetinho skrev:
Anodane og gitteret virkar logisk å sjå att i skjema, men korleis katodane og glødinga er kopla ser eg ikkje heilt?
Er alle pinnane i bruk her, eller treng ein eigentleg ikkje ha ledning på alle desse?
Nokre tips om kva som kan ha gått med i denne kortslutninga?
Iflg. skjemaet lenger oppe har du 12.6V gløding. Koblet til pinne 4 og 5. Pinne 9 er da ikke koblet til noe.

Dret som vanligvis først ryker er transistorer og IC'er - også kalt "3-legged fuses" :)
Ta ut rørene og mål spenningene.

Svein
 
Topp Bunn